j.ko: Mini Cooper Pepper (2004) | Toyota Verso 1.8 VVTi Business (2010) | Opel Mokka-e Ultimate (2022)

Haha, jij hebt het Alfa-forum bezocht zeker? Het klopt ja, sinds Dirk die GTV postte, is die in m'n achterhoofd blijven spoken. Mijn aanvankelijke reactie 'dat durf ik niet aan' is precies wat ik ook met de Volvo had. Daarvan zei ook iedereen dat je er op leegloopt, dat ze onbetrouwaar zijn (volgens sommigen zelfs rampzalig) en dat je er maar beter ver bij uit de buurt kon blijven. Toch rij ik daar al ruim 3 jaar en meer dan 100.000 km met veel plezier in en ben ik blij dat ik destijds die stap gemaakt heb. Al knagend in mijn achterhoofd heeft die GTV nu geleid tot de vraag 'waarom eigenlijk niet?' Dus ik ben eens wat verder aan het informeren geslagen over dit model op het Alfa forum. Wie weet...

En het is weer tijd voor de volgende pagina-opener, want we zitten alweer op pagina 11! Een overzichtje van mijn auto-verleden:

Mini Cooper Pepper, 12-NT-XK (bj.2004)
Nieuw gekocht in 2004, total loss gereden in 2007, kilometerstand toen 125.000. In 2011 op internet nog te koop zien staan bij een autobedrijf in Hoensbroek. Volgens de RDW rijdt de auto nog, in mei 2015 is de tenaamstelling voor het laatst gewijzigd.
Werd opgevolgd door 'n Fiat Grande Punto.

Mazda 323 Fastbreak 1.5i GLX, 43-DT-TG (bj. 2000)
Gekocht in 2007, na bijna 6 jaar (2012, kilometerstand toen 164.000) weg gedaan vanwege behoefte aan wat meer ruimte en zin in wat anders. Dat werd een Mazda 6. De 323 is toen geëxporteerd naar Benghazi, Libië.

Fiat Grande Punto 1.4-16v T-Jet Edizione Cool, 91-ZD-BT (bj. 2008)
Nieuw gekocht in 2008, in 2009 op LPG gezet en in 2012 (kilometerstand 141.000) weg gedaan om geld vrij te maken voor aanschaf van de Mazda 6. De Fiat is door mij verkocht aan een handelaar in Rotterdam, daarna nooit meer gezien. Rijdt nog wel volgens de RDW.
Werd opgevolgd door de Volvo 480.

Mazda 6 Sportbreak 1.8 Dynamic, 50-NX-XZ (bj. 2004)
Gekocht in 2012 en nog steeds in bezit. Voorlopig geen reden of plannen om die weg te doen. Doet dienst als woon-werk auto voor mijn vrouw en wordt ingezet voor alle privé-ritten van ons gezin (met drie jonge kinderen). Huidige kilometerstand 150.000.

Volvo 480 ES 2.0i, ND-LJ-52 (bj. 1995)
Gekocht in 2012 en nog steeds in bezit. Wel besloten om op zoek te gaan naar een opvolger voor deze 480. Een Citroën Xantia en inmiddels ook een Alfa Romeo GTV behoren tot de kandidaten. Zodra de opvolger van de 480 er is, gaat deze in de verkoop. Doet dienst voor mijn dagelijkse kilometers (woon-werk, zakelijk en soms gewoon zomaar een ritje). Huidige kilometerstand 278.000.

Ben of ken je één van de huidige of vorige eigenaars van bovenstaande auto's, laat gerust wat horen!

Ik ben al jaren lid van dat forum en van de bijbehorende club.
Toen ik dat topic opende had ik zoiets van dit verhaal komt wel erg bekend voor ;)

Vorig jaar van Sinterklaas gekregen, maar nooit de tijd genomen om ze op te hangen, tot nu. Kentekenplaten van alle auto's die we tot nu toe gehad hebben. Er is nog ruimte voor meer :D.

