Jeff's Tesla MY LR '22 en Thunderbird '57

Reactie van Catawiki:

Thank you for the update.

I have to say I’m quite disappointed by the outcome, especially considering the time and coordination involved on my side to mediate the interest. I was under the impression things were progressing positively, so this was unexpected.

That said, I understand your decision and appreciate your transparency. Best of luck moving forward.
———
Ik denk dan tja, hoort bij Job niet, “time en coordination” paar e-mails en telefoontjes… kom eerst maar eens met kopers die wel geld hebben over de boeg :p

Reactie van Catawiki:

I have to say I’m quite disappointed by the outcome, especially considering the time and coordination involved on my side to mediate the interest. I was under the impression things were progressing positively, so this was unexpected.

That said, I understand your decision and appreciate your transparency. Best of luck moving forward.
———
Ik denk dan tja, hoort bij Job niet, “time en coordination” paar e-mails en telefoontjes… kom eerst maar eens met kopers die wel geld hebben over de boeg :p
Jammer en doei zou ik zeggen.

Dit is echt alsof ze zelf je huis in de fik steken, aanbieden te helpen met blussen, en als ze dat na een week eindelijk komen doen beledigd zijn dat het helemaal is afgebrand. Mooi dat je de auto op eigen gelegenheid hebt kunnen verkopen.

Ik zou eigenlijk nog wel reageren: 'ik ben teleurgesteld dat ik een auto via jullie platform aanbied en dat jullie het niet voor elkaar krijgen om ervoor te zorgen dat ik direct zaken kan doen met een bieder die ook daadwerkelijk geld heeft. Het heeft mij daarom veel aanvullende moeite gekost om via een andere route de auto te verkopen, terwijl ik uw organisatie het vertrouwen had gegeven mij volledig te ontzorgen in het verkoopproces.'

:D

Ik had geschreven, als jullie de volgende keer het aankoopbedrag op mijn rekening storten en daarna het geld proberen te verhalen bij de koper weten jullie hoe het voor mij voelt. De groeten.

Ik ga er van uit dat het een Amerikaan moet zijn? Daar heb ik verder weinig verstand van, vind ze enkel gaaf om te zien. Daar durf ik verder dus ook geen adviezen in te geven.

Heel mooi die Mustang, lekker kleurtje ook.

Nou nou. Ik vind het een vrij normale reactie. Waarin ze hun teleurstelling uiten en vervolgens begrip voor de keuze geven en bedanken voor de terugkoppeling. Ik snap niet waarom je daar dan zo nodig een sarcastische mail achteraan zou sturen?

Dat het niet goed heeft uitgepakt is jammer maar de omgang de problemen met de koper zullen echt wel in de kleine lettertjes staan.

Ik ga er van uit dat het een Amerikaan moet zijn? Daar heb ik verder weinig verstand van, vind ze enkel gaaf om te zien. Daar durf ik verder dus ook geen adviezen in te geven.

Heel mooi die Mustang, lekker kleurtje ook.
Nog niet helemaal over uit. Ik heb ook Aston Martins en Porsches in mn favorieten staan, maar ik heb eerlijk gezegd geen zin in die garage rekeningen omdat ik toch amper rijdt!

Deze SL 500 staat ook in mn lijst, ontzettend mooi.

Ik wordt echter zelf wel wat warmer van de charme van een klassieker en met name zon rauwe V8. All show and no-go maar gewoon puur de emotie die het oplevert.

Nog niet helemaal over uit. Ik heb ook Aston Martins en Porsches in mn favorieten staan, maar ik heb eerlijk gezegd geen zin in die garage rekeningen omdat ik toch amper rijdt!

Ik wordt echter zelf wel wat warmer van de charme van een klassieker en met name zon rauwe V8. All show and no-go maar gewoon puur de emotie die het oplevert.
Ben je niet te jong voor een midlife crisis?

Welke auto je uiteindelijk ook heb staan, je baalt altijd dat je er niet meer meters mee kan maken. Maar ik snap je punt.

