Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Opel Rekord C Coupé 1970 Oranje
$_85.JPG

Peugeot 504 Coupé 1972
IMG_6798_973731.JPG

Jeetje mina, wat een fraaie daklijn heeft die oranje opel.
Super geslaagd, de a-manta had een gelijkwaardige lijn.
Ooit heb ik gelezen/gehoord dat de ontwerpers van de toen nieuwe passat (1997-2005)zich hier op hebben geinspereerd.

Laat mij maar een oude l*l zijn, maar als ik die Opel en Peugeot zie begin ik bijna spontaan te kwijlen :) de auto's uit de jaren '60 & '70 blijven voor mij de allermooiste!! Zal wel jeugdsentiment zijn ;)

Wat een heerlijke originele en superdikke A4 zeg! 2.8i Quattro, handbak, schuifmaat en dat interieur!

https://link.marktplaats.nl/m1145675947

$_85.JPG

$_85.JPG

zombies zei:
Zadelsnuiver zei:
zombies zei:
Micha D. zei:
zombies zei:
Poetsen helpt niet, alleen overspuiten helpt.
Heb je het geprobeerd?
Ja ik spreek uit ervaring, wat je ook probeert mooi rood word het nooit meer de verf is verkrijt.

En mijn ervaring op een roze/rood Golfje uit '87 is dat je hem weer prima rood krijgt met de juiste spullen.
Het lijkt weer rood, maar de verf is dood en dat krijg je niet terug.
Maar wat is dan levende rode verf? Bloed?

Klopt. En het ergste is nog dat ze lak aan jouw deskundigheid lijken te hebben.

Zadelsnuiver zei:
Wat een heerlijke originele en superdikke A4 zeg! 2.8i Quattro, handbak, schuifmaat en dat interieur!

$_85.JPG

$_85.JPG

Holy moly, wat een lekker ding zeg! Volgende week haal je 'm op?
Wel oppassen met de bekleding hoor. Straks heb je dode leerverf. ;)

RobEU zei:
Zadelsnuiver zei:

$_85.JPG

$_85.JPG

Holy moly, wat een lekker ding zeg! Volgende week haal je 'm op?
Wel oppassen met de bekleding hoor. Straks heb je dode leerverf. ;)

Als hij er dan nog staat ga ik zeker even bellen :)

Ik verbaas me over het feit dat er helemaal niemand aanslaat op die geweldige Rover 216 van de vorige pagina...

rzasa zei:
Ik verbaas me over het feit dat er helemaal niemand aanslaat op die geweldige Rover 216 van de vorige pagina...

Ik moet zeggen dat ik hem wel even heb zitten bewonderen, maar geen reactie heb geplaatst... Als het een automaat had geweest had 'ie me wel aan het denken gezet.

Die Sierra is wel echt geniaal. Zelfde jaar als m'n Panda, kleurtje doet me er ook wat aan denken.

Die Rover 216 is overigens ook heel gaaf! Echt hele mooi staat ook. Alleen wie gaat er 2000 euro uitgeven aan een dergelijke auto? Ik denk dat je een vrij kleine markt aanspreekt.

Die A4 is ook fantastisch. Prachtig model ook nog steeds, doet modern aan.

Ja die Sierra ziet er onberispelijk uit en een Laser is altijd goed maar ding heeft 6 particuliere eigenaren gehad ipv de benoemde 2 en wie zegt dat 'ie nog niet klokje rond is geweest? Aan de andere kant is de prijs niet eens zo gek dus nu investeren en over 8 jaar incasseren; )

rzasa zei:

Waarom dat??
Het is een nette wagen maar daar is ook alles mee gezegd, crisis uitvoering vooral.

Bofkont zei:
rzasa zei:

Waarom dat??
Het is een nette wagen maar daar is ook alles mee gezegd, crisis uitvoering vooral.
Niets mis met een crisisuitvoering.
Zeldzaam bovendien.
Ik vind het dus wel een leuk ding.

Zeldzaam zijn ze zeker, heeft ook een reden.
Vond het vroeger al verschrikkelijke auto's toen ze nog vrij nieuw waren.
Maar dit is een net exemplaar, zijn er bijna niet meer.