Geen idee, dat vroeg ik me ook af. Ik heb er verder niet naar gevraagd, wilde ze graag hebben. Als het openlijk aangeboden wordt, zal het wel mogen zeker? Ze komen van kentekenplaatonline.nl, daar staan ze nog steeds gewoon tussen het aanbod. Wel met de vermelding dat ze niet voor officieel gebruik zijn. Volgens mij zit er in officiële platen ook een merkteken verwerkt in de gele ondergrond, dat ontbreekt hier ook. Maar goed, ze zien er van afstand hetzelfde uit als de echte platen, en dat wilde ik graag.

Even een update over de zoektocht naar vervanging voor de 480. Ik ben nog steeds actief op zoek naar een Citroën Xantia Berline 2.0i 16v Exclusive met handbak. Zo’n Xantia blijft me aantrekken, vanwege de bijzondere ondersteltechniek. Ik vond in Duitsland deze, zonder verdere aanduiding.

$_20.JPG

Contact met de Griekse verkoopster gaat per mail niet (antwoorden van maximaal twee woorden lang) en via het Xantia-forum bleek dat dit geen 2.0i 16v kan zijn. En een Griekse die haar auto in Duitsland verkoopt… het wekt allemaal geen vertrouwen bij mij. Verder staat er in Drenthe een exemplaar, maar dat is volgens VWE al gesloopt.

1445431_1.jpg

We zoeken dus rustig verder.

Verder is de Alfa Romeo GTV 2.0 Twin Spark L toegevoegd aan mijn zoekacties. Gewoon omdat het zo’n ontzettend mooie auto is. Het exemplaar dat door Dirk hier werd geplaatst had mijn interesse. Toen ik afgelopen weekend wilde bellen voor wat meer info over die auto, bleek dat ‘ie net verkocht was. En dat terwijl hij al bijna 600 dagen te koop stond… bad luck. Op het Alfa 916 forum zijn de meningen nogal verdeeld over of een 2.0 Twin Spark geschikt is. De één zegt dat dat niks is (noemt het Trouble Spark) en zweert bij de V6, de ander zegt dat het met voldoende onderhoud en olie wel prima auto’s zijn en dat de V6 juist nogal zwaar in de neus is. Een exemplaar met bekende historie en een goed verhaal zou ik wel aandurven. Deze staat bij een goed aangeschreven bedrijf, maar zit qua kilometers eigenlijk te hoog en qua onderstel te laag (verlaagd sportonderstel). En qua budget zit ‘ie ook helemaal op het maximum. En hij heeft al 13 eigenaren gehad (inclusief handelaars). Dat zijn net teveel minpunten om erachteraan te gaan. Maar wat een plaatje hé…

IMG_0431.JPG

Dan vond ik bij de Opel-dealer in Zoetermeer nog deze Astra Coupé.

2449196_1.jpg

2449196_9.jpg

Bijzondere kleurstelling en een lekker lage kilometerstand. Maar toch, het blijft een ‘gewone’ Astra, weliswaar in een bijzondere uitvoering. Maar zowel technisch als qua ontwerp niet echt iets bijzonders eigenlijk. Meer een tweedeurs sedan. Denk toch dat die Astra Coupé van de shortlist verdwijnt.

Die Astra is wel leuk. Ook wat goedkoper in onderhoud denk ik?
Hier nog een GTV. Ouder, maar mooi en niet duur: <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/alfa-romeo/m1064459367-alfa-romeo-gtv-2-0-16v-t-spark.html>

Ik heb al eens eerder een Prelude in dit topic geplaatst, maar nu staat er wel een heel mooi exemplaar te koop: 55.000 km!

@ Barri: Mooie GTV inderdaad, maar deze heeft al 7 eigenaren gehad (als je handelaren meetelt zelfs 15). De kilometerstand is aan de hoge kant en er zitten wat schades op (kentekenplaat, wang van de stoel). Maar daar is de prijs ook naar.

