Jeff's Tesla MY LR '22 en Thunderbird '57

Poe die 650i is wel fraai individual samengesteld, maar paar kleuren gaan toch niet helemaal lekker. Dat vale beige tapijt en bruin leder icm gele stiksels is toch niet zo heel netjes. Ik had het dan met zwart leder gedaan..

Gele lak vind ik wel echt heel nice , die velgen zijn dan bij mij weer geen favo.

€35k met zo'n lage km stand is wel echt een laag bedrag. en die 8cil is gevoelig. hmm.

Poe die 650i is wel fraai individual samengesteld, maar paar kleuren gaan toch niet helemaal lekker. Dat vale beige tapijt en bruin leder icm gele stiksels is toch niet zo heel netjes. Ik had het dan met zwart leder gedaan..

Gele lak vind ik wel echt heel nice , die velgen zijn dan bij mij weer geen favo.

€35k met zo'n lage km stand is wel echt een laag bedrag. en die 8cil is gevoelig. hmm.
Ik had persoonlijk juist gekozen voor zwart tapijt en wel de bruine stoelen met geel stiksel. Maar zoals hij is zou geen dealbreaker zijn voor mij. Velgen word ik ook niet warm van, maar die zijn makkelijk te vervangen. Een mooi setje 464 ofzo. ;)

Beetje Yellow Cab vibe.. Vind ik zo'n SL stuk eleganter.

Maserati GranCabrio met V8 of in deze kekke blauwe kleur

Ben echt wel een liefhebber van Maserati en sowieso Italiaans, maar ik zou dat toch niet zomaar aandurven tenzij ik nog 15-20k opzij had liggen voor alle onoverkomelijke gebreken. (en je hebt het budget nu al met 10-15k omhoog gegooid tov wat er allemaal geopperd werd)

Laatst bewerkt:
De GranCabrio is heel erg gaaf, maar inderdaad significant duurder, plus zoals Geuzert aangeeft toch wel een behoorlijke reserve opzij leggen voor onderhoud. Uiteraard heb je voor elke auto een reserve nodig, maar mijn gut feeling zegt voor een Maser nog net wat meer ;).

Hier nog een 850i die ik in mn lijst heb staan.

De Duitse automarkt is voor ons niet zo interessant, omdat ik in Zwitserland goed kan inkopen op prijs voor gebruikte autos. Vaak zijn de autos in Zwitserland beter onderhouden en heb je geen schimmige geschiedenis.

Een E400 Cabrio of E500 is ook nog niet zo verkeerd.

Corvette C6!

Triumph TR3a

Triumph TR6

Aston Martin V8 Vantage

Bmw M4

Opties genoeg in mn wensenlijst ;).

Wat nog wel een belangrijk verschil is om te noemen tussen klassiek en modern, is de vaste lasten. Wegenbelastingen en Verzekeringen zijn signifcant hoger voor moderne autos (zeker met een V8) tov klassieke autos.

Voor de Corvette had ik een Casco verzekering voor 400 CHF (+/- hetzelfde in euries) per jaar. Mijn Tesla, is bijvoorbeeld 2.000 per jaar. Parkeerschade, verlichting (matrix-led), velgen etc. is incl. omdat het hele dure zaken zijn om te vervangen.

Mocht je een Bimmer 850i kopen, of een Aston Martin V8 Vantage, wil je die alleen Casco verzekeren? Ik denk het eerlijk gezegd niet.

Wegenbelasting, is motorinhoud en gewicht afhankelijk. Een klassieker, met klassieke status heeft geen wegenbelasting, of ca. 10% tarief.

Een moderne auto met V8, laten we uitgaan van de Bmw 850i, zal iets van CHF 1,500 per jaar zijn.

Dan heb je het dus over een paar duizend euro verschil per jaar, nog voordat je de auto start. Dat kan allemaal hoor, maar wel iets om rekening mee te houden voor een auto die je relatief heel erg weinig gebruikt.

Ik sluit niks uit overigens hoor, maar ik neem dat wel mee in mijn overweging. Dus ik denk dat het geen Maser of AM wordt ;). Ondanks dat ik waarschijnlijk de gaafste autos uit de lijst vind, ben ik nog niet klaar voor die garage bezoekjes ;).

Wat nog wel een belangrijk verschil is om te noemen tussen klassiek en modern, is de vaste lasten. Wegenbelastingen en Verzekeringen zijn signifcant hoger voor moderne autos (zeker met een V8) tov klassieke autos.

Voor de Corvette had ik een Casco verzekering voor 400 CHF (+/- hetzelfde in euries) per jaar. Mijn Tesla, is bijvoorbeeld 2.000 per jaar. Parkeerschade, verlichting (matrix-led), velgen etc. is incl. omdat het hele dure zaken zijn om te vervangen.

