ketelapper - Audi A6 [4K, 02/2019] werkpaard voor intensief gebruik

ketelapper

Gebruiker
Een terugblik / overzicht ter introductie: de autohistorie van ketelapper

Geboren 03/1975, rijbewijs behaald 08/1993, eigen autobezit sinds 07/1995.

privé

07/1995 Mazda 323 sedan 1.3DX ‘Sport’ (1985) Tenderblue metallic, gereden van 110.000km tot 135.000km

09/1996 Mazda 323 hatchback 1.3 GLX (1990) Rood unilak, gereden van 160.000km tot 185.000km

09/1997 Mazda 323 hatchback 1.6i 16v GLX (1991) Donkergrijs metallic, gereden van 65.000km tot 120.000km

lease

03/1999 VW Golf IV 3-deurs 1.9TDI 90pk Comfortline Blackmagic pareleffect, beige bekleding, gereden van 0km tot 55.000km

04/2000 VW Golf IV 3-deurs 1.9TDI 110pk Highline Blackmagic pareleffect, beige bekleding, gereden van 0km tot 115.000km

10/2001 Audi A3 3-deurs (8L) 1.9TDI 130pk Ambition Pro-line Canvasbeige metallic, gereden van 0km tot 90.000km

01/2003 Audi A4 limousine (B6) 1.9TDI 130pk Pro-Line S-line Avuszilver pareleffect, gereden van 0km tot 175.000km
LINK A4-2003

weer tijdje privé

06/2005 VW Passat sedan (3C) 2.0TDI 16v 140pk Highline Bluegraphit pareleffect, gereden van 0km tot 60.000km LINK VW-2005

09/2006 Audi A6 Avant (4F) 2.0TDI 140pk Pro-Line S-line Canyonrood pareleffect, gereden van 0km tot 115.000km LINK A6-2006

en terug naar lease

04/2009 Audi A6 Avant (4F) 2.0TDI 140pk Pro-Line S-line Monzazilver metallic, gereden van 0km tot 35.000km LINK A6-2009

02/2010 Audi A6 Avant (4F) 2.0TDI 170pk S-edition Daytonagrijs pareleffect, gereden van 0km tot 205.000km LINK A6-2010

02/2013 Audi A6 Avant (4G) 2.0TDI 177pk S-edition Granaatrood pareleffect, gereden van 0km tot circa 200.000km LINK A6-2013

12/2015 Audi A6 Limousine (4G) 2.0TDI Ultra 190pk Automatic Sport Edition Granaatrood pareleffect, gereden van 0km tot 215.000km LINK A6-2015

02/2019 Audi A6 Limousine (4K) 40TDI 204pk S-tronic Pro Line S Audi Exclusive Individuallackierung Arablauw krstaleffect, nu rijdend vanaf 0km (tot 195.000km in voorjaar 2022)
LINK A6-2019

Naast het dagelijkse ‘werkpaard’ gaat de Audi-hobby verder!

Audi S4 (B7) Cabriolet 4.2 V8 quattro tiptronic (2006) Sprintblauw pareleffect
Mijn heerlijke hobby in de garage! In bezit sinds maart 2014, gekocht met 76.500km. Per seizoen ongeveer 3.500km erbij. LINK S4-2006
[/i]

Audi A3 (8V) Sportback 1.4TFSI e-tron S-tronic (2017) Daytonagrijs pareleffect
Dagelijkse auto voor mrs. ketelapper. In bezit sinds mei 2020, gekocht met 16.700km. Perfect voor haar gebruik, door de über-uitrusting en gave techniek ook heel fijn voor mijn liefhebberij. LINK A3-2017

Dan over naar de auto van dit topic :)

Na een goede vakantie en met alweer de eerste honderden kilometers met mijn heerlijke, huidige A6 4G achter de rug, heb ik me dit weekend gestort op het configureren van het volgende 'werkpaard'.

De huidige A6 van 1 december 2015 staat ruim over 180.000km. Contract loopt formeel tot 1 december 2018, gepland 210.000km. Het ziet er naar uit dat ik het lopende contract één maand verleng, om met de nieuwe begin januari 2019 uit te komen. Ik loop iets 'achter' met de kilometers, dus waarschijnlijk past het precies om die 210.000km uit te smeren over 37 maanden in plaats van 36 maanden.

Audi A6 bevalt mij perfect, dus never change a winning team :)
2006 Audi A6 4F Avant 2.0TDI 140pk multitronic - 115.000km
2009 Audi A6 4F Avant 2.0TDI 140pk multitronic - 40.000km
2010 Audi A6 4F Avant 2.0TDI 170pk multitronic - 205.000km
2012 Audi A6 4G Avant 2.0TDI 177pk multitronic - 200.000km
2015 Audi A6 4G Limousine 2.0TDI 190pk S-tronic - nu 181.500km

Ik heb een E-tron gereserveerd, maar op dit moment nadert de kans tot levering 2018 aan 0 :( Helaas. Zou er heel graag instappen, maar met levering 2019 te onvoorspelbaar en financieel niet aantrekkelijk (genoeg) om mijn gebruik met veel kilometers op de elektrische actieradius af te stemmen.

Dus toch een A6 in de configurator in elkaar gezet!