@ Niels: Deze Prelude heeft helaas een automaat, verder heel mooi ding inderdaad. Ik had de Prelude eigenlijk al van de shortlist gehaald omdat ik vrees dat de verkrijgbaarheid van onderdelen moeilijk wordt. Wereldwijd zijn er maar 57.000 van deze Preludes verkocht en er is geen Nederlands Prelude-forum. Met de 480 heb ik juist gemerkt dat dat van onschatbare waarde is. Maar het is slechts een aanname, weet iemand hier hoe het werkelijk zit met de onderdelenvoorziening van oudere, weinig verkochte Honda's?

Als ik een korte blik werp op www.mijngrossier.nl, en een Prelude van '97 kies, vind ik de lijst van beschikbare onderdelen zeker niet tegenvallen. Dit betekent dus dat veel onderdelen wel verkrijgbaar zijn via een automaterialenzaak. En eventueel zou je voor bijzondere onderdelen altijd nog Ebay af kunnen struinen, vaak kun je uit andere landen wel meer krijgen. Maargoed, dat is een overweging die je zelf zou moeten maken.

Van je lijstje is een GTV zeker heel mooi, en ook een Prelude is leuk. De Astra vind ik persoonlijk iets te gewoontjes. Het blijft tenslotte een Astra, net wat je zelf al aangeeft.

Al met al zou mijn keuze toch vallen op een Xantia, maar het lastige hier is dat de Xantia totaal niet vergelijkbaar is met een Prelude of een GTV. De laatste twee zijn vooral sportievere auto's, terwijl de Xantia daarentegen een heerlijk comfortabele auto is. Enige risico dat je kan lopen bij de aanschaf van een Xantia is dat je toch enigszins besmet raakt met het veerbollen-virus. :) Mijn neef heeft bijvoorbeeld nooit iets met Citroën gehad, maar is onderhand al drie Citroëns verder. (y)

Leuke shortlist, voor mij veel herkenbare auto's. Ik kijk weliswaar in Engeland, dus het aanbod van Citroëns valt wat tegen, maar ik heb ook al verschillende GTV's gebookmarkt. Prachtige wagens!

Vanmiddag ben ik gaan kijken bij en proefrijden met deze auto:

Alfa Romeo GTV 2.0 16v Twin Spark L

Tevens een aankoopkeuring laten doen en... niet gekocht. Grootste struikelblok was dat de distributieriem al vier maanden geleden vervangen had moeten worden. Van die kosten (die ik meteen na aankoop zou moeten maken) zag ik te weinig terug in de prijs. En als 'ie nou verder pico bello zou zijn, was daar nog overheen te stappen. Het grootlicht doet het echter niet (toevallig twee lampjes stuk, zekering, schakelaar, bedrading?). Op de foto hierboven nog wel trouwens, zie ik nu. De richtingaanwijzer komt na een bocht niet terug in z'n middenstand (diezelfde schakelaar?), het linker mistlicht (de stekker daarvan) brak al na een paar honderd meter onder de auto uit (armatuur gebroken, moet een nieuwe in, op de foto hierboven is de lamp al stuk) en er is olielekkage die het stadium van 'zweten' wel gepasseerd is. Niet iets om nou direct aan te pakken (kleine lekkage), maar wel om in de gaten te houden. Tijdens de keuring was niet te zien waar het precies vandaan komt. Door de rijwind zit overal olie namelijk. Kon vanalles zijn, de keuringsmonteur dacht aan de kleppendekselpakking, de nokkenasversteller, de krukaskeerring en/of de carterpakking. Nog wel een risico qua reparatiekosten dus. En er zit minimale speling op het linker achterwiel. Nog wel binnen de APK-toleranties.

Toch jammer dat we er op prijs niet uitkwamen, want het is verder wel een hele mooie auto. Vorige eigenaar is er zichtbaar zuinig op geweest, heeft niet bezuinigd op onderhoud. De auto rijd prima, trekt goed, koppelt en schakelt heerlijk, stuurt prima. Alleen bij het remmen voelde ik een lichte trilling en leek de voortrein wat zoekerig. Kan aan de lage banden (17 inch velgen) liggen. Airco werkt goed en alle elektrische opties ook (radio, ramen, antenne, spiegels - al moest ik de buitenspiegel aan bestuurderszijde wel even 'helpen' met de hand voor hij elektrisch weer wilde bewegen).

