ketelapper
Gebruiker
Een terugblik / overzicht ter introductie: de autohistorie van ketelapper
Geboren 03/1975, rijbewijs behaald 08/1993, eigen autobezit sinds 07/1995.
privé
07/1995 Mazda 323 sedan 1.3DX ‘Sport’ (1985) Tenderblue metallic, gereden van 110.000km tot 135.000km
09/1996 Mazda 323 hatchback 1.3 GLX (1990) Rood unilak, gereden van 160.000km tot 185.000km
09/1997 Mazda 323 hatchback 1.6i 16v GLX (1991) Donkergrijs metallic, gereden van 65.000km tot 120.000km
lease
03/1999 VW Golf IV 3-deurs 1.9TDI 90pk Comfortline Blackmagic pareleffect, beige bekleding, gereden van 0km tot 55.000km
04/2000 VW Golf IV 3-deurs 1.9TDI 110pk Highline Blackmagic pareleffect, beige bekleding, gereden van 0km tot 115.000km
10/2001 Audi A3 3-deurs (8L) 1.9TDI 130pk Ambition Pro-line Canvasbeige metallic, gereden van 0km tot 90.000km
01/2003 Audi A4 limousine (B6) 1.9TDI 130pk Pro-Line S-line Avuszilver pareleffect, gereden van 0km tot 175.000km
LINK A4-2003
weer tijdje privé
06/2005 VW Passat sedan (3C) 2.0TDI 16v 140pk Highline Bluegraphit pareleffect, gereden van 0km tot 60.000km LINK VW-2005
09/2006 Audi A6 Avant (4F) 2.0TDI 140pk Pro-Line S-line Canyonrood pareleffect, gereden van 0km tot 115.000km LINK A6-2006
en terug naar lease
04/2009 Audi A6 Avant (4F) 2.0TDI 140pk Pro-Line S-line Monzazilver metallic, gereden van 0km tot 35.000km LINK A6-2009
02/2010 Audi A6 Avant (4F) 2.0TDI 170pk S-edition Daytonagrijs pareleffect, gereden van 0km tot 205.000km LINK A6-2010
02/2013 Audi A6 Avant (4G) 2.0TDI 177pk S-edition Granaatrood pareleffect, gereden van 0km tot circa 200.000km LINK A6-2013
12/2015 Audi A6 Limousine (4G) 2.0TDI Ultra 190pk Automatic Sport Edition Granaatrood pareleffect, gereden van 0km tot 215.000km LINK A6-2015
02/2019 Audi A6 Limousine (4K) 40TDI 204pk S-tronic Pro Line S Audi Exclusive Individuallackierung Arablauw krstaleffect, nu rijdend vanaf 0km (tot 195.000km in voorjaar 2022)
LINK A6-2019
Naast het dagelijkse ‘werkpaard’ gaat de Audi-hobby verder!
Audi S4 (B7) Cabriolet 4.2 V8 quattro tiptronic (2006) Sprintblauw pareleffect
Mijn heerlijke hobby in de garage! In bezit sinds maart 2014, gekocht met 76.500km. Per seizoen ongeveer 3.500km erbij. LINK S4-2006
[/i]
Audi A3 (8V) Sportback 1.4TFSI e-tron S-tronic (2017) Daytonagrijs pareleffect
Dagelijkse auto voor mrs. ketelapper. In bezit sinds mei 2020, gekocht met 16.700km. Perfect voor haar gebruik, door de über-uitrusting en gave techniek ook heel fijn voor mijn liefhebberij. LINK A3-2017
Dan over naar de auto van dit topic
Na een goede vakantie en met alweer de eerste honderden kilometers met mijn heerlijke, huidige A6 4G achter de rug, heb ik me dit weekend gestort op het configureren van het volgende 'werkpaard'.
De huidige A6 van 1 december 2015 staat ruim over 180.000km. Contract loopt formeel tot 1 december 2018, gepland 210.000km. Het ziet er naar uit dat ik het lopende contract één maand verleng, om met de nieuwe begin januari 2019 uit te komen. Ik loop iets 'achter' met de kilometers, dus waarschijnlijk past het precies om die 210.000km uit te smeren over 37 maanden in plaats van 36 maanden.
