JFR: Mini Cooper S 60 years Edition 2019.

inderdaad, kleurtje is wel erg anoniem voor een verder hele dikke kar. vind zo'n clubman ook heel erg tof.
 
Kennis van me heeft zo'n Clubman JCW in het donkergroen met rode accenten. Leuk, maar zo'n driedeurs S vind ik leuker!
 
Misschien volgend jaar eens een elektrische auto proberen, ik heb al eens in een Toyota Yaris hybride proefgereden, maar volledig elektrisch nog niet.VW Polo of Golf GTI lijkt mij ook wel erg gaaf om nog eens in bezit te hebben.
 
Ga eens rijden met de nieuwe elektrische Mini, dan kan je gelijk het nieuwe model ervaren en goed vergelijken.
 
Vanmiddag voor het eerst in een Mercedes gereden, een Mercedes-Benz A-klasse 180 Business Solution AMG line. van 2020.Auto reed prima, wat me opviel, de Mini stuurt al niet zwaar, maar de Mercedes stuurde lichter dan mijn Mini.De rijstrookwaarschuwing was van het overijverige soort, maar dat schijnt ingesteld te kunnen worden, of uitgeschakeld.Het was een automaat, en in tegenstelling tot bij de Mini kon ik ook zien in wat voor versnelling de auto reed.Hier een paar foto's:



 
Ik ben benieuwd hoe je het interieur van de A-klasse vergelijkt met die van de Mini. Zowel qua bouwkwaliteit als het design ervan.
 
Qua bouwkwaliteit en design vond ik het er prima uitzien in de A-klasse, ook het digitale dashboard, maar het Mini dashboard blijf ik ook gaaf vinden, qua kwaliteit vind ik beide goed.
 
Ik ben trouwens eerst bij Ekris in Heerenveen geweest, om te kijken voor een 1 serie, maar die krijgen van mij een dikke(n) naar beneden.
Ik heb daar een tijdje rondgekeken, en mijn Mini komt daar ook vandaan, maar geen verkoper van BMW die naar mij toe kwam, uitgezonderd de verkoopster van Mini, dat was wel goed.
Nee, dan Wensink in Heerenveen, de Mercedes dealer, die krijgen van mij een (y)omhoog.Prima geholpen daar toen ik daar rondkeek en een proefrit kon maken in een Mercedes-Benz A-klasse.
Ik wil nog eens een BMW 1 serie proberen, maar zeker weten niet bij Ekris.
 
Die verkopers daar, dat was al een arrogante bende toen het de Beier nog was, maar ik ben er minder over te spreken sinds het Ekris is geworden. Maar goed, ik kom alleen maar meer bij de BMW dealer voor terugroepacties. De rest doe ik zelf of de BMW specialist.
 
Gezien de enige wens om een andere auto te kopen meer beenruimte achter is lijken de 1-serie en A-klasse mij niet echt logische keuzes. Een Ford Focus ST lijkt mij meer voor de hand liggen als het gaat om behoud van rijplezier en meer ruimte.
 
Ik ben trouwens eerst bij Ekris in Heerenveen geweest, om te kijken voor een 1 serie, maar die krijgen van mij een dikke(n) naar beneden.
Ik heb daar een tijdje rondgekeken, en mijn Mini komt daar ook vandaan, maar geen verkoper van BMW die naar mij toe kwam, uitgezonderd de verkoopster van Mini, dat was wel goed.
Nee, dan Wensink in Heerenveen, de Mercedes dealer, die krijgen van mij een (y)omhoog.Prima geholpen daar toen ik daar rondkeek en een proefrit kon maken in een Mercedes-Benz A-klasse.
Ik wil nog eens een BMW 1 serie proberen, maar zeker weten niet bij Ekris.
Dusseldorp in Zwolle, goed ervaringen mee. :)
 
Ik zou lekker blijven rijden, ik koop geen auto voor eventuele meerijders.

Wij hebben onlangs zelf een jonge MINI gekocht bij Ekris in Velp, daar werden we prima geholpen. Daar is het MINI-deel gescheiden van het BMW-deel.
 
Misschien inderdaad nog een tijdje in de Mini blijven rijden, of er moet nog ergens een mooie Clubman in de buurt ergens te koop staan. :)
 
Inderdaad, als de toekomst elektrisch is nog een mooie kans om nog een keer een lekkere 6-cilinder te rijden. Ga je geen spijt van krijgen. zo’n M140i is redelijk zuinig en houdt zijn waarde ook goed.
 
