Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Rob0032 zei:
Durashift zei:
(..)
Echter, is een, in een fatsoenlijke staat verkerende C-Kadett sedan, dan 4500 waard volgens jou?

In mijn ogen wel ja. Ik begrijp dat auto's die vroeger op elke straathoek stonden niet gauw het predicaat van 'bijzonder' krijgen, maar inmiddels zijn er relatief weinig van over. En uiteindelijk staat er dan wel een ruim 40 jaar oude oldtimer, met als bonus een typische kleur en origineel Nederlands kenteken. Prijzen voor auto's van 40 jaar en ouder, en in behoorlijke staat, beginnen bovendien ongeveer bij dit soort bedragen. Nette Kevers, 500'tjes en Amazons vind je niet meer voor een habbekrats, enkele uitzonderingen daargelaten.

Okay, ik snap je argumenten. Alleen de 'benchmark' auto's zijn dan, in mijn ogen, een schaal hoger op de 'klassieker status / bekendheid'..

Althans, ik zou dat geld daarvoor eerder betalen voor een 500 dan een Kadett.. Ondanks dat ik als kleine jongen best wel vaak in zo'n oranje gekleurde C-kadett achterin gezeten heb, met mijn Opa aan het stuur. :)
 
skitmeister zei:
Rob0032 zei:
Waarom doe je 'm al weg? Of was dat altijd het plan al? Leuk dat 'ie nu op kenteken staat. Heb 'm een paar weken geleden nog gezien, echt een heel tof ding! Erg nette prijs ook. (y) Ik denk overigens dat er meer Dacia 1300-onderdelen zijn dan voor de Renault 12, maar dat geheel terzijde. ;)

Het was niet het initiele plan, maar mijn internet-struinende ogen zien te veel leuks. Auto's die ik leuker zal vinden dan de Dacia (denk ik, hoop ik :confused: ). Daarvoor moet er wel geld zijn om uit te geven. Gevolg; Dacia in de verkoop.

bekend fenomeen. Hebben we allemaal wel last van. Succes met je zoektocht!
 
Jaguar XKR 4.0 V8 COUPÉ

$_85.JPG
 
rzasa zei:
Wát een geweldig mooie 166!

En ook behoorlijk aan de prijs! Het is toch een behoorlijk incourant model denk ik en dan liever maar ééntje met drie keer de kilometerstand, maar ook drie keer zo goedkoop.
 
De buren van ons in Enschede zijn na de DAF periode overgestapt op Mazda. Een witte 616 automaat uit 1973 was de eerste. Ik weet zelfs het kenteken nog: 27-49-ZD. Die auto hebben ze gehad tot 1981. Toen werd die vervangen door een gloednieuwe blauw metallic 323, 1,3 DX. Ik weet nog dat de 616 best wel roestig was bij inruil, bijvoorbeeld onder de achterruit.

Dat deze zo mooi de tijd is doorgekomen is natuurlijk fantastisch. Iets als dit heeft zeldzaamheidswaarde.
 
image1_573d79a57dbc3573d79a57dc01.jpeg

Subaru Impreza 2.0 GX AWD
Kilometerstand: 42km
€10k
https://www.janbogaarts.nl/occasion/subaru-impreza-20-gx-awd

subaru-impreza-awd-19427588-1.jpg

Subaru Impreza - AWD
Kilometerstand 44
€9,5k
https://www.autowereld.nl/subaru/impreza/awd-19427588/details.html
 
Mooie E30 Ente. Bijzonder hoe iemand het voor elkaar krijgt.. zo'n km.stand.. Of zou de auto jarenlang stil gestaan hebben?
Als de vestigingsplaats op de kentekenplaathouder overeenkomt met de regio waar de auto zijn leven gesleten heeft.. helemaal een prestatie om er zo ongeschonden, qua exterieur, uit te komen. Vind ik.