Audi A6 bevalt mij perfect, dus never change a winning team
2006 Audi A6 4F Avant 2.0TDI 140pk multitronic - 115.000km
2009 Audi A6 4F Avant 2.0TDI 140pk multitronic - 40.000km
2010 Audi A6 4F Avant 2.0TDI 170pk multitronic - 205.000km
2012 Audi A6 4G Avant 2.0TDI 177pk multitronic - 200.000km
2015 Audi A6 4G Limousine 2.0TDI 190pk S-tronic - nu 181.500km
Ik heb een E-tron gereserveerd, maar op dit moment nadert de kans tot levering 2018 aan 0
Helaas. Zou er heel graag instappen, maar met levering 2019 te onvoorspelbaar en financieel niet aantrekkelijk (genoeg) om mijn gebruik met veel kilometers op de elektrische actieradius af te stemmen.
Dus toch een A6 in de configurator in elkaar gezet!
Audi Code AD30CMW7 op audi.nl
deze is in Firmamentblauw omdat juiste kleur nog niet in NL configurator staat,
en is met de 3.0TDI 231pk quattro tiptronic-8 - in DE staat de 2.0TDI 204pk S-tronic-7 al in de configurator en het zal die viercilinder wel worden
(Audi Code op audi.de wel nagenoeg conform deze samenstelling die code is A34L24RV)
Navarrablauw, juiste (winter-)velgen
Bekleding zwart met grijze stiknaden (i.p.v. blauw)
De gehele samenstelling:
Audi A6 4K Limousine 40TDI S tronic-7/ 2.0 diesel 204pk
Uitvoering 'Sport'
Velgen CE1 19 inch 10-arm dynamiek design (waarschijnlijk voor winterbanden en voor de zomer 20 inch set zoeken)
Kleur exterieur: Navarrablauw metallic
Kleur interieur: Leer Valcona met S line logo, zwart *
Pakket 'Pro Line S'
- PNQ MMI navigatie plus, touch, inclusief Audi virtual cockpit
- IU1 Audi smartphone interface
- PV3 voorstoelen elektrisch verstelbaar met memory
- 6XL buitenspiegels inklapbaar, dimmend, memory
- WQS S line sportpakket
- PQD S line exterieurpakket
Opties
- 2Z0 geen type- en motoraanduiding
- 3FB panoramadak voor limousine
- VW0 akoestische zijruiten
- 4GR akoestische voorruit, verwarmbaar
- PXC HD Matrix LED koplampen
- 7HD interieurelementen mono.pur lederlook boven en onder
- 7TL inleg dashboard, portieren, etc. essenhout grijs-bruin naturel **
- Q4Q S supersportstoelen met ruitmotief in bekleding
- 4A3 stoelverwarming vóór
- 2PF sportstuurwiel, multifunctioneel, schakelpaddels, onderkant afgevlakt
- QQ2 ambiente lichtpakket
- 9AQ comfort climatronic 4 zones
- 9M9 standkachel
- 0M5 brandstoftank 73 liter (i.p.v. 63)
- FK2 AdBlue tank 24 liter (i.p.v. 12)
- VC2 homelink
- 3Y5 zonwering elektrisch voor achterruit, handmatig voor achterzijruiten
- GS5 bedieningselementen in zwart-glas optiek
- PGC comfortsleutel inclusief elektrisch bedienbare achterklep en 'virtual pedal'
- 9VS Bang & Olufsen premium sound
- QV3 digitale radio DAB
- 9ZE Audi phone box
- GB1 4G ondersteuning voor phone box
- PCZ top view 360 graden camera's
- PCM assistentiepakket City
- PCN Assistentiepakket Tour
- PCB Audi lane departure warning incl. verkeersbordherkenning
- 1BK adaptive air suspension
* Openstaande punten nog om toch wel iets leuks van interieur te maken:
-> blauwe stiknaden in stoelen, middenconsole, armsteunen en stuurwiel
-> YT0 blauwe gordels Audi Exclusive
[size=x-small]-> YSR voetmatten Audi Exclusive: zwart met blauwe festonering (maar deze kunnen voor 10% van de prijs achteraf)[/SIZE]
Het 'nieuwe' grijze interieur bij S line is KOMO-grijs of kliko-grijs, zo je wilt. Saai, lelijk, grauw. Dus dan moet het òf volledig Audi Exclusive leer zijn (prijs
au) òf het opfleuren met details die de buitenkleur terughalen in het interieur.