Audi Code AD30CMW7 op audi.nl
deze is in Firmamentblauw omdat juiste kleur nog niet in NL configurator staat,
en is met de 3.0TDI 231pk quattro tiptronic-8 - in DE staat de 2.0TDI 204pk S-tronic-7 al in de configurator en het zal die viercilinder wel worden

(Audi Code op audi.de wel nagenoeg conform deze samenstelling die code is A34L24RV)

Navarrablauw, juiste (winter-)velgen
Bekleding zwart met grijze stiknaden (i.p.v. blauw)
attachment.php

attachment.php

attachment.php

De gehele samenstelling:

Audi A6 4K Limousine 40TDI S tronic-7/ 2.0 diesel 204pk

Uitvoering 'Sport'
Velgen CE1 19 inch 10-arm dynamiek design (waarschijnlijk voor winterbanden en voor de zomer 20 inch set zoeken)
Kleur exterieur: Navarrablauw metallic
Kleur interieur: Leer Valcona met S line logo, zwart *

Pakket 'Pro Line S'
- PNQ MMI navigatie plus, touch, inclusief Audi virtual cockpit
- IU1 Audi smartphone interface
- PV3 voorstoelen elektrisch verstelbaar met memory
- 6XL buitenspiegels inklapbaar, dimmend, memory
- WQS S line sportpakket
- PQD S line exterieurpakket

Opties
- 2Z0 geen type- en motoraanduiding
- 3FB panoramadak voor limousine
- VW0 akoestische zijruiten
- 4GR akoestische voorruit, verwarmbaar
- PXC HD Matrix LED koplampen
- 7HD interieurelementen mono.pur lederlook boven en onder
- 7TL inleg dashboard, portieren, etc. essenhout grijs-bruin naturel **
- Q4Q S supersportstoelen met ruitmotief in bekleding
- 4A3 stoelverwarming vóór
- 2PF sportstuurwiel, multifunctioneel, schakelpaddels, onderkant afgevlakt
- QQ2 ambiente lichtpakket
- 9AQ comfort climatronic 4 zones
- 9M9 standkachel
- 0M5 brandstoftank 73 liter (i.p.v. 63)
- FK2 AdBlue tank 24 liter (i.p.v. 12)
- VC2 homelink
- 3Y5 zonwering elektrisch voor achterruit, handmatig voor achterzijruiten
- GS5 bedieningselementen in zwart-glas optiek
- PGC comfortsleutel inclusief elektrisch bedienbare achterklep en 'virtual pedal'
- 9VS Bang & Olufsen premium sound
- QV3 digitale radio DAB
- 9ZE Audi phone box
- GB1 4G ondersteuning voor phone box
- PCZ top view 360 graden camera's
- PCM assistentiepakket City
- PCN Assistentiepakket Tour
- PCB Audi lane departure warning incl. verkeersbordherkenning
- 1BK adaptive air suspension

* Openstaande punten nog om toch wel iets leuks van interieur te maken:
-> blauwe stiknaden in stoelen, middenconsole, armsteunen en stuurwiel
-> YT0 blauwe gordels Audi Exclusive :LOL:
[size=x-small]-> YSR voetmatten Audi Exclusive: zwart met blauwe festonering (maar deze kunnen voor 10% van de prijs achteraf)[/SIZE]
Het 'nieuwe' grijze interieur bij S line is KOMO-grijs of kliko-grijs, zo je wilt. Saai, lelijk, grauw. Dus dan moet het òf volledig Audi Exclusive leer zijn (prijs :confused: au) òf het opfleuren met details die de buitenkleur terughalen in het interieur.

** ketelapper en hout :eek:
Tja. Bij de standaard inleg geborsteld aluminium zijn de bekerhouders in de middenconsole niet afgedekt. Dat is absolute no-go voor mij, ziet er te goedkoop uit voor woorden. Dus dan resteert alleen maar deze houtinleg. Gelukkig ongelakt, naturel en daarmee vind ik het toch wel mooi. En ach, inmiddels boven de 40 :angel:

Nederlandse prijs naar inschatting (officieel nog niet beschikbaar), exclusief de Exclusive wensen in het interieur iets onder € 100.000 :rolleyes::eek: De 45TDI configuratie komt op ruim € 111k. Haal daar 6k goedkopere ex/ex prijs vanaf en 7k minder bpm dan kom je iets onder 100k uit. In DE € 81.865 maar met NL btw en NL bpm wordt dat € 91.500. Een forse stijging ten opzichte van € 77,5 van mijn huidige A6. Daarvoor nieuw model, iets meer vermogen, meer veiligheidssystemen en weer wat extra speledingetjes.

45TDI quattro versus 40TDI fwd
Dit wordt waarschijnlijk mijn laatste dieselauto. Dus dan zou het wel leuk zijn om eindelijk toch één keer die zescilinder met quattro te kiezen. De 40TDI kost in DE bijna € 6.000 incl. btw minder dan de 45TDIq. Het verschil in CO2-uitstoot is 30 gram en dat betekent in NL ook nog eens € 7.000 minder bpm. En daarbij: ik heb ruim 60 medewerkers die ik aan een regeling houd met milieulabels, dus dan hoor ik mezelf daar ook aan te houden. De 45TDI voldoet daar niet aan. En ik heb 'compensatie' genoeg met mijn S4 V8 cabrio voor de zonnige dagen...

