Het project , de Fiat Stilo Blackmotion ( Frisse start! )

Barri zei:
Handig apparaat! Maar wel een apparaat wat je een keer gebruikt en dan een half jaar in een hoek hebt staan.

Stilo's: gewoon verder met de vijfdeurs toch? Op de Abarth kan je wel wat geld pakken bij verkoop!

Mwah , is ook handig voor banken/tapijt en ik heb 3 Stilo's haha.
Ja ik denk dat ik de Abarth even ga rijden en dan ga verkopen. Wil hem wel betrouwbaar verkopen zodat de volgende eigenaar er lang plezier van heeft.

Moreno83 zei:
Zadelsnuiver zei:
Zo hey, lijkt wel als nieuw! Ik kijk graag naar het kanaal van "the detail geek" die heeft ook zo'n excractor, mooi apparaat! Krijg wel echt flashbacks als ik dat interieur van de Abarth zie, blijven zulke fijne wagens (y)

Ja klopt , daar heb ik het ook van haha! Dit was even snel in een uurtje ....laat staan als ik er een dag mee aan de slag ga! :) :)

Super chill kanaal vind ik dat, hele symphatieke gast ook. Elke vrijdagmiddag weer een nieuwe "disaster detail", niets fijner dan na een week hard werken even met de voetjes omhoog te zien hoe een ander een compleet uitgeleefde auto weer tot leven brengt (y)

Haha ja idd!
Ben hetzelfde nu met de Abarth aan het doen , auto is van binnen nu echt als nieuw.
Viel me op dat de Abarth sinds aanschaf nog nooit wat heeft gehad met de APK , is dus altijd goed onderhouden en zo voelt het ook wel als je in de auto zit , alles voelt solide aan en nog lang niet versleten. Stiekem wil ik hem gewoon houden maar ik kan geen 3 auto's hebben , we zijn maar met zn 3tjes haha.

Als ik hem verkoop dan aan een liefhebber! :D

Had ik in Nederland gewoond dan had ik oprecht interesse gehad om hem tzt te kopen. Maar om nu weer een auto te importeren is wellicht net een brug te ver.
Maar ik hou je topic sowieso in de gaten, wellicht bedenk ik me tegen die tijd wel :D

Zadelsnuiver zei:
Moreno83 zei:
Zadelsnuiver zei:
Zo hey, lijkt wel als nieuw! Ik kijk graag naar het kanaal van "the detail geek" die heeft ook zo'n excractor, mooi apparaat! Krijg wel echt flashbacks als ik dat interieur van de Abarth zie, blijven zulke fijne wagens (y)

Ja klopt , daar heb ik het ook van haha! Dit was even snel in een uurtje ....laat staan als ik er een dag mee aan de slag ga! :) :)

Super chill kanaal vind ik dat, hele symphatieke gast ook. Elke vrijdagmiddag weer een nieuwe "disaster detail", niets fijner dan na een week hard werken even met de voetjes omhoog te zien hoe een ander een compleet uitgeleefde auto weer tot leven brengt (y)

Die filmpjes zijn inderdaad wel episch. Wat voor ransbakken rijden er toch in de wereld. Ik vraag me wel eens af of mensen zich niet schamen dat ze het zo ver laten komen en dan de auto naar een 'poetser' brengen. Ik heb al filmpjes voorbij zien komen dat er gebruikte injectienaalden rondslingeren. Dat vind ik dus echt getuigen van gebrek aan respect aan de man/vrouw/mensen die je auto moeten reinigen. Dat is gewoon spelen met de gezondheid van iemand.

Zadelsnuiver zei:
Had ik in Nederland gewoond dan had ik oprecht interesse gehad om hem tzt te kopen. Maar om nu weer een auto te importeren is wellicht net een brug te ver.
Maar ik hou je topic sowieso in de gaten, wellicht bedenk ik me tegen die tijd wel :D

Haha komt goed , ik kijk hem eerst helemaal na! Heeft nog een beetje liefde nodig en zal dan wat meer foto's maken.
De 5 deurs ligt nog even stil , onderdelen uit Brazilie zijn nog steeds niet binnen , denk door corona dat het allemaal wat langer duurt......

