A
Anoniem
Guest
Het lidwoord 'de' suggereert dat het al aanwezig is. Als je 'de crises' zou vervangen door 'crisis' dan klopt het weer wel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Rob076 zei:Janus Diedericus zei:Rob076 zei:
Helemaal gelijk Rob, een stop(rem)licht is altijd rood, bij wet geregeld. Een verkeerslicht kan verschillende kleuren tonen. Te weten rood, oranje en groen. Al spreken sommige mensen van geel i.p.v. oranje.
Volgens mij spreekt de wet zelfs van geel. Of was het amberkleurig?
Janus Diedericus zei:Rob076 zei:Janus Diedericus zei:Rob076 zei:
Helemaal gelijk Rob, een stop(rem)licht is altijd rood, bij wet geregeld. Een verkeerslicht kan verschillende kleuren tonen. Te weten rood, oranje en groen. Al spreken sommige mensen van geel i.p.v. oranje.
Zowel op de site van de Rijksvoorlichtingsdienst als op de site van de politie spreekt men inderdaad van een geel licht. Terwijl mijn ogen toch echt een oranje licht waarnemen.
Rob076 zei:Janus Diedericus zei:Rob076 zei:Janus Diedericus zei:Rob076 zei:
Zowel op de site van de Rijksvoorlichtingsdienst als op de site van de politie spreekt men inderdaad van een geel licht. Terwijl mijn ogen toch echt een oranje licht waarnemen.
Als kleurenblinde doe ik daar geen uitspraken over.![]()
ar italy zei:de(De) auto`s (auto's) zijn op kenteken gezet, maar zijn ze ook werkelijk verkocht.(?)
Bij diverse VW dealers (VW-dealers) staan er namelijk een heleboel voorraad auto s (voorraadauto's) te koop. (weg met die punt en enter, je zin loopt hierna gewoon door)
welke dadelijk door de dealers met tegen zin (tegenzin) met hevig verlies moeten worden verkocht. (weg met die punt en enter, je zin loopt hierna gewoon door)
terwijl PON (Pon) weer lekker zijn premies loopt op te strijken.
ar italy zei:kijk zelf even verder, ik kom namelijk diverse keren per jaar in Amerika en buiten de grote steden is de pick-up wagen nummer 1 en die zie ik daar bij elk weg restaurant vol op staan.
ar italy zei:maar zolang de benzine prijs daar erg laag blijft, zal ze het een worst zijn of hun pick-up veel verbruikt.
toen de crisis begon keken een heleboel amerikanen pas naar een andere zuinigere auto, maar nu het wat beter gaat is dit weer totaal verdwenen.
ar italy zei:en SBS is de zender waar ik totaal niet naar kijk.
voorpagina Nu.nl zei:supersnelrechtzaken
Tevens kunt U een bezoekje brengen bij ons.
Janus Diedericus zei:@D. Elzinga,
Die tekst komt toevallig niet uit een uitnodiging gericht aan de Heer? (dan nog is het volgens mij: "een bezoekje brengen aan ons".)
Janus Diedericus zei:Dat geldt overigens niet alleen voor Nu.nl.
Dagelijks lees ik verscheidene online kranten. Geen enkele krant heeft ook maar één artikel op zijn site staan zonder spel- of schrijffouten lijkt het wel.
De mooiste tot nu toe vond ik jaren geleden in de BN-Destem. Het was een artikel over een Franse meid die in Amsterdam onder invloed van paddo's van ee brug was gesprongen en daarbij was overleden. In het artikel sprak men van een zweventienjarig meisje, hoe toepasselijk.
(Neemt niet weg dat het erg tragisch is wanneer er een jonge meid sterft door drugsgemisbruik.)
Soloman zei:In het hotel gekeken naar televisiezender Canvas (voormalig BRT2). Dan besef ik me wat voor troep we in Nederland hebben. Wat een rotzooi hebben we met onze vreselijke RTL's en SBS'en.