Ik heb er wel eens aan zitten te dingen om wat JCW spullen er op te zetten, een Mini is een goede auto om wat dingen te veranderen, te personaliseren, maar zo standaard vind ik de Mini ook mooi.



 
Heel eerlijk: bij een niet-JCW zou ik er persoonlijk geen JCW-accessoires opzetten. Bij een BMW vind ik dat anders, die smoelen vaak beter met M-pakket.
 
De sportstoelen met geintegreerde hoofdsteunen die in sommige JCW's zit, niet allemaal, er zijn ook JCW's met de stoelen die ik in mijn Mini heb,die lijken mij ook heerlijk te zitten. Hier een voorbeeld:


 
Kans is groot dat mijn volgende auto toch een Clubman gaat worden, de Mini bevalt mij uitstekend, en met de Clubman heb ik wat meer ruimte tot mijn beschikking.

Dit is een leuk exemplaar:


Deze mag er ook wezen:

 
Zwart is net als wit , mooi als het nieuw in de showroom staat te glimmen. Dankbaar als je van auto poetsen houd.

Maar juist een mini leent zich heel erg voor een leuke kleur. zo'n clubman vind ik ook een heel gaaf ding. De laatste generatie is ook een serieus groot ding ook
 
In de nieuwste nummer van autovisie staat een artikel in over de Mini Clubman, bij de koopwijzer, leuk om daar wat informatie over de Clubman te lezen.
 
Vandaag de Mini naar de garage gebracht voor een kleine beurt, plus een poetsbeurt van het leer, ook zijn er nieuwe banden opgekomen, het bandenlawaai was me al opgevallen, maar ik had last van cuppende banden, nu is het weer lekker stil.:)
 
Die zijn wel lekker kleverig, onder onze MINI ligt nu een set 18 inch Pirelli P Zero, bevalt ook goed. Op de wintervelgen komen waarschijnlijk Michelins Alpin 6.
 
  • Leuk
Waarderingen: JFR
Vandaag even bij de BMW en Mini dealer in Heerenveen wezen kijken, de nieuwe 3 deurs stond er nog niet, wel de nieuwe Countryman, ook even in gezeten, daarna nog even plaatsgenomen in het vorige model countryman, de nieuwe is minimalistischer van binnen dan de oude, kunstleer tegenover echt leer in de oude, en andere materiaalgebruik.Het verschil qua gevoel tussen kunst of echt leer kon ik niet echt vinden, maar als ik mocht kiezen zou ik denk ik toch voor echt leer gaan, maar daar is Mini jammer genoeg mee gestopt.
 
Ivm bandenwissel was ik bij mijn dealer en daar stond de nieuwe 3deurs in productietrim. Ik vind het allemaal echt belachelijk goedkoop aandoen. Materiaalgebruik, minimalisme en het ontbreken van zaken zoals de uitschuifbare zittingen, echt heel erg jammer.
 
Inderdaad jammer, ook dat de Cooper S geen luchthapper op de motorkap meer heeft en geen uitlaatpijpen meer in het midden, daar onderscheidde de Cooper S en de JCW zich van de andere uitvoeringen.
 
Vergeet ook niet de supercharger. Die gaf de eerste Cooper S echt een uniek karakter.
 
Ik bedoelde meer het karakter van de motor. Doordat de supercharger altijd meedraait geeft het een heel levendige motor. Een gevoel dat ik bij een turbo nog nooit zo heb gevoeld.
 
Ik dacht even aan de luchthapper op de motorkap. :) Met eerdere Mini's heb ik geen ervaring, ik heb alleen maar met de F56 gereden, maar ik geloof best dat die eerdere Mini's ook een prima en snelle motor hadden, alleen zo als ik begrijp minder betrouwbaar dan de BMW motor in de huidige Mini.
 
Superchargers kunnen in potentie behoorlijk betrouwbaar zijn. Ik vind het ook echt fantastisch! Het geluid , het karakter. Past helemaal bij een mini. Maar in de basis kost een supercharger ook energie van de motor. Een turbo heeft die energie al 'gratis' door de uitlaatstroom. En dus gunstig voor het verbruik / uitstoot en dus prijs.

Ik vind het jammer dat nieuwe auto's allemaal zo minimalistisch moeten zijn. Beetje opgeruimd oke, maar krijg sterk het gevoel dat autofabrikanten dit door drukken om kostenbesparingen. Kaal en minimalistisch is een dun randje waarvan sommige fabrikanten/modellen dit echt overschrijden
 
Terug
Bovenaan