De proefrit is me al met al goed bevallen, van de mankementen an sich schrik ik niet. Wel als er € 3.800 gevraagd wordt, dan mag wat mij betreft de distributie niet 'over tijd' zijn. Aardige, eerlijke verkoper ook trouwens. Maar ja, jammer dus. We kijken rustig verder.

Inmiddels weer thuis van vakantie. Bestemming dit jaar was Denemarken. Behalve Kopenhagen hadden we dat land nog niet gezien. We zaten op drie verschillende vakantieparken, achtereenvolgens op Seeland (Karrebaeksminde), Funen (Faaborg) en Jutland (Ribe). Het was er uitstekend. Je kunt op heel veel plekken opvallend ver komen met de auto. Binnensteden, eilanden, bezienswaardigheden: allemaal tot bij de deur met de auto te bereiken. Nergens heb je het idee dat het erg druk is, en de voorzieningen langs de weg (picknick, sanitair, tankstations, parkeerplaatsen) zijn prima, schoon en gratis (behalve de tankstations uiteraard). De tol voor de Storebaeltsbrug mag er daarentegen met 240 kronen wel zijn (zo'n 33 euro). Dat moesten wij hier niet durven vragen voor bijvoorbeeld de Westerscheldetunnel.

Onze Mazda 6 heeft op 14 dagen zo'n 3.000 kilometers weggetikt, zonder problemen. Hij heeft dienst gedaan als pakezel, picknickplaats (toen het begon te regenen zijn we maar in de kofferbak / onder de kofferklep gaan zitten) en kinderdisco. Van Autobahn (van stilstaan bij Baustellen tot een kruissnelheid van 150 (pieken tot 180)) tot zoute gravelweg, van kasseien tot bospad, hij doet het prima. Al meende ik op de kasseien wel een 'nieuwe' rammel te horen linksachter (verder niks aan te zien of voelen) en willen de voorremmen wel erg trillen bij aanremmen vanaf snelheden boven 140.

Onderstaand wat (autogerelateerde) foto's.

Een paar dagen voor vertrek met een maat nog een rondje wezen rijden met de 480 in Antwerpen (de havens en Lillo):

Op de boot van het Duitse Puttgarden naar het Deense Rødby:

Bij onze vakantiehut in Karrebaeksminde:

Daar kwam een paar deuren verder op een gegeven moment een bijna identieke Mazda 6 te logeren. Die zie je niet vaak in deze kleur, en al helemaal niet met een kenteken van de Faeröer Eilanden:

Bij de brug die het eiland Møn verbindt met Seeland:

Bij ons tweede vakantieadres, in Faaborg:

In Middelfart, vlak bij de brug van Funen naar Jutland:

Vanuit Ribe (ons derde adres) zijn we naar het Waddeneiland Mandø gereden. De weg is alleen vrij bij laagwater, bij vloed loopt hij gedeeltelijk onder. Aparte ervaring, om over de zeedijk heen te rijden en dan gewoon verder te kunnen tussen de kreken en drooggevallen wadden. De zoute modder moet ik er nog wel afspoelen, maar och, roesten doet 'ie toch al...

En ten slotte nog zomaar een plaatje bij een grote rol geperst stro:

Binnenkort de zoektocht naar een opvolger voor de 480 weer eens oppikken, daar heb ik de laatste weken ook niet meer naar gekeken.

Leuk vakantieverslagje en mooie prenten! Fijn dat de Mazda zich zo goed gehouden heeft al verwacht ik van een Japanner stiekem toch niet anders.

Even geheel offtopic, heb jij dit voorjaar de opnames van De slimste mens bijgewoond?

