A
Anoniem
Guest
In het eerste geval gaat het om de sterke werking waarbij het preventieve aspect een bijkomende factor is. In het tweede geval gaat het om de focus die op de preventie-factor ligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Rob076 zei:In het eerste geval gaat het om de sterke werking waarbij het preventieve aspect een bijkomende factor is. In het tweede geval gaat het om de focus die op de preventie-factor ligt.
Rob076 zei:In het eerste geval gaat het om de sterke werking waarbij het preventieve aspect een bijkomende factor is.
TYN zei:Rob076 zei:In het eerste geval gaat het om de sterke werking waarbij het preventieve aspect een bijkomende factor is.
Euh..? Als het preventieve aspect slechts een bijkomende factor is, wat is een 'sterke werking' dan?
the Fox zei:Ik zou het alleen op de spellingscontrole houden.Janus Diedericus zei:En weer een bewijs van mij onkunde.Rob076 zei:
Al zal het deels komen door een niet werkende spelingscontrole van Google Chrome, deels door een gebrek aan kennis van de Nederlandse taal.
TYN zei:Dank je voor deze open deur.
Ik doelde op het feit dat jij 'preventieve' in de eerste zin een bijkomende factor noemt. Hier ben ik het niet mee eens. Zonder dit woord heeft de hele zin geen enkele betekenis meer. 'Van boetes kan een sterke werking uitgaan.' slaat natuurlijk nergens op. Om deze reden vroeg ik je wat een 'sterke werking' dan wel niet is.
TYN zei:Daarom, tussen beide zinnen zit in de praktijk geen verschil in betekenis, enkel een nuanceverschil.
TYN zei:Dank je voor deze open deur.
Ik doelde op het feit dat jij 'preventieve' in de eerste zin een bijkomende factor noemt. Hier ben ik het niet mee eens. Zonder dit woord heeft de hele zin geen enkele betekenis meer. 'Van boetes kan een sterke werking uitgaan.' slaat natuurlijk nergens op. Om deze reden vroeg ik je wat een 'sterke werking' dan wel niet is.
Daarom, tussen beide zinnen zit in de praktijk geen verschil in betekenis, enkel een nuanceverschil.
Unotlikeme zei:Als ik er 2500,- netto per maand kreeg dan keek ik ook niet zo nou.
Unotlikeme zei:Dat ben ik dan niet je eens Als je dan 1 europa wil..Dan moet je het ook goed doen, zoals hier boven door LimburgRemunj al terecht aangeeft. Waar ik eigelijk geen voorstander van ben.
Owja en mensen die het financieel goed hebben kunnen naar mijn mening geen serieus standpunt aannemen tegen het tanken in het buitenland wat hun hebben makkelijk praten
En als jij gelooft dat we weer uit de crisis krabbelen..Ik niet, want het systeem klopt niet.
the Fox zei:Incorrect.
Vergelijk het eens met
-Een mooie glimmende auto
-Een mooi glimmende auto.
In de eerste zin slaat mooie op auto
In de twee zin slaat mooi op glimmende.
Wat is Nederlands toch een mooie taal.
Rob076 zei:Ik zie eigenlijk niet in waarom die zin fout is. Toegegeven, het zou niet mijn zin zijn, maar fout is 'ie niet. En ja, het verschil is niet heel groot inderdaad.
Jacobus40 zei:Jammer, vind het altijd wel leuk in het verkeer om een (nette!) oldtimer tegen te komen of voorbij te rijden.
Leuker dan naar het standaard leasereportoire.
Het zou Vitesse sieren (als iets hen uberhoubt nog KAN sieren) als ze publiekelijk door het stof kruipen.
TYN zei:the Fox zei:Incorrect.
Vergelijk het eens met
-Een mooie glimmende auto
-Een mooi glimmende auto.
In de eerste zin slaat mooie op auto
In de twee zin slaat mooi op glimmende.
Wat is Nederlands toch een mooie taal.
Ik ken de regels en in dit voorbeeld ben ik het helemaal met je eens. Het is zelfs een bevestiging van mijn stelling dat in het voorbeeld van Dutch Finnatic er slechts een klein nuanceverschil in betekenis bestaat. Immers, in jouw eerste zin is 'glimmende', zoals Rob dat zo mooi zegt, een bijkomende factor. Zonder dit woord houdt de zin nog steeds het grootste deel van haar betekenis. 'Een mooie auto.' In het andere voorbeeld gaat dat niet op.
Rob076 zei:Ik zie eigenlijk niet in waarom die zin fout is. Toegegeven, het zou niet mijn zin zijn, maar fout is 'ie niet. En ja, het verschil is niet heel groot inderdaad.
