ketelapper - Audi A6 [4K, 02/2019] werkpaard voor intensief gebruik

Klopt zeker. Met de wijsheid achteraf had ik al best voor de E-tron kunnen kiezen. Maar ik sta al heel actief op de belangstellendenlijst voor de A6 e-tron. Nu nog studiemodellen maar eerste productieversie zou eind 2022 moeten worden onthuld.

Binnen bedrijf gekozen om eind dit jaar afscheid te nemen en 2023 als sabattical te nemen. Dus na einde lease van deze A6 februari 2023, een tijdje geen grote auto nodig. De A3 van mrs. is dan onze gezamenlijke "eerste auto", met de cabrio als back-up in geval van dubbele auto-nood. Vizier op 2024 weer iets nodig en daarvoor maakt de A6 e-tron best goede kans - met kennis van vandaag de dag :rolleyes:

@Speedtouch
Mijn drijfveren zitten in maatschappelijk relevant werk en bestuurlijk inhoudelijk uitdagend. Meest waarschijnlijk zie ik nu RvC / RvT rollen bij semi-overheidsorganisaties. Dat zijn complexe plekken zonder directe uitvoeringsverantwoordelijkheid - dat lijkt mij wel eens lekker na 25 jaar wél (eind-) verantwoordelijk!

Om ook mobiel maar vast héél ver vooruit te denken... De combinatie van vakantie, geplande 150k beurt, autohobby en levertijden doen mij vast broeden op 2023 :rolleyes: De A6 staat nu lekker drie weken stil, omdat we met de S4 op vakantie zijn. Lekker dakloos genieten door BE - DE - CH - IT - Corsica - AT. Eind augustus 150k km op de klok en troetelbeurtje staat al in de agenda van mijn vaste monteur in Nijmegen.

Contract loopt nu tot 20 februari 2023 en 160.000km. Als ik nu al veel mensen hoor die auto's al weken of maanden geleden hebben besteld en met levertermijn pas januari 2023, moet ik toch ook wel vlot gaan nadenken. Eigenlijk ook weer niet, want met sabattical-plan voor 2023 zou ik geen 'daily' nodig hoeven te hebben. Tegelijkertijd kan ik nu nog niet wennen aan het idee, dan alleen de A3 van mrs. voor gezamenlijk gebruik te hebben (plus cabrio voor 'noodgevallen' want die wil ik niet voor ieder wissewasje aanzwengelen).

Dus wat te doen :confused: Altijd ook gewoon wel leuk om over shortlist na te denken.

1. Met overgrote stip op 1 staat de A6 overnemen van leasemaatschappij. Ik ben er nog iedere rit dolblij mee, weet dan wat ik koop en een gebruikte A6 benzine of hybride met 'ketelapper specs' zal niet te vinden zijn.

2. Terugvaloptie op 2 is toch nog wel idee om A6 in te leveren en semi-autoloos bestaan even te proberen.

Maar dan de 'wel iets anders kopen' opties:
3. Audi A6 TFSIe - jong gebruikt of te zijner tijd nieuw facelift model
4. Audi Q8 TFSIe - jong gebruikt
5. Audi 'A6 e-tron' - wordt eind dit jaar onthuld maar wanneer leverbaar is nog onbekend
6. Audi Q6 e-tron - idem
7. Audi 'huidige e-tron' - te zijner tijd facelift
8. Porsche Taycan Sport Turismo (mambo groen met zilver interieur in groen afgestikt ;) )
9. Porsche Panamera Sport Turismo hybride

En om een top 10 compleet te maken:
10. combinatie van 1 of 2, met uitstel van executie richting iets uit 3 t/m 9.

Rationeel is nr. 1. Dan ben ik tegen aanvaardbare kosten nergens van afhankelijk. Optie 2 is op korte termijn goedkoper, maar wanneer ik weer een auto nodig heb (of gewoon weer wil) ben ik overgeleverd aan markt van dat moment. Alle andere gedachten zijn niet rationeel maar wel leuk omdat het kan...