Ik heb mijn zinnen gezet op een Fiat Tipo SW , vind dat echt een mooie auto om te zien. Ook van binnen ondanks alle plastic delen...... is vanuit Brazilie vast wel wat beter interieur te fiksen haha.

Pakket uit Brazilie is eindelijk aangekomen in Nederland. Heeft er exact een maand over gedaan , pff. Was al bang dat ik hem niet meer kreeg haha.
Kan eindelijk het nieuwe interieur in de auto! Nu komt de "Blackmotion" wel erg dichtbij en na al dat werk ..... :D

Foto's volgen nog , inklaringskosten zijn 53 euro. Is niet anders!

Vandaag bij de Jumbo het pakket opgehaald , stond aan de zijkant en ik snap wel waarom. Pff wat een joekel , kreeg het zelf amper mee. :D
Vanavond alles netjes uitgepakt en ik ben echt oprecht heel erg blij met de onderdelen!!

-4 nieuwe deurpanelen met " skai leer ".
-Blackmotion logo voor in het interieur , hier heb ik zeker een jaar naar gezocht!! Origineel Fiat.
-Chromen strips voor de kofferbak , deuren.
-Nog veeeeel meer waaronder spiegel , mistlampen in de bumper , Fiat logo's en Fiat Argo instrumentenpaneel.

Gaat pas op het einde in de auto , voor nu op zolder gelegd. Wil et niet beschadigen.

IMG-20210407-200955.jpg

IMG-20210407-203201.jpg

IMG-20210407-203212.jpg

IMG-20210407-204001.jpg

IMG-20210407-210257.jpg

IMG-20210407-210012.jpg

Wat een gave deurpanelen, met dat geperforeerde (skai) leer! Ik ben ontzettend benieuwd hoe 't oogt als het uiteindelijk in de auto zit.
Wat een zelfcontrole, trouwens, om dat zo weg te kunnen leggen :D Ik denk dat ik er te ongeduldig voor zou zijn.

BleuZ NL zei:
Wat een gave deurpanelen, met dat geperforeerde (skai) leer! Ik ben ontzettend benieuwd hoe 't oogt als het uiteindelijk in de auto zit.
Wat een zelfcontrole, trouwens, om dat zo weg te kunnen leggen :D Ik denk dat ik er te ongeduldig voor zou zijn.

Haha thanks! Ja idd is moeilijk maar wel beter. Moet nog veel gebeuren en kan beter op het eind alles netjes monteren zodat het niet weer los hoeft.

Er kwam me vanochtend een heel bekend ogende Stilo voorbij gestoven op de A35! :) Lag het aan mij (en mijn niet wakkere blik in de ochtend) of is het 'chroom' op de deurstrips nogal onvlak? Er viel me iets aan op, maar het ging zo snel dat ik het niet echt goed kon bekijken.

MWH zei:
Er kwam me vanochtend een heel bekend ogende Stilo voorbij gestoven op de A35! :) Lag het aan mij (en mijn niet wakkere blik in de ochtend) of is het 'chroom' op de deurstrips nogal onvlak? Er viel me iets aan op, maar het ging zo snel dat ik het niet echt goed kon bekijken.

Haha klopt! Dat was ik en ik reed 120 , viel mee! ;) De volgende keer even toeteren :D
Aan de rechterkant zit er idd een bolling in de strip omdat die niet goed klemt in de deur.
Op de dag van de filmshoot was ik bezig met de strips en brak er 1 clipje af. Had hem voor toen gelijmd zodat die dicht zat maar is los gelaten.
Ik doe er op dit moment ook niks aan ( aan de buitenkant ) want alles moet er toch weer vanaf en als je goed kijkt mankeert er nog genoeg aan haha.

