Het Taalneuzelaarstopic deel 3

Behalve dat het geen geldige afkorting is...

Is het trouwens ook niet 'verkeerds' in plaats van 'verkeerd'? :)

Rob0118 zei:

Rob, ik moet je weer eens helemaal gelijk geven. ;)
Al weet ik het niet helemaal betreffende die afkorting, bij Wikipedia staat hij wel in de lijst met Nederlandse afkortingen.
Wiki kan ook fout zitten, ik hecht meestal niet te veel waarde aan Wikipedia omdat iedere nul dingen kan wijzigen of toevoegen.
Op de site van onze taal kon ik zo snel niets vinden.

Tsja, helaas is dit wel een 'maatschappelijk' geaccepteerde afkorting geworden. Ik associeer het vooral met 15-jarige meisjes met een Blackberry in de ene hand, en een Breezer in de andere hand. De keer dat ik je ontmoet heb voldeed je grotendeels niet aan deze omschrijving. ;)

Rob0118 zei:
Tsja, helaas is dit wel een 'maatschappelijk' geaccepteerde afkorting geworden. Ik associeer het vooral met 15-jarige meisjes met een Blackberry in de ene hand, en een Breezer in de andere hand. De keer dat ik je ontmoet heb voldeed je grotendeels niet aan deze omschrijving. ;)

Grotendeels, welk deel van mij voldeed er wel aan? Voordat je daarover begint, een Blackberry heb ik niet en heb ik ook nooit gehad. :p

Janus Diedericus zei:
Rob0118 zei:

Grotendeels, welk deel van mij voldeed er wel aan? Voordat je daarover begint, een Blackberry heb ik niet en heb ik ook nooit gehad. :p

Dat jij ook twee handen hebt. ;)

Rob0118 zei:
Janus Diedericus zei:
Rob0118 zei:

Dat jij ook twee handen hebt. ;)
:D
En twee benen, tepels, voeten, armen, één navel enzovoorts. ;)

Janus Diedericus zei:
Rob0118 zei:

Rob, ik moet je weer eens helemaal gelijk geven. ;)
Al weet ik het niet helemaal betreffende die afkorting, bij Wikipedia staat hij wel in de lijst met Nederlandse afkortingen.
Wiki kan ook fout zitten, ik hecht meestal niet te veel waarde aan Wikipedia omdat iedere nul dingen kan wijzigen of toevoegen.
Op de site van onze taal kon ik zo snel niets vinden.
Als er puntjes tussen komen te staan lijkt het al vrij snel een 'echte' afkorting. En dan geeft Wikipedia je al vrij snel het voordeel van de twijfel ;)

Rob0118 zei:
Op die zaken heb ik niet zo gelet. ;)
Bij deze, weet je dat ook weer.
En heel gek vind ik dat niet hoor, dat jij bij een breezersletje niet kijkt naar navel, tepels en benen. :T

[size=x-small](Sorry, vandaag ben ik zo flauw dat zelfs een emmertje strooizout niet helpt)[/size]

Ik zag gisteren ook ineens 'n.m.m.' staan. Echt nog nooit van die afkorting gehoord en het duurde ook erg lang eer dat ik de betekenis ervan gevonden had.

Janus Diedericus zei:
Rob0118 zei:
Op die zaken heb ik niet zo gelet. ;)
Bij deze, weet je dat ook weer.
En heel gek vind ik dat niet hoor, dat jij bij een breezersletje niet kijkt naar navel, tepels en benen. :T

[size=x-small](Sorry, vandaag ben ik zo flauw dat zelfs een emmertje strooizout niet helpt)[/size]

Waarom denk je dat ik Tom zo leuk vind...? :-D

Haha, Tom misschien ook. Een samenstelling uit al het moois dat onze aarde te bieden heeft. ;)

Als taalfundamentalist krijg ik hier natuurlijk ook de rillingen van...

12099384295_c782c8a52b_c.jpg

12099756854_1aff8c329f_c.jpg

12100042726_13ef3d6887_c.jpg

Gewoon bij Media Markt in Antwerpen. Overigens was niet alles fout...

12100040766_aaf323c2da_c.jpg

Bob Dylan vet geil? Je lijkt mijn moeder wel (of zij was meer van David Bowie, ik ben het even kwijt).

Mediamarkt, of het nou in NL of BE is, blinkt niet echt uit in correct taalgebruik.

Om het even, Bob Dylan en David Bowie zijn beiden 'vet geil'. Fantastische muziek! (tu)

Ik weet het, maar ik vind dit wel erg ver gaan. Het lijken net Friezen, wanhopig vastklampend aan een schraal dialect.

Rob0118 zei:
Om het even, Bob Dylan en David Bowie zijn beiden 'vet geil'. Fantastische muziek! (tu)

Ik weet het, maar ik vind dit wel erg ver gaan. Het lijken net Friezen, wanhopig vastklampend aan een schraal dialect.

Qua muziek zeker wel. Al is het niet de muziek die ik dagelijks luister maar ik weet het zeker te waarderen.

