Het leuke en/of zeldzame projectauto te koop/gezocht topic

De Tempo's zijn inderdaad erg apart. Ze delen ook onderdelen met Volkswagen, zo is het ''dashboard'' (teller met knoppen) vergelijkbaar met dat van een brilkever.

Audi80Coupé zei:
De Tempo's zijn inderdaad erg apart. Ze delen ook onderdelen met Volkswagen, zo is het ''dashboard'' (teller met knoppen) vergelijkbaar met dat van een brilkever.

De eerste generatie (het 2e aangeboden exemplaar) had ook een VW-motor. Maar natuurlijk is VW snel gestopt met het leveren van motoren aan Tempo i.v.m. concurrentie met de eigen T1.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=19

$_85.JPG

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=34

$_85.JPG

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1152266519-golf-1-gti-1980-grijs-origineel-nederlands-nap-kilometers.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=8
$_85.JPG

https://ww3.autoscout24.nl/classified/309235520
Komt op mij over als een redelijk kansloos project.
0309235520001.jpg

Leuk Visaatje, praktisch gelijk aan mijn eerste auto. Alleen ontbreekt de (van binnenuit verstelbare) rechterbuitenspiegel, die er bij de trekhaak eigenlijk wel op zou moeten zitten.

Die Visa reed hier in de omgeving rond. Aardige eigenaar waarvan ik gedacht had dat hij hem wel zou koesteren. Nu toch te koop. Ik vraag me af wat er precies aan mankeert omdat er geen APK meer op zit, kan van alles zijn natuurlijk.

rzasa zei:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1152266519-golf-1-gti-1980-grijs-origineel-nederlands-nap-kilometers.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=8
$_85.JPG
Vraagprijs was €4750,- Was bij andere verkoper (handelaar) even te koop op Marktplaats https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1153055752-golf-1-gti-1980-met-kleine-achterlichten.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=22 voor €6600,- maar ook alweer weg van Marktplaats. Nu misschien te koop voor (gok) €8500,-???

aan die Visa moet het nodige gebeuren voor de APK:

ik had het gevraagd, maar het is me te veel werk: (als hij om de hoek had gestaan was het een ander verhaal geweest vrees ik :p)

Wielremcilinders achter
Stuurkoppeling
Voorruit
Voorbanden
Accu vervangen (te groot) en vastzetten.

ginkelvanmichiel zei:
aan die Visa moet het nodige gebeuren voor de APK:

ik had het gevraagd, maar het is me te veel werk: (als hij om de hoek had gestaan was het een ander verhaal geweest vrees ik :p)

Wielremcilinders achter
Stuurkoppeling
Voorruit
Voorbanden
Accu vervangen (te groot) en vastzetten.
Dagje klussen en gaan.
Als je hem koopt, heb ik een voorruit voor je.

rzasa zei:
https://ww3.autoscout24.nl/classified/309235520
Komt op mij over als een redelijk kansloos project.
0309235520001.jpg

Ziet er inderdaad jammerlijk uit, maar *piep* wat zou ik graag het eindresultaat zien, hehe. :p

Ik ben gisteren bij de GT geweest. Het is een heel project om hem weer 100% te krijgen. Maar zeldzaam genoeg om gered te worden!
Vandaag wordt hij opgehaald door een Opelliefhebber uit het noorden. Hij gaat hem beetje bij beetje op proberen te knappen.

Dat is fantastisch! Ik zag op de foto's al een hoop gebruikssporen (niet zo gek natuurlijk met deze kilometerstand), dus hulde voor degene die deze serieus wil gaan redden.(y)

Is die niet toevallig dat exemplaar dat pas (zonder bericht van een kapotte motor) voor €1500 stond?

In principe natuurlijk geen geld voor een R8.

Als je dat ding koopt moet je toch al rekening houden met een complete revisie in je achterhoofd aangezien de meeste mensen het stukje delicate techniek dat een wankelmotor is niet begrijpen. Maar soms geef je dan alsnog teveel uit. Dit is perfect!

De motor van een MX-5 met bijvoorbeeld een compressor zou er ook in moeten passen, heb ik wel eens gelezen.

Leuk voor onderdelen die RX8 maar het word wel erg duur om hem weer rijdend te krijgen, 2500/3000 voor de motor of de revisieset dan nog laten uitvoeren en dan nog kenteken ed gaan aanvragen, ben je zomaar 5000 euro kwijt + de aanschaf.

Die 133 (ik ken dat modelnummer niet) is een leuk ding! Lijkt me niet duur, want hij ziet er redelijk uit.

Barri zei:
Die 133 (ik ken dat modelnummer niet) is een leuk ding! Lijkt me niet duur, want hij ziet er redelijk uit.

De 133 is eigenlijk een Seat uit de tijd dat daar verder nog Fiats in licentie werden gebouwd. Technisch komt hij overeen met de vroegere Fiat 850, dus een watergekoelde viercilinder achterin. Grote kans dat deze naar Finland gaat, daar wordt met die dingen geraced.