Grammaticaal is er niets mis mee nee, maar leg mij dan eens uit wat 'Van boetes kan een sterke werking uitgaan.' betekent. In mijn ogen is dat een holle zin.
idemTwix zei:De eerste.
krietiek
Titel op Nu.nl zei:Vrouw imiteert verloofde en last bruiloft broer af
Titel op Nu.nl zei:Vrouw imiteert verloofde en zegt bruiloft broer af
General Custom zei:Die wachten ''de grote rechtzaak'' natuurlijk af
J.D. zei:zaterdag 8 Februari
als ik op de 31ste december
Smilie zei:Wat ik in de laatste periode merk op de weg is dat ik steeds makkelijker geirriteerd voel. Zoals bijvoorbeeld vanmiddag / vanavond op de terug weg naar huis. Ik leg dagelijks kleine 200 km en dat op de vaste route. Heb van alles al gezien en meegemaakt dus ik kijk niet zo vreemd op rare acties van de mede weggebruikers.
Smilie zei:Anyhow, ik ben in de linker rijbaan, gewoon meegaand met de verkeer. Uit ervaring doe ik niet meer mee aan snel optrekken en dan nog harder remmen zoals het gebruikelijk is voor de linker baan. Ik hou netjes afstand, maar laat me voorligger ook geen kilometers uitlopen.
Smilie zei:Toch vond e.e.a. aso bestuurder bijzonder nodig om te bumperkleven en dat ook nog eens constant. (...) Echter door slechts gas eventjes los te laten creeer je oh toch zo ontspannende ruimte tussen ons. Maar nee, deze figuur vond het nodig om constant op meterje van 1,5 achter mij te rijden. (...) de auto achter mij contact met de wegdek maken. Dan kan ik relaxed rijden.
Smilie zei:Toen deed ik iets, waar ik mijzelf verbaasde - op het eens keihard op de rem staan. Vroegâh wilde ik nog eens lichtjes op de rem staan om de rem lichten te laten braden om zodanig netjes te vragen voor de respect. Maar deze keer niet, zo - op het eens was de mat vol bij mij.
Smilie zei:Nu, achteraf heb ik wel enorm spijt van me actie. Vind ik het dom, niet door bedacht en zelfs gevaarlijk. Met de koele hoofd denk ik nu hoe ben ik zover gekomen om zo iets te (moeten) doen.
Smilie zei:ook als ik van de gas af moet of zelfs beetje (bij)remmen. Want ik verbeeld me altijd dat ik in dat sneller auto zit en dat e.e.a. maloot zijn (langzamer) wagen zomaar voor mij gooit.
White Castle zei:Diegene achter je zit waarschijnlijk gefokt achter het stuur
Soloman zei:sexboerderij
Freez zei:rij-bewijs
Freez zei:eskalatie
Freez zei:terugreactie
Freez zei:file's
Smilie zei:Ik blijf (in de auto, dan wel nu) te piekeren over wat als hij mij raakt, ik kan geen kant op (links is vangrail, rechts andere rijdende verkeer)
Smilie zei:daar ik vaste traject dagelijks rij ken ik alle knelpunten. Ik weet dan ook zeer goed wanneer rechte rijbaan sneller is en wanneer linker. In deze specifieke geval ging linker baan sneller (...) dat doe ik ook wanneer het tijd juist is (...) ik ging niet in ankers hoor
Bobbeltje zei:Verhaal komt me erg bekent voor. (...) Na al dat rijden wordt je (...) Eens word het wel eens (...) Je zag gewoon de koplampen niet meer echt niet te geloven deze ... Ben maar effe naar rechts gegaan.
