JFR: Mini Cooper S 60 years Edition 2019.

Een Clubman lijkt mij nog steeds erg gaaf, net zoveel rijplezier, maar dan even wat praktischer.

Dan wel de laatste versie van de Clubman vanaf eind 2019. Dus met de "gladde" grille in de bumper en goede technische updates binnenin en natuurlijk de JCW met 306 pk! :D
mini-clubman-mini-2-0-jcw-all4-chili-chester-panorama-acc-hud-harman-kardon.jpg

Inderdaad, ik zit dan te denken aan 1 van de laatsten van 2023 of 24, nu nog vrij prijzig, maar het is ook geen straf om nog een paar jaar in mijn huidige Mini te blijven rijden. :)
De JCW met 306 pk zou inderdaad wel de leukste keus zijn.:)

Ik ben wat klassieker ingesteld dus ik vind de styling 521 velgen van de clubman erg mooi. Als ze die op de 3 deurs hadden geleverd zou ik die zonder twijfel aangevinkt hebben.
nu nog vrij prijzig
Probleem is dat de prijsontwikkeling van occasions (zeker de leuk uitgevoerde) dusdanig is dat ik niet weet hoeveel ze zullen zakken. Wellicht is het een bubbel maar of en wanneer die klapt....

Inderdaad gave velgen onder die Clubman.(y) qua kleur heb ik denk ik ook liever de groene, een mooie opvallende kleur.

Dat groen is echt een fraaie kleur voor de Mini. Zo’n Clubman zou wel een leuke opvolger zijn voor je huidige Mini!

Clubman zou idd erg leuk zijn. Vind het ook een geslaagde variant. Doordat de Mini 'lomper' is geworden vind ik de Clubman echt goed in verhouding, staat ook lekker op zijn wielen.

Een optie zou ook nog kunnen zijn nog een keer voor een leuke handgeschakelde auto te gaan, dan zit ik aan een Ford Fiesta ST, of een VW Golf GTI met handbak te denken, ik heb nu een automaat, dat rijdt heerlijk en bevalt uitstekend, maar zelf schakelen is voor mij ook geen probleem, mits het niet te hakerig schakelt.

Tellerstand staat nu op iets van 73.000 km,maar een wat praktischer auto zou ook wel fijn zijn, een hybride zou misschien ook nog kunnen, een Toyota Yaris of een Lexus LBX, al zijn die niet zo sportief als de Mini.

een wat praktischer auto zou ook wel fijn zijn, [...] Lexus LBX
Ga voor de grap eens kijken. De kofferruimte is weliswaar een stuk groter dan de mini maar je hebt het meenemen van andere personen wel eens genoemd; qua ruimte op de achterbank scoort de LBX nauwelijks beter dan je driedeurs Mini terwijl het voorin zelfs krapper is.

Je vliegt alle kanten op maar mijn conclusie is dat er nu en voorlopig nog niks anders is dat je beter past dan deze Mini.
Dat is wellicht ook zo, de Mini bevalt nog uitstekend, maar toch is het ook leuk om te kijken wat er meer voor leuks te koop staat.:) Een Lexus LBX wil ik ook nog weleens inderdaad nog eens even bekijken, en misschien nog eens wat proefritten maken,een proefrit in een VW Golf GTI zou ik ook nog weleens willen ervaren.

Tellerstand staat nu op iets van 73.000 km,maar een wat praktischer auto zou ook wel fijn zijn, een hybride zou misschien ook nog kunnen, een Toyota Yaris of een Lexus LBX, al zijn die niet zo sportief als de Mini.
Maar de Mini heb je toch ook in een grotere versie, waarbij de naam Mini doet lachen?

Honda hybride:

Honda Civic is ook een leuke auto om te zien, vandaag reed ik toevallig even achter zo'n model Civic, je ziet ze niet vaak.

VW Golf GTI is ook in beeld, al heb ik elders op het forum gelezen dat er ook problemen met de DSG bak kunnen zijn, ik zou graag weer een automaat willen hebben, dat bevalt uitstekend, al heb ik ook geen hekel aan zelf schakelen, maar dan moet het wel een handbak zijn die soepel schakelt.

DSG's zijn in principe probleemloos, zeker bij jongere auto's. GTI heeft dacht ik een natte bak, dan moet je de olie eens in de zoveel tijd verversen. Maar ja de meeste zullen wel gechipped zijn en er wordt natuurlijk sportief mee gereden wat voor extra slijtage kan zorgen.

Inderdaad, een VW Golf GTI is wel een auto die er voor uitnodigt om er sportief mee te rijden. Laatst overigens met iemand meegereden die een Audi SQ5 met 354 pk heeft, dat wil ook lekker vooruit.:)

Heb je de nieuwe Mini al eens ervaren? Best leuk om eens te proberen!
Dat is aan te bevelen.

De nieuwe rijd fijn. De afgifte motorvermogen is anders (rustiger) de vorige Cooper maar nog steeds leuk mee te rijden.

Ik had mijn Mini Cooper 60 years edition bijna 4 jaar en 9 maanden en bijna 80dkm gereden en nu 3 dagen een Cooper C favoured trim pakket L

Heb je de nieuwe Mini al eens ervaren? Best leuk om eens te proberen!
Ik ga wellicht binnenkort eens even bij de BMW en Mini dealer in Heerenveen kijken, waar mijn huidige Mini ook vandaan komt.
Ik heb de neiging van wat ik van foto's gezien heb af te knappen op het minimalistische dashboard, geen tuimelschakelaars meer, snelheidmeter in het midden, en ook dingen als de hood scoop en de dubbele uitlaat in het midden van de Cooper S die op de nieuwe niet meer aanwezig zijn.
Ook vind ik het jammer dat er geen echt lederen bekleding meer mogelijk is,ik wil de nieuwe Mini best eens van binnen bekijken, maar de kans is groot dat mijn volgende auto een Clubman wordt, en daarna wellicht weer een ander merk.