Maar het is een project auto en dan mag dat! Ik heb ook wel weken rond gereden met kabels die uit het plafond hingen haha. :D :D

Met je interesse in Braziliaanse Fiats moet een Linea je toch eigenlijk wel opvallen, ook zonder toeter? :p Ik werk momenteel voornamelijk thuis, dus je hoeft niet dagelijks op te letten, weinig kans...

Ik denk dat ik die bolling niet bedoelde, meer alle kleine deukjes zoals je die ook ziet op de achterdeur op je foto van 23-03-2021 12:55. Jammer dat de aandacht daar direct naartoe gaat (heb ik proefondervindelijk vastgesteld ;) ). Maar inderdaad, het is een projectauto en hij wordt alleen maar mooier! De frisse kleur en velgen maken het hoe dan ook een bijzonder ding, los van dat de je vijfdeurs hatchback sowieso al weinig ziet. En dat interieur hierboven ziet er heel mooi uit!

Altijd leuk als er een pakketje binnenkomt, maar dit is wel een hele leuke!
Gaaf dat je dat allemaal vanuit Brazilië deze kant op heb kunnen halen, ik ben benieuwd hoe de Stilo er straks bij staat!

Bedankt! Ja heb je gelijk in , die folie is een wrap folie en niet de originele chromen versie zoals op de laatste foto in de doos dus daar komt verandering in.
Ik heb de Linea idd wel zien rijden , viel me gelijk op en ziet er nog erg goed uit.

De aandacht gaat er idd meteen naar toe omdat het chrome opvalt. :D

Vandaag weer wat liefde gegeven aan de Abarth! Gezien de staat van de auto is het goed mogelijk om hem weer als " fabrieksnieuw " te krijgen.
1 van de 2 vorige eigenaren heeft gerookt in de auto. Je ruikt het niet maar de vieze asbak heeft hem verraden..... :D

Free money! Thank you very much. :D

IMG-20210416-164539.jpg

IMG-20210416-164918.jpg

IMG-20210416-164902.jpg

Met de stofzuiger er door en toen flink in de zeep! Speciale reiniger voor textiel/stof op foam basis en werkt goed.
Beetje slechte foto's maar hier het resultaat nadat de "spotcleaner" zijn werk gedaan had.

IMG-20210416-172331.jpg

IMG-20210416-174028.jpg

IMG-20210416-174204.jpg

En zo ziet hij er uit zonder interieur!

IMG-20210417-181222.jpg

Elke Italiaanse auto , of het nu Ferrari , Maserati of een Fiat Stilo is , ze gebruiken allemaal een "soft touch" die na zoveel jaar los laat. Gaat plakken en is ook kras gevoelig.
Ik heb alle plastic delen uit de Abarth gedemonteerd en de softtouch laag verwijderd , bleef een witte waas achter en heb toen de plastic delen maar gespoten met een zijdeglans zwart. Ben zelf zeer tevreden met het resultaat!

VOOR

IMG-20210417-145942.jpg

NA!

IMG-20210417-200829.jpg

Heb ook gelijk maar de middenconsole en de rest mee gespoten! Hieronder de middenconsole na schoonmaken en spuiten. ( Laag er af en laag er op ).
De kleine beschadiging is van de armsteun , al zou ik het herstellen dan zit het er zo weer.

IMG-20210417-201844.jpg

Dan hebben we nog de softtouch op de knoppen. De Stilo kenners weten dat de knoppen gaan plakken of lelijk worden.
Ik heb het aircopaneel gedemonteerd en uit elkaar gehaald en schoon gemaakt. Ik gebruik hier de ovenreiniger van de Action voor , specifiek die reiniger want die pakt de verflaag niet aan zoals met Alcohol/Aceton.
Knoppen in heet water met de reiniger en dan even laten weken en dan ziet het er zo uit. Oude laag laat los , bring back the factory shine! :D

IMG-20210417-191731.jpg

En dan na het poetsen en terug in het paneel. De rest van de knoppen moet ik nog schoon maken

IMG-20210417-195335.jpg

IMG-20210417-201725.jpg

Het gespoten zwarte paneel en de nieuw gepoetste aircopaneel.

