Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

1999 Mercedes-Benz E 430 T Avantgarde

$_85.JPG

Bijzonder kleurtje, originele en nette staat, maar is zo'n Corrado al zo hard in waarde aan het stijgen of is deze gewoon heel duur?

Ook dat, maar de prijzen zijn ook echt wel fanatiek gestegen de laatste jaren. Nu is deze wel tamelijk duur, maar voor de helft een mooi exemplaar vinden, wordt al lastig.

Mooie Corrado! (tu)

$_85.JPG

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/seat/m1138889110-seat-toledo-1-6-55kw-1999-grijs.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=14
$_85.JPG

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m1128732378-opel-vectra-1-8-s-aut-s6-1989-grijs-1e-eigenaar-uniek.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=15
$_85.JPG

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/pontiac/m1134282652-pontiac-firebird-5-0-tbi-v8-automaat-1988-jaar-apk.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=42

Die Mercedes E430T is stevig aan de prijs en ik zie iets aan die auto alsof t niet klopt. Ook stoel oogt bijvoorbeeld niet fris voor zn kilometerstand. Even los van deze, maar een E430 is wel een pure verwenauto.

FH126560 zei:
Die Mercedes E430T is stevig aan de prijs en ik zie iets aan die auto alsof t niet klopt. Ook stoel oogt bijvoorbeeld niet fris voor zn kilometerstand. Even los van deze, maar een E430 is wel een pure verwenauto.

Deze staat gewoon niet lekker op z'n wielen, ik heb ook geen idee wat er mis is. Ziet er heel zielig uit terwijl ie de baas moet zijn.

Die hebben vaak een woest hamerende dieselmotor in het vooronder, in plaats van een zijdezachte purrende V8. ;)

D. Elzinga zei:
Grappig ik was even aan het rond snuffelen in deze berichten en kwam deze Mazda tegen. Die heb ik gekocht omdat die zo ontzettend netjes en mooi was/is( achterin was nog nooit gezeten). Geen vlekje roest en echt van een oude man geweest. In 1991 nieuw gekocht en deze man is in 2016 overleden.
Vorige week een complete tectyl behandeling laten uitvoeren dus de Mazda kan er nog jaren tegen.

smarter zei:
Deze staat gewoon niet lekker op z'n wielen, ik heb ook geen idee wat er mis is. Ziet er heel zielig uit terwijl ie de baas moet zijn.

Als er één model van Mercedes is dat schreeuwt om een setje patatsnijders is het de W210 wel. :T

FH126560 zei:

Inderdaad vreemd. Van een héél dikke Duitser geweest? Als je vergelijkt met de stoel in dit exemplaar (met ruim 3 ton op de klok) dan is het verschil wel opvallend.

Ik was het ding ook al tegengekomen maar was niet onder de indruk. Hij mist inderdaad iets. Smarter verwoordt het goed hierboven. De banden lijken een maatje te klein, of de velgen staan iets te ver naar binnen; ik weet het niet. Maar gooi er een setje pannenkoeken onder en je hebt wel een fraaie bak. Een dure, dat wel.

BIGHONDA LOVER zei:
D. Elzinga zei:
Grappig ik was even aan het rond snuffelen in deze berichten en kwam deze Mazda tegen. Die heb ik gekocht omdat die zo ontzettend netjes en mooi was/is( achterin was nog nooit gezeten). Geen vlekje roest en echt van een oude man geweest. In 1991 nieuw gekocht en deze man is in 2016 overleden.
Vorige week een complete tectyl behandeling laten uitvoeren dus de Mazda kan er nog jaren tegen.

Mooi ding, nu nog even een topic aanmaken in Mijn auto

Gijs571 zei:
Dit lijkt me ook wel een goeie investering:
Subaru Impreza GT Turbo 25Stars
$_85.JPG
Stond er nu minder dan 50.000 kilometer op de teller ja. Nu is het geen investering maar een kostenpost. Wel een leuke overigens. Lekker oprijden dus.