Die Subaru's zijn heel apart.. Hebben kenteken omdat het ooit een keer moest, denk ik..
Best nog wel aan de prijs, naar mijn mening..
Als er nog steeds dat beetje brandstof in zit wat af fabriek erin gegoten is.. lijkt mij dat geen aanbeveling eerlijk gezegd..
 
Er zijn jaren geweest (eind vorige eeuw) dat Subaru sjoemelde allerlei handelingen uitvoerde met autoregistraties om de verkoopcijfers op te leuken. Misschien dat dat met deze auto's (dus in een veel later tijdperk) ook is gebeurd.

Dat ze geregistreerd zijn is dan logisch. Kan trouwens ook zijn gedaan omdat ze vanwege hun Euro-norm anders niet meer verkocht mogen worden. Maar het is vreemd dat ze allebei op of nét na 1 januari of 1 juli zijn geregistreerd. Die zilveren komt in ieder geval uit het buitenland.

Trouwens helemaal geen gek idee, zo'n middenklasser kopen die nieuw is, maar voor de prijs van een gebruikte (ik zie dezelfde prijzen voor exemplaren met 60.000 of 80.000 km). Wel even nalopen, maar in principe natuurlijk geheel vrij van slijtage.
 
Origineel Nederlandse, dealer onderhouden E34 van de 2e eigenaar. Met 5 ton op de klok. Erg bijzonder. (y)

 
cirKel zei:
(ik zie dezelfde prijzen voor exemplaren met 60.000 of 80.000 km). Wel even nalopen, maar in principe natuurlijk geheel vrij van slijtage.

Waar zie je die dan staan?

Dat 'vrij van slijtage' zou ik niet te hard zeggen. Wat te denken van alle rubber onderdelen? Bovendien is stilstand ook achteruitgang voor andere onderdelen.
 
https://ww3.autoscout24.nl/classified/292884536?asrc=st|as
0292884536003.jpg


https://ww3.autoscout24.nl/classified/292883758?asrc=st|as
0292883758002.jpg


https://ww3.autoscout24.nl/classified/292868947?asrc=st|as
0292868947005.jpg


https://ww3.autoscout24.nl/classified/292852691?asrc=st|as
0292852691003.jpg


https://ww3.autoscout24.nl/classified/292851148?asrc=st|as
0292851148002.jpg


https://ww3.autoscout24.nl/classified/292839252?asrc=st|as
0292839252004.jpg


https://ww3.autoscout24.nl/classified/292824629?asrc=st|as
Roland Garros, heel bijzonder op een 405!
0292824629004.jpg
 
https://www.speurders.nl/overzicht/autos/page/3/volvo-940-2-3i-i-c-turbo-1e-eigenaar-119-000km-bj-1997-159521420.html?sr_ab=0&no_qs=True&max_bouwjaar=1998
159521420_2_big.jpg


https://www.speurders.nl/overzicht/autos/page/4/citroen-cx-2-0re-1986-orig-47080-km-unieke-auto-159516585.html?sr_ab=0&no_qs=True&max_bouwjaar=1998
159516585_1_big.jpg


https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1070902102-volkswagen-golf-1-8-10-millionen-in-prachtige-staat-2e-eig.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=2
$_85.JPG


https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/peugeot/m1070888190-peugeot-405-keurige-staat.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=14
Sri voor 399 euro
$_85.JPG
 
Prachtige 405 (de witte)
De Lancia is volgens mij hier zo'n jaar geleden ook al voorbij gekomen hij stond toen in Obdam NH.
Ook de wijnrode volvo is schitterend, jammer dat het geen automaat is.
 
Ik kom net deze beauty tegen. Kleur, staat, motor, alles klopt wat mij betreft. Prachtig!


https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/nissan/m1069907767-nissan-300-zx-twin-turbo-automaat-2-92-zwitserland-import.html?c=1f6123406d618e4dfc07bc3e0818a26e&previousPage=lr&pos=16


$_85.JPG


$_85.JPG
 
Onbegrijpelijk dat die 300ZX nog niet is verkocht, je kunt er waarschijnlijk 5 jaar mee rijden en dan nòg verkopen met winst.
Wellicht vanwege de vakantieperiode...
 