Zo'n SL500 is ook top hoor, zelf tot voor kort een R230 gehad. Open dak en een fantastische (nog NA) v8 is een schitterende combi. De R231 heeft turbo's en is naar mijn smaak al net iets te nieuw voor wat betreft alle elektronische systemen edg die je erbij krijgt. Maar het zijn hoe dan ook fantastische GT's. Ik vind dan wel, als je voor zoiets kiest, dan moet je ook lekker afstanden gaan maken. En niet korte ritjes even een uurtje in de middag (Dan misschien een slk?), daar komt ie toch minder tot z'n recht. (Hoewel nog steeds heerlijk)

De Mercedes is de meer verstandigere keuze in zover je bij dit soort auto's over verstandig kan spreken.
Ik vind een Corvette dan toch echt een stuk beter klinken. Ik vind deze Mustang niet zo mooi, maar ik moet altijd meteen denken aan Top Gear in Argentië waar Hammond er 1 reed en veel problemen had.

Dat is zeker waar en een wereld van verschil als je vanuit de Corvette in de Tesla stapt haha!

Maar ik kan blij zijn met beide, gisteren weer een ritje van 350km op en neer naar Neuchatel. Ik stap in de garage in, de auto is tot 100% geladen. Gewoon lekker doorrijden en dan heb ik een verbruik van 15.5 kWh/100km. Kom weer thuis en hang hem aan de stekker (had volgens mij nog zon 23% SoC over). Kabel hangt aan de lader, dus kwestie van inpluggen en starten (10 sec.) werk. Kost mij wellicht 12 tot 15 euro aan stroom.

Op de terugweg ff de auto piloot aan en ik kon mijn Subway sandwich naar binnen schuiven, ja ik weet het, dat mag officieel niet ;).

Prima voor mijn situatie dus, over een paar weken naar Venetie ook met de Tesla. Zon 600 km rijden, dus kan met 1 keer laden, maar de kleine is nog te jong voor maar 1 stop dus stoppen denk ik 2 keer. Ik laad de auto dan het werk doen, bestemming intikken en rijden.

Met betrekking tot de opvolger van de Corvette, vind ik het eigenlijk wel belangrijk om een Targa of Cabrio te hebben. Die Mustang is dat niet.

Het is een auto die ik met name met mooi weer rijdt, dan wil je eigenlijk ook open kunnen rijden. Het moet niet persee een V8 zijn, maar liever wel :p

Ja is ook allemaal mooi spul! Bij Jaguar heb ik dan denk ik liever een F-Type en met betrekking tot de Duitsers ben ik iets meer een Mercedes man.

Maar allemaal vrij modern met veel electronica, kan ik niks zelf doen. Kan ik nu ook niet (bij de Corvette), maar tenminste wel leren ;)

Snap ik, is ook mijn bezwaar met dergelijke auto's. Noemde ik net ook al bij de SL die je zelf had uitgezocht. Dan zou ik toch kijken of je geen R230 kan vinden.

• Leuk
Waarderingen: JL86
Wel bijzonder en inderdaad in schitterende staat. Naar mijn smaak wel, zoals je het zelf noemt, een veel te hoog 'all show, no go' gehalte. Soms wil je toch ook gewoon even lekker "echt" autorijden. Zo'n C3 als je had zie ik je nog wel een bocht in gooien ook al is dat ook al een sloep. Maar dit, dit is 80 tuffen op de rechterbaan. :LOL:

Sorry als ik je topic een beetje overneem trouwens.. Ik vind auto shoppen gewoon heel leuk ook al is het niet voor mijzelf. En je zit ook nog eens heel erg in mijn straatje qua hobbyauto. Dubbel moeilijk om mijn mond te houden. :censored:

Laatst bewerkt:
De Thunderbird is wel wat meer op comfort gericht, maar vergis je niet in die autos, 200 pk op 1.500 kg, 4.5m lang. Kan echt prima mee komen in het verkeer, alleen het is geen Autobahn bomber natuurlijk. Links rijden, knipperlichten aan en gaan, daar is ie niet voor gemaakt ;).

