Het Taalneuzelaarstopic deel 3

Precies;) Dat is inderdaad wat ik bedoel.

Plus dat 'normale' refereert naar alleen het woord 'sample'. Niet 'sample-sale'. Zou jij toch moeten weten Rob0118:p

Wat heb je aan een filelezer die het woord kilometer niet kan uitspreken? Op radio 2 zegt de filelezer steeds ' kilomoiter'. :)

Joachim Stiller (vanuit het dierenasiel) zei:
Misschien moet hij z'n tong even uit zijn keel trekken....(:B

Haha. Zijn verweer zal wel zijn dat hij er niets aan kan doen dat hij uit de omgeving van Rotterdam komt. Maar ook Rotterdams is af te leren. Alleen Twents is zeer moeilijk af te leren.

---GT--- zei:
Verdwijnt de Nederlandse taal?

Recentelijk is in een radiospotje het woord ' monster' ingeruild voor ' sample' . Alsof een gemiddelde Nederlander weet wat het woord 'sample' betekent (monster, juist ja)...

Als ik in een Engelstalig land Siemen Sampel heet zou ik een naamswijziging overwegen.

TYN zei:
---GT--- zei:
(...) het is niet Nederlands.

Daar zit nou net de crux. Als het merendeel van de Nederlanders 'sample' gaat gebruiken en 'monster' verdwijnt langzaam maar zeker uit de gratie, wordt 'sample' dan niet onderdeel van het Nederlands?

Het is gewoon gemakzucht, door de strot gedouwd door commerciële organisaties die willen suggereren dat ze dynamisch zijn maar eigenlijk een gebrek aan fantasie hebben om een Nederlandstalige slagzin te bedenken en daarom terugvallen op woorden die men in Engelstalige landen gebruikt.

TYN zei:
Ach, over twintig jaar zijn die oudjes die het woord 'sample' niet kennen er niet meer en over dertig jaar is een 'monster' enkel nog iets dat onder je bed ligt of in één of ander meer in Schotland rondzwemt.. :T
:}

Ben ik niet met je eens. Sommige dingen bekken nou eenmaal een stuk lekkerder in het Engels. Ik woon inmiddels een ruime tien maanden in het buitenland en ben dus 24/7 met Engels bezig. Als ik dan weer eventjes in Nederland ben, dan mis ik bepaalde Engelse woorden of uitdrukkingen. In het Nederlands loopt dat gewoon niet zo lekker.

Sowieso is het Nederlands een afschuwelijke taal om te horen.

Uit een ander topic:

MP zei:
deze auto is totaal gebouwd en afgesteld door ********* deze auto moet je zien de auto verkoop zich zelf alles is netjes alleen van binnen moet nog een paar kleine dingen gedaan worden en co2 is tehoog voor apk verder hoef je niks te maken .

the Fox zei:
D. Elzinga zei:
voor een hard werkloze man die ze raam kapotgegooid heeft ben ik opzoek naar een leuk tafelmodelletje of een laptop die werkt als een metero !
Ik wil niet eens moeite doen om te proberen te begrijpen wat er bedoeld wordt.

Het eerste deel is prima te doen en een laptop begrijp ik, maar wat is een tafelmodelletje die werkt als een metro? Bij tafelmodel denk ik aan een compacte koelkast.

Uw liefde zo groot en zo gaaf
maakt mij als U lacht tot uw slaaf
en met Uw zilvren en goudbruine lokken
maakt U mij harstikke en stapel mesjokke

uit Sjors vd rebellenclub 1956

Enige waar je rekening mee moet houden is het olieverbruik. 1 liter op 4000 km was bij ons geen uitzondering. Als je een proefrit gaat maken kan het handig zijn om even te pijlen of er wat in zit... En indien je er een koopt daarna natuurlijk zelf regelmatig even pijlen.

Bedoel je nu te zeggen dat heerlijk genieten dubbelubbelop is?
Dan is je voorbeeld van groen gras niet zo'n goed voorbeeld, gras kan ook bruin zijn.

Of een andere kleur......