Jammer dat het niets is geworden met de Alfa! Je vakantieverslag is daarentegen erg leuk om te lezen, wat een onwijs mooie omgeving ook!

Gewoon Dirk zei:
Even geheel offtopic, heb jij dit voorjaar de opnames van De slimste mens bijgewoond?

Ja, dat heb je goed gezien! De opnames zijn in juni geweest, uitzending was tijdens onze vakantie (donderdag 18 augustus als ik het goed heb), die heb ik nog niet teruggezien. Staat wel klaar op de HD-recorder, maar eerst zijn er nog wat eerdere afleveringen aan de beurt.

Johee, johoo, ik kocht zojuist m'n eerste Alfa Romeo! :LOL:

Het duurt wel nog een paar weken voor ik kan rijden. Ik heb tijdens mijn vakantie nagedacht, andere exemplaren bekeken, en geconcludeerd dat ik de grijze GTV toch graag wil hebben, die uit de post van 30 juli. Heb net telefonisch mijn bod een beetje verhoogd en hem gevraagd ook wat water bij de wijn te doen. Daar was hij (in tegenstelling tot vorige keer) inmiddels toe bereid. We zijn er dus uit!

Nou belde ik dus net met de verkoper, en die stond op het punt om op vakantie te vertrekken. Mondeling zijn we dus akkoord, over twee weken is hij terug, dan kunnen we 't verder afhandelen. Voorlopig moet ik het dus met de foto's uit de advertentie doen:

Ondertussen eens een advertentie voor de Volvo in elkaar zetten.

Allemaal onwijs bedankt voor het meedenken en het aandragen van suggesties. Ik vond dat erg leuk. Dirk, super bedankt voor het aandragen van een GTV, die kroop, na aanvankelijke afwijzing, toch onder m'n huid!

Komt nu wel voldoende tot uitdrukking in de prijs. Waardoor ik het zelf kan oppakken en dan nog binnen mijn vooraf gestelde budget blijf.

Advertentie voor de Volvo is inmiddels ook online:

https://ww3.autoscout24.nl/classified/295436994?asrc=st

Wow, ge-wel-dig! Een Alfa, volgens een Britse gorilla mag je jezelf nu petrolhead noemen...
Natuurlijk ben ik blij dat je naar mij hebt geluisterd, want wat zijn Alfas toch gave wagens!
Zodra je hem in je bezit hebt moeten we maar weer eens afspreken, ik ben zeer benieuwd!

De advertentie van de Volvo ziet er netjes uit, ook het stukje droge humor wat er in zit kan ik wel waarderen.
Overigens kan ik je aanbevelen, mocht de belangstelling na een maand tegen vallen, om ook op marktplaats de 480 aan te bieden. Het kost wel geld maar ik merk met de Honda nu wel dat hij daar veel vaker wordt bekeken dan op autoscout. Aan de andere kant, de markt voor een 480 lijkt me ook iets groter dus wellicht heb je heel dat marktplaats niet nodig...

Toffe bak die GTV mooi dat het is gelukt.

KM-stand NAP logisch, nu wel! :p

En idd 1390 is niet zo erg duur, het is heel erg duidelijk wat er moet gebeuren. Dus daar ligt vaak het pijnpunt dat die prijsklasse word omschreven als heeft wat kleine dingen maar loopt goed. Jep! Ga je dus niet naar kijken.
Ik geef je goede kans dat ie binnen nu en een paar weken weg is.

Ha, die Alfa is 't dan toch geworden! Mooi! Da's ook een erg stoere én chique wagen natuurlijk.

Die twee weken wachten is wat minder, maar geduld is een schone zaak hè :rolleyes:
Nu heb je wel nog even de tijd om de Volvo te verkopen, het zou natuurlijk mooi zijn als je dat binnen die twee weken klaar krijgt!

Gewoon Dirk zei:
Wow, ge-wel-dig! Een Alfa, volgens een Britse gorilla mag je jezelf nu petrolhead noemen...
Natuurlijk ben ik blij dat je naar mij hebt geluisterd, want wat zijn Alfas toch gave wagens!
Zodra je hem in je bezit hebt moeten we maar weer eens afspreken, ik ben zeer benieuwd!