#reageertumaar

Je bent een gedreven man lijkt me maar je gunt jezelf een ontspannen privéleven, prima! Dus de nieuwe lease auto is pas nodig in 2024?
Jouw auto kopen van de lease lijkt me ook spannend, de auto is ook dan nog als nieuw, jou kennende en de lease mij. is natuurlijk ook niet gek met de verkoop van de auto.
Als dat niet naar jouw zin loopt kun je ook nog voor een jaar een 'eenvoudige.' auto leasen. Het wordt gewoon een spel!;)

ketelapper zei:
(..)

#reageertumaar

Q4 huren tijdens je break. Er is vast wel een deal te maken met een demo oid.
Je kan wennen aan het elektrisch rijden, waar je alle tijd voor hebt en geen strakke agenda die wellicht beperkend werkt.

Kan je voor 2024 overstappen op EV of niet.. maar denk dat je wel naar EV moet, al is het maar voorbeeldgedrag tentoonspreiden.

Ook leuk als outside gedachte: waterstof. Hyundai en Toyota hebben daar toch best interessante modellen voor op de markt.

In jouw geval absoluut optie 1. Je weet precies wat je hebt, je gaat hoe dan ook nooit iets gebruikt vinden wat helemaal naar je zin is na zoveel nieuwe auto's zelf samengesteld te hebben. Indien je later andere ideeën hebt en toch wat anders wil zal de A6 prima te verkopen of in te ruilen zijn. De minste rompslomp, de laagste investering, de meest logische optie, zeker gezien de tijdelijke aard van de oplossing.

Durashift zei:
^^^ wat moet je nu met een diesel als je niet werkt? :T

Misschien 6x per jaar naar de wintersport i.p.v. nu 2x per jaar?
Je doet net alsof Vincent ooit heel weinig kilometers per jaar gaat maken ;)

sabattical-plan voor 2023 = geen werk en alles wat daarmee te maken heeft dus ook de A6 ;)

Zou een tussenoplossing pakken voor een oudere Audi voor een jaar zoiets en relax en rustig over optie 5 tm 9 nadenken en heerlijk gaan genieten in 2023

Ik zou iets relatief nieuws pakken, maar wel voor een wat kleiner budget, bijvoorbeeld tussen de 10 en 15k:
A5: <https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/audi/m1864165514-audi-a5-coupe-2-0-tfsi-automaat-navi-cruise-xenon>
A6 avant: <https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/audi/m1863211924-audi-a6-avant-2-8-fsi-pro-line>

Heerlijk vooruitzicht voor het komende jaar!

Ik zou in ieder geval niet voor Optie 2 kiezen; als je een sabbatical neemt en dus eindelijk (onbeperkt) tijd hebt voor de dingen die je leuk vindt, maar dan gehinderd wordt door de beperking van 1 auto is het toch zonde. Ervan uitgaande dat de leuke dingen buiten de deur gebeuren :D Zo'n jaar is echt iets wat je maximaal moet benutten en waar je de rest van je leven positief op terug wilt kijken. De rest van de opties zou ik zo rationeel mogelijk benaderen wat je er qua kosten vs. comfort voor over hebt..

Heb je al ideeën voor de sabbitcal? Misschien past een camper wel beter bij je plannen? Of een terreinwagen? Of idd een reisauto zoals de A6...

Sabattical wordt combinatie van reizen, studeren, netwerken en oriënteren. Plus misschien af en toe zzp klusdagje tussendoor, want ik heb een hekel aan niets-doen.

Een dagelijkse auto zal in ieder geval niet minder modern of minder luxe gaan zijn dan de huidige A6. Daarom is de overname van de leasemij 'optie 1' met best grote voorsprong op al het andere. Optie 2 is nuchtere budget-optie, maar gelukkig hoef ik (nog) niet te bezuinigen :cool:

De reizen voor zover nu bedacht zullen dan met de A6 zijn (januari drie weken skiën), met het vliegtuig (april/mei Canada, november/december Zuid-Afrika) of met de cabrio (juni met twee bevriende stellen cabrio-tocht Toscane). Autovakanties in Europa zijn met de A3 ook heel goed te doen, natuurlijk, in het geval ik de A6 na 20 februari bij leasemij zou inleveren.