IMG-20210417-201808.jpg

Ik ben blij met het resultaat en morgen is het tijd voor de radio en de rest van het interieur.
Ik heb de stoelen opnieuw gedaan met de spotcleaner en de zwarte roosters zijn inmiddels vervangen voor de grijze roosters.

Morgen meer foto's! :D

Wauw, wat een goed werk! Daar knapt ie mooi van op.
En nu er ook geen as meer onder de stoelen ligt zal ie ook vast wat beter gaan ruiken.

Thanks! Ja krijg het helaas niet mooi op de foto's maar hij ziet er echt mooi uit van binnen.
Kwa geur viel het reuze mee maar hij ruikt nu idd weer fris en fruitig en als ik klaar ben met het interieur dan ga ik er met de "meguiars new car scent" door.

De hemel bekleding en a stijlen ga ik ook opnieuw bekleden. Staat een beetje raar , alles schoon en dan een verkleurde hemel..... :D

Fantastisch wat een werk je in deze Stilo steekt, en ze zijn het écht waard! Ontzettende fijne auto's gewoon, heerlijke kilometervreter zo'n Abarth (y)
Ik heb toendertijd alle plakkerige delen vervangen maar het is slechts een kwestie van tijd voordat het toch weer gaat plakken. Dit is een veel betere oplossing en écht knap hoe je dit allemaal zelf kan.

Geweldig werk weer! Ik word wel heel hebberig van jouw extractor, dat moet ik toch ook nog een keer aanschaffen :LOL:. Als ik zie hoe dat tapijt er weer uit ziet als nieuw, dan kun je toch bijna niet zonder zo'n ding.

Ben benieuwd naar de verdere vorderingen, wat zijn de plannen voor de Abarth? Technisch nog veel werk?

Micha D zei:
Geweldig werk weer! Ik word wel heel hebberig van jouw extractor, dat moet ik toch ook nog een keer aanschaffen :LOL:. Als ik zie hoe dat tapijt er weer uit ziet als nieuw, dan kun je toch bijna niet zonder zo'n ding.

Ben benieuwd naar de verdere vorderingen, wat zijn de plannen voor de Abarth? Technisch nog veel werk?

Thanks iedereen! Hij is bij amazon soms al te koop voor $100 , gaat om de "Bissel spotcleaner". Echt een simpel maar geweldig apparaat.
Technisch gezien moet er vast nog wat aan gebeuren , selespeed sowieso! En wellicht wat remmerij/draagarmen/grote beurt maar ik doe alles zelf dus de kosten zijn vrij laag.
Ik ga hem binnenkort eens goed bekijken en aanpakken en dan lekker mee rijden :D

Kwam deze tegen, misschien had je 'm zelf al gezien maar dacht dat het wellicht wel jouw interesse zou kunnen wekken :)

https://link.marktplaats.nl/m1701514575

Ik betaalde toendertijd méér voor 18" Novitec velgen dan voor deze hele auto ;)

Zadelsnuiver zei:
Kwam deze tegen, misschien had je 'm zelf al gezien maar dacht dat het wellicht wel jouw interesse zou kunnen wekken :)

https://link.marktplaats.nl/m1701514575

Ik betaalde toendertijd méér voor 18" Novitec velgen dan voor deze hele auto ;)

Ik denk dat wij met een paar biertjes een hele avond kunnen vullen over de Stilo haha! :D
Dit is wel leuk! Zit potentie in echter heb ik al 3 Stilo's en eerst het huidige afmaken.