De oudste Supercinq staat te koop:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/renault-r-5-gtl-benzine-rood-12876a50-037d-2439-e053-e250040a22cf?cldtidx=18
0312836597001.jpg

https://www.autoscout24.nl/aanbod/opel-corsa-1-2n-gl-benzine-grijs-c2fd6c50-cbe3-4c47-e053-e250040a9e59?cldtidx=2
0312846249002.jpg

35.000,- ??
https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-2002-tii-benzine-geel-0a755b50-0472-7f6c-e053-e250040ac3d4?cldtidx=20
0312801021006.jpg

https://www.autotrader.nl/klassieker/peugeot-405/1992/beetsterzwaag/8cpya/peugeot-405-19-sri-automaat-nlauto-leder-stuurbekr/
141258764-medium.jpg

https://www.autotrader.nl/klassieker/renault-25/1985/beetsterzwaag/8cqpp/renault-25-22-gtx-107-dkm-netjes-youngtimer/
141296693-medium.jpg

https://www.autotrader.nl/klassieker/mercedes-benz-e-klasse/1991/heerlen/8cqlw/mercedes-benz-e-klasse-200-500-500-e-326pk/
141224147-medium.jpg

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1169201418-nissan-sunny-coupe-1-5-gl-bj-1986.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=69
$_85.JPG

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/honda/m1167839475-honda-civic-usa-coupe-2011.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=81
$_85.JPG

@rzasa wat is er mis met de prijs van de 2002 Tii? Hij is nog ongebruikt, hier in Nederland staat er ook 1 te koop voor bijna 35k.

rzasa zei:
@zombies; Als dat de gangbare prijzen zijn dan heb ik niks gezegd.

Het is een prijs helemaal bovenaan de markt. De 2002 zit heel erg in de lift en prijzen stijgen al jaren, maar er zijn veel gelukszoekers actief. Die proberen de prijzen op te stuwen door er een idioot bedrag voor te vragen, en te doen alsof die auto dat ook echt waard is. Aan de advertentie van deze BMW kun je al zien dat diegene weinig kaas heeft gegeten van auto's verkopen. Er staan genoeg andere exemplaren te koop voor een pak minder, en niet per se in mindere staat.

Hmm...€5000,- euro voor een 405 uit 1992 of een Renault 25 uit 1986. Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het idioot veel geld.

Phoenixrood74 zei:
D. Elzinga zei:
@D. Elzinga: jij bent geloof ik niet zo'n fan van Bruno, toch? Zit er een luchtje aan deze auto?

Of er iets mis is met deze specifieke auto zou ik niet durven stellen (al betwijfel ik of heel lang ongebruikt buiten staan heel goed is voor een Sud), maar deze meneer heeft de wat merkwaardige neiging om zijn verzameling te "stallen" door ze (vaak op onhandige plekken zoals bij supermarkten of gewoon bij willekeurige mensen voor de deur) her en der maandenlang achter te laten. Tevens schijnt hij de conditie van de aangeboden waar nogal eens aan te dikken, heb ik gehoord.

RobEU zei:
rzasa zei:

Het is een prijs helemaal bovenaan de markt. De 2002 zit heel erg in de lift en prijzen stijgen al jaren, maar er zijn veel gelukszoekers actief. Die proberen de prijzen op te stuwen door er een idioot bedrag voor te vragen, en te doen alsof die auto dat ook echt waard is. Aan de advertentie van deze BMW kun je al zien dat diegene weinig kaas heeft gegeten van auto's verkopen. Er staan genoeg andere exemplaren te koop voor een pak minder, en niet per se in mindere staat.
Jij hebt er blijkbaar net zo weinig kaas van gegeten het is gewoon een gangbare prijs.

Boppie zei:
Hmm...€5000,- euro voor een 405 uit 1992 of een Renault 25 uit 1986. Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het idioot veel geld.
Dat is het ook, maar ja het is aan jou of je het waard vind om hem te kopen.

RobEU zei:
rzasa zei:

Dit is wel de gezochte TII-uitvoering en dat maakt denk ik wel een groot verschil uit ten opzichte van de heel gangbare gewone 2002. Maar dan nog lijkt het me erg veel geld, ondanks de uitvoerige restauratie.