@speedtouch
Dank :)

@Durashift
Tijdelijke EV interessante suggestie!
Diesel heb ik komend jaar zeker niet nodig qua kilometers, maar ik denk dat huidige A6 houden mij beter past dan een andere op benzine of hybride... die niet mijn neurotische specs zal hebben o_O

@Pausebreak
Mijn liefhebbershart blijft toch uitkomen bij de genoemde merken in shortlist. En de stap naar stekker met praktische 'gebruiksbeperkingen' is mij al even groot genoeg; waterstof met beperkte tankpunten voorlopig niet.

@Barri
Goed onthouden (y) maar ik deel niet alles openbaar ;)

@Totalloss
Goed plan, die 6x :D Maar we beginnen eens met drie weken in januari.
En inderdaad, echt 'weinig kilometers' zullen het bij mij niet snel zijn, wat ik ook ga doen.

@Bobbeltje
Prachtige classic Audi 100! Maar zoiets laat ik graag aan anderen.

Dan zou ik het niet noemen :) ik dacht het hier ergens gelezen te hebben, vandaar.
Wel een luxe hoor, dat je niet terug wil qua leeftijd en comfort tov wat je nu hebt.

Niet openbaar behalve op het AW forum dan :) https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,5248343,page=5

Zou de A6 houden. Als je iets anders koopt zal het denk ik niet snel worden zoals jij het wenst. En in dat jaar ga je wellicht toch weer andere keuzes maken qua werkzaamheden waardoor je de auto toch weer meer nodig kan hebben.

^^^ iets verder lezende blijkt (voor mij) dat de voorpret tot iets anders geleid heeft dan Brits (Duits) heritage. :p

November/december is een mooie tijd in Zuid Afrika. Ga je dan rondreizen of blijf ergens in de omgeving van bv Kaapstad hangen?
Mijn mooiste reis tot nu toe, Zuid Afrika. Van Johannesburg via Swaziland en Lesotho naar Kaapstad. Past top bij een pauze van alle hectiek. (y)

Zouden jullie je samen met de A3 kunnen redden, of is dat geen optie? Helemaal autoloos ben je natuurlijk nooit als je ook nog een S4 hebt.

waterstof met beperkte tankpunten voorlopig niet.

Grappig dat je dat zegt want waterstof kan je bijna net zo goed tanken als een reguliere brandstof en de uitrol van nieuwe tankstations gaat veel sneller dan de uitrol van een dekkend (snel)laadnetwerk.
Al kan ik je volgen in de overweging dat het niet je auto's zijn. Dat blijft toch altijd persoonlijk, en met een leven lang Audi rijden zie ik je ook niet heel snel overstappen naar een vreemd merk ;)

@Jay double you
Een tijdje met "alleen maar" de A3 en de cabrio is optie 2 in mijn rijtje. Zou ergens wel moeten kunnen, maar ik vrees mijn eigen hart vol autoliefhebberij én onafhankelijkheid... Maar ik overweeg het dus zeker om die uitdaging aan te gaan.

@Pausebreak
Ik volg het aandachtig, maar ik deel (nog) niet de opmerking dat je waterstof bijna 'regulier' kunt tanken. Qua proces wel, qua locaties nog niet. Met de huidige circa 15 tankpunten in NL op dit moment, kan ik zeker nog niet makkelijk kilometers maken.
Vanuit mijn bedrijf werken we veel aan (de financiering van) grote projecten met waterstofstation en elektrolyzers waarbij de volumes over elkaar heen buitelen, maar realisatie staat in meeste projecten op 2025 en later.

Gewoon even out of the box denken tijdens je sabbatical: koop privé een "oude" bimmer (M5) of Benz (CL500) en rij die in zijn originele staat verder op.
Kan je met des te meer plezier in 2024 jezelf weer trakteren op een (elektrische) Audi naar ketelapperniveau.
Net zoals die ene keer dat je als leaser ooit een doodgewone 407 overwoog... jawel "overwoog", maar nooit genomen hebt.