DE of NL?
Prijsverschil voor identieke configuraties in DE versus NL ligt dus naar mijn verwachting ergens tussen € 6.500 en € 8.000 in catalogusprijs, inclusief hogere btw in NL en natuurlijk de bpm in NL. Een deel daarvan verdwijnt misschien nog, wanneer twee mogelijke fouten in NL-prijsstelling door Pon worden aangepast. Ik heb deze doorgegeven aan mijn vaste verkoper. Daar tegenover staat dan weer dat de DE dealer (veel) meer kortingsruimte biedt dan in NL mogelijk. Ik zal het spel weer gaan spelen hoeveel 'commerciële bijloop' er in NL mogelijk is om dit verschil te overbruggen. Maar ik heb ook enkele vrienden aan de slag gezet om levering door DE dealer, tegen DE prijs (én met DE garantie en service !!!) formeel te offreren. De twee leasemaatschappijen waar mijn bedrijf mee werkt, zijn bereid hier volledig aan mee te werken.
Prematuur streven in mijn hoofd is de auto na korting voor € 85k inclusief de Exclusive opties op NL kenteken te hebben. Ik ben benieuwd (y)

Damianw26

Gebruiker
Gaat zonder twijfel weer een prachtige auto worden getuige de Duitse configuratie! Wel een pittig prijskaartje, je krijgt er dan ok beslist wat voor terug(y)

speedtouch

Gebruiker
Ben ook benieuwd wat er eindelijk voor de deur komt te staan! We krijgen de foto´s vanzelf te zien!(y)

funf

Gebruiker
Daar gaan we weer! Leuk Ketelapper. Dat wordt weer puzzelen de komende tijd.

Alleen een zwart lederen interieur? Dat klinkt me wel wat sombertjes in de oren, zeker als opvolger van je huidige configuratie. Dat ongelakte hout kan wel mooi zijn. Zoals je hebt gezien, zit het ook in mijn G31. Ik vind het helemaal goed.

uwbuurman

Gebruiker
Sorry, maar wat een geld voor een 4 cilinder dieseltje. Gaat natuurlijk helemaal nergens meer over. Je configuratie is mooi, de kleur is lekker fris!

Barri

Moderator

Dat hout vind ik juist het leukste aan de configuratie, al vind ik de kleur erg grauw. Zwart interieur is ook wat donker, maar ik snap je overwegingen.
Ik zou nooit zo'n nieuwe A6 samenstellen maar wel tof om zo mee te lezen.
Zou een A5 bijvoorbeeld echt een stap terug zijn? Ik vind de totaalprijs wel érg hoog. Ik had inderdaad zo rond de 70k in mijn hoofd voor 'jouw' auto's.

funf

Gebruiker
Tja, die prijzen rijzen de pan uit. De huidige zat al op 78K, meen ik. En dat vond ik in 2015 ook al zoveel geld. Ik had toen zelf als bovengrens 70K en dat haalde ik maar net. Maar bij de concurrenten is het niet anders.

Wil je een leuk samengestelde auto in deze klasse rijden, dan zit je nu zo aan 90K. En inderdaad, dan heb je een viercilinder.

uwbuurman

Gebruiker
Klopt hoor bij "mijn" merk, BMW, is het van een zelfde laken een pak. Maar dan nog gaat het nergens over. Als ik mijn eigen f30 nu opnieuw zou bestellen ben ik bijna 7 duizend euro meer kwijt, nog in de oude bpm. Zonder dat ik een wezenlijk andere auto krijg. Alleen 3 jaar nieuwer en een facelift.

funf

Gebruiker
Met name dit jaar is er weer een forse slok bijgekomen. Mijn auto is van november 2017 en sindsdien ook al weer 3 mille duurder....:rolleyes:

Flieger

Gebruiker
Yes, we zijn weer begonnen. ;-) Leuk ketelapper! Ziet er nu al prachtig uit! Scheelt alvast dat een kleur naar je wens in het reguliere gamma hebt kunnen vinden. (y) Ik ga dit topic weer volgen!

ketelapper

Gebruiker
De prijs
Die doet gewoon pijn. Een ton voor een viercilinder... maar het is bij andere merken niet anders, helaas. Een BMW 5 komt ook op een ton, een Mercedes E idem, een Volvo S90 op 80k maar met veel minder optiemogelijkheden.
[size=x-small](ja, ik verraad mezelf, ben wel wat verder wezen kijken :cool: ) [/size]

Interieur
De standaardkeuze beperkt zich tot zwart of rotorgrijs. Dat rotorgrijs is donkergrijs; iedereen kent de grijze kliko's, die kleur dus. Maanzilver wat ik nu heb, zit niet meer in standaardkeuze. Dan blijven alleen Audi Exclusive opties over. Hetzij volledige bekleding (en dan dus wel weer maanzilver mogelijk), hetzij accenten. Met oog op de prijs ga ik voorlopig uit van de accenten. Zwarte basiskleur, alle stiknaden en de gordels in blauw. Maakt er toch nog wat leuks van :)

funf

Gebruiker
Goede zet om nu ook comfortopening met elektrisch bedienbaar deksel te nemen. Dat heeft zo'n auto gewoon nodig.