Klopt. Als je een avondje kwalitatief goede televisie wilt, moet je naar Canvas kijken.Soloman zei:In het hotel gekeken naar televisiezender Canvas (voormalig BRT2). Dan besef ik me wat voor troep we in Nederland hebben. Wat een rotzooi hebben we met onze vreselijke RTL's en SBS'en.
Zowel op de site van de rijksvoorlichtingsdienst als op de site van de politie spreekt men inderdaad van een geel licht. Terwijl mijn ogen toch echt een oranje licht waarnemen.
Janus Diedericus zei:Dat geldt overigens niet alleen voor Nu.nl.
Dagelijks lees ik verscheidene online kranten. Geen enkele krant heeft ook maar één artikel op zijn site staan zonder spel- of schrijffouten lijkt het wel.
Twix zei:Janus Diedericus zei:Dat geldt overigens niet alleen voor Nu.nl.
Ik verbaas me altijd om de krantenkoppen. Ik snap best dat ze kort moeten zijn, maar daardoor zijn ze niet altijd even krachtig:
Van Gerwen met vertraging onthaald op Schiphol
Dat kan toch beter?
CitySave is een systeem welke, bij het detecteren van een object op de weg en bij niet adequaat reageren van de bestuurder, ingrijpt dvm. remmen.
HVP zei:CitySave is een systeem welke, bij het detecteren van een object op de weg en bij niet adequaat reageren van de bestuurder, ingrijpt dvm. remmen.
Janus zei:Intresse
Jammer van al die negatieve reactie`s over de koreanen , je kan in alles wat 4 wielen heeft wel een audi , opel of wat dan ook zien . Van mij mogen ze deze Kia zonder meer bij mij op de oprit parkeren , liever als een R8 .
Janus Diedericus zei:Niet alleen Rob en jij, het staat gewoon achtelijk.
Janus Diedericus zei:Jammer van al die negatieve reactie`s over de koreanen , je kan in alles wat 4 wielen heeft wel een audi , opel of wat dan ook zien . Van mij mogen ze deze Kia zonder meer bij mij op de oprit parkeren , liever als een R8 .
Schijnbaar is men op de AW-site negatief over de inwoners van Korea. (Noord of Zuid?)
De hoofdletters zullen ook wel weer een meerprijs hebben gehad en het gebruik van "als" en "dan" blijft erg lastig.
Janus Diedericus zei:Welke mooie vout doel je op Rob?
Net zo mooi als mijn interesse van eerder?
J.D. zei:had de kop geweest
Twix zei:Ik verbaas me altijd
Vermoeiend dit.Erik13 zei:In Haarlem hebben we een pyromaan of misschien wel een stel serial arsonists. Weliswaar is de oudejaarsviering dan wel rustig verlopen, maar bij mijn weten is het aantal in de fik gestookte auto's hier al rond de 100. Honderd! Voor een middelgrote gemeente.
Rob076 zei:J.D. zei:had de kop geweest
Volgens mij moet dit zijn "was de kop geweest".
HVP zei:Rob076 zei:J.D. zei:had de kop geweest
Volgens mij moet dit zijn "was de kop geweest".
Oeioeioei, J.D. deed een "hadgeweest'...![]()
Rob076 zei:Het siert je, Janus. Fervent taalneuzelaar, maar altijd bereid om je fouten toe te geven. Dat is hier regelmatig anders te zien.![]()
Janus Diedericus zei:Rob076 zei:Het siert je, Janus. Fervent taalneuzelaar, maar altijd bereid om je fouten toe te geven. Dat is hier regelmatig anders te zien.![]()
Dankjewel Rob. Voor mij is het niet meer dan logisch om je fouten toe te geven. Helaas hebben inderdaad een hoop mensen de gedachte dat ze zelf nooit fouten maken en zullen ze die dan ook nooit toegeven.