De advertentie van de Volvo ziet er netjes uit, ook het stukje droge humor wat er in zit kan ik wel waarderen.
Overigens kan ik je aanbevelen, mocht de belangstelling na een maand tegen vallen, om ook op marktplaats de 480 aan te bieden. Het kost wel geld maar ik merk met de Honda nu wel dat hij daar veel vaker wordt bekeken dan op autoscout. Aan de andere kant, de markt voor een 480 lijkt me ook iets groter dus wellicht heb je heel dat marktplaats niet nodig...

Ik kom graag een keer bij je langs met de nieuwe aanwinst, t.z.t. spreken we wel wat af.

Ik probeer de verkoop eerst zonder Marktplaats inderdaad. Ik heb geen idee hoe groot de belangstelling zal zijn. Ik vrees dat velen zullen afknappen op de roest. Dus misschien gaat ie in onderdelen weg... We zien wel hoe het loopt.

Nico GTR zei:
Toffe bak die GTV mooi dat het is gelukt.

KM-stand NAP logisch, nu wel! :p

En idd 1390 is niet zo erg duur, het is heel erg duidelijk wat er moet gebeuren. Dus daar ligt vaak het pijnpunt dat die prijsklasse word omschreven als heeft wat kleine dingen maar loopt goed. Jep! Ga je dus niet naar kijken.
Ik geef je goede kans dat ie binnen nu en een paar weken weg is.

Toen ik de 480 kocht was de stand inderdaad niet logisch, maar dat ging om een typfout. Heb ik een poosje geleden al laten herstellen. Daarmee kan ik hem nu aanbieden met een logische stand, voor wat het in deze klasse waard is.

Ik ben in de advertentie eerlijk over de plus- en minpunten. Volgens sommigen te eerlijk, maar bij liegen voel ik me niet prettig en het komt dan toch wel naar voren bij een bezichtiging. Ik ben benieuwd hoe het loopt.

BleuZ NL zei:
Ha, die Alfa is 't dan toch geworden! Mooi! Da's ook een erg stoere én chique wagen natuurlijk.

Die twee weken wachten is wat minder, maar geduld is een schone zaak hè :rolleyes:
Nu heb je wel nog even de tijd om de Volvo te verkopen, het zou natuurlijk mooi zijn als je dat binnen die twee weken klaar krijgt!

Thanks! Ik verwacht niet binnen 2 weken een koper hoor, maar een maandje dubbele lasten kan wel. Veel langer niet, dan schors ik hem en komen de onderdelen ook los te koop. Dat loopt wel hard. Voor de achterlichten heb ik al een reservering per 1 oktober.

j.ko zei:
Ik kom graag een keer bij je langs met de nieuwe aanwinst, t.z.t. spreken we wel wat af.

Ik probeer de verkoop eerst zonder Marktplaats inderdaad. Ik heb geen idee hoe groot de belangstelling zal zijn. Ik vrees dat velen zullen afknappen op de roest. Dus misschien gaat ie in onderdelen weg... We zien wel hoe het loopt.

Leuk, gezellig! Zal ik de bbq van stal halen of is een ijsje genoeg? Of wacht, dat zien we t.z.t. wel natuurlijk...:D

Beetje laat, maar gefeliciteerd met de GTV! En welkom in de wereld van Alfa Romeo ;)

Blijft verleidelijk, die 480. Maar nu nog even geen goed idee in mijn geval, vrees ik. Succes met de verkoop!

Dank je @PM!

@ Carfanatic: Ik heb hem ook in België te koop staan (Kapaza). Via die site heb ik twee keer een bieder gehad. Eentje bood meteen de vraagprijs, dus da's verdacht. Na een antwoord van mij volgde inderdaad het bekende 'boorplatform-verhaal', inclusief Pay-Pal account-geleuter. Nu staat er een bod van 500 euro, maar dat neem ik niet serieus. Via de Nederlandse sites (AutoScout en Speurders) is er nog geen respons. Inside info voor de forummers hier: de eerste die € 1.000 biedt, mag hem komen halen.