Ik kwam zojuist een advertentie tegen op tweedehands.be, staan ook weer een paar vette fouten in.
Advertentie zei:
Ik ben al enkele jaren in het bezit van het enige BBS magnesium velg met band van Michael Schumacher waar hij in 2000 mee wereldkampioen is geworden in Suzuka Japan voor Ferrari! Geveild in 2007 door Ferrari CEO Jean Todt en getekend door Michael Schumacher met echtheidscertificaat in Maranello Italië.

Op die bewuste veiling zijn toen 5 artikels geveild van kampioenschapsbolides waaronder nog een achtervleugel zijplaat en gesloten aerodynamische koeling linker zijpaneel van Ferrari's 2003 auto, voorvleugel zijplaten van de auto 2004, en de versnellingsbak tandwielen gebruikt in de eerste race van het seizoen 2002.

Ik doe het weg wegens verhuis en ga het niet meenemen.

Let wel, dit is het enigste stuk wereldwijd!!!

Waarde kan nog enorm stijgen in de toekomst...

********** zei:
Hij wilt me golf hebben...

hij geeft me deze:

Seat Ibiza

ik moet hem nog €350 betalen...
(autodna zegt globaal is die seat €2550 waard)
wat denken jullie?? is 250.000km niet teveel voor benzine?

Er is ook deze:

Seat Ibiza
(volgens autodna is deze globaal €2335)

Maar hij wilt niet ruilen... hij heeft geen diesel kopers... hij zegt verkoop de jouwnes dan kom je deze kopen...

Smile zei:
Helemaal eens met de TS, gisteren avond ook in de file op A50 achter Mitsubishi Outlander (zo een elektrische). Ook een automaat, waardoor ook in het 'kruipend' snelheid rem werd gebruikt - dus constant zo vel licht. En hij staat wat hoger, dus zeg maar achterlichten precies op de ooghoogte. En had ook nog eens hoofdpijn daarvoor, maar daarna was het drama compleet.

Rob0118 zei:
:}

Ik werd een keer bijna gevierendeeld in dit forum toen ik iets soortgelijks over Limburgers zei.

Janus Diedericus zei:
Smile zei:
Helemaal eens met de TS, gisteren avond ook in de file op A50 achter Mitsubishi Outlander (zo een elektrische). Ook een automaat, waardoor ook in het 'kruipend' snelheid rem werd gebruikt - dus constant zo vel licht. En hij staat wat hoger, dus zeg maar achterlichten precies op de ooghoogte. En had ook nog eens hoofdpijn daarvoor, maar daarna was het drama compleet.
Taalkundig niet sterk, maar ik kan me wel vinden in zijn klaagzang. De remlichten van moderne auto's zijn soms zo fel dat ze als een laser op mijn netvlies inbranden.

PauseBreak zei:
the Fox zei:
Rob0118 zei:
:}

Ik werd een keer bijna gevierendeeld in dit forum toen ik iets soortgelijks over Limburgers zei.

Limburgers zijn gewoon iets minder zelfverzekerd ;)

Gelukkig zet je er een smiley achter. Dat had ik niet gedaan. Da's levensgevaarlijk.

the Fox zei:
Janus Diedericus zei:
Smile zei:
Taalkundig niet sterk, maar ik kan me wel vinden in zijn klaagzang. De remlichten van moderne auto's zijn soms zo fel dat ze als een laser op mijn netvlies inbranden.

Zeker weten, ik kan me er ook in vinden. Zie ook dit topic.

Zijn er mensen op het forum, die voor mij de volgende vraag kunnen beantwoorden, heb een uit België geïmporteerde golf7 tsi 122pk dsg trendline, kleur tungsten silver, met de volgende opties, auto climatronic, stoelverwarming, regensensor, acc, met frontassist, elect.ramen voor en achter, regensensor, parkassist, en koplampsproeiers, nu heb ik de volgende vraag, heb wel een regensensor, maar geen automatische dimmende binnen spiegel, dealer waar ik auto heb gekocht, dacht dat het wel mogelijk moest zijn, omdat kabel in regensensor, er waarschijnlijk, al ligt, wat denken jullie gaat dit werken.
Kom overigens uit een golf 6 tdi dsg, moet zeggen dat de 7 vele malen beter rijdt in mijn ogen, heb in mijn 7 ook geen auto op lichtknop, dus waarschijnlijk ook geen mogelijkheden voor cominghome leaving home lijkt mij, hoop op reacties, voor tips en mogelijkheden, vooral van Belgische forum leden, omdat deze beter op hoogte zijn van Belgische golf uitvoeringen, in België (nl allleen highline en trendline verkrijgbaar) kijk met spanning uit naar evt reacties.

S.....n zei:
De stokbrood moet je trouwens even bij 150 graden in de oven doen, vijf minuten, dan heb je niet zo'n koude hap.

Naar het schijnt verdringt het lidwoord de steeds meer het lidwoord het. Als je het mij vraagt een kwalijke zaak waarvan ik hoop dat het heel snel tot een halt geroepen wordt.

Janus Diedericus zei:
S.....n zei:
De stokbrood moet je trouwens even bij 150 graden in de oven doen, vijf minuten, dan heb je niet zo'n koude hap.