M&M, yellow snow

mqdefault.jpg

een prius? die zijn net ff wat zuiniger dan een gewone benzine en staan ook aardig degelijk bekend.
kan geen aanhanger trekken.

qua ruimte redelijk vergelijkbaar met V50 alleen kofferbak iets kleiner.

of een Dacia nieuw.

hele grote kofferruimte en nieuw te verkrijgen voor je budget.

VAG zou ik voor oppassen vooral voor de eerste TSI's. op zich fijne motoren maar die kettingen he. dat hoeft niet fout te gaan maar is wel een risico.

Verder zou ik altijd voor garantie gaan als je de hoge kosten zat bent. misschien zelfs een jaar 'kopen'.

Joachim Stiller (vanuit het dierenasiel) zei:
Wellicht de reden dat crowdfunding zo populair wordt? Tegen concurrerende condities heb ik ook nog wel iets in de oude sok wat je kunt gebruiken. De oude sok is inmiddels zowieso de beste optie dunkt mij, 1,65% rente, 1,2% vermogensrendements heffing en1,5 % inflatie is negatieve rente.

Foei Joachim, had ik van jou niet verwacht.

Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:
@A BRANDHORST,

Doe eens een keer rustig man, je krijgt nog eens een hartaanval. Kan je het nou echt niet verkroppen dat regels wel eens kunnen veranderen?
Kijk, dat de manier waarop dit gebeurt is niet de juiste vind(dt) dat mag, maar gebeurt(d) is gebeurt(d). Ik vind het niet gek dat iedereen die de weg belast daar ook voor betaalt(d)

8-)

Hetlaatstenieuws.be zei:
Een bussluis is een put in het wegdek, die het auto’s en bromfietsers letterlijk onmogelijk maakt om over een busstrook te rijden.

Wat doet het woord 'letterlijk' in deze zin? Dit woord hoor en lees je ook overal opduiken.

volkskrant zei:
Ze staan letterlijk aan de grond genageld.

DUB zei:
De overstromingen zitten letterlijk in onze genen .

ed.nl zei:
Brazilië letterlijk zoekgespeeld door Duitsers.

Enzovoort.

rzasa zei:
Hetlaatstenieuws.be zei:
Een bussluis is een put in het wegdek, die het auto’s en bromfietsers letterlijk onmogelijk maakt om over een busstrook te rijden.

Wat doet het woord 'letterlijk' in deze zin? Dit woord hoor en lees je ook overal opduiken.

volkskrant zei:
Ze staan letterlijk aan de grond genageld.

DUB zei:
De overstromingen zitten letterlijk in onze genen .

ed.nl zei:
Brazilië letterlijk zoekgespeeld door Duitsers.

Enzovoort.

'Letterlijk' wordt vooral bedoeld als 'behoorlijk figuurlijk'. Want letterlijk is het natuurlijk niet.

Een autodealer zei:
Zeer mooi en prachtige Opel zafira benzine 1.8 7p met 135000 dkm op teller complet dealer onderhouden complet historie aanwijzig verder rijd en schakelt perfect mocht u interesse hebben graag even bellen..

Die moet zeker worden opgegeven voor "klokje rond".

Doet me denken aan als men iets voor 25 cent wil verkopen, dat men op het prijskaartje zet: '0,25 cent'. Voor die genoemde prijs, wil ik ze allemaal wel hebben en mogen ze het wisselgeld houden. ;)

Reclames kunnen er ook wat van. Ken je niet de reclames van Vliegwinkel.nl dat je een vliegtuig plus ticket kunt kopen voor slechts 39 euro? Ik moet nog even plek regelen voor dat vliegtuig. Kan ik er meteen de trein van Spoordeelwinkel naast parkeren. Die kost inclusief toegang tot een pretpark slechts 25 euro. In sommige gevallen krijg je er zelfs een bus bij. Die kan wel handig zijn om om te bouwen tot camper. ;)
Bij de nieuwe Fiat 500 wordt een optiepakket aangeboden ter waarde van 1000 euro. Maar er wordt niet gezegd of dat pakket gratis is, of gewoon 1000 euro kost...

Terug
Bovenaan