@brg: dat idee had ik ook, maar dan met een A5 of A6. Maar het is zo te lezen óf geen auto of minimaal gelijk aan de huidige A6...

ketelapper zei:
@Pausebreak
Ik volg het aandachtig, maar ik deel (nog) niet de opmerking dat je waterstof bijna 'regulier' kunt tanken. Qua proces wel, qua locaties nog niet. Met de huidige circa 15 tankpunten in NL op dit moment, kan ik zeker nog niet makkelijk kilometers maken.
Vanuit mijn bedrijf werken we veel aan (de financiering van) grote projecten met waterstofstation en elektrolyzers waarbij de volumes over elkaar heen buitelen, maar realisatie staat in meeste projecten op 2025 en later.

Ik weet niet waar je de 15 locaties vandaan haalt, maar er zijn er al wat meer geopend ondertussen. Als wegbeheerder weet ik daarnaast dat verdere uitrol van een dekkend laadnetwerk voor BEVs volledig vast gaat lopen. Wij hebben op dit moment al 45 aanvragen (van in totaal 250) die niet aangelegd kunnen worden wegens een tekort op het elektriciteitsnetwerk. Dat tekort gaat niet op korte termijn (<5 jaar) veranderen.
Als ik nu voor de keuze zou staan om BEV of waterstof te gaan rijden zou ik voor het laatste gaan. Al moet de auto je dan nog wel aanstaan natuurlijk en dat is een grotere uitdaging dan een tankstation vinden. Al was het maar zodat ik niet een half uur een laadkabel vast moet houden.

Interactieve kaart die enigszins up-to-date is (al missen ze wel een aantal "groene waterstoftankstations" zo te zien, maar het gaat om het idee):
https://h2rijders.nl/tanken/

Dank @Pause break (y) waardevolle link en toelichting. In mijn hoofd vooral extra punten dan naar optie 1 (A6 doorrijden) of de hybride-opties...
Ik herinner me een heel diepgaande analyse paar jaar terug over aandrijfbronnen van de toekomst en daarin werd 'BEV' als overgangstechnologie betiteld, tussen fossiel en waterstof in. Ben zelf nog altijd benieuwd wat er uit gaat komen. Ik benader je graag tzt eens via privéberichten hier, want jouw achtergrondkennis tap ik graag beetje verder af. OK?

@brg
Damn wat een goed geheugen! Dat was 2005 :eek: Ben nog altijd blij dat ik toen die 407 niet heb gedaan. De Passat die ik toen wel heb gekozen, bleek vooral "geen Audi' te zijn... dat was met een 407 nog heftiger geweest, durf ik te stellen. Op exact de eerste 'verjaardag' van die Passat heb ik mijn eerste Audi A6 besteld en sindsdien dezelfde fout niet meer begaan.

Ach, Keet, eens wat anders kan ook leuk zijn.
En een “doodgewone 407” zou het nooit geworden zijn, jouw configuratie-talent kennende.:p

Maar optie 1 is wel een goede. Om die blauwe smurf nu al te moeten laten gaan…..zonde toch?!

PauseBreak zei:
Ik weet niet waar je de 15 locaties vandaan haalt, maar er zijn er al wat meer geopend ondertussen. [...]
Interactieve kaart die enigszins up-to-date is (al missen ze wel een aantal "groene waterstoftankstations" zo te zien, maar het gaat om het idee):
https://h2rijders.nl/tanken/
Nou, dan zijn het er misschien 25. Zelfde ordegrootte en nog steeds verre van dekkend. Ik zie er vooral heel veel gepland. En dat kaartje ziet er al een paar jaar praktisch hetzelfde uit. Ik zie zelfs met geplande stations erbij nog vooral enorme lege vlekken, zo'n spreiding betekent voor bijna iedereen een stuk omrijden om te kunnen tanken. Daar gaat je tijdwinst met laden... Anderen mogen elektrisch dan nogal blindelings toejuichen, jij bekijkt waterstof nogal met een roze bril volgens mij. ;) Over 20 jaar kan het heel anders zijn, maar de komende 5 jaar lijkt het me enorm behelpen met een waterstofauto. Veel meer dan met een elektrische auto, bij gemiddeld gebruik.