Mocht je een Bimmer 850i kopen, of een Aston Martin V8 Vantage, wil je die alleen Casco verzekeren? Ik denk het eerlijk gezegd niet.

Wegenbelasting, is motorinhoud en gewicht afhankelijk. Een klassieker, met klassieke status heeft geen wegenbelasting, of ca. 10% tarief.

Een moderne auto met V8, laten we uitgaan van de Bmw 850i, zal iets van CHF 1,500 per jaar zijn.

Dan heb je het dus over een paar duizend euro verschil per jaar, nog voordat je de auto start. Dat kan allemaal hoor, maar wel iets om rekening mee te houden voor een auto die je relatief heel erg weinig gebruikt.

Ik sluit niks uit overigens hoor, maar ik neem dat wel mee in mijn overweging. Dus ik denk dat het geen Maser of AM wordt ;). Ondanks dat ik waarschijnlijk de gaafste autos uit de lijst vind, ben ik nog niet klaar voor die garage bezoekjes ;).
Je hebt er aantal mooie tussen zitten. (vind het wel grappig dat er toch weer een 650i langskomt). En zo'n AM vind ik ook schitterend die vantage is wel echt tijdloos. 2006 is ie van, maar dat zie je absoluut niet. Ik heb er wel een beetje dezelfde gevoelens bij als bij een Maserati. Maar dat geef je zelf ook al aan.
Die C6 corvette vind ik ook wel heel tof en lekker kleurtje blauw. (y)

Enkel Casco verzekeren zou ik niet doen met auto's van dergelijke waarde. Maar zeker als je weinig rijdt zijn er wel gerichte verzekering te vinden voor hobbyauto's. Ik betaalde voor mijn SL 72 eur p. mnd. bij 8dkm per jaar.

Dat hele verhaal omtrent wegenbelasting oud vs nieuw is hier in NL ook bekend uiteraard. Daar moet je zelf een inschatting maken wat acceptabel is en past bij jouw situatie. Ik ben wel benieuwd vanaf welke leeftijd gelden dergelijke regels in CH?

Gaat wel alle kanten op, die lijst ;)
Triumph vind ik wel echt mooie klassiekers hebben. TR6 echt mooi. Maar ik heb ook een zwak voor Maserati en Aston Martin. Echt mooie wagens, zeker ook de oudere modellen.

Een fatsoenlijke AC cobra heb je niet in deze prijsklasse en die generatie 6 vind ik zelf niet zo mooi en is tevens ook weer boven het budget ;)

Ik had persoonlijk juist gekozen voor zwart tapijt en wel de bruine stoelen met geel stiksel. Maar zoals hij is zou geen dealbreaker zijn voor mij. Velgen word ik ook niet warm van, maar die zijn makkelijk te vervangen. Een mooi setje 464 ofzo. ;)
Eens dan zou het ook nog wel kunnen en jaaa 464 prachtig !

Sowieso als ik geen hond had gehad, was ik denk wel over gestapt op een late 6 GC uit 2017. Qua bagage nu kinderen 3+ zijn lukt dat wel. Vind die zo mooi opgedroogd en voelt echt als iets speciaals tov de 5

Voor 15k had je die van jou toch ook wel op kenteken kunnen krijgen?
Ja maar ik had er al 22k CHF in zitten he, dus dan kwam ik op 37k CHF uit (ca. 40.000 euro) en dat was dat type C3 Corvette niet waard. Dus ipv nog meer geld er tegen aan gooien was het financieel interessanter om mijn verlies te nemen en iets anders te kopen.

Plus mijn Corvette had dan geen "veteranen" status en deze rode wel. Belastingvoordelen etc.

Dat hele verhaal omtrent wegenbelasting oud vs nieuw is hier in NL ook bekend uiteraard. Daar moet je zelf een inschatting maken wat acceptabel is en past bij jouw situatie. Ik ben wel benieuwd vanaf welke leeftijd gelden dergelijke regels in CH?
Vanaf 30 jaar kun je in principe een veteranen status aanvragen, dan heb je dus dat belasting voordeel, maar daar zitten wel wat eisen aan vast. De auto moet in zeer goede staat verkeren en zo goed als origineel zijn (afwijking iets van 10-20% evt.).

Je kunt ook nog 2 autos op 1 kenteken zetten om zo wegenbelasting te besparen, omdat je dan alleen de duurste betaald. Maar dat gaat in mijn geval niet op, omdat EVs geen wegenbelasting kennen. Dus ik kan net zo goed 2 kentekens nemen.

wel interessant om nog naar niet één maar twee hobbyauto's te kijken dus? :ROFLMAO:

Laatst bewerkt:
Haha zekers, mag ook wel wat kosten hoor! Alleen het wordt geen blanco cheque, daarom heb ik de boot met Maseratis, Jaguars en AMs al laten varen ;). Ik wil ook nog wat overhouden voor andere "projecten"!