Niet echt heel erg onbegrijpelijk Spyderweb, het is een prachtig ding in mooie staat.
Maar hier moet je echt een liefhebber voor zien te vinden, en daar zijn er niet bar veel van.
Vrij zware auto en een hoog verbruik zitten niet veel mensen meer op te wachten.
 
Stif zei:
De Lancia is volgens mij hier zo'n jaar geleden ook al voorbij gekomen hij stond toen in Obdam NH.

Klopt helemaal, en daarvoor stond hij in Bergen op Zoom te koop, eerst particulier en daarna bij een handelaar. Best triest, die auto is bijna 20 jaar in het bezit geweest van de (inmiddels overleden) vader van de particuliere verkoper destijds en sindsdien wordt er haast alleen maar geleurd met die auto.
 
https://ww3.autoscout24.nl/classified/292916440
0292916440004.jpg


https://ww3.autoscout24.nl/classified/292974492
0292974492002.jpg


https://ww3.autoscout24.nl/classified/289498805
0289498805001.jpg
 
Rob0032 zei:
Wouter82 zei:
Sodeju, is 65 duizend euro niet wat veel voor zo'n Saab? :eek:

Tsja, veel vergelijkingsmateriaal is er niet. :D
Ik vind 'm briljant!

Zou in 2011 nieuw 90 duizend euro hebben moeten kosten, volgens de database alhier op AW..

40 duizend euro qua vraagprijs zou eerder voor de hand liggen.. .. Ach, de woorden 'exclusief' bij de verkoper dienen wel ergens tot uiting te komen natuurlijk..;)
 
Durashift zei:
Rob0032 zei:
Wouter82 zei:
Sodeju, is 65 duizend euro niet wat veel voor zo'n Saab? :eek:

Tsja, veel vergelijkingsmateriaal is er niet. :D
Ik vind 'm briljant!

Zou in 2011 nieuw 90 duizend euro hebben moeten kosten, volgens de database alhier op AW..

40 duizend euro qua vraagprijs zou eerder voor de hand liggen.. .. Ach, de woorden 'exclusief' bij de verkoper dienen wel ergens tot uiting te komen natuurlijk..;)

Grappig....

Hier de advertentie van Rob, zonder kenteken: https://www.venza.nl/auto/506
Hier de advertentie met kenteken: https://www.venza.nl/auto/474

Schiet mij maar lek maar dit is toch gewoon dezelfde auto? Let ook even op de foto van het navigatiesysteem in beide advertenties (exact hetzelfde).
 
https://www.speurders.nl/overzicht/autos/unieke-renault-uit-verzameling-24-000km-158153141.html?sr_ab=0&no_qs=True&max_bouwjaar=1998
158153141_3_big.jpg


https://www.speurders.nl/overzicht/autos/chrysler-new-yorker-3-5-v6-159558350.html?sr_ab=0&no_qs=True&max_bouwjaar=1998
159558350_2_big.jpg


https://ww3.autoscout24.nl/classified/292999563
0292999563002.jpg


https://ww3.autoscout24.nl/classified/292994727
0292994727002.jpg


https://www.autowereld.nl/chevrolet/beretta/3-1-v6-f-19449175/details.html
chevrolet-beretta-3-1-v6-f-19449175-1.jpg


https://www.autowereld.nl/renault/laguna/3-0-v6-automaat-clima-airco-inruilkoopje-nap-19475012/details.html
renault-laguna-3-0-v6-19475012-1.jpg


https://www.handelsprijzen.nl/advertentie/young-oldtimer/subaru/l-serie/6142417/subaru-l-serie-18-gl-4x4.html
al op facebook voorbij gekomen, maar erg de moeite waard (voor die paar centen!)
6142417-1.jpg


https://www.autowereld.nl/lancia/dedra/1-8-16v-ls-19444276/details.html
lancia-dedra-1-8-16v-ls-19444276-1.jpg


https://www.autotrader.nl/auto/citroen-zx/1992/etten-leur/7lhmm/citroen-zx-14i-avantage-5drs-uniek-slechts-101208k/
119350356-medium.jpg
 