@ketelapper: Volgens mij moet je niet langer dralen en gewoon voor je eerste optie gaan. Die komt toch elke keer met voorsprong eruit. (y)

^^^ er zit wel (meer) in de pijplijn.

[size=small]Komt ook een project om waterstof naar de (bouw)voertuigen toe te brengen.

Van Kessel zei:
(..)Daarom is het project H2Milkrun bedacht. In dit project wordt door een consortium van Gelderse mkb-bedrijven en Toyota een tankwagen ontwikkeld die waterstof gaat ‘uitventen’ – net zoals vroeger met melk gebeurde. De H2Milkrun truck krijgt een mobiele tankinstallatie waarmee op route waterstofvoertuigen kunnen worden afgetankt. (..)

Greenpoint Ede B.V., onderdeel van de Van Kessel groep, is nauw betrokken bij het H2Milkrun project. Joan van Kessel, algemeen directeur, legt uit: “In januari 2022 starten wij in Ede met de bouw van een nieuwe Greenpoint Clean Energy Hub met op termijn ook waterstof. Tegelijkertijd wordt er aan de ontwikkeling van de H2Milkrun truck gewerkt zodat hij begin 2023 de baan op kan. De truck gaat dan waterstof tanken bij de Greenpoint locatie in Ede, en vandaaruit waterstoftankbeurten bij bedrijven in de regio verzorgen.”

De H2Milkrun brengt dus het tankstation naar het voertuig toe. De drempel om waterstof elektrisch aangedreven voertuigen aan te schaffen wordt daardoor voor ondernemers behoorlijk verlaagd.

Dat tankstation in Ede (in de oksel van A30 / A12 min of meer) is nu operationeel, op het waterstof deel na dan. Dat moest in een aparte vergunning, blijkbaar.

Daarnaast heeft dit bedrijf vijf tanktrailers voor waterstof in bestelling staan om dadelijk hun eigen waterstoftankstations te gaan bevoorraden. Nu, die bestel je niet als er geen zekerheid is van een grotere uitrol van waterstoftankpunten, lijkt mij.

https://www.vankesselolie.nl/van-kessel-plaatst-order-voor-5-waterstof-trailers-voor-bevoorrading-tankstations/[/size]

Enfin, terug on topic:

Als jij dit..
ketellapper zei:
(..)Op exact de eerste 'verjaardag' van die Passat heb ik mijn eerste Audi A6 besteld en sindsdien dezelfde fout niet meer begaan. (..)

nog steeds als een fout ziet.. dan blijft koop en doorrijden met de A6 de enige optie, in mijn ogen. Een andere Audi (EV) zal toch eerst een compromis zijn, vrees ik. Details zullen anders zijn.. nee, daarmee eerst de kat uit de boom kijken zou mijn advies dan zijn. Zeker tijdens zo'n sabbatical wil je toch geen gedoe. ;)

Ketel, huur een EV voor een paar weken, of tijdens je vakantie, en zie hoe het is, de mindere kilometers, eigen werktijden, en buiten de school vakanties om op reis is met een EV ook een voordeel.

Na de heerlijke vakantie met de S4 (zie S4-topic in 'mijn auto') afgelopen week veel mee mogen maken met de A6. Aan kilometers geen gebrek met twee dagen Groningen en één dag Zwolle.

Dinsdagavond op terugweg, net van ringweg Groningen op de A28, ineens 'plop'... 'pppffffhhhh'... 'PIEP'. Vreemd geluid en alarm van bandenspanningssysteem. Oftewel: lekke band :( Rustig naar afrit klein stukje verder, onderaan veilig gestopt en jawel hoor, rechtsachter platter dan plat. Flink gat van (waarschijnlijk) hele grote schroef die op de snelweg heeft gelegen.

