Kaal topic

RobEU zei:
Maar wat heeft Kia daar dan mee te maken? En een radio van een paar tientjes erin schroeven kan natuurlijk elke dealer doen.

Dat ze niet zo'n blinde plaat monteren in NL.

Dat is niet wat je krijgt op een Ibiza voor 15.400 euro hier.

En bij een beetje leasemaatschappij hoef je ook niet aan te komen met een auto zonder airco...

Basismotor, basisuitvoering (en dat laatste staat dan ook nog eens trots achterop vermeld). Alleen de kleur lijkt me een optie geweest: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...3612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=9

$_85.JPG

Mijn vader was rij-instructeur (inmiddels met pensioen), ik weet nog dat de 4 deuren verplicht werden en dacht dus ook airco, maar das dan alleen in mijn hoofd haha o_O . Regel 3 en 9 zijn wel leuke twistpunten: beslaan van de ruiten is met een airco sneller te bestrijden als met een simpel ventilatiesysteem, toch handig als men met hevige regen en 3 mensen tegelijk instappen. En 30+ graden in de auto: geen fijne werkplek voor een examinator, mogelijk zelfs niet meer aanvaardbaar anno 2017. Anyhow: ik weet wel dat sindsdien beide armen van m'n pa 's zomers gelijkmatig bruin zijn ipv alleen z'n rechterarm poepbruin en links niet :). Oftewel: in de rijschoolwereld is airco wel redelijk standaard.

Sjon77 zei:
Mijn vader was rij-instructeur (inmiddels met pensioen), ik weet nog dat de 4 deuren verplicht werden en dacht dus ook airco, maar das dan alleen in mijn hoofd haha o_O . Regel 3 en 9 zijn wel leuke twistpunten: beslaan van de ruiten is met een airco sneller te bestrijden als met een simpel ventilatiesysteem, toch handig als men met hevige regen en 3 mensen tegelijk instappen. En 30+ graden in de auto: geen fijne werkplek voor een examinator, mogelijk zelfs niet meer aanvaardbaar anno 2017. Anyhow: ik weet wel dat sindsdien beide armen van m'n pa 's zomers gelijkmatig bruin zijn ipv alleen z'n rechterarm poepbruin en links niet :). Oftewel: in de rijschoolwereld is airco wel redelijk standaard.

Over de examinator maak ik me niet zo druk, die zit 8x per dag 35minuten in de auto.:p
Maar met 60000km P/j is het wel prettig als er wat comfortverhogende zaken zoals een airco en een radio in de tuut zitten.

Hier even mijn "kale" lijstje van auto's die we in bezit hebben gehad.

1996-2001 Fiat Panda 900 young (1996). Deze versie had bovenop de L uitvoering
- achterwisser
- wieldopjes
- uitzetramen achter
- bekleding (waarschijnlijk) andere tint dan L

2001-2011 Renault Kangoo 1.2 RN (1998) deze versie had geen stuurbekrachtiging maar wel:
- aflegruimte boven de voorruit
- hoedenplank
- achterdeurtjes i.p.v. achterklep

Verder alles "basic"

2011-2017 Mazda Demio 1.3 LX (1999)
- ramen met zwengel
- deuren allemaal zelf op slot doen
Had (als actiemodel) wel lichtmetalen velgen.

Verder alles "basic"

Voor wie het gemist heeft: ik ben zo vrij geweest om de foto's van de kale nieuwe Ibiza te gebruiken in 'Back to Basics'. Veel dank daarvoor, dit topic is een mooie inspiratiebron voor die rubriek!

https://www.autoweek.nl/nieuws/back-to-basics-seat-ibiza/

Twee weken geleden heb ik een uiterst kale Daf toegevoegd aan m’n wagenpark. Een Daf 44 Standaard van 1968, een uitvoering waarvan er maar zo’n 1.000 gebouwd zijn gedurende een half jaar. De Standaard was dan ook maar liefst 300 gulden goedkoper dan de Luxe-uitvoering. Voor die 300 gulden meer kreeg je dan wel chroomstrips langs de ramen, wel ventilatiemogijkheden middels een schuif op het dashboard, wel een volledig bekleed interieur en wel een dashboardkastje met een klep. Voor die 300 gulden kreeg je dan ook nog twee kleurige beklede deurpanelen en een keuze uit een andere kleur interieur dan lichtgrijs.

De Daf 44 Standaard was dus een echte showroomlokker voor de prijs van 5.990 gulden, er zijn zoveel onderdelen echt anders dan bij de Luxe dat Daf hier nooit geld aan verdiend kan hebben...