Zal er heel veel mankeren aan die Dedra, gezien de prijs?
Het exemplaar heeft zijn sporen zo te zien.. maar qua interieur en uitrusting is het wel een complete auto..(y)
 
Durashift zei:
Zal er heel veel mankeren aan die Dedra, gezien de prijs?
Het exemplaar heeft zijn sporen zo te zien.. maar qua interieur en uitrusting is het wel een complete auto..(y)

Als een garagehouder er voor kiest zijn auto gepoetst, maar met een pas verlopen APK te verkopen, dan weet je wel genoeg.
Zo'n oude Lancia kan je veel gaan geld kosten
 
spyderweb zei:
Durashift zei:
Zal er heel veel mankeren aan die Dedra, gezien de prijs?
Het exemplaar heeft zijn sporen zo te zien.. maar qua interieur en uitrusting is het wel een complete auto..(y)

Als een garagehouder er voor kiest zijn auto gepoetst, maar met een pas verlopen APK te verkopen, dan weet je wel genoeg.
Zo'n oude Lancia kan je veel gaan geld kosten

Wat een onzin kraam je hier uit. Verkoopsites stromen over van auto's met een net verlopen apk, om de simpele reden dat als een auto een half jaar in je showroom staat, de apk ook nog maar een half jaartje geldig is. Dan kun je beter wachten tot een koper zich meldt.
Ook je laatste opmerking raakt kant noch wal, maar is wel de reden waardoor die onzin in stand wordt gehouden. Er is simpelweg geen vraag naar Dedra's, daarom zijn de prijzen zo idioot laag. Ik heb de mooiste exemplaren al voorbij zien komen, soms van eerste eigenaar en met lage km-standen. Maar voor meer dan 1.500 euro zul je ze niet gauw zien. Mede dankzij mensen die willekeurig roeptoeteren dat een oude Lancia je vast veel geld kan gaan kosten.
 
Die Dedra, ik weet niet... Hij is ook al een paar keer in de FB-groep van Lancia voorbij gekomen, maar volgens mij lijkt ie mooier dan dat ie daadwerkelijk is.

Uiteraard, het imago speelt ook niet echt mee, immers denkt iedereen dat Lancia-troep is, want de broer van de buurman zijn achterneef's aangetrouwde stiefzoon heeft eens op een verjaardag gehoord dat er iemand was die iemand kende, die weer iemand kende die ooit eens een Lancia heeft gehad, en die had eens elektrische storing.

Wat betreft de APK, daar heeft Rob opzich een punt, maar aan de andere kant, we hebben het over zo meenemen prijzen. Dat kan dan weer niet als de auto geen APK heeft, want je mag er de weg niet mee op. Maar de APK is echt net verlopen, waarom geen verse? En de auto is zonder APK naar deze handelaar gegaan, dus ja dat is niet echt iets waardoor je een gevoel krijgt dat er niets met de auto aan de hand is.
 