Het is lastig maar gewoon effe doen je rijd daarna weer een stuk rustiger
rke zei:Ik heb voor mijzelf zelf ervaren
Meeuw zei:een smalle weggetje
Smilie zei:daarom probeer ik achter te halen, waarom had ik zo gehandelt (...) De dag van vandaag denk ik erna waardoor mijn rijstijl positief beinvloed wordt. (...) Misschien was degene net op dat moment in een heftig discussie met zijn vrouw in verwikkeld want de kat van de buren heeft alweer alle bloemen vernield, waardoor beste man nu al niet kon rekenen op een partij seks thuis en het zal het zo zijn dat ik net op dat moment op de rem trapte waardoor hij mij tegen vangrail rijdt, ketsend wordt ik tegen andere verkeer gezet met als gevolg dat ik over de kop ga, mijn shouder uit de kom krijg en niet meer kan werken. Mijn baas is minder mee tevreden en gaat mij staande voet ontslaan, waardoor ik mijn hypotheek niet meer kan betalen. UWV zal het een worst wezen, huis wordt noodgedwongen voor minder op de markt gezet en verkocht waarna ik met de restschuld blijf. Dan krijg ik een miserable bedrag van de uitkering, kan ik nergens meer naar uitkijken, pijn in de shouder word met de dag erger, geen baan in zicht en schulden lopen maar op. Terwijl meneer de veroorzaker inmiddels zijn vervangende dikke bak in ontvangst genomen heeft, met de klop op zijn (gezonde) schouder van zijn collega's vrolijk op zoek is naar de volgende slachtoffer... Ja, ik denk er ook soms na hoor
Carkiller zei:Bij onderstand artikel ging het helemaal fout, resultaat 1 was dode
Smilie zei:Ik ging het fout in - geef ik eerlijk toe. Doe er ook alles aan om het herhaling te voorkomen. Wat ik deed was op zijn minst net zo erg aan wat hij deed hoor.
Smilie zei:Stel dat mijn vrouw aan het bevallen is van onze eerste kind
Smilie zei:Nog gekker, mijn vader is in buitenland. Ik heb mijn passport altijd bij mij (...) kost vermogen (...) In een dergelijke geval (...) dat ze enige begrip voor mijn situatie zouden hebben
Carkiller zei:Terwijl ik dit doe wordt ik
Smilie zei:want mijn verhaal sluit op die van jouw. (...) Chapo voor het verplaatsen
Joep83 zei:de zombies die onbewust met het verkeer bezig zijn
J.D. zei:revieuw
Janus Diedericus zei:@Twix, de uitdrukking is inderdaad overgenomen uit het Engels.
All hands on deck betekende zo veel als: alle manschappen (letterlijk: handen) naar het dek.
Wij Nederlanders hebben het weer heerlijk verbasterd en zo is alle hens ontstaan. Overigens werd alle hens aan het begin van de vorige eeuw nog als één woord geschreven, allehens.
Janus Diedericus zei:Gelukkig, er zijn altijd nog mensen die echt veel meer fout doen dan ik.
Maar zijn gebruikersnaam mag hij wel veranderen naar cry, om te janken dat taalgemisbruik.
Verrassend. Had eerder verwacht dat de prijs te duur zou kostenTubantia.nl zei:ENSCHEDE - Enschede krijgt geen hybride bussen. Uit de proef van Connexxion is gebleken dat de bussen geen aanwinst zijn voor de stad. Met name het gewicht van de hybride bus is te zwaar.
Janus Diedericus zei:De exacte cijfers kan ik ook niet produceren. Ik heb echter wel het gevoel dat een ZPZP (Zelfstandige Prostituee Zonder Personeel) veel beter af is dan een dame van lichte zede in loondienst. Vroeger had ik een bijbaan als pizzabezorger, eens in de zoveel tijd bestelde er een "meisje van plezier" een enkele pizza. Ze rekende die altijd af met €50,- waarbij het overschot fooi was. Lijkt me niet iets om te doen wanneer je karig verdient.
Duitsers hebben al moeite met de 'ch' maar om er dan ook nog een 'g' tussen te plaatsen is gewoon Duitsertje pesten.Mij staat bij dat die versie ook nog een acghterspoiler had en dat de uitgeklopte achterwielkasten al beginnen aan het begin van het achterportier.
the Fox zei:Janus Diedericus zei:De exacte cijfers kan ik ook niet produceren. Ik heb echter wel het gevoel dat een ZPZP (Zelfstandige Prostituee Zonder Personeel) veel beter af is dan een dame van lichte zede in loondienst. Vroeger had ik een bijbaan als pizzabezorger, eens in de zoveel tijd bestelde er een "meisje van plezier" een enkele pizza. Ze rekende die altijd af met €50,- waarbij het overschot fooi was. Lijkt me niet iets om te doen wanneer je karig verdient.
Tenzij die pizza 51 euro kostte.
Rob0118 zei:Misschien een lapdance van de koerier.![]()
Advertentie op Marktplaats zei:leuke stationcat salespeed automaat met flippers op het stuur om te schakelen multifunctioneel stuur
lederen bekleding afneembare trekhaak clima control met airco volle auto voor weinig geld inruil auto boot of motor mogelijk
Erg hè. Het stomme is, de auto is verder wel gewassen en staat er redelijk strak bij.the Fox zei:Gadverdamme, wat een smerige middenconsole. Een echte afknapper! Dan wil je al niet meer weten wat voor sappen er allemaal door de stoelbekleding zijn geabsorbeerd.