Kaal topic

Barri zei:
Een kale Golf 3 in nieuwstaat. De enige optie was de achterdeuren, lijkt me.

Niet zichtbaar op het eerste gezicht, maar er is ook bijbetaald voor stuurbekrachtiging. Ik weet niet of de hoedenplank standaard was, maar hij wordt wel speciaal genoemd:

zldc75.png

Barri zei:
Waar haal jij die info vandaan Cirkel? Ziet er interessant uit!

Er stond in de MP-advertentie dat je op de site van de aanbieder moest kijken voor heel veel detailfoto's. En daar trof ik ook de gehele bestel- en onderhoudshistorie aan. Wist ik natuurlijk ook niet van te voren.

cirKel zei:
Barri zei:
Een kale Golf 3 in nieuwstaat. De enige optie was de achterdeuren, lijkt me.

Niet zichtbaar op het eerste gezicht, maar er is ook bijbetaald voor stuurbekrachtiging. Ik weet niet of de hoedenplank standaard was, maar hij wordt wel speciaal genoemd:

zldc75.png

Hoogteverstelling van bestuurdersstoel was in DLD standaard op een CL?

$_85.JPG

Ik heb nog nooit een Golf 3 zonder stuurbekrachtiging of hoedenplank gezien. Misschien waren dit 'delete options' voor sommige markten.

Klassiekerrijder zei:
Ik heb nog nooit een Golf 3 zonder stuurbekrachtiging of hoedenplank gezien. Misschien waren dit 'delete options' voor sommige markten.

Ik had hem opgezocht in de Carbase, en daar staat stuurbekrachtiging genoemd voor € 454 in de optielijst. Bij de 1.6 was het standaard, bij de 1.4 zonder CL (leverbaar vanaf 1995) was het niet eens een optie.

Ik heb destijds vanaf nieuw ook een Golf III CL gereden, maar dan met de 1.9D. Die had wel stuurbekrachtiging, maar kan van een vervangend vervoer exemplaar, idd een 1.4, nog herinneren dat die dat niet had. De hoedenplank was bij de Golf III standaard.
Opmerkelijk is wel de "nieuwstaat" van deze auto, bijna onbegrijpelijk. Tevens valt mij het rare beige interieur op met een zwart dashboard. Bij mij was alles zwart/grijs/donker. Vreemde combinatie.

Mijn moeder kocht in 93 ter vervanging van die Kadett GSI een tweedehands Golf 3 1.4cl uit 1991 (allereerste). 2 opties: metallic lak en getinte ramen.
4-bak, geen servo, 2 boxen en een aftermarket gti dakantenneo_O
Ik herinner me nog dat de motor geen toerentalbegrenzer, in het instructieboekje stond de max. snelheid per versnelling ;)
Zeer basic

Nooit veel verkocht.. denk ik. In die periode had je hier de Swing & Eco met wieldoppen.

Toch hebben ze wel rond gereden op de City's.

opel-corsa-1-2i-eco-22534284-2.jpg

https://www.autowereld.nl/opel/corsa/1-2i-eco-22534284/foto.html

Heb zelf 2 uitersten in bezit....een bomvolle Mazda 3 GT-M uit 2014 en sinds 1 maart een Daihatsu Cuore Casual uit 1995. Er is nog een iets kalere versie de Basic. Deze Casual heeft als extra luxe een interval op de ruitenwisser en een in delen neerklapbare achterbank. Maar in de Casual bijvoorbeeld dus geen mistachterlicht, wel heeft de mijne wieldoppen, weet nog niet of dit een optie was of erbij hoorde. Kortom ik kan kiezen uit 2 uitersten als ik op pad wil gaan.

360.jpg

360.jpg

360.jpg

D. Elzinga zei:
Was de basis-Corsa in het buitenland nog kaler dan hier? Ik kan me deze stalen velgjes met naafkappen niet herinneren namelijk...

Hij stond zo ook prominent in de Nederlandse folder. City was in het beginjaar gewoon het basismodel, Swing en Eco waren er toen nog niet.

2eegcg0.jpg

@PascalD,

Een Casual in de originele uitvoering zal dus zeldzaam zijn, want een mistachterlicht is sinds 1996 verplicht op nieuwe auto's.

