A
Anoniem
Guest
---GT--- zei:Ikea adverteert met: "Bij aankoop van al onze matrassen ontvangt u 15% korting".
Dat zijn nogal veel matrassen. Waar moet ik die allemaal laten?![]()
Het is in ieder geval niet fout.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
---GT--- zei:Ikea adverteert met: "Bij aankoop van al onze matrassen ontvangt u 15% korting".
Dat zijn nogal veel matrassen. Waar moet ik die allemaal laten?![]()
ben even weer bezig geweest met mun remmen
rembekrachter van mun gsi champion
Wat vind je vrouw en jij zelf hier van?
Verzekering: twee autos op mijn naam, mijn vrouw heeft niks. Niet goed ?
Hallo,
Ik heb 2 jaar schadevrij en een Seat op mijn naam. Heb ook 2 jaar 5 maand rijbewijs gehad.
Mijn vrouw heeft zijn rijbewijs sinds 8 maanden, en nog geen auto in bezit.
Gisteren heb ik een Clio gekocht voor mijn vrouw. Met een fout heb ik ook op mijn naam gezet (doom van mijn : - ). Dus ik ben nu de 2de eigenaar van de auto.
QUESTION:
- Is dat beter voor mijn vrouw om een auto in bezit te hebben? In de toekomst kan zij naar iedere verzekeraar wel vertonnen dat zij sinds 2014 een auto heeft. ?
- Als dat beter dat de Clio op mijn vrouw's naam is, moet ik naar zijn naam overschrijven (via een postkantoor), maar dan de auto is al op 3de eigenaar zit. Als ik nog een keer wil dit Clio verkopen, zou iederen vragen: "Waarom heeft je auto van 40.000 km al 3 eigenaars gehad". Dit is niet goed ???
Mijn doel is om de kosten van verzekering te miniseren
the Fox zei:Als ik als Nederlander op dat niveau Japans zou spreken of schrijven zou ik heel trots zijn denk ik.
Nu.nl zei:prijspijl
cruis control inbouwen
Zojuist gebeurd schijnbaar.
De zin is onvolledig, maar wat is er verder mis mee?Joël D. zei:Zojuist gebeurd schijnbaar.
Janus Diedericus zei:streetvieuw
ClioIVrijder zei:De zin is onvolledig, maar wat is er verder mis mee?Joël D. zei:Zojuist gebeurd schijnbaar.
the Fox zei:ClioIVrijder zei:De zin is onvolledig, maar wat is er verder mis mee?Joël D. zei:Zojuist gebeurd schijnbaar.
Vul voor 'gebeurd' maar eens de juiste vervoeging van het werkwoord lopen in.
ClioIVrijder zei:Het IS zojuist gebeurd. Dat is de complete zin. Maar Rob had haast en liet het "is" weg. Dat verandert natuurlijk niets aan de -d als uitgang.
Zemelaar zei:Ik spreek vinyl trouwens ook als fieniel uit.
Op Radio 2 hebben ze 'Vinyl Friday' en dat spreken ze uit als 'fieniel fraaidee'. Ik dacht toch dat het 'vaainil fraaidee'
En dan het 'stuur een app met de radio2 app': Je stuurt geen programma (=app(licatie)), maar een bericht door middel van de app(licatie).
Joachim Stiller (V.u.H.D.a) zei:Nee hoor, ik zeg avond en volvo. Je zegt toch ook fatsoen en geen vatsoen? of fifi ipv vivi?
Harm78 zei:Die vind ik ook tenenkrommend. Ik denk dan maar dat Radio 2 vooral bedoeld is voor bejaarden, die het al heel hip vinden dat ze een telefoon hebben waar je apps op kunt zetten. Bovendien is een "appje" tegenwoordig kort voor "Whatsappje", maar dat is denk ik nog een brug te ver voor de Radio 2 luisteraars.
Bij het inruilen voor een Meriva tich jaar later
Alset zei:Joachim Stiller (V.u.H.D.a) zei:Nee hoor, ik zeg avond en volvo. Je zegt toch ook fatsoen en geen vatsoen? of fifi ipv vivi?
Dus is het vieniel en niet fieniel.
---GT--- zei:Alset zei:Joachim Stiller (V.u.H.D.a) zei:Nee hoor, ik zeg avond en volvo. Je zegt toch ook fatsoen en geen vatsoen? of fifi ipv vivi?
