Het leuke en/of zeldzame projectauto te koop/gezocht topic

Prachtige wagen (y) , maar wel met rondom nogal wat plekken:

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/oldtimers/m2068715552-mercury-park-lane-breezeaway

7c0c11d5-8f37-4611-870a-d96cc463d4e2

Het is toch echt ‘Breezeway’. Ik kom het overal op Google tegen als het over dit model gaat. Aangezien ik nogal van de schaalmodellen ben, ik kwam er eentje tegen in dezelfde kleur en ook nog eens van hetzelfde bouwjaar!

oh, prachtig zeg die visa.
Met toerenteller, dit zag je echt nooit.
Op de laatste foto zijn ook nog net de knopjes voor de voorste ramen te zien, cool.
het logootje met de man met engelse hoed, is dat voor je hoed?
nog nooit gezien

5311689f-1301-433c-b8a2-b44272b8cdb5

f270ce51-5717-4502-b2c2-3125aef9694a

Nog nooit van gehoord, deze gerebadgete Mitsubishi Starion, maar staat niet ver van hier…
volgens mij al eerder voorbij gekomen, maar verkopen wil hij hem in ieder geval niet. 3 slechte foto's en daar moet je het mee doen.

Ik vind die iQ nog best duur, de schade laten maken en opnieuw spuiten ben je ook zomaar 2.5k kwijt en daar heb je voor het totaal bedrag genoeg andere te koop staan.

Ik niet. Vergis je niet in de prijzen (en kwaliteit) van een IQ.. het is geen Aygo.

Voor handig iemand of met connecties die de schades kan herstellen is het bijna een no-brainer.
Geef je er niet om, ook prima. Dan heb je voor heel weinig een briljante kilometervreter.

Heeft wat schade en loslatende lak maar 1e eigenaar, dealeronderhouden en slechts 117K erop.
Voor die prijs het vermelden hier waard.

Ik heb vaker lakproblemen gezien, maar deze is gewoon verwaarloosd... Zowel van binnen als van buiten. Onderhoud zal dus ook wel matig zijn...

Idd zal iemand die zelf spuitwerk kan doen/goedkope adresjes heeft interessant zijn. Maar er moet veel aan gebeuren om dat nog een knap gebakje te laten worden.

Dat dus, ook het stuur ziet er slecht uit en de rest van het interieur heeft ook betere tijden gekend.Terwijl als je even op Gaspedaal kijkt staan er genoeg exemplaren met meer kilometers op de teller die er beter uit zien van binnen. De kwaliteit kan dan goed zijn, hier is niet veel meer van te maken voor een fatsoenlijk bedrag. Je moet wel heel erg graag iQ rijden om deze te kopen.

Sommigen proberen het gewoon. Het is ook maar een vraagprijs. Ik vind bij auto’s in deze staat altijd als de ruitenwissers zo staan net alsof het een kind is wat zielig kijkt. “Help, red mij…!”
0-51ee8e81037df583b9b3c818f9c2aa18.jpg

@Jay DoubleYou , dat klopt.

Ik ben ook lichtelijk verbaasd erover, ik ben wel eens daar wezen kijken naar iets, die ietwat niet nette (laat ik het netjes houden) auto past niet helemaal binnen het bedrijf.

Ik vind 1000 euro vraagprijs voor een opknapper Automaat met 122k km uit 1989 nog niet eens zo gek...
Zolang er maar wel gewoon papieren bij zitten...
Bied ter plekke 500 euro voor die auto (zal wel meer kosten, maar altijd laag beginnen) en knap hem op. Kan nog best wat leuks worden en zn geld opleveren als die in fatsoenlijke staat wordt gebracht...

Zo vaak zie je ze niet meer.

Zag gisteren ook een aantal op Marktplaats die particulier best leuke auto’s aanboden, maar dan met halve foto’s of de helft ondersteboven.

Zulke advertenties klik ik dan gelijk weg of ik zou die mensen een cursus Fotografie en een cursus Tekstschrijven aanbevelen. :ROFLMAO:

Ja, maar dan ben je alleen advertenties aan het kijken.

Als je serieus interesse heb in een auto, vind ik het een beetje dom om hem te "weigeren" omdat er een paar foto's verkeerd om staan oid.

Ja, maar dan ben je alleen advertenties aan het kijken.

Als je serieus interesse heb in een auto, vind ik het een beetje dom om hem te "weigeren" omdat er een paar foto's verkeerd om staan oid.
Muah. Als iemand niet fatsoenlijk de moeite neemt om tekst te schrijven of foto's te maken, zegt dat ook wat over de staat van de auto en wat voor verkoper je te mee te maken krijgt.
Nee niet iedereen is digitaal even vaardig, maar als je iets wilt verkopen trek je met slechte foto's en belabberde tekst weinig tot geen kopers aan. (of alleen kopers die je niet wilt hebben zoals exportridders en kaartje onder de ruitenwisser inkopers...)

Marketing is wel een dingetje waar veel autobedrijven en particuliere verkopers echt weinig kaas van gegeten hebben...
Het is of slecht, of ze willen het te goed doen. Ik zie zelden bedrijven die het goed voor elkaar hebben.
Particulieren doen vaak hetzelfde.

Het zijn juist advertenties waar je op af gaat als je goedkoop een dealtje wil scoren...
Als er weinig moeite wordt gedaan kun je ook weinig geld daarvoor terug verwachten...