Barri

Moderator

ketelapper zei:
De prijs
Die doet gewoon pijn. Een ton voor een viercilinder...
Maar daarom ook mijn vraag: zou de prijs niet een reden zijn toch even naar een A5 te gaan kijken?

JoostM

Gebruiker
Leuk dat je ons weer mee neemt in de ''Audi-puzzel'' (y).

ketelapper zei:
De prijs
Die doet gewoon pijn. Een ton voor een viercilinder... maar het is bij andere merken niet anders, helaas. Een BMW 5 komt ook op een ton, een Mercedes E idem, een Volvo S90 op 80k maar met veel minder optiemogelijkheden.
[size=x-small](ja, ik verraad mezelf, ben wel wat verder wezen kijken :cool: ) [/size]

Interieur
De standaardkeuze beperkt zich tot zwart of rotorgrijs. Dat rotorgrijs is donkergrijs; iedereen kent de grijze kliko's, die kleur dus. Maanzilver wat ik nu heb, zit niet meer in standaardkeuze. Dan blijven alleen Audi Exclusive opties over. Hetzij volledige bekleding (en dan dus wel weer maanzilver mogelijk), hetzij accenten. Met oog op de prijs ga ik voorlopig uit van de accenten. Zwarte basiskleur, alle stiknaden en de gordels in blauw. Maakt er toch nog wat leuks van :)

Is achteraf leer inbouwen bij Alba geen optie?

ketelapper zei:
DE of NL?
Prijsverschil voor identieke configuraties in DE versus NL ligt dus naar mijn verwachting ergens tussen € 6.500 en € 8.000 in catalogusprijs, inclusief hogere btw in NL en natuurlijk de bpm in NL. Een deel daarvan verdwijnt misschien nog, wanneer twee mogelijke fouten in NL-prijsstelling door Pon worden aangepast. Ik heb deze doorgegeven aan mijn vaste verkoper. Daar tegenover staat dan weer dat de DE dealer (veel) meer kortingsruimte biedt dan in NL mogelijk. Ik zal het spel weer gaan spelen hoeveel 'commerciële bijloop' er in NL mogelijk is om dit verschil te overbruggen. Maar ik heb ook enkele vrienden aan de slag gezet om levering door DE dealer, tegen DE prijs (én met DE garantie en service !!!) formeel te offreren. De twee leasemaatschappijen waar mijn bedrijf mee werkt, zijn bereid hier volledig aan mee te werken.
Prematuur streven in mijn hoofd is de auto na korting voor € 85k inclusief de Exclusive opties op NL kenteken te hebben. Ik ben benieuwd (y)

ik zou hier eens naar toe mailen/bellen

Wulp

Gebruiker
PGsOb9h.jpg

arbErWw.jpg

T2yIrWc.jpg

Prachtige auto hoor. Meestal hou ik van een maatje meer maar ik vind deze 19" onder de A6 erg fraai staan. 20" is natuurlijk nog mooier maar de designs die Audi nu biedt vind ik nogal druk. S-Lines zijn de laatste tijd ook aardig schreeuwerig maar met deze blauwe kleur kan het wel. Dit hout vind ik wel weer mooi. Nadeel van Audi is toch de beperkte keuze in interieurkleuren. Vaak alleen maar zwart, grijs en bruin

brg

Gebruiker
Ja, 't zal ongetwijfeld wel weer een schitterend samengestelde wagen worden.
Maar ik blijf het pure kapitaalvernietiging vinden, zo'n peperdure wagen die tot in de puntjes gepersonaliseerd wordt... om er dan 2 tot 3 jaar in te rijden en vrijwel een kloon samen te stellen als opvolger.
Natuurlijk, als je zoveel kilometers doet mag het gerust met stijl en in luxe, maar na al die A6-en zou ik toch eens voor iets anders gaan.
Als je dan toch een ton uitgeeft, waarom geen A7?

funf

Gebruiker
Elke nieuwe auto in deze prijsklasse schrijft als een raket af, dus in dat opzicht kan Ketelapper met een gerust gemoed op herhaling.

Guest
British Racing Green zei:
Maar ik blijf het pure kapitaalvernietiging vinden, zo'n peperdure wagen die tot in de puntjes gepersonaliseerd wordt... om er dan 2 tot 3 jaar in te rijden en vrijwel een kloon samen te stellen als opvolger.

Kapitaalvernietiging? Nee hoor, al het kapitaal blijft in de economie. De dealer kan er weer van leven, de leasemaatschappij ook, werknemers van de Audi fabriek krijgen ook weer loon uitgekeerd. Dankzij ketelapper. Dus absoluut geen kapitaalvernietiging.

funf

Gebruiker
De voorkant wordt wel erg ontsierd door die blokken ten behoeve van de ACC. Hoe krijgen ze het verzonnen?o_O

HarmenA

Gebruiker
Op basis van de impressies kan ik nog moeilijk zeggen of ik hem fraaier ga vinden dan je huidige A6, dat zou ik dan toch echt eerst in het echt moeten beoordelen. Maar geweldig natuurlijk om zoiets aan te (kunnen) schaffen! :D

ketelapper

Gebruiker
@funf
Ach, nodig is comfortsleutel met elektrische klep natuurlijk nooit. Ik gebruik de kofferbak eigenlijk alleen éen keer per week met de boodschappen. Dit is de eerste optie die ik wegstreep, wanneer de totaalprijs me toch de gortig wordt.

