Deze week was ik de laptop wat aan het opruimen en zag ik nog wat reacties in dit topic tussen de favorieten staan waar ik nog op wilde reageren.|
Bij deze dus alsnog. Volgens mij is het in ieder geval niet achterhaald!
dickey zei:
Even wat andere tips: als het is voor bevroren of beslagen ruiten, dan kun je 's avonds zo'n reflecterende ruitendeken over je voorruit leggen. Daarmee voorkom je ijs aan de buitenkant en ook dat de ruiten door je adem beslaan aan de binnenkant. Stel dat je je zijruiten moet krabben dat is niet erg. Van het krabben krijg je het sneller warm dan van de kachel van je auto. Eventueel zou je voor de kou een stoelverwarming van de lidl van 15 euro kunnen kopen. Verder scheelt het ook als je je auto beschut, bijvoorbeeld langs een heg of muur kunt parkeren. Als het koud waait 's nachts, kont in de wind voorkomt bij lichte vorst ook bevroren voorruit.
Een reflecterende ruitendeken ben ik nooit zo weg van. Er zit toch iets tussen je door waardoor die niet geheel sluit en zo kan er vocht in je auto komen. Bovendien heb ik afgelopen winter maar weinig hoeven te krabben en ben ik ook niet heel handig om het ding tussen de deur te proppen. Ik heb 2 linkerhanden zo gezegd.
Ik heb mijn route hierboven op 31 oktober al gedeeld en dat gaat prima.
Voor wat betreft het beschut zetten van je auto moet je geluk hebben. Ik kan langs een muur parkeren, maar dit zijn 4 van de in totaal 25 parkeerplaatsen bij mijn appartement.
Als er 4 anderen dan al in de beschutting van die muur staan heb je pech.
Monsieur Le Loure zei:
De auto met de neus naar het westen parkeren werkt ook.
Ik ben zelf nooit zo goed in waar Noord/Oost/Zuid/West precies ligt. En dit is natuurlijk ook per wijk verschillend. Het ligt er ook aan hoe de huizen gebouwd zijn volgens mij.
Echter ben ik er volgens mij afgelopen donderdagmorgen in mijn eigen wijk achter gekomen waar het westen is. De achterruit en zijruiten hoefde ik alleen maar met een trekker de vocht/dauwdruppels af te halen. De voorruit moest ik echt nog krabben. Ik parkeer altijd achteruit zodat je bij het wegrijden alles goed kunt overzien en snel weg bent, maar dat lijkt dus in dit geval niet verstandig.
Bentley Arnage zei:
Persoonlijk vind ik het niet netjes tegenover mijn buren om de motor 2 minuten te laten draaien.
Krabben doe ik dus altijd met de motor uit (Of ik leg er de avond ervoor een doek overheen). Als ik klaar ben is het starten en wegrijden met de blower vol op de voorruit.
Als ik dan inderdaad hoor dat sommige mensen gerust de auto 5 minuten laten draaien in een woonwijk, om nog even binnen een bak koffie te drinken, terwijl anderen mogelijk nog liggen te slapen, vind ik dat ronduit asociaal.
Dit is wellicht niet netjes tegenover de buren inderdaad Bentlay Arnage, maar ik vind dat het met geven en nemen moet gaan. Ik slaap zelf grenzend aan een deur die naar allemaal schuurtjes leidt. Hier staan ook scooters in en deze worden ook voor mijn slaapkamerraam gestart. Zelf slaap ik 2 van de 5 werkdagen nog tot zeker 08.00u/08.30u in verband met parttime dagen.
En er zijn ook slecht startende scooters bij die eigenlijk standaard de accu praktisch leeg starten voor hij aanslaat.
Zelf zet ik de blower inderdaad ook vol op de voorruit.
Het laatste wat ik zal doen is de auto onbeheerd achterlaten. Hij kan dus een 5 á 10 minuten stationair draaiend staan maar dan ben ik zelf ook continue aan het krabben.
Het koffiedrinken laat ik dus achterwege en dan ben ik wellicht asociaal. Maar dat vind ik van de buren naar mij toe ook als ze scooters leeg starten terwijl ze zien dat de gordijnen nog dicht zijn.