Rob0032 zei:
spyderweb zei:
Durashift zei:
Zal er heel veel mankeren aan die Dedra, gezien de prijs?
Het exemplaar heeft zijn sporen zo te zien.. maar qua interieur en uitrusting is het wel een complete auto..(y)

Als een garagehouder er voor kiest zijn auto gepoetst, maar met een pas verlopen APK te verkopen, dan weet je wel genoeg.
Zo'n oude Lancia kan je veel gaan geld kosten

Wat een onzin kraam je hier uit. Verkoopsites stromen over van auto's met een net verlopen apk, om de simpele reden dat als een auto een half jaar in je showroom staat, de apk ook nog maar een half jaartje geldig is. Dan kun je beter wachten tot een koper zich meldt.
Ook je laatste opmerking raakt kant noch wal, maar is wel de reden waardoor die onzin in stand wordt gehouden. Er is simpelweg geen vraag naar Dedra's, daarom zijn de prijzen zo idioot laag. Ik heb de mooiste exemplaren al voorbij zien komen, soms van eerste eigenaar en met lage km-standen. Maar voor meer dan 1.500 euro zul je ze niet gauw zien. Mede dankzij mensen die willekeurig roeptoeteren dat een oude Lancia je vast veel geld kan gaan kosten.

Heb ik een gevoelige snaar geraakt?

Een garagehouder kan de Dedra makkelijker verkopen met een geldige APK en er ook meer geld voor vragen.
Hij heeft de mogelijkheid deze te keuren bij aankoop, dat wordt dan in de advertentie gemeld.
Als de kosten van de APK de waarde van de wagen overstijgen, dan heeft dit uiteraard geen zin.
Deze aanbieder kiest er bewust voor de auto zonder APK aan te bieden voor een hele lage prijs...
Dat de kosten bij een oude Lancia hoog kunnen oplopen kun je o.a. in het topic van Paulus013 lezen.
Maar als je denkt dat ik onzin uitkraam, waarom koop je de auto dan niet?
 
spyderweb zei:
Rob0032 zei:
spyderweb zei:
Durashift zei:
Zal er heel veel mankeren aan die Dedra, gezien de prijs?
Het exemplaar heeft zijn sporen zo te zien.. maar qua interieur en uitrusting is het wel een complete auto..(y)

Als een garagehouder er voor kiest zijn auto gepoetst, maar met een pas verlopen APK te verkopen, dan weet je wel genoeg.
Zo'n oude Lancia kan je veel gaan geld kosten

Wat een onzin kraam je hier uit. Verkoopsites stromen over van auto's met een net verlopen apk, om de simpele reden dat als een auto een half jaar in je showroom staat, de apk ook nog maar een half jaartje geldig is. Dan kun je beter wachten tot een koper zich meldt.
Ook je laatste opmerking raakt kant noch wal, maar is wel de reden waardoor die onzin in stand wordt gehouden. Er is simpelweg geen vraag naar Dedra's, daarom zijn de prijzen zo idioot laag. Ik heb de mooiste exemplaren al voorbij zien komen, soms van eerste eigenaar en met lage km-standen. Maar voor meer dan 1.500 euro zul je ze niet gauw zien. Mede dankzij mensen die willekeurig roeptoeteren dat een oude Lancia je vast veel geld kan gaan kosten.

Heb ik een gevoelige snaar geraakt?

Een garagehouder kan de Dedra makkelijker verkopen met een geldige APK en er ook meer geld voor vragen.
Hij heeft de mogelijkheid deze te keuren bij aankoop, dat wordt dan in de advertentie gemeld.
Als de kosten van de APK de waarde van de wagen overstijgen, dan heeft dit uiteraard geen zin.
Deze aanbieder kiest er bewust voor de auto zonder APK aan te bieden voor een hele lage prijs...
Dat de kosten bij een oude Lancia hoog kunnen oplopen kun je o.a. in het topic van Paulus013 lezen.
Maar als je denkt dat ik onzin uitkraam, waarom koop je de auto dan niet?