Jammer van dat malle reservewiel achterop die blauwgrijze, want wat is dat verder een chique ding! Geel vind ik een beetje moeilijk op een auto met zoveel vormen.

De GranCabrio is heel erg gaaf, maar inderdaad significant duurder, plus zoals Geuzert aangeeft toch wel een behoorlijke reserve opzij leggen voor onderhoud. Uiteraard heb je voor elke auto een reserve nodig, maar mijn gut feeling zegt voor een Maser nog net wat meer ;).

Hier nog een 850i die ik in mn lijst heb staan.

De Duitse automarkt is voor ons niet zo interessant, omdat ik in Zwitserland goed kan inkopen op prijs voor gebruikte autos. Vaak zijn de autos in Zwitserland beter onderhouden en heb je geen schimmige geschiedenis.

Een E400 Cabrio of E500 is ook nog niet zo verkeerd.

Corvette C6!

Triumph TR3a

Triumph TR6

Aston Martin V8 Vantage

Bmw M4

Ik sluit niks uit overigens hoor, maar ik neem dat wel mee in mijn overweging. Dus ik denk dat het geen Maser of AM wordt ;). Ondanks dat ik waarschijnlijk de gaafste autos uit de lijst vind, ben ik nog niet klaar voor die garage bezoekjes ;).vantage
Vantage of de de Gransport. Mede ook omdat ik de rest zelf al heb gehad.

• Leuk
Waarderingen: JL86
Ja ik wilde je nog vragen is Marco hier ook niet actief, daar stond mij wat bij maar ga nog niet zo heel lang mee als dat jullie gaan hier op autoweek :p

Wel mooi om dat er dan ‘bij’ te doen. Lijkt mij erg leuk !
Van de week zag ik wel een reactie van Marco/@500E voorbijkomen, maar dat was ook na een lange tijd.

Ja zeker, sowieso 16 jaar ouder en een handbak met 4 cilinder ipv een automaat met V8 :ROFLMAO: . Schijnt wel leuk te zijn om te rijden, ik ben benieuwd!

Ja zeker, sowieso 16 jaar ouder en een handbak met 4 cilinder ipv een automaat met V8 :ROFLMAO: . Schijnt wel leuk te zijn om te rijden, ik ben benieuwd!
Nog weer een stukje ouder dan mijn tr6. Vindt het erg vermakelijk. Moet wel zeggen dat de mijne wel wat meer vermogen heeft dan standaard. De mijne heeft een wat scherpere nokkenas, van voor tot achter spaghetti met big bore en de triple Webers. Hierdoor heeft hij zelfs nog meer vermogen dan de injectie uitvoering. Geschat 150pk. En overdrive. Scheelt weer in de toeren in 3 en 4.

Dus kwispelend met een grote rookwolk wegrijden prima mogelijk, ik weet heel volwassen :whistle: , maar wel heel leuk.

Laatst bewerkt:
Zeker weten. Deze week lekker met de SL op pad. Toch wel een erg fijne auto. Heel anders maar in zijn klasse helemaal top. Echt toeren.

• Leuk
Vrijdag middag een afspraak/proefrit in een Triumph TR4a IRS. De eigenaar heeft hem al sinds de jaren 70 zelf in bezit. Volledig documenteert etc. Ik ben benieuwd, eerlijk gezegd nog nooit in zo’n Triumph gereden!
Dat is weer wat heel anders dan al het bovengenoemde. Ben benieuwd wat je er van vindt. Nog nooit gereden een Triumph. Ziet er wel fraai uit. Ben wel bang dat hij voor mij toch wat ondergemotoriseerd zou zijn. :censored:

• Leuk
Ik lees net op Wiki dat niet alle TR4A's een "nieuw" type achteras hebben, maar "gewoon" die van een TR4.... (25% van de Amerikaanse uitvoeringen hebben een conventionele achteras)

@Pietzoveel dat klopt, er zit een verschil in de versies. De IRS (Independent Rear Suspension) is de versie die je eigenlijk wilt hebben. De versie die ik ga bekijken heeft dit!

@Geuzert begrijp wel wat je bedoelt hoor, zo voelt het voor mij ook aan! Maar dit zijn lichtgewicht autos, om lekker mee te sturen, lekker hoogtoerig een beetje "crossen". Daar zijn die motoren prima voor geschikt en voor een 4 cilinder klinken ze echt nog heel erg leuk ook!

