Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

12.750 euro

0338229945002.jpg

Volvo

0338794211001.jpg

Dat een Saab 900 turbo iemand aanspreekt snap ik nog wel, maar zo'n 9000 is zo'n onbenullige auto. Veel mee gereden destijds, totaal nikszeggend ding.

@MX6 voor dat geld koop ik liever de Golf, wat een ontzettend lelijk hok deze Bentley.

Die Rover 6 vond ik geweldige auto's in die tijd, een kennis van me had er een, met het reservewiel achterop. Volgens mij wel roestgevoelig. Maar ik vond het een geweldig ontwerp.

Die Rover P6 is alleen interessant als 3500, met de Buick motor dus. Zeer stijlvolle auto was dat.

Die V8 maakt m spannend en imposant, met erg mooi geluid. Een 2200TC is een bedaagde auto. Het verschil tussen een E12 518 en een 528i.

FH218374 zei:
Die V8 maakt m spannend en imposant, met erg mooi geluid. Een 2200TC is een bedaagde auto. Het verschil tussen een E12 518 en een 528i.

Op een of andere manier word ik me in dit verhaal aangetrokken tot de 518.

De record is een unieke wagen dat moet gezegd jammer dat de eigenaar, in deze prijsklasse, niet de moeite neemt om even de motorkap te laten spuiten, dit hoeft maar zo'n 200 te kosten.

m1247301413
[email subject="Alfa 33"]https://link.marktplaats.nl/m1247301413[/email]
$_85.JPG

Deze zag ik gister staan, vanochtend even opgezocht en kijk niet eens zo gekke duur.

Stif zei:
FH218374 zei:

Op een of andere manier word ik me in dit verhaal aangetrokken tot de 518.

De record is een unieke wagen dat moet gezegd jammer dat de eigenaar, in deze prijsklasse, niet de moeite neemt om even de motorkap te laten spuiten, dit hoeft maar zo'n 200 te kosten.
Want? De 528 geeft zoveel freude am fahren.

Zo'n E12 was nou niet echt betrouwbaar of lekker sturend. Ze roestte als een bezetene (konden ze bij Alfa nog wat van leren!).

https://www.autoscout24.nl/aanbod/oldtimer-renault-6-tl-oldtimer-benzine-grijs-c42f28ae-f961-4b56-9511-93b553ac4dd8?cldtidx=4
0338893913001.jpg

https://www.autoscout24.nl/aanbod/mazda-mx-3-1-8i-v6-xtreme-airco-benzine-grijs-358add01-b62b-4554-8bf9-c0fb5cb84071?cldtidx=5
0338890709006.jpg

BMW's uit de 70-er jaren roestten enorm. Een 518 is/was een suffe auto en van een 528i wordt je blij. Dat is het verschil.

Voor een Amsterdamse BMW dealer bracht ik eind 70-er jaren regelmatig nieuwe BMW's naar een tectyleerbedrijf in Boesingeliede. Na een aantal jaren bleek dat die auto's enorm gingen roesten daar waar er gaatjes in de carosserie waren geboord om te tectyleren.

Hele leuke peugeot 305 gtx ONK
Rijd echt super,heb m 6weken gehad,maar niet mijn ding

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1256345593-peugeot-305-gtx-leuke-youngtimer.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Kan iemand mij uitleggen waarom het leuk is om een Peugeot 305 te hebben? Een 504 coupe kan ik mij goed voorstellen, maar een 305...

Pininfarina design, voor de tijd potente motorisering, Frans comfort.. voor een klein bedrag rijdt je dan toch in iets bijzonders, niet iedereen heeft de pegels om er een paar youngtimer Benzen op na te houden ;)

FH218374 zei:
Kan iemand mij uitleggen waarom het leuk is om een Peugeot 305 te hebben? Een 504 coupe kan ik mij goed voorstellen, maar een 305...

Wat een rare opmerking. Ieder z'n ding toch?

Het is geen opmerking, maar een belangstellende vraag. Ik beschouw mijzelf als super-autoliefhebber maar dat "zie" ik dus niet, vandaar mijn vraag.

Een 305 is een zeldzaam ding nu. Het is niet mijn soort auto, maar ik kan het begrijpen dat iemand zo'n model waardeert. Niet zo groot als een 405, maar wel meer auto dan een 205. Lekker comfortabel!

Ik ga meer voor dit soort auto's; ik weet niet of ie volgens jullie al in dit topic thuis hoort, een vroege 850 Estate. Beginnen zeldzaam te worden en in deze kleur is het toch wel een heel leuk ding! En natuurlijk dat markante 5-cilinder geluid, waanzinnig!
<https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m1256182537-volvo-850-2-5-glt-20v-e2-1993-groen.html>
$_85.JPG

Laat iedereeen toch in zn waarde...
Mensen houden van zoveel verschillende auto's.
Bedrijfswagen liefhebbers heb je, liefhebbers van kale wagens heb je, liefhebbers van gewone auto's heb je...enz enz.

De volovom hgier boven is een hele vbroege te herkennen aan de iets plattere koplampen en natuurlijk de streepjes aan de zijkant van de bumper voor en achter.

FH218374 zei:
Het is geen opmerking, maar een belangstellende vraag. Ik beschouw mijzelf als super-autoliefhebber maar dat "zie" ik dus niet, vandaar mijn vraag.