** ketelapper en hout
Tja. Bij de standaard inleg geborsteld aluminium zijn de bekerhouders in de middenconsole niet afgedekt. Dat is absolute no-go voor mij, ziet er te goedkoop uit voor woorden. Dus dan resteert alleen maar deze houtinleg. Gelukkig ongelakt, naturel en daarmee vind ik het toch wel mooi. En ach, inmiddels boven de 40 :angel:
Nederlandse prijs naar inschatting (officieel nog niet beschikbaar), exclusief de Exclusive wensen in het interieur iets onder € 100.000
De 45TDI configuratie komt op ruim € 111k. Haal daar 6k goedkopere ex/ex prijs vanaf en 7k minder bpm dan kom je iets onder 100k uit. In DE € 81.865 maar met NL btw en NL bpm wordt dat € 91.500. Een forse stijging ten opzichte van € 77,5 van mijn huidige A6. Daarvoor nieuw model, iets meer vermogen, meer veiligheidssystemen en weer wat extra speledingetjes.
45TDI quattro versus 40TDI fwd
Dit wordt waarschijnlijk mijn laatste dieselauto. Dus dan zou het wel leuk zijn om eindelijk toch één keer die zescilinder met quattro te kiezen. De 40TDI kost in DE bijna € 6.000 incl. btw minder dan de 45TDIq. Het verschil in CO2-uitstoot is 30 gram en dat betekent in NL ook nog eens € 7.000 minder bpm. En daarbij: ik heb ruim 60 medewerkers die ik aan een regeling houd met milieulabels, dus dan hoor ik mezelf daar ook aan te houden. De 45TDI voldoet daar niet aan. En ik heb 'compensatie' genoeg met mijn S4 V8 cabrio voor de zonnige dagen...
DE of NL?
Prijsverschil voor identieke configuraties in DE versus NL ligt dus naar mijn verwachting ergens tussen € 6.500 en € 8.000 in catalogusprijs, inclusief hogere btw in NL en natuurlijk de bpm in NL. Een deel daarvan verdwijnt misschien nog, wanneer twee mogelijke fouten in NL-prijsstelling door Pon worden aangepast. Ik heb deze doorgegeven aan mijn vaste verkoper. Daar tegenover staat dan weer dat de DE dealer (veel) meer kortingsruimte biedt dan in NL mogelijk. Ik zal het spel weer gaan spelen hoeveel 'commerciële bijloop' er in NL mogelijk is om dit verschil te overbruggen. Maar ik heb ook enkele vrienden aan de slag gezet om levering door DE dealer, tegen DE prijs (én met DE garantie en service !!!) formeel te offreren. De twee leasemaatschappijen waar mijn bedrijf mee werkt, zijn bereid hier volledig aan mee te werken.
Prematuur streven in mijn hoofd is de auto na korting voor € 85k inclusief de Exclusive opties op NL kenteken te hebben. Ik ben benieuwd
Geboren 03/1975, rijbewijs behaald 08/1993, eigen autobezit sinds 07/1995.
privé
07/1995 Mazda 323 sedan 1.3DX ‘Sport’ (1985) Tenderblue metallic, gereden van 110.000km tot 135.000km
09/1996 Mazda 323 hatchback 1.3 GLX (1990) Rood unilak, gereden van 160.000km tot 185.000km
09/1997 Mazda 323 hatchback 1.6i 16v GLX (1991) Donkergrijs metallic, gereden van 65.000km tot 120.000km
lease
03/1999 VW Golf IV 3-deurs 1.9TDI 90pk Comfortline Blackmagic pareleffect, beige bekleding, gereden van 0km tot 55.000km
04/2000 VW Golf IV 3-deurs 1.9TDI 110pk Highline Blackmagic pareleffect, beige bekleding, gereden van 0km tot 115.000km
10/2001 Audi A3 3-deurs (8L) 1.9TDI 130pk Ambition Pro-line Canvasbeige metallic, gereden van 0km tot 90.000km
01/2003 Audi A4 limousine (B6) 1.9TDI 130pk Pro-Line S-line Avuszilver pareleffect, gereden van 0km tot 175.000km
LINK A4-2003
weer tijdje privé
06/2005 VW Passat sedan (3C) 2.0TDI 16v 140pk Highline Bluegraphit pareleffect, gereden van 0km tot 60.000km LINK VW-2005
09/2006 Audi A6 Avant (4F) 2.0TDI 140pk Pro-Line S-line Canyonrood pareleffect, gereden van 0km tot 115.000km LINK A6-2006
en terug naar lease
04/2009 Audi A6 Avant (4F) 2.0TDI 140pk Pro-Line S-line Monzazilver metallic, gereden van 0km tot 35.000km LINK A6-2009
02/2010 Audi A6 Avant (4F) 2.0TDI 170pk S-edition Daytonagrijs pareleffect, gereden van 0km tot 205.000km LINK A6-2010
02/2013 Audi A6 Avant (4G) 2.0TDI 177pk S-edition Granaatrood pareleffect, gereden van 0km tot circa 200.000km LINK A6-2013
12/2015 Audi A6 Limousine (4G) 2.0TDI Ultra 190pk Automatic Sport Edition Granaatrood pareleffect, gereden van 0km tot 215.000km LINK A6-2015
02/2019 Audi A6 Limousine (4K) 40TDI 204pk S-tronic Pro Line S Audi Exclusive Individuallackierung Arablauw krstaleffect, nu rijdend vanaf 0km (tot 195.000km in voorjaar 2022)
LINK A6-2019
Naast het dagelijkse ‘werkpaard’ gaat de Audi-hobby verder!