Overigens, is het niet zo dat het woord "maar" nooit kan volgen op een komma? (Net zoals het woordje "en".)
Janus Diedericus zei:Overigens, is het niet zo dat het woord "maar" nooit kan volgen op een komma? (Net zoals het woordje "en".)
Rob076 zei:Overigens vind ik het ook moeilijk om m'n fouten soms toe te geven, dus zo vreemd is dat niet. Ik vind het gewoon mooi om te zien hoe jij dat aanpakt. Je taal is niet feilloos, maar je beroept je niet op dialect, niet ergerlijkheid of zwakbegaafdheid. Dat siert je.
Advertentie zei:Te koop
aangeboden blokkentoorn
Janus Diedericus zei:Rob076 zei:Overigens vind ik het ook moeilijk om m'n fouten soms toe te geven, dus zo vreemd is dat niet. Ik vind het gewoon mooi om te zien hoe jij dat aanpakt. Je taal is niet feilloos, maar je beroept je niet op dialect, niet ergerlijkheid of zwakbegaafdheid. Dat siert je.
Nogmaals bedankt Rob. Het punt bij mij is, ookal weet ik dat mijn taal niet feilloos is, (op school was ik nooit nummer één met Nederlands) ik kan me wel behoorlijk ergeren aan fouten van anderen. Daarom kom ik hier neuzelen. Mochten mensen mij dan op mijn fouten wijzen dan is dat prima, ik kan er alleen maar van leren toch? Misschien dat ik het me ook minder aantrek wanneer ik op fouten gewezen word omdat ik niet de drang heb alles perfect te doen. Daarbij, ik weet van mezelf dat ik meestal snel typ, snel nalees en vaak ietrs te vlug op de post-knop druk. Daardoor ontstaan nog wel de meeste fouten in mijn posts, eerder typfouten dan taalfouten uit onkunde.
Die noemde ik vroeger altijd 'accent dakje'. Dat was makkelijker te onthouden dan al die moeilijke benamingen en iedereen weet meteen wat er bedoeld wordt.Janus Diedericus zei:Veel minder kom je de accent circonflexe of circumflex tegen in het Nederlands; Zeer herkenbaar, het is als een klein dakje op een klinker. ^
Rob076 zei:Overigens vind ik het ook moeilijk om m'n fouten soms toe te geven, dus zo vreemd is dat niet. Ik vind het gewoon mooi om te zien hoe jij dat aanpakt. Je taal is niet feilloos, maar je beroept je niet op dialect, niet ergerlijkheid of zwakbegaafdheid. Dat siert je.
Rob076 zei:"We gaan naar de Albert Heijn" bijvoorbeeld, terwijl je ook niet zegt "We gaan naar de Janus".
the Fox zei:Mijn broer begeleidt reizen naar Oekraïne. Als hij voor elke reiziger die spreekt van 'de Oekraïne' een euro zou krijgen was hij nu al stinkend rijk geweest.
Rob076 zei:Overigens staan er in bovenstaande post weer twee dubieuze vormen van taalgebruik.
- "ik kan me wel behoorlijk ergeren" (je ergert niet jezelf, maar je bent geërgerd)
maar toen ik aangaf dat ik mezelf wou verbeteren aangaande het gebruik van lidwoorden
Hij organiseert reizen naar modern Oekraïne, niet naar het vroegere Oekraïne. Tijdreizen worden nog niet aangeboden.Rob076 zei:the Fox zei:Mijn broer begeleidt reizen naar Oekraïne. Als hij voor elke reiziger die spreekt van 'de Oekraïne' een euro zou krijgen was hij nu al stinkend rijk geweest.
Dat heeft dan weer iets aandoenlijks vind ik: "Kijk mij, ik doe het wél goed!"
Taalkundig gezien kan het allebei (wanneer er gesproken woord over de periode dat Oekraïne een streek was), hoewel het tegenwoordig inderdaad zonder lidwoord moet.