Als ik zo een beetje op de diverse aanbodsites rond kijk lijkt de 480 momenteel toch licht in waarde te stijgen. Een redelijk, rijdbaar exemplaar voor een paar honderd euro (zoals ik begin dit jaar zelf kocht) vind je eigenlijk niet meer. In dat licht bezien lijkt 1k mij een goede prijsstelling.

Succes met de verkoop, bij dit soort modellen moet je het hebben van de liefhebber die weet wat hij zoekt.

Ik ben ook weleens aan het window-shoppen geweest en het lijkt mij ook dat-ie zo weg moet kunnen zijn, met of zonder krat met onderdelen. Toch typisch dat je nog geen enkele serieuze reactie hebt.

Edit: misschien 1 ding: even een nieuwe APK erop gooien helpt misschien (weet niet of-ie er zo door rolt of dat er e.e.a. aan moet gebeuren?). Of in elk geval melden dat dat mogelijk is, maar dat je wacht tot 27 september omdat je dan binnen de twee maanden van de vervaldatum zit.

D. Elzinga zei:
Als ik zo een beetje op de diverse aanbodsites rond kijk lijkt de 480 momenteel toch licht in waarde te stijgen. Een redelijk, rijdbaar exemplaar voor een paar honderd euro (zoals ik begin dit jaar zelf kocht) vind je eigenlijk niet meer. In dat licht bezien lijkt 1k mij een goede prijsstelling.

Succes met de verkoop, bij dit soort modellen moet je het hebben van de liefhebber die weet wat hij zoekt.

Ze lijken inderdaad een lichte waardestijging te vertonen. Ik hou dat al een poosje bij voor het 480Forum, met onderstaand resultaat:

Kanttekening is wel dat dit om vraagprijzen gaat, marktprijzen zullen gemiddeld iets lager liggen. Het gemiddelde wordt tevens omhoog getrokken door een paar hele dure exemplaren (zoals die bij Van der Aa bijvoorbeeld). Maar die staat al gedurende de hele reeks te koop, dus de stijgende trend wordt hier niet door beïnvloed.

@PM zei:
Ik ben ook weleens aan het window-shoppen geweest en het lijkt mij ook dat-ie zo weg moet kunnen zijn, met of zonder krat met onderdelen. Toch typisch dat je nog geen enkele serieuze reactie hebt.

Edit: misschien 1 ding: even een nieuwe APK erop gooien helpt misschien (weet niet of-ie er zo door rolt of dat er e.e.a. aan moet gebeuren?). Of in elk geval melden dat dat mogelijk is, maar dat je wacht tot 27 september omdat je dan binnen de twee maanden van de vervaldatum zit.

De auto staat ook nog niet zo lang te koop, een goeie twee weken nu. Het zou ook wel snel zijn als 'ie nu al weg zou zijn. Als ik hem op 27 september nog heb, laat ik hem wel keuren inderdaad; kost maar twee tientjes. Ik verwacht eigenlijk geen gebreken, maar met een auto van deze leeftijd weet je het maar nooit.

Een zeer moedig besluit, de aankoop van een Alfa GTV. Had gehoopt dat het toch een Xantia zou worden.
En het verhaal van de 480 met veel plezier gelezen.

Tja, Xantia's in de door mij gewenste uitvoering (berline 2.0i Exclusive met handbak) bleken een stuk moeilijker te vinden dan ik dacht. Bij Enting in Zwartsluis stond er eentje, maar die moest een dikke 5 mille kosten. Dat was 'ie misschien nog wel waard ook (veel recent onderhoud aan gedaan), maar dat was hoe dan ook boven mijn budget.

Aanstaande zaterdag ga ik de Alfa halen, heb er zin in! Afspraak voor distributiewissel staat ook al, kan helaas pas op 4 oktober. Tot die tijd de Volvo dus nog maar gewoon gebruiken. Is ook geen straf :).