D. Elzinga zei:
Alleen die uitlaat al. Nu heb ik toch al niet zo'n heel goed gevoel bij de aanbieder. Er staat wel vaker wat wat op het oog leuk lijkt maar toch wat meer onderhoud vergt dan de advertentie doet vermoeden. Hij lift leuk mee op de hype voor Mercedessen maar ben niet overtuigd. Heb 2 exemplaren van dichtbij mogen bewonderen en die bleken achteraf toch minder te zijn dan op voorhand gedacht werd. Ik zou er niet snel wat kopen.

https://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/lancia/a112-abarth-5-bak/7017672
7017672_2.jpg

https://www.autowereld.nl/saab/9000/2-0i-16-cd-22344472/details.html
saab-9000-2-0i-16-cd-22344472-1.jpg

Is dit al bijzonder genoeg voor hier? Een naar mijn mening prachtige 406 break V6, met beige lederen interieur. Eentje uit de categorie: 'zo worden ze niet meer gemaakt'.
<https://ww3.autoscout24.nl/classified/304934372>
0304934372005.jpg

Ge-wel-dige 406. Heb het altijd (zeker als Break) een mooi model gevonden, die neus is zo tijdloos (tu). En in dit geval maken de motor en het interieur het natuurlijk helemaal af, geweldige vondst Barri!

Hij staat hier om de hoek en ik zit te neuzen naar iets van rond dat geld, met meer dan 4 cilinders. Maarja, wat moet ik met een zwarte Franse break?

Goed gevonden inderaad, erg fraaie 406. Een handbak V6 is nog zeldzaam ook. Ja als je de deur dichttrekt klinkt dat wat blikkerig maar ze rijden goed, zijn erg ruim, roesten niet en kunnen tegen een stootje. (tu)

Barri zei:
Hij staat hier om de hoek en ik zit te neuzen naar iets van rond dat geld, met meer dan 4 cilinders. Maarja, wat moet ik met een zwarte Franse break?

Heb wel een Duitse v6 voor je, houd je geld over.

Barri zei:
Is dit al bijzonder genoeg voor hier? Een naar mijn mening prachtige 406 break V6, met beige lederen interieur. Eentje uit de categorie: 'zo worden ze niet meer gemaakt'.
<https://ww3.autoscout24.nl/classified/304934372>
0304934372005.jpg

Zoo, dat is een mooi exemplaar! Alleen een setje luxe-kentekenplaten en hij ziet er echt ontiegelijk netjes uit!

Goede herinneringen aan de 406 Break, vroegahh een leaseauto van mijn vader, 7 zits dus met de stoelen naar achter dat was de attractie van de verjaardag! :P

Barri zei:

Kan je beter, vind ik, die Xantia Activa bij Mekenkamp ophalen. Ook handgeschakeld én dan heb je wel iets bijzonders (in de bochten). (tu)

2m4ps.jpg

Voor de BX-liefhebbers: deze BX Sport die (volgens de aanbieder) echt figureerde in een of enkele van de Flodder-films.

2ebeeed.jpg

Durashift zei:
Barri zei:

Kan je beter, vind ik, die Xantia Activa bij Mekenkamp ophalen. Ook handgeschakeld én dan heb je wel iets bijzonders (in de bochten). (tu)
Vind ze allebei superleuk.
Die Xantia V6 is legendarisch (ooit gelezen dat weinig auto's 'm bijhielden op het circuit), die 406 is erg sjiek. Is dat dezelfde motor? Ben bij allebei wel bang voor hoge kosten, regulier vanwege gewicht en verbruik, periodiek vanwege hoge km-standen.

cirKel zei:
2m4ps.jpg

Voor de BX-liefhebbers: deze BX Sport die (volgens de aanbieder) echt figureerde in een of enkele van de Flodder-films.

2ebeeed.jpg

Haha, de beroemde "oh buurman, wat doet u nu?!" scène. En even later "hoe wilt u betalen; cash, creditcard?". "Nee, Polaroid!".