Ik zal binnenkort nog even wat foto posten.

Bijzonder dat er wel parkeersensoren en een lederen stuur met knoppen voor de audio etc. op zitten.

Ik denk juist wel dat hier markt voor is(in het krenterige Nederland)
Dat heeft zich in de loop der jaren wel bewezen!

ginkelvanmichiel zei:
ik vind 'm juist wel mooi zo! Wel even de velgen zilverkleurig spuiten.

Ik vind 'm ook helemaal geweldig zo. Wel inderdaad die velgen een kleurtje geven. Sowieso een geslaagde auto. Lekker bonkig.

Ik vind ook die velgen wel leuk zo in het zwart, staat goed bij de rest. Of anders de velgen wit spuiten en de wieldoppen zwart laten.

2ebs42f.jpg

Mijn voorloopauto past uitstekend in dit topic!

Een stemmig zwarte Sjoemel Passat, zonder chroom, heldere ramen rondom en als klap op de kale vuurpijl: doppen op de stalen 16' wielen.

Akkoord, wel voorzien van climate-control, kleurenscherm met navigatie.
Volgens opgave staat hier wel een auto van 40K....ongelofelijk:eek:

Caspian zei:
Bijzonder dat er wel parkeersensoren en een lederen stuur met knoppen voor de audio etc. op zitten.
En cruise control.. sproeiers voor de koplampen..

Zo enorm kaal is hij echt niet.. het is vooral de buitenkant die afschrikt icm de middenconsole..

Voor dat geld zou ik hem best willen, al zou ik wel een net setje lichtmetaal zoeken en wellicht op termijn een setje led achterlichten..

Net een Citroen C1 aangeschaft uit December 2006. De raamslingers maakten nostalgische gevoelens los maar daarna ontdekt dat het echt basis/kaal is. Voor de inzet bij ons perfect dat wel.
  • Geen recirculatie klep op de kachel
  • Het binnenlicht gaat alleen aan op de bestuurdersdeur
  • 3-deurs stoelen komen na naar voren klappen niet terug op hun oude positie
  • Geen speakerbedrading voorbereid
  • Geen stuurverstelling
  • Geen hoogteverstelling op de stoelen
  • Geen hoofdsteunen achter
  • Geen meegespoten spiegels of handgrepen
  • Geen centrale deurvergrendeling
  • Geen airco
  • Geen stuurbekrachtiging
  • Geen stootlijsten op de deuren

Wel een hoedenplank (standaard?) en een radio/CD met 2 speakers (optie). Er zit dus maar een optie bij want het is zelfs in de basis (rode) lak. Wieldoppen zitten er trouwens ook standaard bij.

Daarmee een lekker goedkoop en lichte auto wat behalve zuinig ook lekker wendbaar overkomt.

Het binnenlicht gaat alleen aan op de bestuurdersdeur
3-deurs stoelen komen na naar voren klappen niet terug op hun oude positie
Geen hoogteverstelling op de stoelen
Ook bij de meest luxe C1 is dit het geval :)
Wel leuk hoor, zo lekker basic!

Dit lijkt me een optieloze basis-Astra anno nu. Airco en audio lijkt inmiddels standaard uitrusting te zijn, maar zaken als stuurbediening, elektrische ramen achterin of mistlampen mag je alsnog vergeten. Het grilletje moet in tegenstelling tot de wat duurdere uitvoeringen chroom ontberen.

awbati.jpg

169orjt.jpg

Engineer2 zei:
Net een Citroen C1 aangeschaft uit December 2006. De raamslingers maakten nostalgische gevoelens los maar daarna ontdekt dat het echt basis/kaal is. Voor de inzet bij ons perfect dat wel.
  • Geen recirculatie klep op de kachel
  • Het binnenlicht gaat alleen aan op de bestuurdersdeur
  • 3-deurs stoelen komen na naar voren klappen niet terug op hun oude positie
  • Geen speakerbedrading voorbereid
  • Geen stuurverstelling
  • Geen hoogteverstelling op de stoelen
  • Geen hoofdsteunen achter
  • Geen meegespoten spiegels of handgrepen
  • Geen centrale deurvergrendeling
  • Geen airco
  • Geen stuurbekrachtiging
  • Geen stootlijsten op de deuren

Wel een hoedenplank (standaard?) en een radio/CD met 2 speakers (optie). Er zit dus maar een optie bij want het is zelfs in de basis (rode) lak. Wieldoppen zitten er trouwens ook standaard bij.

Daarmee een lekker goedkoop en lichte auto wat behalve zuinig ook lekker wendbaar overkomt.