Audi S4 (B7) Cabriolet 4.2 V8 quattro tiptronic (2006) Sprintblauw pareleffect
Mijn heerlijke hobby in de garage! In bezit sinds maart 2014, gekocht met 76.500km. Per seizoen ongeveer 3.500km erbij. LINK S4-2006
[/i]
Audi A3 (8V) Sportback 1.4TFSI e-tron S-tronic (2017) Daytonagrijs pareleffect
Dagelijkse auto voor mrs. ketelapper. In bezit sinds mei 2020, gekocht met 16.700km. Perfect voor haar gebruik, door de über-uitrusting en gave techniek ook heel fijn voor mijn liefhebberij. LINK A3-2017
Dan over naar de auto van dit topic
Na een goede vakantie en met alweer de eerste honderden kilometers met mijn heerlijke, huidige A6 4G achter de rug, heb ik me dit weekend gestort op het configureren van het volgende 'werkpaard'.
De huidige A6 van 1 december 2015 staat ruim over 180.000km. Contract loopt formeel tot 1 december 2018, gepland 210.000km. Het ziet er naar uit dat ik het lopende contract één maand verleng, om met de nieuwe begin januari 2019 uit te komen. Ik loop iets 'achter' met de kilometers, dus waarschijnlijk past het precies om die 210.000km uit te smeren over 37 maanden in plaats van 36 maanden.
Audi A6 bevalt mij perfect, dus never change a winning team
2006 Audi A6 4F Avant 2.0TDI 140pk multitronic - 115.000km
2009 Audi A6 4F Avant 2.0TDI 140pk multitronic - 40.000km
2010 Audi A6 4F Avant 2.0TDI 170pk multitronic - 205.000km
2012 Audi A6 4G Avant 2.0TDI 177pk multitronic - 200.000km
2015 Audi A6 4G Limousine 2.0TDI 190pk S-tronic - nu 181.500km
Ik heb een E-tron gereserveerd, maar op dit moment nadert de kans tot levering 2018 aan 0
Dus toch een A6 in de configurator in elkaar gezet!
Audi Code AD30CMW7 op audi.nl
deze is in Firmamentblauw omdat juiste kleur nog niet in NL configurator staat,
en is met de 3.0TDI 231pk quattro tiptronic-8 - in DE staat de 2.0TDI 204pk S-tronic-7 al in de configurator en het zal die viercilinder wel worden
(Audi Code op audi.de wel nagenoeg conform deze samenstelling die code is A34L24RV)
Navarrablauw, juiste (winter-)velgen
Bekleding zwart met grijze stiknaden (i.p.v. blauw)
De gehele samenstelling:
Audi A6 4K Limousine 40TDI S tronic-7/ 2.0 diesel 204pk
Uitvoering 'Sport'
Velgen CE1 19 inch 10-arm dynamiek design (waarschijnlijk voor winterbanden en voor de zomer 20 inch set zoeken)
Kleur exterieur: Navarrablauw metallic
Kleur interieur: Leer Valcona met S line logo, zwart *
Pakket 'Pro Line S'
- PNQ MMI navigatie plus, touch, inclusief Audi virtual cockpit
- IU1 Audi smartphone interface
- PV3 voorstoelen elektrisch verstelbaar met memory
- 6XL buitenspiegels inklapbaar, dimmend, memory
- WQS S line sportpakket
- PQD S line exterieurpakket
Opties
- 2Z0 geen type- en motoraanduiding
- 3FB panoramadak voor limousine
- VW0 akoestische zijruiten
- 4GR akoestische voorruit, verwarmbaar
- PXC HD Matrix LED koplampen
- 7HD interieurelementen mono.pur lederlook boven en onder
- 7TL inleg dashboard, portieren, etc. essenhout grijs-bruin naturel **
- Q4Q S supersportstoelen met ruitmotief in bekleding
- 4A3 stoelverwarming vóór
- 2PF sportstuurwiel, multifunctioneel, schakelpaddels, onderkant afgevlakt
- QQ2 ambiente lichtpakket
- 9AQ comfort climatronic 4 zones