De gemiddelde Nederlander spreekt de V uit als een F. Vandaar het fonetische 'fieniel'.
Soloman zei:maar ben wel erg benieuwd erna.
Jammer dat er alleen belasting voordelen zijn voor de leaserd.
En wanneer verdwijnt het woord leaserd/leasert nou eens een keer?
edit
Ik heb het even uitgezocht.
Normaal nederlands:
Het is een lease-auto. Iemand die least is een leaser (en geen leasert), net zoals er een huurder is en een koper. Maar een huurdert en een kopert bestaan niet.
Ik heb het sterke vermoeden dat het woord volkstaal is, ook al omdat het zo onuitroeibaar blijkt te zijn.
Hebben deze woordgebruikers eigenlijk wel door dat ze fout zitten?
Alset zei:---GT--- zei:Alset zei:Joachim Stiller (V.u.H.D.a) zei:Nee hoor, ik zeg avond en volvo. Je zegt toch ook fatsoen en geen vatsoen? of fifi ipv vivi?
De gemiddelde Nederlander spreekt de V uit als een F. Vandaar het fonetische 'fieniel'.
Dus is er volgens jou geen verschil te horen tussen de woorden fier (trots) en vier (4)?
der Magistrat zei:We fietsen vaak voorzichtig voorbij de fabriek. Als ik probeer de 'f' en de 'v' duidelijk van elkaar te laten verschillen, dan krijg ik een erg artificiële uitspraak naar mijn gevoel. De ene 'blaasklank' is iets zwaarder dan de andere ('v' versus 'f'), maar mijns inziens zit het verschil hem vooral in de uitgeschreven teksten.
Soloman zei:Al zou het moeilijker zijn als een Vlaming fan is van de Franse plaats Vannes...
Waarom zou dat moeilijker zijn? Ik zie het probleem niet. Het wordt anders als je het gaat hebben over je fan, in zinnen als "Heb jij ook een fan?"
Alset zei:der Magistrat zei:We fietsen vaak voorzichtig voorbij de fabriek. Als ik probeer de 'f' en de 'v' duidelijk van elkaar te laten verschillen, dan krijg ik een erg artificiële uitspraak naar mijn gevoel. De ene 'blaasklank' is iets zwaarder dan de andere ('v' versus 'f'), maar mijns inziens zit het verschil hem vooral in de uitgeschreven teksten.
Er is wel degelijk verschil te horen tussen die f's en v's, ook als je niet erg je best doet. Kijk maar wat je precies met je mond doet. Het zit 'm in de kleine nuance tussen de twee klanken. Dat doe je automatisch. De ene r is ook de andere niet, denk aan de r in verrukkelijk en die in veerweg.
---GT--- zei:Dan kan 'sms-en' natuurlijk ook niet.
---GT--- zei:nouwelijks
[/quote]Rob0032 zei:---GT--- zei:Dan kan 'sms-en' natuurlijk ook niet.
Dat kan inderdaad niet, want het is 'sms'en'.![]()
Weet je wat ook niet kan?
nouwelijks
---GT--- zei:Als een sms sturen niet mogelijk is, vervalt de geldigheid van het lelijk verbasterde werkwoord 'sms'en'.
In het Engels noemt men het 'to text'. Dat benadert de werkelijkheid een stuk beter. Dat kan in het Nederlands ook: ''ik tekst je'. 'Stuur maar een tekstje'.
Soloman zei:maar ben wel erg benieuwd erna.
Jammer dat er alleen belasting voordelen zijn voor de leaserd.
En wanneer verdwijnt het woord leaserd/leasert nou eens een keer?
edit
Ik heb het even uitgezocht.
Normaal nederlands:
Het is een lease-auto. Iemand die least is een leaser (en geen leasert), net zoals er een huurder is en een koper. Maar een huurdert en een kopert bestaan niet.
Ik heb het sterke vermoeden dat het woord volkstaal is, ook al omdat het zo onuitroeibaar blijkt te zijn.
Hebben deze woordgebruikers eigenlijk wel door dat ze fout zitten?
Soloman zei:Ja lekker ontbijt met vers knapperig brood en een kopjen koffie!![]()
Soloman zei:Ja lekker ontbijt met vers knapperig brood en een kopjen koffie!![]()
Zemelaar zei:Soloman zei:Ja lekker ontbijt met vers knapperig brood en een kopjen koffie!![]()
Verwijzing naar Swiebertje?