Dus elke keer als ik vind dat iemand onzin uitkraamt over een tweedehands auto, moet ik die maar zelf aanschaffen om te bewijzen dat het onzin is...?
Anyway, mijn excuses als ik ietwat te grof was, maar ik sta er wel echt achter. Een getunede sportauto als de Delta van Paulus heeft echt niets te maken met zo'n Dedra, die over het algemeen tamelijk degelijk in elkaar steekt. De Dedra is een zelfde lot beschoren als de Prisma, die ook niemand wil hebben, hoe leuk ook. Maar vergelijk ze met de prijzen van een Delta uit die tijd, en je schrikt je een hoedje. Maar ja, zoals Peter al aangeeft, het imago is gewoon niet goed door mensen die willekeurig dingen roepen over de kwaliteit ervan. Hiermee insinuerend dat je niet leeg zou kunnen lopen op andere merken en dat per definitie wel doet op een Lancia. En dat nekt de vraag naar zo'n auto. Ik koop liever blind een Ypsilon uit de jaren 90 dan een menig Duits merk uit die tijd.
 
Rob0032 zei:
spyderweb zei:
Rob0032 zei:
spyderweb zei:
Durashift zei:
Zal er heel veel mankeren aan die Dedra, gezien de prijs?
Het exemplaar heeft zijn sporen zo te zien.. maar qua interieur en uitrusting is het wel een complete auto..(y)

Als een garagehouder er voor kiest zijn auto gepoetst, maar met een pas verlopen APK te verkopen, dan weet je wel genoeg.
Zo'n oude Lancia kan je veel gaan geld kosten

Wat een onzin kraam je hier uit. Verkoopsites stromen over van auto's met een net verlopen apk, om de simpele reden dat als een auto een half jaar in je showroom staat, de apk ook nog maar een half jaartje geldig is. Dan kun je beter wachten tot een koper zich meldt.
Ook je laatste opmerking raakt kant noch wal, maar is wel de reden waardoor die onzin in stand wordt gehouden. Er is simpelweg geen vraag naar Dedra's, daarom zijn de prijzen zo idioot laag. Ik heb de mooiste exemplaren al voorbij zien komen, soms van eerste eigenaar en met lage km-standen. Maar voor meer dan 1.500 euro zul je ze niet gauw zien. Mede dankzij mensen die willekeurig roeptoeteren dat een oude Lancia je vast veel geld kan gaan kosten.

Heb ik een gevoelige snaar geraakt?

Een garagehouder kan de Dedra makkelijker verkopen met een geldige APK en er ook meer geld voor vragen.
Hij heeft de mogelijkheid deze te keuren bij aankoop, dat wordt dan in de advertentie gemeld.
Als de kosten van de APK de waarde van de wagen overstijgen, dan heeft dit uiteraard geen zin.
Deze aanbieder kiest er bewust voor de auto zonder APK aan te bieden voor een hele lage prijs...
Dat de kosten bij een oude Lancia hoog kunnen oplopen kun je o.a. in het topic van Paulus013 lezen.
Maar als je denkt dat ik onzin uitkraam, waarom koop je de auto dan niet?

Dus elke keer als ik vind dat iemand onzin uitkraamt over een tweedehands auto, moet ik die maar zelf aanschaffen om te bewijzen dat het onzin is...?
Anyway, mijn excuses als ik ietwat te grof was, maar ik sta er wel echt achter. Een getunede sportauto als de Delta van Paulus heeft echt niets te maken met zo'n Dedra, die over het algemeen tamelijk degelijk in elkaar steekt. De Dedra is een zelfde lot beschoren als de Prisma, die ook niemand wil hebben, hoe leuk ook. Maar vergelijk ze met de prijzen van een Delta uit die tijd, en je schrikt je een hoedje. Maar ja, zoals Peter al aangeeft, het imago is gewoon niet goed door mensen die willekeurig dingen roepen over de kwaliteit ervan. Hiermee insinuerend dat je niet leeg zou kunnen lopen op andere merken en dat per definitie wel doet op een Lancia. En dat nekt de vraag naar zo'n auto. Ik koop liever blind een Ypsilon uit de jaren 90 dan een menig Duits merk uit die tijd.