Blackmotion project update :

Nog weinig te melden maar dat komt door het weer. Ik wil graag het dak vervangen maar ik moet wachten tot het een tijdje warm en vooral droog is. Als ik het dak ga vervangen komt er sowieso een nieuwe originele voorruit in , deze laat ik vanuit Italie overkomen samen met de ruiten in beide portieren. ( voorkant ).
Het doel van dit project is ook om de auto fabrieksnieuw te maken. Dit gaat me aan de buitenkant niet volledig lukken maar de binnenkant oftewel het interieur zal fabrieksnieuw worden. Hoe ziet dat dan er uit?
Ik heb een tijdje geleden onderstaand filmpje gevonden en hier zie je een fabrieksnieuwe Stilo Abarth en ik was meteen verliefd. Wat een prachtige auto met een prachtig interieur. ( Ik ben geen fan van nieuwe auto's met plastic.... )
Toen ik dat filmpje zag dacht ik....wow , Ik wil dat ook! Dus ik naar de Fiat dealer ....... ow. :cry:

Fabrieksnieuwe Fiat Stilo Abarth 2001

Op dat moment kwam ik dus op het idee om mijn eigen Stilo te bouwen naar de specs zoals die uit de fabriek kwam en de regel was om originele onderdelen te gebruiken , geen aftermarket! Dit vergt heel veel tijd en moeite en voorbereidingen maar het gaat me lukken.
Ik zoek bijna elke avond op basis van artikelnummers de onderdelen op in verschillende talen of "meerdere advertenties van de verkoper". Via die weg kom ik op kleine internet winkeltjes in Italie , Duitsland en Hongarije en vind ik erg veel nieuwe onderdelen voor een leuke prijs. ( Moet wel leuk blijven! )

Ik begin bij de basis en dat is het tapijt in de auto! Deze heb ik fabrieksnieuw ( lijk Stipt wel ) gevonden voor 70 euro in Hongarije. Ik heb de foto's gezien en ja dit is echt nieuw.
Diezelfde winkel verkoopt ook deurpanelen en armsteunen voor een hele hele aantrekkelijke prijs! Ik ga ze allemaal aanschaffen ook al heb ik ze niet nodig , uiteindelijk zijn het collectors items.
Hieronder een voorproefje :

aOBQiiX.jpg

XOGffLh.jpg

YEG7uZa.jpeg

QaoJWK4.jpeg

Ik heb daarnaast ook deze onderdelen al binnen en ja ze gaan helaas eerst naar zolder zodat ik uiteindelijk alles nieuw kan inbouwen! :D
Ik let dus ook op de details , de kap onder het stuur heeft vaak krassen of beschadigingen van de sleutels en andere dingen.

X1OJfy7.jpg

aFmKrZr.jpg

00CnMYt.jpg

Daarnaast wil ik een nieuw stuur hebben , ik twijfel nog over het originele stuur of een 2 tone ( beide origineel ).
2 tone stuur moet ik de knopjes passend maken maar is te doen. Heeft ook een sportievere uitstraling.....

Xa38YBF.jpg

Uiteraard zijn er meer dingen die dan helemaal nieuw worden. Leuke uitdaging en de hobby is juist om het zo goedkoop mogelijk te vinden en zodoende een nieuwe auto te bouwen.

De Abarth!

Hele interieur gestript , gepoetst en/of geschuurd en gespoten! Werkelijk nieuwstaat en gaat dit weekend weer in elkaar.
Wil hem dan ook poetsen , polijsten en stukje mee rijden. Fotos volgen nog.

Ik begin steeds meer gehecht te raken aan de Abarth en ben druk bezig om deze weer in een perfecte staat te brengen.
Ik heb bijna alle folders en brochures van de Stilo en heb dus een goed voorbeeld van hoe het er ooit uit zag.

Brochure :

IMG-20210511-204359.jpg

Na veel werk in de keuken :

IMG-20210501-200313.jpg

IMG-20210502-115800.jpg

IMG-20210502-115152.jpg

Brochure :

IMG-20210511-204411.jpg

Schoonmaken , schuren , spuiten.