Dat is precies wat ik met mijn opmerking bedoelde. Net als wat je zegt met websites. Dat zijn in feite de eerste indruk en visitekaartje van je bedrijf. Als je daar dan belabberde foto’s of teksten op zet, dat gaat nie werken nie…!

Een offtopic zijweggetje: zo staan krantenartikelen op de Telegraaf-site als je goed leest ook steeds vaker bol van de spelfouten. Vind ik echt niet kunnen eigenlijk.

Ach, het past wel bij de kwaliteit van de inhoud.

Voor wat de foto's betreft: als ik twee even interessante advertenties zie staan en een ervan heeft goede foto's, dan wordt die andere overgeslagen. Als je geen goede foto's maakt van iets wat je in elk geval ten dele op zijn uiterlijk wilt verkopen, dan ga ik er vanuit dat het uiterlijk niet zo fraai is. De keren dat ik dit heb genegeerd, hebben deze stelling onderschreven.

Wat ik bedoel te zeggen is: als je zo graag wil verkopen, neem dan ook even de tijd om het aantrekkelijk te maken voor de koper. ;)
Ik heb er ook wel wat verkocht maar een advertentie maken vind ik best moeilijk. Je wil toch de staat van de auto correct vermelden maar ik ben niet zo van het te mooi voorstellen.

Ik ben vooral in voor advertenties die geen verhaal brengen maar een opsomming van plus en min punten. Het wordt toch niks als de foto's prachtig zijn maar bij bezichtiging het een poffertjeskraam blijkt.

Bij het maken van een advertentie is het een beetje zoals je behandeld wilt worden. Zet in een advertentie de dingen die jij ook verwacht in een advertentie tegen te komen oftewel, behandel mensen zoals jij ook behandeld wilt worden. Meld wat er aan mankeert, maar ook wat er goed is en dan niet de standaard zinnetjes. Maar bodem, kokerbalken ed zijn hart. Maar er zitten gaten in het voorscherm.

Ik heb er ook wel wat verkocht maar een advertentie maken vind ik best moeilijk. Je wil toch de staat van de auto correct vermelden maar ik ben niet zo van het te mooi voorstellen.

Zolang je zonder allerlei gekkigheid meldt wat de daadwerkelijke staat is en wat er aan mankeert is het goed, toch?

Muah. Als iemand niet fatsoenlijk de moeite neemt om tekst te schrijven of foto's te maken, zegt dat ook wat over de staat van de auto en wat voor verkoper je te mee te maken krijgt.
Nee niet iedereen is digitaal even vaardig, maar als je iets wilt verkopen trek je met slechte foto's en belabberde tekst weinig tot geen kopers aan. (of alleen kopers die je niet wilt hebben zoals exportridders en kaartje onder de ruitenwisser inkopers...)

Marketing is wel een dingetje waar veel autobedrijven en particuliere verkopers echt weinig kaas van gegeten hebben...
Het is of slecht, of ze willen het te goed doen. Ik zie zelden bedrijven die het goed voor elkaar hebben.
Particulieren doen vaak hetzelfde.

Het zijn juist advertenties waar je op af gaat als je goedkoop een dealtje wil scoren...
Als er weinig moeite wordt gedaan kun je ook weinig geld daarvoor terug verwachten...
Beetje late reactie, maar goed.
Ben ik het toch niet helemaal mee eens. Oudere mensen zijn meestal helemaal niet zo handig met dit soort dingen, maar zorgen vaak juist wel dat hun auto pico bello in orde is.

Dat iemand niet handig is met internet etc, zegt natuurlijk niets over hoe ze hun auto hebben onderhouden.

Nou is er natuurlijk ook wel een verschil tussen iemand die zonder na te denken een advertentie online pleurt, of iemand die er gewoon niet lekker uit komt. En dat verschil kan je meestal ook wel zien. Als het iemand duidelijk helemaal niets interesseert, heb je natuurlijk wel een punt.

Geloof het of niet, als ik zo'n advertentie zie vind ik het inderdaad juist interessant.

Het zijn ook vaak mensen die er gewoon vanaf willen voor een eerlijke prijs. Ze hoeven niet de hoofdprijs, als ze er maar vanaf zijn. Dit soort mensen zijn geen handelaars, en hebben ook geen zin in heel hard onderhandelen etc. Beetje het "wij kopen auto's" idee. Ze willen er gewoon vanaf zonder teveel gedoe. Dat het dan wat minder oplevert is niet anders.

Zoals je ook zegt, sommige mensen doen ook gewoon veel te veel moeite, vind ik ook een beetje een afknapper. 367 foto's, gemaakt door een fotograaf, en een boekwerk bij de advertentie. Dat werkt ook niet echt als je het mij vraagt.

Niemand bekijkt al die foto's, en leest het hele boek. Tenzij ze echt interesse hebben. Maar dan komen ze ook wel langs om gewoon een keer te kijken, en kan je de boel gewoon persoonlijk vertellen.

Foto of 10, alle hoeken etc, (vergeet het interieur ook niet) zodat je duidelijk kan zien dat er geen schade op zit of zo. Dan een simpel verhaaltje over onderhoud, evt problemen of wat dan ook, prima. Heel veel meer moet je inderdaad ook niet doen als je het mij vraagt.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan