Het leuke en/of zeldzame projectauto te koop/gezocht topic

1986 Citroen BX 1.4

$_85.JPG

1980 Volkswagen Golf 1.5 GLS

$_85.JPG

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/te-koop-mini-1000-nu-e-350-zo-mee-140928211.html?sr_ab=0
Iemand?
140928211_1_big.jpg

Die Charade is heel gaaf, hoewel ik niet zo goed moet weten wat ik van de prijs moet vinden. Het is wel echt een geweldig ding, dat staat buiten kijf.

Dat vroeg ik mij ook al af. Enige wat ik kan bedenken is het voetje van een staand logo, zoals de Mercedes-ster.

Ouwediesel zei:
Voor m'n gevoel rijden er hiervan niet zo heel veel meer rond.

Aan dit exemplaar zie je ook hoe dat komt. Opvallende vraagprijs overigens, voor een niet rijdende en uiterst roestige, ongewilde auto met bijna 2,5 ton op de klok...

Vier keer een Opel GT...

$_85.JPG

https://link.marktplaats.nl/m925939152

Arme, arme Starlet.

$_85.JPG

https://link.marktplaats.nl/m923214125

Leuk, de 100A heb ik laatst gespot. De eigenaar is niet alleen voor de foto's te lui om naar de wasstraat te rijden, de RDW heeft aardig gelijk met zijn 'groen'.

rzasa zei:
https://ww3.autoscout24.nl/classified/270652612?asrc=st|as
Datsun 100a

Verder ruikt de auto momenteel nogal naar benzine (zonder dat ik ergens een lek kan constateren) maar gek genoeg verbruikt de auto er ook niet minder door.

*-)

Ook apart dat-ie als 1000 bij de RDW staat geregistreerd.

Een door tijdgebrek gestrand Matra Rancho project, deze Rancho verdient het om weer de weg op te komen.
https://www.simcaclub.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=469

Zouden jullie het aanraden om als 20 jarige een hobby auto te kopen ik heb nu een half jaar een eigen auto puur voor stage en kan hier niet echt aan sleutelen maar ik heb vrij veel vrije tijd en vind het wel leuk om iets aan mijn auto te doen.

Ik heb vrijwel geen ervaring met auto's sleutelen maar wil er dus graag wel meer over lezen.
Ik heb dus ook niet overdreven groot budget wat ik eraan zou willen uitgeven.

Ik had zelf ook helemaal geen ervaring met sleutelen. En om dat te leren had ik ook mijn MX5 gekocht...
... En ik vind het heerlijk om te doen!

Wel raad ik je aan, koop geen echte projectauto. De MX van mij werd aangeboden als 'in zeer goede staat'. Maar er valt nog genoeg aan te doen
En verkijk je niet op de kosten die een hobbyauto met zich meebrengt, je hebt een hoop 'verplichte kosten' waar je jezelf gewoon niet onderuit kunt praten 8-) Al die upgrades kunnen nog best duur zijn

Maar ik zeg doen!

Goedendag zei:
Ik had zelf ook helemaal geen ervaring met sleutelen. En om dat te leren had ik ook mijn MX5 gekocht...

Wel raad ik je aan, koop geen echte projectauto. De MX van mij werd aangeboden als 'in zeer goede staat'. Maar er valt nog genoeg aan te doen
En verkijk je niet op de kosten die een hobbyauto met zich meebrengt, je hebt een hoop 'verplichte kosten' waar je jezelf gewoon niet onderuit kunt praten 8-) Al die upgrades kunnen nog best duur zijn

Maar ik zeg doen!

Waarschijnlijk wil ik dan wel een redelijke oldtimer kopen zodat ik ook minder wegenbelasting betaal en wel wat aan verzekering weet niet wat mensen hier slim lijkt?
En ik hou wel van grote motors maar die zijn natuurlijk dus wel veel duurder om op te knappen/ onderhouden dus wat zoudne jullie aanraden?

Gijs170 zei:
Goedendag zei:

Maar ik zeg doen!