IMG-20210501-142538.jpg

nor.jpg

De NAVI Connect radio is erg lastig om die weer mooi en origineel te krijgen. Vaak hebben ze in het verleden al geprobeerd met Aceton/Alcohol oid de knoppen te reinigen en dan laat de verf los en word het wit. Is niet te herstellen en ook niet nieuw verkrijgbaar dus van 2 maar 1 gemaakt!

IMG-20210502-125137.jpg

IMG-20210502-144033.jpg

Heb uiteraard nog veel meer gedemonteerd maar daar ga ik jullie niet mee lastig vallen. Van de week de hemel er uit halen en goed poetsen en aan het eind van de maand ga ik een leren interieur ophalen voor de Abarth. ( Als die er dan nog is ).
Ik heb ook vandaag een setje nieuwe velgen opgehaald voor de Abarth , zo staat hij er toch wat stoerder bij en blijft het origineel.

IMG-20210511-172501.jpg

IMG-20210511-172438.jpg

Micha D zei:
Gaaf! Hoe heb je die soft touch verf eraf gehaald?

Heet water met " action ovenreiniger ". Even laten weken en dan eraf halen met een melamine spons. Deze is goed voor de softtouch lak maar tast de verf niet aan. Kan soms op interieur delen wel iets wit uitslaan maar daarom heb ik hem opnieuw gespoten.

Dank u allen! Ja hij gaat er echt goed uit zien al zeg ik het zelf haha.......
Ik heb vandaag de hemelbekleding gedemonteerd en schoon gemaakt samen met de plafond verlichting. Was echt nodig.
Heb hem weer helemaal in elkaar gezet! Toch aardige nieuwstaat bereikt , moet alleen nieuwe vloermatten hebben.

Abarth1.jpg

Abarth2.jpg

Abarth3.jpg

Keurig! Zelfs de kleinste verborgen details worden aangepakt, dat interieur ziet er oprecht als nieuw uit zo (y)

Keurig hoor, je mag echt trots zijn op je werk (y)

Ik krijg weer allemaal flashbacks wanneer ik die CN+ unit zie; voor elke rit je simkaart uit je telefoon halen, in de speciale kaart frunniken, in de CN+ stoppen en dan maar hopen dat iemand je belt zodat je het niet voor niks hebt gedaan :D

Thanks , ik doe mijn best!
Haha ja , ik heb die connect kaart er wel bij hoor.
Wellicht dat ik de radio en het airco paneel en asbakje vervang voor zwarte kapjes , dan springt het grijze luchtrooster er wat meer uit.

Weet alleen nog niet wat ik met de Abarth ga doen. Iig even tijdje in rijden en de 5 deurs schorsen zodat ik die af kan maken! :)

Zadelsnuiver zei:
Keurig hoor, je mag echt trots zijn op je werk (y) (..)

Idem. (y)

Zadelsnuiver zei:
(..)
Ik krijg weer allemaal flashbacks wanneer ik die CN+ unit zie; voor elke rit je simkaart uit je telefoon halen, in de speciale kaart frunniken, in de CN+ stoppen en dan maar hopen dat iemand je belt zodat je het niet voor niks hebt gedaan :D

Duo simkaart bestond toen al wel. Of zou dat alleen bij zakelijke abo's geleverd zijn destijds?

Ik kan mij van collega's destijds herinneren dat ook die duo simkaart niet feilloos werkte.

Ik zat toen geloof ik bij Orange, en die konden geen duo simkaart leveren in elk geval. Maar dat was gewoon een consumenten abonnement dus wellicht dat het alleen voor zakelijke gebruikers voorbehouden was inderdaad :)

Moreno83 zei:
Heet water met " action ovenreiniger ". Even laten weken en dan eraf halen met een melamine spons. Deze is goed voor de softtouch lak maar tast de verf niet aan. Kan soms op interieur delen wel iets wit uitslaan maar daarom heb ik hem opnieuw gespoten.