@Barri
Ik vind de A5 sportback heel mooi, maar qua dashboard heel lelijk. Die opgeplakte IPad stoort mij mateloos. Daarnaast is een aantal opties niet leverbaar op een A5 en is interieur minder geïsoleerd. En van een aantal jaar geleden herinner ik mij dat het maandbedrag voor een A5 net zo hoog was als voor een A6. Dus al met al (toen) wel overwogen maar heel bewust als mogelijkheid afgestreept.

@JoostM
Ik wil alles wat kan, af fabriek hebben. Je bent neurotisch of niet ;)
Achteraf ben ik huiverig voor (ondanks alle goede verhalen om me heen) en kost ook nog een aantal dagen extra.

@FW Huckebein
Dank voor de tip. Ik heb die site doorgestuurd naar mijn importvriendje.

@BRG
Het is niet de meest economische beslissing voor mijn persoonlijke begroting... als dat is wat je met 'kapitaalvernietiging' bedoelt :T
Ik word blij van een fijne auto die helemaal naar mijn eigen, eigenwijze wensen is samengesteld. De optelsom van mijn autoliefde, intensief gebruik en voldoende middelen maken dat ik dergelijke keuzes kan, mag en wil maken. Iemand moet toch voor de snoepjes op de occassionmarkt zorgen?

Ik kloon mijn auto inderdaad graag naar de volgende, telkens. Ik ben er nog altijd erg gelukkig mee. En ik zal nooit iets anders kiezen, enkel om iets anders te hebben. Ik kies hetgeen mij het meest aanspreekt en het meest voldoet aan mijn wensenlijst. Ongeacht of daar 1, 3 of nu voor de 6e keer een Audi A6 uitkomt.

A7 is naar mijn smaak en omgeving net even 'too much'. En kost ook weer een klap extra, waar je behalve het andere jasje niets voor terugkrijgt.

@funf ACC-puisten
Dat zijn meteen de twee grootste minpunten van de hele auto :( Sterker nog, voor mij de reden geweest om serieus bij andere merken eens koffie te gaan drinken. Maar daar heb ik geen 'klik' gevonden, dus ik moet ze maar voor lief nemen. Gaat na ruim half jaar wel geld kosten voor een nieuwe grille, want modeljaar 2020 zal wel een andere oplossing krijgen.

Er zitten nog twee konijnen in een hoge hoed:
- toch een Etron als die wel op tijd zou kunnen zijn
- een jonggebruikte A6 of A7 Competition in Sepangblauw met Glanzpaket en van binnen maanzilveren S-sportstoelen en alle uitrusting die ik wil (en hier begint iets met speld en hooiberg)

Nico GTR

Gebruiker
Snoepjes op de occasion markt! Zeker weten, wat dat betreft heel goed dat je het kunt maken voor jezelf. Ik ben benieuwd naar de uiteindelijke samenstelling. Veel succes gewenst alvast. (y)

funf

Gebruiker
ketelapper zei:
@funf
Ach, nodig is comfortsleutel met elektrische klep natuurlijk nooit. Ik gebruik de kofferbak eigenlijk alleen éen keer per week met de boodschappen. Dit is de eerste optie die ik wegstreep, wanneer de totaalprijs me toch de gortig wordt.

Bij een limousine in deze klasse hoort het er wat mij betreft bij. Decadente luxe waar je natuurlijk zonder kunt, maar zo bezien is een Golf ook voldoende. :D

ketelapper zei:
@BRG
Het is niet de meest economische beslissing voor mijn persoonlijke begroting... als dat is wat je met 'kapitaalvernietiging' bedoelt :T
Ik word blij van een fijne auto die helemaal naar mijn eigen, eigenwijze wensen is samengesteld. De optelsom van mijn autoliefde, intensief gebruik en voldoende middelen maken dat ik dergelijke keuzes kan, mag en wil maken.

Iedere euro is dus goed besteed.(y)

ketelapper zei:
@funf ACC-puisten
Dat zijn meteen de twee grootste minpunten van de hele auto :( Sterker nog, voor mij de reden geweest om serieus bij andere merken eens koffie te gaan drinken. Maar daar heb ik geen 'klik' gevonden, dus ik moet ze maar voor lief nemen. Gaat na ruim half jaar wel geld kosten voor een nieuwe grille, want modeljaar 2020 zal wel een andere oplossing krijgen.

Laten we het hopen, het is inderdaad geen gezicht op een verder prachtige auto. Bij de 5 zit die sensor onder in de voorbumper. Hij zou dan nog wel fraaier kunnen worden weggewerkt, maar in elk geval zit hij minder in het zicht. Het gekke is dat bij de Mini die sensor vrijwel onzichtbaar is weggewerkt naast de kentekenplaat. Je kunt het, als je het weet, zien aan de iets anders gevormde bumper.

Rembrandt

Gebruiker
Er stond net een zilverkleurige sedan bij de super hier (Belgische auto).
Achterkant is wel mooi.