Waarschijnlijk wil ik dan wel een redelijke oldtimer kopen zodat ik ook minder wegenbelasting betaal en wel wat aan verzekering weet niet wat mensen hier slim lijkt?
En ik hou wel van grote motors maar die zijn natuurlijk dus wel veel duurder om op te knappen/ onderhouden dus wat zoudne jullie aanraden?

Alles staat of valt met je budget. Zolang dat niet bekend is, is er eigenlijk vrij weinig zinnigs te zeggen of het wel of niet mogelijk is voor je. Als je het wel kunt doen, dan zou ik het zeker doen. Begin lekker simpel met een Kever of zo, en dan leer je al een hoop. Ik overweeg ook iets dergelijks.

Kies ook niet iets zeldzaams. Onderdelen zijn dat dan namelijk ook. Een Kever zoals Rob suggereert of een Eend zijn lekker low-budget sleutelen. Iets als een MX-5 is ook leuk en ook goed te doen, maar dan betaal je wel gewoon de volle mep aan wegenbelasting.

Grote motoren zijn geweldig inderdaad :) Maar kost ook een hoop. Als het budget dat niet toelaat, dan is dat meer iets voor als je afgestudeerd bent en een baan en dus meer geld hebt. Moet je alleen wat geduld hebben ;)

Inderdaad, als student moet je wel zorgen dat je niet een al te gek wagenpark hebt... :-D(:B

@PM zei:
Ja maar jij hebt er nog twee banen bij ofzoiets toch? You'll sleep when you're dead? (:B

Hmm nog niet bijna maar ik zal wel beginnen ja met iets kleins ;)
Studeer als het goed is over 2 jaar af maar je moet natuurlijk klein beginnen.
Budget zal rond de 1000-2000 zitten overigens.

Gijs170 zei:
@PM zei:
Ja maar jij hebt er nog twee banen bij ofzoiets toch? You'll sleep when you're dead? (:B

Hmm nog niet bijna maar ik zal wel beginnen ja met iets kleins ;)
Studeer als het goed is over 2 jaar af maar je moet natuurlijk klein beginnen.
Budget zal rond de 1000-2000 zitten overigens.

Neem dan een dubbele baan, heb je twee keer zoveel vakantie en tijd om te sleutelen..

Of leer sleutelen met iets waar geen kenteken op zit, heb je ook geen vaste lasten. Zelf leer ik het sleutelen met zitmaaiers en quads. Daardoor leer je ook gauw genoeg hoe bijvoorbeeld een benzinemotor in elkaar zit.

PS hier spreekt ook een student die zich niet meer dan 1 auto kan veroorloven ;) , heb daarom een auto, quad en golfkar :T

ginkelvanmichiel zei:
Neeee... die Stanza... Wie red hem? Jammer dat er geen foto's van de mindere punten zijn...
Ik heb de Stanza zo'n 2 maanden geleden bekeken. Hij is in vrij behoorlijke staat. De carrosserie is voor z'n leeftijd en zeker voor een japanner nog vrij goed. De lak ziet er nog erg mooi uit. De onderkant heb ik niet gezien. Wel erg jammer dat de linker buitenspiegel niet origineel is en er erg gekunsteld in zit. Ook het interieur is nog erg mooi, en dat voor bekleding in zo'n lichte kleur. Een mooie projectauto voor de liefhebber.

Na twee mislukte/onduidelijke acties ben ik daar niet meer zo voor te porren eigenlijk.

Valt me mee dat 'ie nog zo redelijk is. Hopelijk wordt 'ie dus nog gered!

De vraagprijs is voor een reddingsactie aan de hoge kant, en liefhebbers zijn er te weinig. Ik moet echter wel eerlijk bekennen dat ik overwogen heb om hem te kopen, maar voor mijn gezin is hij niet praktisch genoeg.

Ik denk er even over na. Op zich een leuke auto. Vervelende is dat ik nog geen zekerheid heb mbt werk na 31/7... Vandaar dat ik nu nog niet kan besluiten. Gelukkig is de markt voor Stanza's niet zo groot, en worden de automaten ook niet vaak geëxporteerd.

Bij dezelfde handelaar heb ik mijn Favorit ook gekocht. de wielkasten achter kunnen wel wat aandacht gebruiken, maar zeker een redelijk nette auto

Terug
Bovenaan