Maar ik kom ook amper in Duitsland, dus dat is niet een van mijn prioriteiten! Lekker hier in Zwitserland toeren en dan af en toe verder naar het Zuiden naar Italie.

Maar juist in Switzerland heb je schitterende bergpassen. Ik heb verder geen ervaring met zo'n thunderbird maar is dat leuk door de haarspeldbochten heen dan? Mijn vooroordeel zegt van niet, maar wellicht zit ik er goed naast.

Je kunt hem daar niet de bergpas omhoog hoeken natuurlijk. De vering, banden en de algemene wegligging is daar niet voor gemaakt zoals bijv. een europese sportauto dat wel heeft. Dat is dan ook een afweging die je moet maken, wat is belangrijker. Geen idee!

Dan heb ik denk ik liever een R107, maar tov die dan toch weer liever de Corvette ;).

Wel een flinke stretch van mijn budget maar deze Thunderbird is ook om door een ringetje te halen!
Ik heb nog een mooie staan voor je ;)

Snap ik, is ook mijn bezwaar met dergelijke auto's. Noemde ik net ook al bij de SL die je zelf had uitgezocht. Dan zou ik toch kijken of je geen R230 kan vinden.
R230 Kan ook een moneypit zijn.

Dan qua rijden liever een r129. Een leuke SL300-24. Beetje vloeken in de kerk maar eigenlijk een BMW blok qua loopcultuur in een Benz. Enige hoogtoerige blok door Mercedes gemaakt.

Ja heel mooi, maar dan moet ik weer importeren! Geen goede ervaring mee, vooralsnog ;)

Die had ik hier op het forum al ergens langs zien komen. Echt een plaatje. (y)
R230 Kan ook een moneypit zijn.

Dan qua rijden liever een r129. Een leuke SL300-24. Beetje vloeken in de kerk maar eigenlijk een BMW blok qua loopcultuur in een Benz. Enige hoogtoerige blok door Mercedes gemaakt.
De R129 heb ik altijd wel kunnen waarderen. Lekker 90’s MB design ook. Ik vind het wel een nadeel dat er ook wel een zeker ‘image’ omheen hangt. (De Amsterdamse wallen stond er vol mee.) Dat is met de R230.. minder..

Wat betreft die zescilinder, wel leuk maar waarom dan geen bmw? Een Alpina B3 Cabrio past ook binnen meneers budget. De grote v8 past een Benz beter. (Vind ik)

Laatst bewerkt:
De R129 heb ik altijd wel kunnen waarderen. Lekker 90’s MB design ook. Ik vind het wel een nadeel dat er ook wel een zeker ‘image’ omheen hangt. (De Amsterdamse wallen stond er vol mee.) Dat is met de R230.. minder..
Misschien een beetje offtopic, maar daar zou ik me echt nooit druk om maken. Als ik een R129 zou kunnen kopen, koop ik ‘m omdat ik ‘m mooi vind. Ik zou ‘m echt niet laten staan omdat mijn buurman, of wie dan ook, daar iets van vindt.

Wat betreft die zescilinder, wel leuk maar waarom dan geen bmw? Een Alpina B3 Cabrio past ook binnen meneers budget. De grote v8 past een Benz beter. (Vind ik)
Ja wel mooi, maar m’n hart gaat er niet harder van kloppen. Overigens vind ik die houtinleg echt verschrikkelijk lelijk. Ik hou wel van mooie houtenafwerkingen in een auto maar niet dit!