Ik vertrouw er op dat hij/zij weer prachtig samengesteld wordt.........
Maar blauw? Die heb je toch al? ;)

Droesbak

Gebruiker
Als je nou een rode en blauwe donkere reflecterende sticker eroverheen plakt gaat iedereen wel aan de kant :T

ketelapper

Gebruiker
@Rembrandt
Klopt. Ik heb de meest sprekende, niet grauwe kleur uitgezocht uit het reguliere schema. Op de A6 is Tangorood leverbaar, maar dat is brandweer-kleur. Geen waardig opvolger van Granaatrood. Het hele pakket kost al klauwen vol... dus ik heb Exclusive-lakkleur nu maar achterwege gelaten.

@Droesbak
:) Dan zou ik een witte moeten nemen!

Intensieve middag met Duitsland-contact en beide leasemaatschappijen waar mijn bedrijf mee werkt, achter de rug. Van beide leasemij'en akkoord op 'Duitsland-route'.

Ook wel duidelijk geworden dat ik écht tempo moet maken, want levertijd van de 40TDI in Duitsland nu indicatief 4 maanden. Dat is te laat ten opzichte van huidige einddatum. Dus bij huidige leasemij huidig contract toch maar even verlengd; vooralsnog met 2 maanden maar flexibel om te wisselen zodra de nieuwe er zal zijn.

Ook al een eerste leasecalculatie ontvangen op basis van de hele volle 45TDI samenstelling uit de Nederlandse configurator. AU :( Maar met veel lagere inkoopwaarde van een 40TDI via Duitsland versus 45TDI in Nederland, lagere cijfers voor onderhoud / bandenslijtage / wegenbelasting / verzekering en nog wat onderhandelen te zijner tijd, denk ik dat er een haalbare offerte uit gaat komen :D

Openstaande punten voor Duitse dealer:
- leverbaarheid van luchtvering op 40TDI (niet volgens configurator, wel volgens prijslijst op audi.de)
- prijs van Exclusive stiksels
- impact van Exclusive stiksels en Exclusive gordels op levertijd

speedtouch

Gebruiker
Het zal wel weer een vette bak worden, ben benieuwd!(y) Eerlijk gezegd vind ik metaalblauw ook heel erg goed staan en dan met een wit lederen interieur uiteraard.:eek:

Roy R

Gebruiker
Dat hout heb ik al eens in het echt mogen bewonderen. Toch wel erg chique hoor. Ik ben erg benieuwd wat het definitief zal worden. Ik ga het met plezier volgen :)

Epica

Gebruiker
Mijn compliment voor de kleur, ik heb niet zoveel met Audi maar in deze kleur vind ik hem niet verkeerd, laatst een serie gezien waar ze in een blauwe S8 reden en dat zag er ook goed uit.
Maar als de E-tron niks word waarom geen Jaguar I-Pace?

James85

Gebruiker
Beste Ketelapper,

ik ben niet heel actief op dit forum, maar dit topic lokt een reactie uit ;-) Grote complimenten voor de manier waarop je (weer) een fraaie A6 hebt geconfigureerd naar eigen smaak en inzicht. Klasse! Ik ben benieuwd naar de foto's straks.

Ketelapper zei:
DE of NL?
Prijsverschil voor identieke configuraties in DE versus NL ligt dus naar mijn verwachting ergens tussen € 6.500 en € 8.000 in catalogusprijs, inclusief hogere btw in NL en natuurlijk de bpm in NL. Een deel daarvan verdwijnt misschien nog, wanneer twee mogelijke fouten in NL-prijsstelling door Pon worden aangepast. Ik heb deze doorgegeven aan mijn vaste verkoper. Daar tegenover staat dan weer dat de DE dealer (veel) meer kortingsruimte biedt dan in NL mogelijk.

Dit is nieuwe info voor mij, ik dacht altijd dat het prijsverschil tussen DE en NL mee viel door lagere basis catalogusprijs. Zit het grote prijsverschil in het verschil in optieprijzen tussen DE en NL?

Groeten,

James85

ketelapper

Gebruiker
@zombies
De I-Pace kan bij normale stroomvoorzieningen alleen éénfase laden, heb je niets aan. En is ook 'gewoon niet mijn auto'. Ben beetje Audistisch ;)

@James85
Lagere basisprijs was vroeger, toen de bpm nog op basis van nieuwprijs ging. In de opties zit zeker een groot prijsverschil. Pon zet standaard 40% bovenop de Duitse prijs om de eigen zakken te vullen. Prijsverschil tussen aanbod Duitse dealer en aanbod Nederlandse dealer (inclusief uiteraard bij allebei de Nederlandse bpm en de Nederlandse btw) is ongeveer € 13.000. Exclusief btw en na kosten voor import nog altijd € 10.000 netto minder uit de portemonnee :rolleyes:

Vandaag heel plezierig bij Audi Exclusive in Amsterdam zitten puzzelen, wikken en wegen. Hele stapels kleurstalen doorgenomen en de maatwerk-mogelijkheden. Die hebben bijna allemaal prijskaartje om van te janken, dus toch weer even beide benen op aarde moeten zetten. "Tussenstand" nu:
- Sepangblauw pareleffect (Exclusive)
- S supersportstoelen
- Leer zwart, ruitmotief stiksel in grijs (reguliere optiekeuze)
- Dashboard, portieren, armsteunen, middenarmsteun, stuurwiel leer zwart, stiksels in grijs (reguliere optiekeuze)
- Inleg essenhout grijs-bruin naturel (reguliere optiekeuze)
- Gordels Oceaanblauw (Exclusive)
- Vloermatten zwart met festonering Oceaanblauw (Exclusive, of after market)

speedtouch

Gebruiker
Buitenkleur blauw, precies mijn wens!;) Alleen interieur mag van mij wit/ivoor of hoe dat heet, zijn, geeft een ruimte effect. Maar uiteraard, het wordt jouw keuze. Succes met je eigen uiteindelijke beslissing!