Naar het schijnt verdringt het lidwoord de steeds meer het lidwoord het. Als je het mij vraagt een kwalijke zaak waarvan ik hoop dat het heel snel tot een halt toegeroepen wordt.

Dankjewel Rob.

Iemand die vol frustratie reageerde op een krantenbericht. zei:
Ik geloof hier geen snars van. Ook in Breda reden gisteren twee als hooligans verklede 'agenten' rond. Ze spraken mij vanuit hun opgevoede Volswagen aan op een toon dat ik alleen ken van wegpiraten en andere agressors. Ik zou parleren waar dat volgens hen niet mocht, hetgeen onzin is. Wanneer ik aangaf van de toon niet gediend te zijn stapte de chauffeur uit met de dreigende woorden "Dan doen we het anders". Ik bereidde me voor op een handgemeen. Op dat moment pakte hij zijn portemonnee en toonde in derde instantie zijn id. Zeer naargeestig. Dat had anders kunnen verlopen. En zijn maat zou zeker hebben vrijgepleit. Relzoekers.

Bij deze geef ik mezelf aan.

Soloman zei:
@Janus:
Gisteren een soepje met kruidenstokbrood (ik had al warm geluncht).

Was het koude soep?

Maar dat had Janus al gedaan, zie ik. :}
Oei oei oei...

Janus Diedericus zei:
S.....n zei:

Naar het schijnt verdringt het lidwoord de steeds meer het lidwoord het. Als je het mij vraagt een kwalijke zaak waarvan ik hoop dat het heel snel tot een halt geroepen wordt.

Ze moeten het onderwijs in het westen eens wat aanscherpen en die belachelijke straattaal bij wet verbieden. ;)

Ik schaam me er zelf ook voor. Het was een slip of the keyboard blijkbaar. Goed dat jullie er op letten. Hier heb ik wel geen boek voor nodig, maar ik het wel spellings- en grammaticaboeken in huis. Een goed voornemen is om deze te lezen.
Maar deze fout is onvergeeflijk.

Soloman zei:
Ik schaam me er zelf ook voor. Het was een slip of the keyboard blijkbaar. Goed dat jullie er op letten. Hier heb ik wel geen boek voor nodig, maar ik het wel spellings- en grammaticaboeken in huis. Een goed voornemen is om deze te lezen.

Nog een slip of the key? :T

Soloman zei:
Ik zat je gewoon te plagen Soloman. Een taal-, typ-, of spelfout is zo gemakkelijk gemaakt.
Vroeger, toen we nog met de hand schreven, bleef de pen achter bij de gedachten wat tijdens het schrijven de mogelijkheid tot autocorrectie gaf. Nu met het toetsenbord kunnen de vingers ver vooruit lopen bij de gedachten. Ik typ soms sneller dan ik denk.

Janus Diedericus zei:
Soloman zei:

Shit. Ik zit op mijn werk en ik zit niet lekker in mijn vel deze dagen, eh maanden. En dat blijkt hier wel uit.
@Shadow: ik heb boeken nodig.

Soloman zei:
Janus Diedericus zei:
Soloman zei:

Shit. Ik zit op mijn werk en ik zit niet lekker in mijn vel deze dagen, eh maanden. En dat blijkt hier wel uit.

Zoals Fox al zei, ik zit je (ook) maar een beetje te plagen.
Zelf maak ik wellicht nog wel ergere fouten, kan de beste overkomen, zit er niet te veel over in.
Het gaat voornamelijk om de boodschap zelf, pas daarna is het van belang of die boodschap taalkundig in orde was. ;) (behalve in het taalneuzelaarstopic natuurlijk :p)

Janus Diedericus zei:
Soloman zei:
Janus Diedericus zei:
Soloman zei:

Zoals Fox al zei, ik zit je (ook) maar een beetje te plagen.
Zelf maak ik wellicht nog wel ergere fouten, kan de beste overkomen, zit er niet te veel over in.
Het gaat voornamelijk om de boodschap zelf, pas daarna is het van belang of die boodschap taalkundig in orde was. ;) (behalve in het taalneuzelaarstopic natuurlijk :p)

Ook @Fox (en de rest). Ik ben een vakidioot. En dat wordt alleen maar erger. Als ik 's nachts in het weekend zit te tikken, ben ik niet bezig met mijn vak, wel als ik verhalen schrijf. Ik zie jullie opmerkingen niet als persoonlijk, totaal niet, het is juist heel goed om mij wakker te schudden. Maar omdat ik een perfectionist ben op dit gebied, dan heb ik wel zoiets van, oeffffff, wat een uitglijder.

Het boek zie ik ook niet als af. Het is een begin. Als ik mijn eigen verhalen bekijk, zie ik de zwakke punten er tussen door. Perfect zal het nooit worden, maar beter kan het wel. Omdat ik weet dat ik kan schrijven, weet ik ook twee andere dingen: dat ik dit nooit mag laten liggen en dat er een reden is voor vakidioterie.

Ik begrijp Rob ook heel goed als hij zegt dat hij een taalfundementalist is.

Terug
Bovenaan