Ziet er weer prachtig uit zo, echt waanzinnig om te zien hoe strak het interieur is geworden!
Maar dat spuiten, hoe krijg je dan de 'witte' icoontjes weer zichtbaar op de knoppen?
Of heb je de knopjes alleen ontdaan van de soft-touch en niet gespoten?

Joel 1987 zei:
Moreno83 zei:

Ziet er weer prachtig uit zo, echt waanzinnig om te zien hoe strak het interieur is geworden!
Maar dat spuiten, hoe krijg je dan de 'witte' icoontjes weer zichtbaar op de knoppen?
Of heb je de knopjes alleen ontdaan van de soft-touch en niet gespoten?

Dank je! Nee , de knopjes heb ik alleen ontdaan van de softtouch lak. Rest is schoon gemaakt , ontvet en gespoten. Maar 1 keer , wou het alleen wat donkerder van kleur hebben. Is dus niet zoals met normaal spuiten dat er primer etc op zit.
Dit werkt zo goed en laat ook niet los met een sopje oid.

Leuk!
ik had destijds als een van de eersten in NL een Stilo. Een Zwarte 5d dynamic, met beige bekleding en zo'n lamellendak. erg fijne en chique wagen. En... ik vond 'm in het begin nog wel eens terug op de parkeerplaats met vette vingers op de ramen. Prima betrouwbaar ook.

Mijn zus had een 3 deurs Abarth. ook fijn ding. alleen kon die er niet zo goed tegen dat er ze er vooral mee naar haar werk reedt (4km enkele reis o_O ) was wel zonde van die kar. verder was ze er aarstzuinig op.

Veel plezier met je project!

Dank je! Leuk om te horen.
Had je een 1.8? Of een 1.6? Ja lamellendak is echt iets wat ik heel graag wil.

De hoeveelheid licht maar ook de stijl ..... :cool:

fiat-stilo-2008_02.jpg

Wat een leuk topic, nooit eerder gezien. Lekker bezig met die Stilo's(y) Vond het toentertijd ook fijn rijdende auto's, hadden meer waardering verdiend. Dit zijn de leuke dingen van dit forum, er komen zulke verschillend modellen voorbij.

Er zijn misschien mensen die het anders hadden willen zien maar ik heb mijn beslissing genomen en ik blijf bij mijn originele idee!
Ik wil een identieke "Fiat Stilo Blackmotion" en heb daarom gekozen voor de kleurcode "632 NERO" wat een metallic zwart is. Mooie glinstering zit er in de lak! :cool:

Om het zo strak en vooral goedkoop mogelijk te houden heb ik er voor gekozen om alle vervangbare onderdelen zoals deuren , zijpanelen , bumpers etc te vervangen voor originele onderdelen van de sloop. Wel nette exemplaren uiteraard!
Deze kan ik namelijk goed poetsen en polijsten en hou dan een officiele Fiat lak die professioneel is gespoten. Ik kan wel spuiten maar professioneel gaat het hem niet worden en laten spuiten vind ik te duur. ( Het is en blijft maar een Fiat Stilo ).
Het frame van de auto kan ik zelf wel spuiten , dit vind ik niet zo spannend en kan ik ook thuis doen. ( dorpel etc )

Alle kosten bij elkaar voor het vervangen is ongeveer 200 euro en wat leuk klus werk. Ik vind dat prachtig om te doen en zo heel veel werk is het niet!

Ik heb de achterklep met spoiler al binnen! Nieuwe logo er los op gelegd en het is precies zoals ik het in mijn hoofd voor me zag. Blij mee.
Voor jullie beeldvorming , die zit maar met 2 schroeven vast , dus zoveel werk is dat niet.

IMG-20210527-205639.jpg

IMG-20210527-210933.jpg

Hoop dat jullie dit project blijven volgen , ik verwacht hem snel klaar te hebben.

Terug
Bovenaan