Misschien een beetje offtopic, maar daar zou ik me echt nooit druk om maken. Als ik een R129 zou kunnen kopen, koop ik ‘m omdat ik ‘m mooi vind. Ik zou ‘m echt niet laten staan omdat mijn buurman, of wie dan ook, daar iets van vindt.
Dat siert hoor. (y) Het is ook mijn persoonlijke probleem natuurlijk. Je onthoudt jezelf niets in ieder geval. Open voor mooie nieuwe ervaringen. Ik ben gewoon een knorrige bevooroordeelde ingesleten oude man wat dat betreft. :LOL:

Ja wel mooi, maar m’n hart gaat er niet harder van kloppen. Overigens vind ik die houtinleg echt verschrikkelijk lelijk. Ik hou wel van mooie houtenafwerkingen in een auto maar niet dit!
Belangrijkste is dat jij er blij van wordt. Was alleen ter voorbeeld. En ik vind wat 6 cilinders betreft BMW's gewoon onovertroffen. ;)

Die had ik hier op het forum al ergens langs zien komen. Echt een plaatje. (y)

Om het simpele feit dat een r129 met een 500 blok wat zwaar in de neus is. Ik vind het een prachtig model en de 300-24 is wel een beetje mijn softspot. Een 300 rijdt daardoor veel dynamischer.

En dat zeg ik ondanks ik ook nog een 500 r129 heb staan.

https://www.werk2.nl/collectie/sl-500/

Ook nog een 300-24 maar daar zit weer een w124 omheen. Ook leuk.

Laatst bewerkt:
Ja heel mooi, maar dan moet ik weer importeren! Geen goede ervaring mee, vooralsnog ;)
Deze heeft de halve wereld al gezien. VS, UK, Frankrijk en nu Nederland. Zwitserland moet dan ook geen probleem zijn. Wil je wel helpen :whistle:

Ik weet er overigens alles van ik heb er 9 maanden over gedaan voor ik een kenteken voor de TR6 had.

@michel1975 Is ie helemaal origineel? Motorisch etc.? Als er afwijkingen zijn tov origineel wordt het opeens een heel duur grapje hier, want dan moet je de volledige homologatie doen. Bij volledig origineel is het ipv makkelijk, maar moet nog wel steeds iets meer dan 10% importeer kosten betalen!

Veel succes en vooral plezier met iets leuks uitzoeken.

Ik ga niks aanraden, ben meer van de krijsende 4 cilinders.

• Leuk
Waarderingen: JL86
Dat siert hoor. (y) Het is ook mijn persoonlijke probleem natuurlijk. Je onthoudt jezelf niets in ieder geval. Open voor mooie nieuwe ervaringen. Ik ben gewoon een knorrige bevooroordeelde ingesleten oude man wat dat betreft. :LOL:
Heb ik ook op bepaalde andere vlakken. ;) Maar laten we weer doorgaan met dit leuke topic!

Mooi dat ie dan nu echt eindelijk weg is. Blijft jammer van het verlies, maar zo te lezen worden er al heel wat leuke dingen weer bedacht. Ik doe ook een duit in het zakje. Deze is rood. En oud. En Amerikaans. En een cabrio. Allemaal goede dingen.

r129 is toch wel echt een gaaf ding die ik al jaren wil hebben maar gewoon nooit aan toegekomen ben, een jeugdsentiment dingetje.

@michel1975 Is ie helemaal origineel? Motorisch etc.? Als er afwijkingen zijn tov origineel wordt het opeens een heel duur grapje hier, want dan moet je de volledige homologatie doen. Bij volledig origineel is het ipv makkelijk, maar moet nog wel steeds iets meer dan 10% importeer kosten betalen!
Alleen een rvs uitlaat maar dat is zo terug te bouwen.

Ahhh die 500 R129 is echt mooi zeg… Jullie hebben sowieso mooi spul staan.

Ik heb nog geen eigen oprit en/of garage, zodra die er is wil ik echt gaan kijken voor een auto erbij. Zo’n heerlijke GT achtige cabrio waar Mercedes-Benz zo goed in is bovenaan staat.
Zo’n R129 is ook echt een fijne auto.

Reactie van Catawiki:

———
Eerst niet 'leveren' en dan janken. Gevalletje: Waarvan akte en doorrrrr

Terug
Bovenaan