Zadelsnuiver zei:
Kwam deze tegen, misschien had je 'm zelf al gezien maar dacht dat het wellicht wel jouw interesse zou kunnen wekken
https://link.marktplaats.nl/m1701514575
Ik betaalde toendertijd méér voor 18" Novitec velgen dan voor deze hele auto
Ik denk dat wij met een paar biertjes een hele avond kunnen vullen over de Stilo haha!

Dit is wel leuk! Zit potentie in echter heb ik al 3 Stilo's en eerst het huidige afmaken.
Blackmotion project update :
Nog weinig te melden maar dat komt door het weer. Ik wil graag het dak vervangen maar ik moet wachten tot het een tijdje warm en vooral droog is. Als ik het dak ga vervangen komt er sowieso een nieuwe originele voorruit in , deze laat ik vanuit Italie overkomen samen met de ruiten in beide portieren. ( voorkant ).
Het doel van dit project is ook om de auto fabrieksnieuw te maken. Dit gaat me aan de buitenkant niet volledig lukken maar de binnenkant oftewel het interieur zal fabrieksnieuw worden. Hoe ziet dat dan er uit?
Ik heb een tijdje geleden onderstaand filmpje gevonden en hier zie je een fabrieksnieuwe Stilo Abarth en ik was meteen verliefd. Wat een prachtige auto met een prachtig interieur. ( Ik ben geen fan van nieuwe auto's met plastic.... )
Toen ik dat filmpje zag dacht ik....wow , Ik wil dat ook! Dus ik naar de Fiat dealer ....... ow.
Fabrieksnieuwe Fiat Stilo Abarth 2001
Op dat moment kwam ik dus op het idee om mijn eigen Stilo te bouwen naar de specs zoals die uit de fabriek kwam en de regel was om originele onderdelen te gebruiken , geen aftermarket! Dit vergt heel veel tijd en moeite en voorbereidingen maar het gaat me lukken.
Ik zoek bijna elke avond op basis van artikelnummers de onderdelen op in verschillende talen of "meerdere advertenties van de verkoper". Via die weg kom ik op kleine internet winkeltjes in Italie , Duitsland en Hongarije en vind ik erg veel nieuwe onderdelen voor een leuke prijs. ( Moet wel leuk blijven! )
Ik begin bij de basis en dat is het tapijt in de auto! Deze heb ik fabrieksnieuw ( lijk Stipt wel ) gevonden voor 70 euro in Hongarije. Ik heb de foto's gezien en ja dit is echt nieuw.
Diezelfde winkel verkoopt ook deurpanelen en armsteunen voor een hele hele aantrekkelijke prijs! Ik ga ze allemaal aanschaffen ook al heb ik ze niet nodig , uiteindelijk zijn het collectors items.
Hieronder een voorproefje :
Ik heb daarnaast ook deze onderdelen al binnen en ja ze gaan helaas eerst naar zolder zodat ik uiteindelijk alles nieuw kan inbouwen!

Ik let dus ook op de details , de kap onder het stuur heeft vaak krassen of beschadigingen van de sleutels en andere dingen.
Daarnaast wil ik een nieuw stuur hebben , ik twijfel nog over het originele stuur of een 2 tone ( beide origineel ).
2 tone stuur moet ik de knopjes passend maken maar is te doen. Heeft ook een sportievere uitstraling.....
Uiteraard zijn er meer dingen die dan helemaal nieuw worden. Leuke uitdaging en de hobby is juist om het zo goedkoop mogelijk te vinden en zodoende een nieuwe auto te bouwen.
De Abarth!
Hele interieur gestript , gepoetst en/of geschuurd en gespoten! Werkelijk nieuwstaat en gaat dit weekend weer in elkaar.
Wil hem dan ook poetsen , polijsten en stukje mee rijden. Fotos volgen nog.