HKluivert zei:
Haha, de beroemde "oh buurman, wat doet u nu?!" scène. En even later "hoe wilt u betalen; cash, creditcard?". "Nee, Polaroid!".

Volgens mij was die scène in/op/bij een CX GTi...

HKluivert zei:
Durashift zei:
Barri zei:

Die Xantia V6 is legendarisch (ooit gelezen dat weinig auto's 'm bijhielden op het circuit), die 406 is erg sjiek. Is dat dezelfde motor? Ben bij allebei wel bang voor hoge kosten, regulier vanwege gewicht en verbruik, periodiek vanwege hoge km-standen.

Zo'n jaar of 10-15 geleden waren er de "Vive la France" meetings op het circuitpark in Lelystad. Vooral mooie Franse auto's kijken maar desgewenst kon er ook een "head-2-head" race gereden worden. Ik ben er een paar keer geweest, en bij een van de edities was een rode Xantia 3.0 V6 Activa iedereen te snel af. En dan moet je nagaan wat voor auto's daar reden, van opgefokte 5jes Turbo tot Clio Williams en zelfs een paar hele snelle 205 GTI Turbo's.

cirKel zei:
HKluivert zei:

Buurman wat doet u nu? Moment vond inderdaad plaats op een CX, maar later wilde Sjonny de rode BX kopen met "Polaroid". Grandioos natuurlijk :D

Zadelsnuiver zei:
cirKel zei:
HKluivert zei:

Buurman wat doet u nu? Moment vond inderdaad plaats op een CX, maar later wilde Sjonny de rode BX kopen met "Polaroid". Grandioos natuurlijk :D
Gevonden, de betaalscene:
[video]https://m.youtube.com/watch?v=xQyGEEbvrmw[/video]

De acteur die de Buurman speelde is onlangs overleden btw; hij kon in ieder geval zeggen dat hij [---------], oh nee, dit is een auto-forum ;-)

Zadelsnuiver zei:
HKluivert zei:
Durashift zei:
Barri zei:

Zo'n jaar of 10-15 geleden waren er de "Vive la France" meetings op het circuitpark in Lelystad. Vooral mooie Franse auto's kijken maar desgewenst kon er ook een "head-2-head" race gereden worden. Ik ben er een paar keer geweest, en bij een van de edities was een rode Xantia 3.0 V6 Activa iedereen te snel af. En dan moet je nagaan wat voor auto's daar reden, van opgefokte 5jes Turbo tot Clio Williams en zelfs een paar hele snelle 205 GTI Turbo's.
Over die Xantia V6 gevonden "[&#8203;IMG]&#8203;

The Xantia Activa is a special version of the base Xantia, featuring hydropneumatic suspension along with active roll-bars, allowing the car to go around corners with no body roll. This model was extremely rare and sophisticated, especially if mated to the 3.0i V6 engine found on the regular Xantia (although some markets received smooth 2.0i Turbo, which had less power, but better torque distribution at low revs. I suggested the V6 model because statistically, this is the fastest model).

This car holds a record speed on Swedish maneuvering test, couldn't be beaten even by Porsche 996 GT2. Below you can check the fastest top speeds (in kph) of several different cars (for the full list of all tested cars proceed here ):

Citroën Xantia Activa V6 '99 = 85 kph
Porsche 996 GT2 '04 = 82
Audi R8 4,2 FSI '08 = 80
Opel Omega 2,2 (sportchassis)'00 = 80
Ford Focus RS '10 = 78
BMW M3 Coupé '07 = 77

https://ww3.autoscout24.nl/classified/306575824?asrc=st|as
0306575824001.jpg

https://ww3.autoscout24.nl/classified/306554217?asrc=st|as
0306554217002.jpg

https://www.autotrader.nl/auto/daihatsu-applause/1998/drachten/857ax/daihatsu-applause-16i-1eeig-lage-km-nwe-apk/
134014213-medium.jpg

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rover/m1139807942-rover-200-214-si-ascot-apk-11-2017.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=38
$_85.JPG

Terug
Bovenaan