Het leuke en/of zeldzame projectauto te koop/gezocht topic

Opknap campertje;

c4e178dd-e831-48e5-893a-7c79e3e6a0b2

Toch lijken mij wegen met haarspeldbochten ook niet fijn met zo'n ding, wetende hoe een normále eend al overhelt...

Daar zijn meer origineel Nederlandse exemplaren van over dan ik zou verwachten. Ik kan me niet herinneren dat het vroeger zo'n populaire auto was.

Cadillac Sedan Deville 4.6 Northstar - 1996 - V8 - USA impor
€ 2.500,00

Staat 3 jaar stil maar lijkt mij een spotprijs?
Nee, is niks waard. Het ding is loodzwaar, wordt niet belastingvrij en het is ook nog eens een Northstar uit de meest ellendige periode.

Daar loop ik echt voorbij..

Maar 3 maanden in bezit.. was ooit een 1.9 waar een 1.6 in is gegaan. En lekt hydro.
En staat ook nog als 1.9 op kenteken.

Dat is een onderdelen auto.

Die ziet er nog super strak uit!
Lang geleden had mijn moeder er zo eentje. Een metallic blauwe met grijsblauwe luxe bekleding. Die wilde helaas best roesten. Die had meen ik me te herinneren naast Talbot ook Simca op de achterklep staan.

Heeft al een tijdje geen apk meer dus ik zet hem hier maar even neer:
c3b7094e-35fa-4c0b-a15a-131824479c1e

Volgens mij was deze auto ooit nog Spot van het jaar.
Klopt, was in 2016 de 'Spot van het jaar'. In de advertentie wordt de term 'schuurvondst' maar weer eens oneigenlijk gebruikt. De auto is sinds 3 april 1985 (ruim 41 jaar!) bij de huidige eigenaar die in september 2022 de apk heeft laten verlopen. Men moet dan wel erg kort van memorie zijn om enkele jaren later tot je verrassing ineens de Talbot in je schuur aan te treffen .... De 1510 is er overigens één uit het laatste productiejaar. Vanaf oktober 1979 tot medio 1982 werden er iets meer dan 75.000 stuks van deze opvolger van de Chrysler-Simca 1307-1308-1309 geproduceerd. Opvallend aan de afgebeelde auto is het kleine knipperlicht op de voorschermen. Dit is niet standaard vanaf de fabriek geleverd en mogelijk een door een dealer aangebracht accessoire.

Heel bijzonder inderdaad! Staat daar al jarenlang te koop volgens mij. Die ZAZ op de achtergrond is ook zeker niet alledaags!

Terug
Bovenaan