Zal meevallen, want is pas vanaf 1998 verplicht. Dit vertelde de garage mij. En onderstaande vond ik via google over de APK. Ik zal ook geen mistachterlicht monteren.

Artikel 5.2.51

k. een of twee mistlichten aan de achterzijde van het voertuig indien het voertuig na 31 december 1997 in gebruik is genomen; in het geval van één mistlicht moet dit zich bevinden in of links van het middenlangsvlak van het voertuig;

Oh, dan ben ik abuis. Ik dacht dat het mistachterlicht gelijktijdig met het derde remlicht verplicht is gesteld.

Dat derde remlicht is dan weer sinds 1 oktober 2001 verplicht ;)
Volgens dit artikel was het plan wel 1996, maar is dat niet gelukt (derde remlicht werd sindsdien wel gedoogd, misschien daarvoor ook al).

stoterstangen90 zei:
Nee, daarvoor was het keihard verboden om een 3e remlicht te hebben.

Klopt, bij uit Amerika geïmporteerde auto's die het in de jaren 80 al wel hadden, moesten ze toen onklaar gemaakt worden...

stoterstangen90 zei:
Nee, daarvoor was het keihard verboden om een 3e remlicht te hebben.

Niet keihard lijkt mij. Eind jaren 90 had je al verschillende (Koreaanse) auto's met zo'n led-stripje in de spoiler, af-fabriek.

Aha (y)

Dat zou ook logisch zijn, want rond die tijd verschenen de Lantra's, Sportages en Baleno's met 3e remlichten.

Ding ziet er zo een stuk beter uit.
Het is in mijn ogen nog steeds een lelijk hok maar netter dan met die smerige airbumps

Standaard komt 'ie zonder, bij de middelste uitvoering kun je ze voor 200 euro bijbestellen en op het topmodel heb je de mogelijkheid om ze weg te laten.

Een Peugeot 205 in "XE"-uitvoering is ook kampioen van de kale uitvoering!

https://www.autominded.net/brochure/peugeot/Peugeot%20205%20198802.jpg

niet zo kaal als jullie zouden willen :)

https://www.milanuncios.com/bmw-de-segunda-mano/bmw-x5-233044583.htm
Maar een handbak en stoffen bekleding zie je niet veel op een x5

Mij valt eigenlijk meer het ontbrekende scherm op in het dashboard. Zie je volgens mij ook maar heel weinig.

233044583_2.jpg

Wat blijft zo'n eerste X5 trouwens een ongelofelijk mooie auto! Die geef je ook geen zestien jaar.

Ok. Op de een of andere manier had ik dat bij jou niet verwacht. ;)
Zelf heb ik er helemaal niks mee. Maar goed, er zijn maar weinig SUV's waar ik iets mee heb. Voor een driedeurs Evoque kan ik nog wel enthousiasme opbrengen, maar de rest? Meestal kom ik niet verder dan: voor een SUV niet slecht.
Maar he, ieder z'n ding he?

Haha, ja zo'n driedeurs Evoque blijft niet te versmaden. En ik meen het echt oprecht, maar BMW maakte toen ook nog mooie auto's. Dan vind ik het SUV-vormpje heel geslaagd. Als het dan toch een gezinsbak moet zijn, dan zou ik zoiets zeker zien zitten.
Maar ja, het is natuurlijk geen Z4. That is different cook!

Dat is wel heel erg, dat kale paneel. Een ex-huurauto zeker, want wie koopt nou zoiets?

Er rijden best veel kale en bizar geconfigureerde auto's rond. Veel zijn het gevolg van privéleasers die niet bereid zijn om een tientje extra per maand neer te leggen of mensen die perse een bepaald model willen wat eigenlijk boven budget ligt.

Huurauto's zijn de laatste jaren eigenlijk best leuk uitgevoerd. Airco en een behoorlijke stereo of zelfs navi kom je vrijwel overal tegen.

Maar wat heeft Kia daar dan mee te maken? En een radio van een paar tientjes erin schroeven kan natuurlijk elke dealer doen.

Terug
Bovenaan