@Pietzoveel dat klopt, er zit een verschil in de versies. De IRS (Independent Rear Suspension) is de versie die je eigenlijk wilt hebben. De versie die ik ga bekijken heeft dit!

@Geuzert begrijp wel wat je bedoelt hoor, zo voelt het voor mij ook aan! Maar dit zijn lichtgewicht autos, om lekker mee te sturen, lekker hoogtoerig een beetje "crossen". Daar zijn die motoren prima voor geschikt en voor een 4 cilinder klinken ze echt nog heel erg leuk ook!
Dat laatste zeker kan ik beamen. Hier ongeveer 150 pk onder de pedalen dus ben benieuwd hoe het met 100 pk zal zijn

Volgens mij zijn het twee totaal verschillende autos als ik het goed heb begrepen.

Jouw TR6 is natuurlijk ook wel wat gekieteld onder de motorkap, want standaard hebben ze 125pk, dus dat verschil zul je wel merken.

Volgens mij heeft de TR5 (hetzelfde blok), standaard 150pk. De TR4a heeft 104pk, dus scheelt eigenlijk "maar" 21pk met de standaard TR6, maar is dan wel +/- 200 kilo lichter, dus iets lichtvoetiger.

Kanttekening, dit heb ik vooralsnog alleen gelezen en spreek dus niet uit eigen ervaring. Ik vind het altijd wel leuk om in de avonduren het e.e.a. te resercheren en te lezen en wat filmpjes te bekijken.

Volgens mij zijn het twee totaal verschillende autos als ik het goed heb begrepen.

Jouw TR6 is natuurlijk ook wel wat gekieteld onder de motorkap, want standaard hebben ze 125pk, dus dat verschil zul je wel merken.

Volgens mij heeft de TR5 (hetzelfde blok), standaard 150pk. De TR4a heeft 104pk, dus scheelt eigenlijk "maar" 21pk met de standaard TR6, maar is dan wel +/- 200 kilo lichter, dus iets lichtvoetiger.

Kanttekening, dit heb ik vooralsnog alleen gelezen en spreek dus niet uit eigen ervaring. Ik vind het altijd wel leuk om in de avonduren het e.e.a. te resercheren en te lezen en wat filmpjes te bekijken.
Klopt ook. Standaard is de TR6 met carburateurs idd 125pk. Met injectie zitten ze ook zo rond de 150pk. Moet zeggen dat die met 1030kg best lichtvoetig aanvoelt alleen ff straatje keren kost wat spierkracht ;-). Door de aanpassingen zit de mijne inderdaad rond of zelfs wat boven de injectieversie. Geluid is onovertroffen. Zelfs standaard klinken ze al leuk. Hier zit van voor tot achter een sport uitlaat op. erg leuk voor de buurt

Misschien in de toekomst. Ben voor nu nog heel content. En we hebben hier niet zo'n mooie aanbieding als in CH dat je je tweede auto op hetzelfde kenteken mag zetten. ;)

Hoe werkt dat dan trouwens als je 2 leaseauto's en 2 prive auto's hebt @JL86 ? Mag je die regeling dan nog steeds op je prive auto's toepassen of gelden de leaseauto's dan als auto 1 en 2? (Verder helemaal niet relevant natuurlijk, maar vind het gewoon interessant hoe dat soort dingen werken)

En al gereden?

Vanmiddag met de TR4 gereden en een uurtje met de eigenaar gesproken. De man heeft hem sinds de jaren 70 in het bezit. Maar ik had er toch nog wel het eea op aan te merken. Rijdt verder wel leuk, heel anders dan een Corvette natuurlijk.

Lak was niet meer origineel en niet in de beste staat en dat is toch ook wel jammer!

IMG-0401.jpg

Jep, het grootste punt was toch wel de lak voor mij. De auto was origineel British Racing Green, deze kleur hebben ze zo 20-30 jaar geleden gespoten, met het idee een zilvere streep over de flank te creeren. Dat is niet goed gegaan, dus het ziet er nu verkleurd uit. Dat zou mij persoonlijk echt heel veel storen. De auto heeft ook geen overdrive, geen gordels en een paar andere kleine zaken die nagekeken moeten worden. Dus wat liefde nodig.

Volgens mij is die foto best lang geleden genomen, alle auto's op de achtergrond lijken minimaal 10-15 jaar oud.

Ja dat kan ook nog, laatste apk was in 2019, toen heeft hij hem proberen te verkopen. Uit de verkoop gehaald en nu weer online. Maar sinds 2021 is de apk ook verlopen. Dit willen ze best wel organiseren maar de auto heeft al lange tijd niet echt meer gereden.

Terug
Bovenaan