Het leuke en/of zeldzame projectauto te koop/gezocht topic

21476cda-dbde-4dac-9cbb-aa81f0b1bf57

In een Panda lach je iedereen uit, maar waarschijnlijk lach je dan in die DAF nog harder, zo goedkoop. Al vind ik 1000 bieden voor deze in zoveel tinten bruin wat teveel.

Kan me ook voorstellen dat velen er niet aan denken om zoiets nog op Marktplaats te zetten. Als mensen er geen geld meer voor hebben gaat het vaak op de sloop.

Tegenwoordig inderdaad meer op FB. Zijn nog wel eens echt leuke dingen te koop voor weinig geld. Op mp zie je dat eigenlijk niet zo meer.

Denk ook vooral omdat er slopers etc gewoon constant op zitten. Dikke kans dat die binnen een uur op alle van dat soort auto's reageren. Dit is ook gewoon 300 sloop waard. Komen het dezelfde dag, of de volgende dag halen, klaar.
En je hebt nu ook heel veel van die verkoopdiensten.

En het is inderdaad niet gratis. (als je het in de juiste categorie zet) :rolleyes:

FB ook een hoop handelaars, maar daar is het wel een stuk minder naar mijn idee. Het is dan ook wel een totaal onoverzichtelijke rommel. Kan zomaar zijn dat dezelfde zoekopdracht totaal andere resultaten geeft, helemaal als je anders sorteert. En filteren op bepaalde dingen? Vergeet het maar.

Nog lekker ouderwets! Nog een verdeler met contactpuntjes en een condensator? Als de kabels ook uit '79 komen..... verdeelkap, rotor

Kapotte condensator, mogelijk. Hoeft niet aan de leeftijd van de onderdelen te maken te hebben, de kwaliteit van nieuwe condensatoren schijnt minder te zijn tegenwoordig. Heb dat met mijn eigen youngtimer ook wel ervaren.

Viel me ook direct op. Maar als je verder de staat van de auto ziet, en de prijs, vind ik het geen gekke aanbieding. Er zijn er voor mijn gevoel niet veel (meer) en de prijzen kunnen niet lager.

Viel me ook direct op. Maar als je verder de staat van de auto ziet, en de prijs, vind ik het geen gekke aanbieding. Er zijn er voor mijn gevoel niet veel (meer) en de prijzen kunnen niet lager.
Wij hebben ook meerdere Opels gehad uit deze periode, maar bij deze kilometerstand zijn ze vaak economisch Total loss.
Ze lekken en verbruiken allemaal olie, en roesten doen ze aan de onderkant ook heel erg.
Aan de buitenkant kan het er nog prima uitzien, maar als je alles weer in orde wilt hebben, dan ben je duizenden euro's kwijt.
De knopjes van de toeter zijn bij de meeste Opels uit die periode kapot, net als de pookhoes. Ook diverse knopjes braken af en de lampjes van de koplampen moesten maandelijks worden vervangen. Ook de startmotor is een zwak onderdeel.

Terug
Bovenaan