Laatst bewerkt:
Dat is aan te bevelen.

De nieuwe rijd fijn. De afgifte motorvermogen is anders (rustiger) de vorige Cooper maar nog steeds leuk mee te rijden.

Ik had mijn Mini Cooper 60 years edition bijna 4 jaar en 9 maanden en bijna 80dkm gereden en nu 3 dagen een Cooper C favoured trim pakket L
Elektrisch of Benzine? Elektrisch heb ik nog geen enkele ervaring mee, misschien dat ik dat ook nog eens een keer ga doen, een proefrit maken.

Laatst bewerkt:
Bij de nieuwe Mini is de motor rustiger, bij de oude mini kwam h
Dat is aan te bevelen.

Bedoel te zeggen dat het motorvermogen bij de nieuwe anders wordt afgegeven dan bij de oude mini.

Die Clubman is gaaf! (y) Misschien dat ik dit weekend even bij de BMW en Mini dealer in Heerenveen ga kijken wat daar allemaal staat op dit moment.

Vanmiddag even bij de BMW en Mini dealer in Heerenveen weze kijken, even proefgezeten in een nieuwe elektrische Mini, de gebruikte materialen zien er op zich niet verkeerd uit, wel is het wennen dat er geen versnellingspook meer tussen de stoelen zit en dat er geen klokken meer recht voor de bestuurder zit.

Vanmiddag even bij de BMW en Mini dealer in Heerenveen weze kijken, even proefgezeten in een nieuwe elektrische Mini, de gebruikte materialen zien er op zich niet verkeerd uit, wel is het wennen dat er geen versnellingspook meer tussen de stoelen zit en dat er geen klokken meer recht voor de bestuurder zit.

En ik zoek ook nog wel eens naar de versnellingspook.

Waar ik aan moet wennen is de startknop, nu draaien en voorheen een tuimelschakelaar.

Veel hard in het interieur maar als het een mooi stofje of motiefje is is het niet zo erg, zolang het maar niet goedkoop oogt.

De nieuwe Cooper E vind ik er echt heel goed uitzien, duidelijk strakker dan zijn voorganger.

Gisteren toevallig even nog achter een Mini gereden die sprekend op de mijne leek, ook een Cooper S met dezelfde kleur, en ook nog eens een 60 years edition, de ZD-776-V.

Vanmiddag aanwezig geweest bij de Miniclubdag van de Mini Seven club, voor mij was het de eerste keer dat ik bij een dergelijke meeting aanwezig was, maar een leuke dag gehad, en er stonden ook een paar auto's, geen Mini's, maar die ook leuk waren om op de foto te zetten.

Hierbij foto's die ik gemaakt heb, deel 1:

photo sharing

upload pic

photo sharing

Dit was overigens bij het Midland circuit in Lelystad, er was ook een mogelijkheid om met je auto het circuit op te kunnen, maar dat heb ik maar niet gedaan.:)

Een paar foto's wat wellicht mijn nieuwe auto wordt:

Een Mazda 3 2.0 Skyactiv G Mild Hybrid in Nagisa uitvoering, van 2024, handgeschakeld, maar dat is in de Mazda geen straf, de bak schakelt zeer soepel.Diverse opties aanwezig, waaronder andere verkeersbordherkenning en diverse rij assistent systemen.De Mazda is misschien dan niet zo sportief als de Mini, maar het rijdt prima en ook vlot, met 150 pk.:)

Mooi model! Bij mazda kun je beter de handbak hebben hoor ik vaak. Vind ze van binnen ook erg mooi de laatste jaren. Strak maar wel sprtief en sfeervol.

Vandaar de switch?

Zo, dat is even wat nieuws op de zaterdagmorgen.

"Wellicht"?
Waar deze Mazda te koop staat, staat ook nog een mooie sedan met lederen bekleding, en een witte hatchback met ook leer, maar dan een automaat, het rijden in een automaat bevalt mij ook prima, maar tegen een auto met een strak schakelende handbak zeg ik ook geen nee.
De Mini is een erg leuke auto, maar japanse auto doen het altijd goed in betrouwbaarheidsonderzoeken, en een Mazda 3 zie ik zelf niet erg vaak rijden.

www gratisplaatjes nl

Laatst bewerkt:
Een verrassing. Een Mazda is gewoon goed hoor. Wel zo praktische een vijfdeurs auto.

Ik zie dat je de Mini alweer 4 jaar en een maand in jou bezit is en dat hij over 3 maanden alweer 6 jaar oud is. Groot gelijk dat je weer naar wat anders zit te kijken desondanks dat de Mini een erg leuke en goed rijde auto is.

Ben benieuwd dat de Mazda de jouwe wordt.

• Leuk
Waarderingen: JFR
Ik ben juist van die Mazda naar de Mini gegaan. Met redenen.

Diverse opties aanwezig, waaronder andere verkeersbordherkenning en diverse rij assistent systemen.
Dat was standaarduitrusting en overigens precies de dingen die veel ergernis opleveren. Heb die auto 3.5 jaar gehad en daar een review over geschreven:

Terug
Bovenaan