- 9M9 standkachel
- 0M5 brandstoftank 73 liter (i.p.v. 63)
- FK2 AdBlue tank 24 liter (i.p.v. 12)
- VC2 homelink
- 3Y5 zonwering elektrisch voor achterruit, handmatig voor achterzijruiten
- GS5 bedieningselementen in zwart-glas optiek
- PGC comfortsleutel inclusief elektrisch bedienbare achterklep en 'virtual pedal'
- 9VS Bang & Olufsen premium sound
- QV3 digitale radio DAB
- 9ZE Audi phone box
- GB1 4G ondersteuning voor phone box
- PCZ top view 360 graden camera's
- PCM assistentiepakket City
- PCN Assistentiepakket Tour
- PCB Audi lane departure warning incl. verkeersbordherkenning
- 1BK adaptive air suspension
* Openstaande punten nog om toch wel iets leuks van interieur te maken:
-> blauwe stiknaden in stoelen, middenconsole, armsteunen en stuurwiel
-> YT0 blauwe gordels Audi Exclusive
[size=x-small]-> YSR voetmatten Audi Exclusive: zwart met blauwe festonering (maar deze kunnen voor 10% van de prijs achteraf)[/SIZE]
Het 'nieuwe' grijze interieur bij S line is KOMO-grijs of kliko-grijs, zo je wilt. Saai, lelijk, grauw. Dus dan moet het òf volledig Audi Exclusive leer zijn (prijs
** ketelapper en hout
Tja. Bij de standaard inleg geborsteld aluminium zijn de bekerhouders in de middenconsole niet afgedekt. Dat is absolute no-go voor mij, ziet er te goedkoop uit voor woorden. Dus dan resteert alleen maar deze houtinleg. Gelukkig ongelakt, naturel en daarmee vind ik het toch wel mooi. En ach, inmiddels boven de 40 :angel:
Nederlandse prijs naar inschatting (officieel nog niet beschikbaar), exclusief de Exclusive wensen in het interieur iets onder € 100.000
45TDI quattro versus 40TDI fwd
Dit wordt waarschijnlijk mijn laatste dieselauto. Dus dan zou het wel leuk zijn om eindelijk toch één keer die zescilinder met quattro te kiezen. De 40TDI kost in DE bijna € 6.000 incl. btw minder dan de 45TDIq. Het verschil in CO2-uitstoot is 30 gram en dat betekent in NL ook nog eens € 7.000 minder bpm. En daarbij: ik heb ruim 60 medewerkers die ik aan een regeling houd met milieulabels, dus dan hoor ik mezelf daar ook aan te houden. De 45TDI voldoet daar niet aan. En ik heb 'compensatie' genoeg met mijn S4 V8 cabrio voor de zonnige dagen...
DE of NL?
Prijsverschil voor identieke configuraties in DE versus NL ligt dus naar mijn verwachting ergens tussen € 6.500 en € 8.000 in catalogusprijs, inclusief hogere btw in NL en natuurlijk de bpm in NL. Een deel daarvan verdwijnt misschien nog, wanneer twee mogelijke fouten in NL-prijsstelling door Pon worden aangepast. Ik heb deze doorgegeven aan mijn vaste verkoper. Daar tegenover staat dan weer dat de DE dealer (veel) meer kortingsruimte biedt dan in NL mogelijk. Ik zal het spel weer gaan spelen hoeveel 'commerciële bijloop' er in NL mogelijk is om dit verschil te overbruggen. Maar ik heb ook enkele vrienden aan de slag gezet om levering door DE dealer, tegen DE prijs (én met DE garantie en service !!!) formeel te offreren. De twee leasemaatschappijen waar mijn bedrijf mee werkt, zijn bereid hier volledig aan mee te werken.
Prematuur streven in mijn hoofd is de auto na korting voor € 85k inclusief de Exclusive opties op NL kenteken te hebben. Ik ben benieuwd