Guest
Joël D. zei:Je mag de voordeligste methode kiezen.
Die van AW is meer een indicatie, het kan wat hoger uitvallen door extra opties.
Ahh dat hoopte ik al
Bedankt voor het antwoord,
Groetjes Paul
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Joël D. zei:Je mag de voordeligste methode kiezen.
Die van AW is meer een indicatie, het kan wat hoger uitvallen door extra opties.
Waal zei:Voor 500 euro meer koop je er 1 in Nederland. Het gaat hier niet om een Audi 80 uit de vorige eeuw wijsneus.
Waal zei:- kan er nog wat van de prijs af? In Nederland krijgen wij altijd korting![]()
LoveMyJeep zei:Als je al van tevoren vragen wil stellen (wat ik kan begrijpen - maar heel veel helpt het niet omdat de meeste handelaren hun koper willen zien en er anders niet teveel tijd in willen stoppen, vaak worden ze platgebeld door allerlei oost europeanen die met onserieuze voorstellen komen) zou ik in ieder geval bellen. Mailen is in de Duitse autohandel - die vaak nog vrij conservatief en slecht opgeleid is - niet echt gangbaar. Vaak alleen bij grotere merkdealers lukt dat, maar ook daar is het met mail vaak hommeles. Internet is in Duitsland nog steeds niet zo gangbaar als in Nederland, alhoewel ze qua auto's aanbieden wel ontdekt hebben hoe handig het is. Maar als je mailt, houdt er dan rekening mee dat er geen antwoord komt.
Maar goed, bellen heeft geen zin als je niet genoeg Duits spreekt en/of verstaat. Perfect Duits is totaal onnodig, veel handelaren spreken het zelf niet eens vlekkeloos omdat ze een andere afkomst hebben. Daarnaast vinden de meeste Duitsers Nederlands "schattig" om te horen en bewonderen ze het feit dat Nederlanders bijna altijd wel een beetje Duits spreken.
ako_mb zei:https://www.strassenverkehrsamt.de/kfz-zulassung-kurzzeitkennzeichen
Hier staat vermeld hoe je het transit kenteken aan kunt vragen.
Je bent vijf dagen verzekerd en van platen voorzien. De platen krijg je op tijd thuis gestuurd, ook
als je pas een dag van te voren aanvraagt! (zelfs in NL)
In tegenstelling tot wat veel berichten zeggen is dit volkomen legaal, er zit immers een standaard
groene kaart bij waarmee je door heel Europa mag rijden.
Ik heb het zelf met mijn import Mercedes gedaan, het werkt prima.
Succes!
Thomas68 zei:Ik heb een ander "probleem"; mijn gewenste Duitse auto (oldtimer!) staat in Spanje....
Hoe pak ik dát aan met al die kentekenbewijzen.... zie daar maar eens een goed plan voor neer te leggen.
Ik ben zeer geïnteresseerd in de auto, mogelijk vlieg ik zelfs een keer op en neer naar Spanje.
De eigenaar geeft aan dat de auto in goedtechnische staat is en zelfs voor de verkoopprijs de auto met een transportbedrijf naar Nederland wil sturen. Ik heb dan 5 dagen om te beslissen of ik m wil kopen.... Waar zit hier de adder, pure oplichting?
Ik heb hem gemaild met een tiental vragen waaronder een kopie van alle autopapieren, gegevens van het transportbedrijf en een mogelijk bewijs van de echtheid van zijn persoon.... hoe ver moet je gaan....
Nou jongens (en meisjes), schiet maar!
De eigenaar geeft aan dat de auto in goedtechnische staat is en zelfs voor de verkoopprijs de auto met een transportbedrijf naar Nederland wil sturen. Ik heb dan 5 dagen om te beslissen of ik m wil kopen.... Waar zit hier de adder, pure oplichting?
Waar zou ik hem dan die +/- 2 weken mogen laten staan totdat ik de kentekenbewijzen binnen heb?