Mijn reactie was een antwoord op de vraag of er veel aan zou mankeren, gezien de lage prijs.
Ik dacht dat ik voldoende heb onderbouwd, waarom ik denk dat deze auto zo goedkoop en zonder APK wordt aangeboden door een garagehouder.
Een garagehouder wil geld verdienen en zit niet te wachten op boze klanten.
Een koper verwacht voor dit geld geen probleemloze auto.

Daarnaast staan Italiaanse en auto's bekend om hun elektronische storingen (slechte stekkerverbindingen) en hoge onderhoudskosten (o.a. iedere 3 jaar/60.000 km een nieuwe distributieriem). Ik heb ze niet aan die reputatie geholpen, dus val mij er niet op aan.
 
spyderweb zei:
Rob0032 zei:
spyderweb zei:
Rob0032 zei:
spyderweb zei:
Durashift zei:
Zal er heel veel mankeren aan die Dedra, gezien de prijs?
Het exemplaar heeft zijn sporen zo te zien.. maar qua interieur en uitrusting is het wel een complete auto..(y)

Als een garagehouder er voor kiest zijn auto gepoetst, maar met een pas verlopen APK te verkopen, dan weet je wel genoeg.
Zo'n oude Lancia kan je veel gaan geld kosten

Wat een onzin kraam je hier uit. Verkoopsites stromen over van auto's met een net verlopen apk, om de simpele reden dat als een auto een half jaar in je showroom staat, de apk ook nog maar een half jaartje geldig is. Dan kun je beter wachten tot een koper zich meldt.
Ook je laatste opmerking raakt kant noch wal, maar is wel de reden waardoor die onzin in stand wordt gehouden. Er is simpelweg geen vraag naar Dedra's, daarom zijn de prijzen zo idioot laag. Ik heb de mooiste exemplaren al voorbij zien komen, soms van eerste eigenaar en met lage km-standen. Maar voor meer dan 1.500 euro zul je ze niet gauw zien. Mede dankzij mensen die willekeurig roeptoeteren dat een oude Lancia je vast veel geld kan gaan kosten.

Heb ik een gevoelige snaar geraakt?

Een garagehouder kan de Dedra makkelijker verkopen met een geldige APK en er ook meer geld voor vragen.
Hij heeft de mogelijkheid deze te keuren bij aankoop, dat wordt dan in de advertentie gemeld.
Als de kosten van de APK de waarde van de wagen overstijgen, dan heeft dit uiteraard geen zin.
Deze aanbieder kiest er bewust voor de auto zonder APK aan te bieden voor een hele lage prijs...
Dat de kosten bij een oude Lancia hoog kunnen oplopen kun je o.a. in het topic van Paulus013 lezen.
Maar als je denkt dat ik onzin uitkraam, waarom koop je de auto dan niet?

Dus elke keer als ik vind dat iemand onzin uitkraamt over een tweedehands auto, moet ik die maar zelf aanschaffen om te bewijzen dat het onzin is...?
Anyway, mijn excuses als ik ietwat te grof was, maar ik sta er wel echt achter. Een getunede sportauto als de Delta van Paulus heeft echt niets te maken met zo'n Dedra, die over het algemeen tamelijk degelijk in elkaar steekt. De Dedra is een zelfde lot beschoren als de Prisma, die ook niemand wil hebben, hoe leuk ook. Maar vergelijk ze met de prijzen van een Delta uit die tijd, en je schrikt je een hoedje. Maar ja, zoals Peter al aangeeft, het imago is gewoon niet goed door mensen die willekeurig dingen roepen over de kwaliteit ervan. Hiermee insinuerend dat je niet leeg zou kunnen lopen op andere merken en dat per definitie wel doet op een Lancia. En dat nekt de vraag naar zo'n auto. Ik koop liever blind een Ypsilon uit de jaren 90 dan een menig Duits merk uit die tijd.