Barri zei:

Het is eigenlijk ook een Seat, maar in landen waar dat merk nog onbekend was, werd 'ie als Fiat verkocht. In de basis is het een stokoude Fiat 850.
Prijs is niet hoog, maar er is dan ook nauwelijks vraag naar. Maar als je 10-20 jaar geduld hebt, dan kun je het veelvoudige ervoor vragen. In de toekomst een zeer gewild curiosum.

Uhu! En ik volg de markt op de voet. Zeer interessante ontwikkelingen zijn er gaande.

Ik weet het niet hoor. Ik vraag me af of zo'n Seatje wel "iconisch" genoeg is. Maar we zullen het meemaken.

Nee, dat is 'ie zeker niet. Daarom dat het ook zo lang duurt. Een 2CV of Volvo van deze leeftijd is allang in waarde geklommen. Maar het bijzondere verhaal en de zeldzaamheid zullen 'm als 'ie 50-60 jaar oud is relatief waardevol maken. Het zullen geen Gullwing-prijzen worden, maar een factor 5-10 zie ik voor een mooi exemplaar wel gebeuren.

ukomulnvvk9re.jpg

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/fiat/m1153402832-fiat-128-1-3-cl-1977-rood.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=5

929V6 zei:
Ik weet het niet hoor. Ik vraag me af of zo'n Seatje wel "iconisch" genoeg is. Maar we zullen het meemaken.
Misschien dat de jeugd van nu ze ooit gaat waarderen. Ik denk dat de 50+ers bij het zien van zo'n ding spontaan gordelroos krijgt, wat waren dit slechte auto's destijds.

Aras zei:
929V6 zei:
Misschien dat de jeugd van nu ze ooit gaat waarderen. Ik denk dat de 50+ers bij het zien van zo'n ding spontaan gordelroos krijgt, wat waren dit slechte auto's destijds.

Dat zijn Suds en Ritmo's ook, en toch stijgen de prijzen daarvan al jaren.

Barri zei:
Fura Spider zei:
zombies zei:
@Fura Spider, je foto en de link zijn niet hetzelfde.
Sorry, is inmiddels aangepast!
Leuk ding, maar ehm bodem hard en dorpels niet? Sinds wanneer horen de dorpels niet meer bij de bodem :)
Die horen gewoon bij de bodem, maar Jakop mag de auto niet kopen. Na het zien van de advertentie vertrouw ik het niet.

RobEU zei:
Aras zei:
929V6 zei:

Maar dat zijn plezierig rijdende modellen die menigeen nog kent en ik denk dat dat ze ook meer gewild maakt. En dan nog zie ik bij de Ritmo eigenlijk alleen bij de sportieve uitvoeringen een significante waardestijging ten opzichte van enkele jaren geleden. De jeugd van nu is ook eigenlijk nog te jong voor de Fiat 133 aangezien ze in de late jaren tachtig al praktisch uit het straatbeeld verdwenen waren. Zijn er eigenlijk goede voorbeelden van curiositeiten die op 40-jarige leeftijd nog zo goed als waardeloos waren, maar 10-20 jaar later ineens veel geld opbrachten?

929V6 zei:
RobEU zei:
Aras zei:
929V6 zei:

Maar dat zijn plezierig rijdende modellen die menigeen nog kent en ik denk dat dat ze ook meer gewild maakt. En dan nog zie ik bij de Ritmo eigenlijk alleen bij de sportieve uitvoeringen een significante waardestijging ten opzichte van enkele jaren geleden. De jeugd van nu is ook eigenlijk nog te jong voor de Fiat 133 aangezien ze in de late jaren tachtig al praktisch uit het straatbeeld verdwenen waren. Zijn er eigenlijk goede voorbeelden van curiositeiten die op 40-jarige leeftijd nog zo goed als waardeloos waren, maar 10-20 jaar later ineens veel geld opbrachten?

Als er een correlatie was tussen rijkwaliteit en dagwaarde, dan werden 2CV's gratis uitgedeeld. ;)
En ja, die voorbeelden zijn er zeker, hoewel het niet om exact 40 jaar zal gaan. Maar als je kijkt naar bijvoorbeeld Japanse auto's uit de jaren 70, dan valt op dat die 5-10 jaar geleden nagenoeg waardeloos waren, en er nu heel flinke prijzen voor worden gevraagd. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor Simca's, Vauxhalls, Rovers en sovjet-merken, hoewel het per model erg kan verschillen. Vergeet ook niet dat vanaf een bepaalde leeftijd, iedere klassieker wel een bepaalde waarde kent. Puur door die ouderdom. Nu zal de ene meer opbrengen dan de ander, en zal de een wat sneller weg zijn dan de ander, maar echt oud spul heeft sowieso waarde.

Sportieve Ritmo's zijn inderdaad gauw meer in waarde gestegen (zoals eigenlijk alle hot hatches vroeg of laat doen), maar ook de gewone modellen zijn qua waarde verveelvoudigd. Dit komt vooral doordat ze nagenoeg niets waard waren en ze nu gauw in de vier cijfers zitten.

Terug
Bovenaan