Wulp

Gebruiker
Tja dan moet het wel kunnen he. Voor mij de reden om niet voor een Audi te kiezen is omdat de interieurkeuzes zeer beperkt zijn. Ze moeten nog eens beter kijken hoe MB en BMW dat doen

0Mp4VJo.png

FordFocus

Gebruiker
Leuk leuk, weer een topic van jou die met plezier te volgen is.
Mooie doordachte en onderbouwde keuzes, verpakt in een perfect Nederlandstalig verslag. Like it :).

Succes met de te nemen keuzes. (maar wat een geld hé).

B Real

Gebruiker
Ook wel duidelijk geworden dat ik écht tempo moet maken, want levertijd van de 40TDI in Duitsland nu indicatief 4 maanden.

Oeh, das niet des Ketelappers toch?
Vaak gaat in de configuratie bij jou toch wel enige tijd zitten en is de opvolger tijdig besteld.

De "tussenstand" belooft in elk geval al veel goeds. Geen wijzigingen meer qua opties/gadgets?

ketelapper

Gebruiker
Weer een update. Ondanks de wervende verhalen van Pon / Audi Amsterdam is uitgekomen dat de Duitse dealer toch echt gelijk had :rolleyes:
- definitief luchtvering op 40TDI niet mogelijk,
- Individuallackierung Audi Exclusive (nog) niet mogelijk.

Stoelkeuze staat nu alsnog toch wel op Comfortstoelen met ventilatie. Door allerlei combinatieprijzen in DE niet gek veel duurder dan S-supersportstoelen. Minder opvallende stoelen dan, maar door perforatie wel mooi om te zien. En extra functie waar ik heel blij mee zal zijn; ik heb het altijd eerder te warm dan te koud.

De decorinleg is sowieso vast bepaald: essenhout grijs/bruin naturel. Dat is de enige keuze bij S line, waarbij de bekerhouders in de middenconsole zijn afgedekt met een klepje. Dus daar bouw ik de andere keuzes omheen.

Gisteren zelf rechtstreeks heel vriendelijk contact met Exclusive Studio in Neckarsulm. Individuallackiering wordt in de loop van september bestelbaar, exacte productie-/ levertermijn daarna nog niet bekend.

Ik zwalk nu iedere minuut tussen twee hoofdmogelijkheden:
1. snel bestellen om snel te rijden en dan dus Navarrablauw,
2. wachten op Sepangblauw via Audi Exclusive.

Bij (1) vervolgdilemma keuze tussen Okapibruin interieur of S line zwart (met grijze stiknaden). Omdat Navarra in mijn ogen een stuk saaier is aan de buitenkant, geeft Okapibruin van binnen een duidelijk contract en iets afwijkends. Ik vind het samen heel mooi maar ook heel klassiek, dus worstel voor met de vraag of het wel "mijn" mooi is. Voordeel is dat ik de euro's voor de Audi Exclusive gordels in Oceaanblauw bespaar.
Zwart is safe, zwart is altijd goed, zwart is ook mooi op comfortstoelen met perforatie en grijze stiknaden. Met bij deze keuze dus de Audi Exclusive gordels in Oceaanblauw als opvallend detail.

Bij (2) de gok wat levertijd gaat zijn. Nu nog niets over te zeggen, helaas. Als zelfs de bron bij de fabriek het niet kan aangeven, accepteer ik maar dat het echt nog niet bekend zal zijn. Samenstelling dan verder wel expliciet zwart interieur: comfortstoelen met zwart, geperforeerd leer en grijze stiknaden / blauwe gordels.

Huidige stand in mijn hoofd: optie 2, dus wachten. Dan heb ik zeker weten te zijner tijd weer een auto waar ik iedere keer blij van word, als ik 'm zie staan. Dat heb ik nu - na ruim 32 maanden en 183.000km met mijn huidige A6 ook nog steeds! Dus doorrijden is ook geen straf en vooruitzicht dan om van te smullen.

En een laatste overpeinzing: vandaag met A8 onderweg als vervangende auto. Daarin heb ik ontdekt dat ik met het ambiente lichtpakket straks de binnenverlichting op 'sepangblauw' kan zetten dus dan in het donker nog wat extra blauwaccent van binnen ;)

*** to be continued ***
Er komt een moment dat ik een handtekening zet, dat de auto een KOM-nummer in productie heeft en dat alles weer is 'bevroren' voor drie jaren...

JoostM

Gebruiker
Ik geloof dat ik voor optie 1 zou gaan, vind dat donkerblauw met bruin een buitengewoon chique combi en mooier als met zwart leer...

Ben heel benieuwd wat het uiteindelijk wordt. (y)

Barri

Moderator

Ik ben benieuwd! Zo'n bruin interieur vind ik wel gaaf. En bij de redelijk sportief gelijnde A6, in jouw geval ook op grote hoepels, heb je een mooie combinatie van klassiek en sportief lijkt me. Gek vergelijk, maar kijk naar een 911: een klassieke kleurstelling bij een sportieve auto vind ik best gaaf.

ketelapper

Gebruiker
De configuratie is op dit moment Audi Code AP96JJ9S (op audi.de ! niet .nl! ), waarbij de kleur dus te zijner tijd moet worden aangepast naar Sepangblauw.

Audi A6 (4K) Limousine 40TDI 'Sport' 2.0 diesel 150kW (204pk) S tronic7

Q0Q0 Individuallackierung Audi Exclusive Sepangblauw pareleffect
MZ Interieur in zwart, stiknaden rotsgrijs (in stoelen, middenconsole, armsteunen, dashboard)

Pakketten (DE)
S line sportpakket
S line exterieurpakket
Businesspakket

Exterieur
Velgen 19 inch 10-spaaks dynamisch design CE1
Verval van type- en motoraanduiding
Panoramadak
Voorruit in akoestisch glas
Zijruiten in akoestisch glas
Buitenspiegels inklapbaar, dimmend, met geheugen
Adaptieve ruitenwissers (???, zit in DE pakket)
Elektrisch bedienbare achterklep

Interieur
Comfortstoelen met geheugen links&rechts
Bekleding leer Valcona zwart, geperforeerd, stiknaden rotsgrijs
Stoelventilatie
Stoelverwarming
S line sportstuurwiel, onder afgevlakt
Interieurelementen in mono.pur kunstleder (dashboard, bovenzijde portieren, armsteunen, onderzijde middenconsole, etc.)
Bedieningselementen in glas-optiek
Audi Exclusive gordels in Oceaanblauw
Dekorinleg essenhout grijs/bruin naturel
Zonnerollo's voor achterruit en achter-zijruiten
Ambiente lichtpakket

Infotainment
MMI Navigatie plus met Touch response
Virtual cockpit
Audi Connect
Phone box
Smartphone interface
Bang & Olufsen premium sound system
DAB+

Techniek & veiligheid
HD matrix LED koplampen
Assistentiepakket City
Assistentiepakket Tour
Omgevingscamera's
Onderstel met instelbare dempers

Overig
AdBlue tank 24 liter (i.p.v. 12)
Brandstoftank 73 liter (i.p.v. 63)
Standkachel
Homelink

En dan denk ik dat ik alles heb... Sommige opties uit deze lijst zijn in NL standaard, of onderdeel van een pakket. Deze lijst heb ik overgenomen van de Duitse dealerofferte :)

ketelapper

Gebruiker
@Springbok
Nee. Er is simpelweg geen alternatief, want zescilinder is 'nicht im Frage' voor mij.

@Barri @JoostM
Blauw met bruin vind ik zeker ook mooi, maar zoals gezegd: het voelt (nog?) niet als "mijn mooi". Broeden, wikken, wegen, ...

Wulp

Gebruiker
Zwart interieur is wel veilig maar in een mooi afgewerkte auto verveelt het ook nooit. Zorgt voor een rustig geheel (en met hout afwerking ook chique) en uiteindelijk moet je je toch focussen op het autorijden en kan je thuis lekker naar de mooie buitenkant kijken

Flieger

Gebruiker
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt met 'mijn mooi'. Gezien de inleg, vind ik het echter wel erg mooi om dan voor 'chic/sportief' te gaan. Mijns inziens is zwart leder veilig en met blauwe gordels wat racy. Dat vind ik minder passen met de inleg waar je aan gebonden bent.

Vanwaar de keus Oceaanblauw voor de gordels? Is Sepangblauw niet mogelijk? Verschillen de tinten erg?

Roy R

Gebruiker
Een afgevlakt stuurwiel, heb je daar ervaring mee? Ik zelf een beetje en vind het niet zo prettig rijden. Persoonlijk vind ik het ook niet mooi, maar dat is smaak. Wellicht went het rijden ook wel of merk je het minder met de lange stukken en jouw kilometrage.

Klinkt in ieder geval al als een mooie configuratie. :)

Epica

Gebruiker
Wat ik eigenlijk best triest vind, is dat je bij de S-line dus maar 1 decorinleg kan kiezen waarbij je de bekerhouders afdekt met een klepje, iets wat ik persoonlijk ook wel mooier vind. Dat voor een auto van 91k euro, eigenlijk te belachelijk voor woorden, maar helaas hebben alle merken hier wel een handje van, kies je lederen bekleding moet je er dakdragers bij doen.
Maar ik ben erg benieuwd naar de defenitief keus.

beretta

Gebruiker
Ketelapper, al jaren lees ik regelmatig met plezier jouw topics (y). Wordt vast weer een mooie auto, al hoewel ik de blauwe gordels op het zwarte leer niet zou kiezen. Verder prachtige configuratie, ben benieuwd naar de foto's tzt.

Bovenaan