Mijn reactie was een antwoord op de vraag of er veel aan zou mankeren, gezien de lage prijs.
Ik dacht dat ik voldoende heb onderbouwd, waarom ik denk dat deze auto zo goedkoop en zonder APK wordt aangeboden door een garagehouder.
Een garagehouder wil geld verdienen en zit niet te wachten op boze klanten.
Een koper verwacht voor dit geld geen probleemloze auto.

Daarnaast staan Italiaanse en auto's bekend om hun elektronische storingen (slechte stekkerverbindingen) en hoge onderhoudskosten (o.a. iedere 3 jaar/60.000 km een nieuwe distributieriem). Ik heb ze niet aan die reputatie geholpen, dus val mij er niet op aan.

Ah, vandaar dat er zo veel voorbeelden zijn van JTD's met een half miljoen kilometer op de klok. Wel vreemd dat je die bij Volkswagen, Opel, Mazda en Nissan weer niet zo vaak tegenkomt. En ik val jou er zeker wel op aan. Wildwestverhalen van mensen zoals jij, die vooral andere wildwestverhalen nablaten, houden die reputatie in stand. Maar ja, die heilige huisjes zijn net iets gemakkelijker dan erkennen dat er niet meer of minder mis is met Italiaanse auto's dan van eender welk merk. Sterker nog, het zijn moderne Mazda's die aan het roesten zijn... Oh nee dat kan niet, dat doen alleen Italiaanse auto's, nietwaar?





Leuke Panda, Dennis! Is dit ook een slachtoffer van Bruno, of is deze beter verzorgd?
 
Op Marktplaats vindt ik ze niet, maar jij zal het wel beter weten

https://www.marktplaats.nl/z/auto-s/diesel/hatchback-mpv-sedan-stationwagon-cabriolet-coupe.html?categoryId=91&attributes=fuel%2CDiesel%20body%2CHatchback_%283%2F5-deurs%29%20body%2CMPV%20body%2CSedan_%282%2F4-deurs%29%20body%2CStationwagon%20body%2CCabriolet%20body%2CCoup%C3%A9&mileageFrom=500000&sortBy=attribute_mileage&sortOrder=decreasing

Ik hou de eer aan mezelf en verlaag me niet tot moddergooien en beëindig dan ook deze zinloze discussie
 
Op de man spelen, uitschelden en de sfeer bederven is niet toegestaan. Laatste waarschuwing hiervoor.

Terence
Autoweek moderator



ben het met je eens dat oude Lancia's meer risico hebben dan degelijke japanners.
 
Op de man spelen, uitschelden en de sfeer bederven is niet toegestaan. Laatste waarschuwing hiervoor.

Terence
Autoweek moderator
 
Rob0032 zei:
Leuke Panda, Dennis! Is dit ook een slachtoffer van Bruno, of is deze beter verzorgd?

Deze Panda reed oorspronkelijk rond in Castricum (waar ik hem wel eens gespot heb), en is een klein jaartje geleden gekocht door Bruno. Die heeft hem zoals gebruikelijk maanden stil laten staan op dezelfde plek. Maar goed, kennelijk kan een oerpanda daar beter tegen dan z'n Alfasuds, want echt slechter lijkt hij mij zo op het oog niet geworden.
 
@Rob0032 verspilde moeite je hebt nou eenmaal hele volksstammen die (willen) geloven dat Duitse auto's degelijk zijn en Japanse betrouwbaar. Lekker laten zo en gun ze hun familie Doorsnee auto dan blijft een Alfa voor de liefhebber die de lachende derde is zeg ik uit eigen ervaring.
 
Oude sedans zijn meestal minder gewild dan vergelijkbare hatchbacks/stationwagons.
Heeft meer met de bruikbaarheid/inzetbaarheid dan met het merk van de auto te maken.

Deze Dedra station is bijna 2 keer zo duur met een vergelijkbare km-stand:

Lancia dedra station

lancia-dedra-1-6-le-4827203-1.jpg
 
Terug
Bovenaan