De vraagprijs voor die R25 lijkt me wel oké gelet op de mooie uitvoering, staat en kleur. Is ook al echt een liefhebbersauto. Voor de 405 geldt dat nu nog in mindere mate en die lijkt me voor dat bedrag aan de stijf dure kant, hoe mooi hij ook is.

zombies zei:
RobEU zei:
rzasa zei:

Jij hebt er blijkbaar net zo weinig kaas van gegeten het is gewoon een gangbare prijs.

Vandaar dat de overige exemplaren allemaal minder kosten, op een paar exemplaren na die hetzelfde kosten....

@929V6,
Deze is inderdaad zeker meer gewild, maar als je kijkt naar de markt dan zie je dat 'ie helemaal bovenin de markt zit. Of dat terecht is mag je voor jezelf bepalen, hoewel wij het daar niet over oneens zijn geloof ik. De 02-serie is heel erg gehypet de laatste jaren, en daaruit ontstaan soms dit soort onzinnigheden. Ook aan deze advertentie zie je goed dat het puur om het geld draait, niet om de autoliefde.

Ik denk dat we het wel met elkaar eens zijn op dit punt, ik wou het alleen ietsjes nuanceren door aan te geven dat het een TII is. Dat had jij nog niet genoemd. Het speelt inderdaad ook met reguliere 02-modellen.

RobEU zei:
zombies zei:
RobEU zei:
rzasa zei:

Vandaar dat de overige exemplaren allemaal minder kosten, op een paar exemplaren na die hetzelfde kosten....

@929V6,
Deze is inderdaad zeker meer gewild, maar als je kijkt naar de markt dan zie je dat 'ie helemaal bovenin de markt zit. Of dat terecht is mag je voor jezelf bepalen, hoewel wij het daar niet over oneens zijn geloof ik. De 02-serie is heel erg gehypet de laatste jaren, en daaruit ontstaan soms dit soort onzinnigheden. Ook aan deze advertentie zie je goed dat het puur om het geld draait, niet om de autoliefde.
Je vergeet alleen dat deze nog maar 500km heeft gereden (als dat waar is) dat maakt de auto meer waard. De andere exemplaren hebben meer gelopen

zombies zei:
RobEU zei:
zombies zei:
RobEU zei:
rzasa zei:

@929V6,
Je vergeet alleen dat deze nog maar 500km heeft gereden (als dat waar is) dat maakt de auto meer waard. De andere exemplaren hebben meer gelopen

Ik vergeet dat helemaal niet, ik neem het alleen niet serieus. Het is gewoon de afgelezen kilometerstand. Een expert zoals jij zou dit toch zelf ook wel bedacht kunnen hebben...
Als dit wel het geval was geweest, dan had het er met koeien van letters boven gestaan. Anderzijds, deze amateur is te dom om niet even wat interieurfoto's erbij te doen en schermt liever met onzinkreten als 'mooiste van Nederland'. Lijkt me sterk dat hij alle 02's TII heeft gezien.

Ik denk dat je er van uit kunt gaan dat de BMW 500km heeft gereden na afloop van de "FrameOff" Vollrestauration. Die restauratiemethode vind ik erg knap, aangezien het hier een zelfdragende carrosserie betreft. Dus misschien verklaart dat de hoge prijs. De zwarte nieren zijn in de ogen van de verkoper misschien ook een factor die de waarde doet stijgen.

RobEU zei:
zombies zei:
RobEU zei:
zombies zei:
RobEU zei:
rzasa zei:

@929V6,

Ik vergeet dat helemaal niet, ik neem het alleen niet serieus. Het is gewoon de afgelezen kilometerstand. Een expert zoals jij zou dit toch zelf ook wel bedacht kunnen hebben...
Als dit wel het geval was geweest, dan had het er met koeien van letters boven gestaan. Anderzijds, deze amateur is te dom om niet even wat interieurfoto's erbij te doen en schermt liever met onzinkreten als 'mooiste van Nederland'. Lijkt me sterk dat hij alle 02's TII heeft gezien.
lezen is niet je sterkste punt dat is wel duidelijk. Maar dat jij het niet serieus neemt is jou probleem, een goede gerestaureerde 2002 Tii is heel veel geld waard en de andere exemplaren staan te koop voor het zelfde bedrag wat niet wilt zeggen dat het er ook voor betaald word.

Terug
Bovenaan