Dat kan ik je wel uitleggen. Dat heet 'emotie.' En liefde voor een auto hoeft niet altijd iets te maken te hebben met het topmodel, of de dikste motor, en de meest exclusieve variant. Wij kennen elkaar; wij weten ook dat wij van de dikste Mercedessen houden en af en toe een ontaard snelle Porsche, maar ik zal je wat voorbeelden geven.

Ooit kocht ik een vrijwel nieuwe Corolla, een 1981 KE70 sedan. Ik koester goede herinneringen aan het ding. Mocht ik er eentje kunnen kopen, dan doe ik dat. Vanwege die herinneringen, niet vanwege de auto zelf. Zo ook met mijn huidige daily. Dat is een 200D met vijfbak. Voor mij een youngtimer die ik op historische gronden helemaal te gek vind. Ik reed er vier jaar taxi in. En zo zal iemand ook zijn geheel eigen redenen hebben om een 305 te kopen, en geen 504 coupé.

Maar wel altijd naar mijn maatstaven. Leeggereden zooi bekoort me niet. Tweedehands auto's ook niet. Het moet nieuwachtig zijn en weinig gelopen hebben. En dan mag het best wat kosten ook, als ik maar een tijdcapsule vind.

FH218374 zei:
Je bent super autoliefhebber maar snapt niet dat mensen andere keuzes maken dan jij das toch wel een beetje apart.
Ik snap heel goed dat mensen juist voor dit soort auto's gaan, ze worden zeldzaam maar blijven toch betaalbaar en het is weer eens wat anders dan al het gebruikelijk oldtimer/klassieker spul.

FH218374 zei:
Dat een Saab 900 turbo iemand aanspreekt snap ik nog wel, maar zo'n 9000 is zo'n onbenullige auto. Veel mee gereden destijds, totaal nikszeggend ding.

Waarom snap je wel dat een Saab 900 turbo iemand aanspreekt?

@zombies: ik begrijp zeker wel dat mensen andere keuzes maken dan ik. Sterker nog, ik heb helemaal geen klassiekers of youngtimers. Mensen doen maar. Maar ik zie dat dan even niet. Vandaar dus mijn vraag. We hoeven het bovendien ook niet altijd met elkaar eens te zijn he. En net zoals jij de vrijheid hebt om die keuze te verdedigen heb ik de vrijheid om die keuze te bekritiseren. That's all.

Gewoon Dirk zei:
On topic nog een stel leuke auto's:
Marktplaats
$_86.JPG

Heel mooi, zo een heb ik al lang niet meer gezien. Deze heeft nog maar weinig roest, iets wat wel het vermelden waard is bij een auto die werkelijk al roestend in de folder stond. Ik verwacht dat er bij deze auto een vakman met de tectylspuit te keer is gegaan.

Maar, de vering is recent onder druk gezet en toch staat hij er bij als een petjesgolf met de buik op de grond... Zou de vering lek zijn?

En waarom heeft iemand er een K&N (lookalike)filter op geprutst terwijl de auto als origineel aangeboden wordt? Juist die CV carburateurs staan er om bekend dat ze enigzins onderdruk in de luchtinlaat nodig hebben, omdat de gasschuif met het drukverschil tussen inlaat en buitenlucht omhoog getrokken wordt.

Ik zou hem graag kopen (zeker voor dat aantrekkelijke prijsje) maar reken er wel op dat je nog wat extra nodig hebt om hem weer 100% te krijgen. Het waren heerlijke scheurijzertjes.

Zo laag staat 'ie toch niet? Vergeleken met andere exemplaren op internet is de rijhoogte mijns inziens vrijwel gelijk. Hij zou van mij zelfs nog een tandje lager mogen hoor :D Uitlaatje is ook niet origineel overigens, maar wel gaaf!

Zadelsnuiver zei:
Zo laag staat 'ie toch niet? Vergeleken met andere exemplaren op internet is de rijhoogte mijns inziens vrijwel gelijk. Hij zou van mij zelfs nog een tandje lager mogen hoor :D Uitlaatje is ook niet origineel overigens, maar wel gaaf!

Misschien is hij bewust niet op hoogte gezet, laag bij de grond is immers de nieuwste mode. Het K&N filter doet ook vermoeden dat de auto meer petje dan concours moest zijn.

Maar de vering van deze auto's is complex, als er reparaties aan de vering nodig zijn kan je de portomonnee trekken.

Gewoon Dirk zei:
Een superautoliefhebber die het vooral belangrijk vind om overal maar zijn mening te spouwen, ik weet alweer genoeg...:T

Volgens mij doet iedereen dat, hier op het forum.

500 E zei:
Gewoon Dirk zei:
Een superautoliefhebber die het vooral belangrijk vind om overal maar zijn mening te spouwen, ik weet alweer genoeg...:T

Volgens mij doet iedereen dat, hier op het forum.
Dat is volgens mij ook het doel van een forum je kan je mening geven.

Dat is een neveneffect van een forum:D

Ik post hier niet voor niets niet zo vaak meer.

Jij hebt dan nog een zekere "status" als moderator, maar ik met mijn 40-jaar auto/klassieker ervaring, race-licentie, ex BMW-werkplaats medewerker en ex verzamelaar en nog steeds eigenaar van 5 auto's en 8 motorfietsen ben gewoon maar een NoNo, iemand die vaak maar wat onzin uitkraamt. En dat is jammer, want mijn tips en adviezen zijn goedbedoeld en onbezoldigd. Maar dat ga ik dus inperken omdat het niet wordt gewaardeerd blijkbaar.

Terug
Bovenaan