In combinatie van zelfredzaamheid en (achteraf) naïviteit, haal ik het wiel er af om thuiskomertje te monteren. Ai, oei, oeps, er ligt géén thuiskomertje meer in een nieuwe A6. Dus toen toch maar Audi Hulp gebeld. Even uurtje wachten maar toen was de reddende engel van Audi Century Groningen gearriveerd. Met gelukkig een volwaardig noodwiel voor mijn auto. Prachtig rood, maar who cares, ik kon veilig naar huis!

lekkeband01.webp

lekkeband03.webp

lekkeband02.webp

De gedachte om in Groningen meteen een nieuwe band te laten monteren is spaak gelopen op levertijd van banden in mijn 21" maat. Dus donderdag bij volgende dag met afspraken in Groningen het noodwiel gewisseld naar een winterwiel. Heeft Century het noodwiel terug en kan ik met Audi Nijmegen dichter bij huis de band laten regelen. Et voilà :)

Vrijdag jl. de 150.000km beurt op de A6 met vaste monteur Michiel in Nijmegen. Dat was gezellig en probleemloos. De remblokken komen er binnenkort aan; nu nog nét te goed om te mogen vervangen maar over uiterlijk twee maanden vast en zeker lampje aan - zo voorspelt hij. Met complimenten voor mijn rijstijl, want de meeste auto's zijn bij 150.000km aan hun derde setje toe in plaats van de allereerste wissel. En twee banden besteld, want rijden met 4mm verschil in profieldiepte links/rechts blijkt toch niet zo goed te zijn. Nu wachten op telefoontje dat het rubber binnen is...

Beetje late reactie wellicht maar ik zou voor de Porsche Panamera Sport Turismo hybride gaan. Zonder twijfel. Wat een beauty. Nog 1 keer omdat het kan en dan waarschijnlijk voor de komende periode over naar BEV. Ik zie de waterstofstations wel steeds vaker maar zou het nu nog niet aan durven. Ten aanzien van BEV bevalt het mij prima. Zowel qua rijden als in de kosten.

Dank Michel (y) Vooralsnog zit ik zwaar op het spoor van A6 overnemen van leasemaatschappij. Daarmee rek ik tijd en maak ik mezelf onafhankelijk voor toekomstige beslissingen en de timing daarvan. De 'kostprijs' in zin van dure diesel voor weinig kilometers heb ik daar wel voor over. Als er dan richting of in 2024 een auto komt die mij helemaal past en 'wow' geeft, kan ik handelen. Tot die tijd als een koning doorrijden en genieten van de A6.

De auto voor "omdat het nog 1 keer kan" staat al in de garage, zeker niet als daily driver :cool:

Daar heb jij weer een punt. Hier lukt het niet met 3 pubers en een Ridgeback maar anders had de Panamera zeker een optie geweest.
Overigens is die Audi in dat prachtige blauw zeker geen straf maar ik verwacht niet dat de leasemaatschappij hem cadeau gaat doen. De laatste keer dat ik er 1 over wilde nemen van de leasemaatschappij ben ik maar gewoon naar de dealer gegaan.

Witte rook over blauwe auto: we blijven nog even samen!

Een maandje geleden lanceerde ik mijn brainwaves over wat te doen aan einde contract van mijn huidige A6. De uitkomst is er! Na veel overpeinzingen, goede gesprekken met mede-liefhebbende deskundigen, surfsessies op www met prachtige nieuwe bolides, etc. etc. ... lekker nuchter 'optie 1' als toekomstperspectief gekozen. In even wat pittige samenspraak met de leasemaatschappij hebben we elkaar gevonden in een aanvaardbare afspraak over overname van de A6 naar mijzelf per 20 november a.s. Rond die datum bereikt de km-teller 160.000 en eindigt het contract daarop.

De kriebels richting iets anders, iets nieuws, iets (semi-)stekker en zo weggekrabd met de ratio van weten wat ik heb, grote blijdschap nog iedere kilometer met in 2018 gemaakte keuzes en relatief beperkte kosten ten opzichte van de andere kronkels.

Naast de hobby-auto(s) is deze A6 nu al de auto die ik het langst rijd; daar mag dus nog meer tijd bijkomen (y)

Wel wacht ik nog steeds op nieuwe band... ondanks dat er geen kabelboom, chips of graan in een band zit, zit er forse levertijd op. Het is dus op de rechtsachter hoek al winter...

Prima keuze en absoluut geen straf lijkt mij.