Wij hebben een soortgelijke 107. We hebben zelf alleen een toerenteller toegevoegd. :) Centrale vergrendeling staat op het to-do lijstje.

Iemand overigens al eens een Ka+ Trend Essential gezien? Absolute basisuitvoering van de toch al niet erg hoogwaardige Ka+ zonder airco, met wit de enige kleur zonder meerprijs, en die toch niet eens veel goedkoper is dan de luxere en van meer optiemogelijkheden voorziene Ultimate.

rlgz1u.jpg

Kennelijk zien ook de dealers er geen heil in, ik kan iig nergens een Essential als voorraadmodel vinden...

D. Elzinga zei:
Dit lijkt me een optieloze basis-Astra anno nu. Airco en audio lijkt inmiddels standaard uitrusting te zijn, maar zaken als stuurbediening, elektrische ramen achterin of mistlampen mag je alsnog vergeten. Het grilletje moet in tegenstelling tot de wat duurdere uitvoeringen chroom ontberen.

awbati.jpg

169orjt.jpg

Jeetje, wat een gigantisch verschil met mijn Astra waarbij nagenoeg de hele optielijst is aangevinkt :D
Het dashboard/stuur/console lijkt bijna van een andere auto zo kaal is deze :D

ENTE zei:
2ebs42f.jpg

Mijn voorloopauto past uitstekend in dit topic!

Een stemmig zwarte Sjoemel Passat, zonder chroom, heldere ramen rondom en als klap op de kale vuurpijl: doppen op de stalen 16' wielen.

Akkoord, wel voorzien van climate-control, kleurenscherm met navigatie.
Volgens opgave staat hier wel een auto van 40K....ongelofelijk:eek:

Ik dacht serieus even dat er een Golf Variant stond. Ongelooflijk, wat een treurig ding zeg.

D. Elzinga zei:
Iemand overigens al eens een Ka+ Trend Essential gezien? Absolute basisuitvoering van de toch al niet erg hoogwaardige Ka+ zonder airco, met wit de enige kleur zonder meerprijs, en die toch niet eens veel goedkoper is dan de luxere en van meer optiemogelijkheden voorziene Ultimate.

rlgz1u.jpg

Kennelijk zien ook de dealers er geen heil in, ik kan iig nergens een Essential als voorraadmodel vinden...

Dit lijkt me een heel kale uitvoering (geen afdekklepje bovenop het dashboard, afdekplaat i.p.v. radio en geen airco):

$_57.jpg

$_57.jpg

Barri zei:
Nee hoor, want die heeft een belabberde restwaarde dus een hoge leaseprijs.
Tja, afgelopen week op mijn werk toch weer een paar kale Peugeootjes 108 uit de privélease langs zien komen. Vijf deuren en centrale vergrendeling als enige opties. Geen airco, geen toerenteller, kleur wit (met zichtbare resten van bestickering om het leasebedrag nog verder te drukken). Omdat ze weinig kilometers hebben, verkopen ze toch altijd best vlot en voor een naar mijn mening vrij hoge prijs.

Grappig, ik zag vorige week nog het broertje van de Kia Picanto:

Naast zwarte bumpers, mag je de ramen ook zelf naar beneden draaien!

Klassiekerrijder zei:
Apart, zo'n kale Alto maar wel in wit metallic. Ik had gekozen voor een unikleur en wat rijplezierverhogende opties.

Met deze kilometerstand heeft de vorige eigenaar er waarschijnlijk langer naar zitten kijken dan dat hij of zij er mee gereden heeft.

Toch is die Alto niet verkeerd. Met nog geen 3.000 kilometer op de teller heb je voor EUR 6.000,- een nieuwe auto voor de deur staan. Als je een basis uitvoering van een Kia Picanto koopt met afleveringskosten ben je snel het dubbele kwijt.

En dat er helemaal niks in zit: ach, daar wen je wel aan. Die Splash is iets minder snel maar wel ruimer. Voor mij de beter optie. Wel een leuke radio er in want zonder muziek is autorijden niet altijd leuk. (Hoewel ik vaak genoeg ritjes maak zonder de radio aan!)

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1232989520-ford-taunus-tc3-2-deurs-sedan-b-j-03-80.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Op papier ook nieuw in Nederland verkocht, maar ik heb er nog nooit één gezien: de ultieme basis-Taunus in 1980. Een 1300 base, goed voor een toen al beschamende topsnelheid van 138 km/h. Hier een import, met als optie een schapenvachtje over de bestuurdersstoel!

Terug
Bovenaan