Vandaag dan eindelijk m'n GTV opgehaald!

Meer foto's heb ik nog niet, deze is van een tankstop onderweg. De rit naar huis was zo'n 150 kilometer, en die is prima verlopen. Ik mis de boordcomputer uit de 480, waarop ik momentaan verbruik, olietemperatuur en buitentemperatuur vaak bekijk. Zeker bij een nieuwe, mij onbekende auto wil ik weten wat er in het vooronder gebeurt. Nu heb ik daar alleen de koelwatertemperatuurmeter voor, en die vond ik vrij laag blijven (ca. 75 à 80 graden). Maar goed, de auto loopt prima, rijdt lekker, stuurt fijn en maakt minder herrie dan de 480. Hoewel hij wel veel toeren draait (3.500 bij 120 per uur). Aircootje werkt gewoon, heerlijk. Moet wel nog een goede zitpositie vinden, na 120 kilometer begon ik te merken dat ik niet helemaal lekker zat. Maar al met al: ik ben blij! :LOL:

j.ko zei:
....Zeker bij een nieuwe, mij onbekende auto wil ik weten wat er in het vooronder gebeurt.....B

Inderdaad eindelijk.:)(y)

Gefeliciteerd.

Maar met een van de mooiste dashboards....
alfaromeogtv.jpg

Dan wil je toch alleen maar een toerenteller zien bewegen.
:D

75-80 graden lijkt me echt wel te laag qua watertemperatuur, bij mijn 159 (weliswaar diesel) ging die op de 100K km dat ik ermee gereden heb altijd klokvast naar 90 graden tenzij bij kouder dan -5 graden, dan daalde de temperatuur wel eens bij trager rijden.

Mooie Alfa j.ko - wens je veel fijne kilometers ermee! Jammer dat je de 480 moet laten gaan (mooi verkoopstopic overigens, complimenten); een 1.7 ES was 20 jaar geleden mijn allereerste auto, massa's miserie mee gehad op een krap budget toen, maar erg goede herinneringen aan ;)

Top dat je de Alfa eindelijk hebt kunnen ophalen! :D Ik ben benieuwd naar de foto's!

Je hebt natuurlijk wel echt geluk met het mooie weekend, dat is lekker rijden zo! Hoewel ik begrijp dat je 'm niet veel gaat gebruiken totdat de distributieriem vervangen is?

@ Nisenko: Ik vermoed dat de thermostaat niet goed meer is. Eens proberen of de kachel warm wil worden, daar was het tot nu toe nog geen weer voor. Vandaag heb ik wat foto's gemaakt, waarbij de auto wat langer stilgestaan heeft met draaiende motor. Toen liep de temperatuur wel op tot 90 graden, en sloeg op een gegeven moment de ventilator ook aan. Bedankt ook voor de complimenten voor mijn 480 advertentie.

@ BleuZ NL: Als er iemand boft met het mooie weer dit weekend ben jij het wel :cool:! Maar tot de distributie vervangen is, knor ik voor de woon-werkritten nog even met de Volvo door inderdaad.

Dat kan nooit kwaad inderdaad, maar het ziet er in werkelijkheid beter uit dan op de foto's (daar lijkt het nogal droog en craquelé op).

Misschien een mede 480-forummer informeren, die is een Volvo-handel begonnen ;)

Maar serieus, wat een prachtige GTV! Ik heb nu inmiddels in meerdere Volvo's gereden, ook in de 480. Maar toch, zonder het merk te bashen, het is niet Italiaans, dat is toch anders, vind ik, fijner, mooier, maar vooral anders!

Als de GTV net zo rijdt als een Spider, dan benijd ik je, die rijdt heerlijk vond ik! Ondanks dat grijs op papier niet de meest sprankelende kleur is, moet ik wel zeggen dat de kleur erg mooi staat op de GTV!

Veel plezier, EN veilige kilometers met haar!

Terug
Bovenaan