De kilometers op jaarbasis zijn inmiddels ook een stuk minder toch? Dan kun je nog wel even vooruit met deze km stand.

Na 159.070 trouwe kilometers heb ik me zaterdag jl. met de lease-A6 gemeld bij het plaatselijke Kentekenloket. Even later ben ik met de eigendom-A6 weer even lekker naar huis gereden :) Oftewel, de A6 is van leasemij overgegaan naar mijn eigen bv. Zelfde auto, zelfde plezier. Lekker doorrijden voorlopig, tot ik weer weet wat mij qua mobiliteit past en wanneer ik een "wow-auto" tegenkom. Voor nu hele dikke prima met precies de A6 zoals ik 'm heb samengesteld, weet wat ik er aan heb en waar ik iedere dag nog trots naar omkijk!

Na drie jaar en negen maanden net niet op 160.000km. Met mijn gemiddelde kilometrage pré-covid zou ik in deze tijd richting de 250k km gereden hebben. Eerdere A6'en heb ik fluitend over de 200k km gereden, dus deze mag nog wel 50k km bij mij mee. Met huidige perspectief zou dat zo maar 3 jaar kunnen duren. Tegelijkerijd, als ik na mijn sabbatical begin 2024 weer volop aan de slag ga en daar een andere (stekker-) auto goed bij past... én er is iets 'wow' te koop, dan ben ik als eigenaar nu ook lekker helemaal vrij om te handelen. Time will tell !!! :rolleyes:

Mooi.
Nog steeds een prachtige, en originele, A6.

Zijn er nog personalisaties (achteraf opties, VCDS) die je tijdens je lease-periode niet aandurfde, maar nu, als eigenaar, wel zou doen?
Ben benieuwd.

Gefeliciteerd! misschien de meest spannende keuze, maar wel de meest logische. Bovendien zeker geen straf en de A6 oogt nog lekker modern (je ziet ze ook niet heel veel rijden, tov de vorige generaties)

Gefeliciteerd met het ritje naar Kentekenloket ;). Dat ga ik begin februari ook uithalen met Meggie.
Nog contact gehad met de leasemij over de prijs (goed voorbeeld doet goed volgen dacht ik zo), maar ze waren onverbiddelijk inclusief link naar gaspedaal.nl dat ze een scherpe aanbieding hebben neergezet. Dus tja, het is zo februari. Nog even wat sparen :)

Geniet van de A6, van die geweldige andere auto en je time-out jaartje (y).

Dank jullie (y)

@Rembrandt
Nee, ik heb altijd alles wat ik wilde ook wel durven doen ;) Nu hoef ik een aantal mods lekker makkelijk niet terug te bouwen.

@AsconaGT
Klopt, deze generatie haalt het qua aantallen totaal niet bij de 4F van 2004-2011. Zal zeker ook aan de prijsstelling liggen in NL. Het is niet voor niets dat ik deze in DE heb aangekocht, maar niet iedereen heeft die mogelijkheid. En in Individuallackierung Arablau zie je 'm al helemaal zelden rijden!

@adinsx
Ik had mijn dealer een taxatie laten maken van hun inkoopprijs, als ik de A6 daar op de stoep zou parkeren. Uiteindelijk zit ik daar met leasemij €400 boven, maar vond ik schappelijk want inkoopprijs is natuurlijk niet de marktwaarde-verkoopprijs. Enjoy to you too:D

Ik heb destijds mijn C5 overgenomen van de leasemij. Toen ben ik ook eerst naar mijn dealer gegaan en gevraagd wat zij er inkoopprijs voor zouden betalen.
De leasemij kwam vervolgens met bijna exact hetzelfde bedrag, dus dat gaf een goede basis.;)

Mijn eigen dealer gaf inderdaad ook aan dat het, in deze huidige tijd, een prijs is die wel te begrijpen is. Zeker omdat de extra bandenset (met afgelopen zomer vier nieuwe PS5's) en een jaar garantie erbij in zit. Vrijdag nog even een controlebeurt incl. reparatie van de rechter gordel die niet lekker oprolt, en twee winterbanden zijn over en paar weken aan vervanging toe.

Terug
Bovenaan