Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Hij staat er weer/nog!

Van een forummer als ik me niet vergis.

Bijzondere manier van zaken doen. Wel een prachtig ding!

Even naar een nieuwe pagina getakeld:

Hij staat er weer/nog!

Van een forummer als ik me niet vergis.

Bijzondere manier van zaken doen. Wel een prachtig ding!

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m953267280-volvo-240-2-3-gl-aut-k6.html?c=347e0191902299e17a0270b34509bada&previousPage=lr
$_85.JPG

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/peugeot/m953258373-peugeot-605-2-0-srti-automaat-turbo-150-pk-lm-velgen.html?c=347e0191902299e17a0270b34509bada&previousPage=lr
$_85.JPG

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m953213160-volvo-440-1-7i-gl.html?c=347e0191902299e17a0270b34509bada&previousPage=lr
$_85.JPG

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/chrysler/m945347807-chrysler-new-yorker-3-5-i-v6-24v-aut-1996-grijs.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
$_85.JPG

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/None/buick-regal-150933696.html?sr_ab=0&query=&category=2003&local-postcode=&local-distance_value=0&subcategory=&carmodel-search=&min_prijs=&max_prijs=&min_kilometerstand=&max_kilometerstand=&min_bouwjaar=&max_bouwjaar=1996&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=
150933696_1_big.jpg

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/None/nissan-sunny-1-3-prachtige-auto-82000-km-152176067.html?sr_ab=0&query=&category=2003&local-postcode=&local-distance_value=0&subcategory=&carmodel-search=&min_prijs=&max_prijs=&min_kilometerstand=&max_kilometerstand=&min_bouwjaar=&max_bouwjaar=1996&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=
152176067_1_big.jpg

https://ww3.autoscout24.nl/classified/275302086?asrc=st|as
0275302086001.jpg

Die 605, New Yorker en Buick zijn heel erg leuk. Die 440 ook trouwens. Die velgen gaan nog wel, maar die achterlichten...

Maar 5.735 km!

Arme 'Traxion'...

Heel jammer dat 'ie zo ongelofelijk ver weg staat, anders was ik zeer zeker even gaan kijken. Wat een leuk ding zeg! :eek:

Rob0032 zei:
Heel jammer dat 'ie zo ongelofelijk ver weg staat, anders was ik zeer zeker even gaan kijken. Wat een leuk ding zeg! :eek:

Ik wil best voor je gaan kijken (woon d'r niet enorm ver vandaan), mijn ervaring is wel dat mensen uit de Westereen vaak, tjsa, een beetje stug zijn ;)

Heisenberg zei:
Rob0032 zei:

Ik wil best voor je gaan kijken (woon d'r niet enorm ver vandaan), mijn ervaring is wel dat mensen uit de Westereen vaak, tjsa, een beetje stug zijn ;)

Als je dat zou willen doen, heel erg graag! Het lijkt me een geweldige auto namelijk en zou erg goed in m'n wagenparkje passen. Nu maar hopen dat ze niet op vakantie zijn....

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m953603163-peugeot-309-1-6-gl.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
$_85.JPG

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/nissan/m953544044-nissan-sunny-1-5-aut-1984-bruin-oldtimer.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
$_85.JPG

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/None/zeer-mooie-bmw-3-16-i-1995-152189672.html?sr_ab=0&query=&category=2003&local-postcode=&local-distance_value=0&subcategory=&carmodel-search=&min_prijs=&max_prijs=&min_kilometerstand=&max_kilometerstand=&min_bouwjaar=&max_bouwjaar=1997&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=
152189672_3_big.jpg

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/None/bmw-3-serie-baur-bj-1985-152190056.html?sr_ab=0&query=&category=2003&local-postcode=&local-distance_value=0&subcategory=&carmodel-search=&min_prijs=&max_prijs=&min_kilometerstand=&max_kilometerstand=&min_bouwjaar=&max_bouwjaar=1997&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=
26.000 euro?!
152190056_3_big.jpg

https://www.autotrader.nl/auto/subaru-mini-jumbo/1989/landgraaf/6nh9y/subaru-mini-jumbo-jumbo-mini-sdx/
subaru-mini-jumbo-hatchback-benzine-grijs--94958706-Medium.jpg

https://www.autowereld.nl/opel/corsa/1-3s-gls-14084897/details.html
opel-corsa-1-3s-gls-14084897-1.jpg

De kilometerstand van die Sunny, meestal proberen verkopers er wat vanaf te snoepen. o_O Vind de auto overigens wel wat weg hebben van een Maserati Mini-biturbo, zeker in deze kleur.

Dat dacht ik ook, die heeft ook een deelIII achter het voorraam.
De prijs is wel hoog hoor, en een unieke km stand heeft hij ook niet echt.

Wie had dat ooit durven denken, een standaard golfie bij the gallery:)

Spekky zei:
Astrawez zei:
Barri zei:
Die rode Kadett, is die niet van een forummer?

Volgens mij is die niet meer van hem. (klik) ;)

Die klik geeft een melding van een permanente bano_O:confused:

Maar ook hier info op het Autoweek forum zelf

Het Autoweek-topic is al een tijdje niet meer bijgehouden. Ik dacht dat iedereen zonder inloggen ook wel op het opel-forum kon komen, maar dat gaat dus kennelijk niet. Ik krijg wel gelijk het juiste topic namelijk als ik op mijn link klik.

Ik vermoedde al dat die van rottieroodmax was, maar heb niet de moeite genomen om het kenteken op te zoeken. Eigenlijk wel ironisch, want in maart werd er nog dit gezegd:

rottieroodmax zei:
Rob0032 zei:
Tsja, taxaties liggen vaak mijlenver verwijderd van hetgeen mensen ervoor overhebben. Persoonlijk vind ik de jouwe ook veel mooier (lees: natuurlijker) ogen.
Natuurlijk probeert zo'n garage het onderste uit de kan te halen.En natuurlijk zou ik ook wel zo'n 1800,- willen hebben voor mijn Kadett.
Mooi gezegd,natuurlijker!!
Maar voorlopig gaat ie de deur niet uit.

Het kan verkeren!

Ik ben een beetje aan het rondkijken naar een ander autootje, en struin dus een hoop advertenties af. Helaas blijven advertenties op Autoscout24 er lang op staan en ik ben dus niet zeker of ze recent zijn, ze reeds voorbij zijn gekomen of überhaupt nog te koop staan. Maar ja, wegdromen bij een stel heerlijke Italianen is altijd goed, toch?

Voor de afwisseling maar nog een Amerikaantje erbij.

En iets uit het Oostblok.

Wat een hoop moois weer! Die E-Kadett is erg leuk, geweldige kleur ook. Vreemd genoeg word ik hebberig van de Corrado, vond ik vroeger niet veel bijzonders. De Alfa's zijn ook briljant, vooral de 'Sud.

Ik hou dit topic zo'n beetje dagelijks in de gaten en ik heb geloof ik hetzelfde probleem als Rob...

Ik heb nu 3 wagens in mijn verzameling, waaronder mijn dagelijkse wagen, de Mercury.
De 5 is bijna klaar voor RDW keuring, en zal daarna allemaal kleine projectjes krijgen om hem zo te maken dat ik er content mee ben.
De 4 is gewoon gebruiksklaar, maar ook daar blijven er kleine dingen die ik wil perfectioneren.

Dat hou je nu eenmaal bij oude auto's, als je ze gebruikt waar ze voor bedoeld zijn.

De Mercury zal ook de nodige TLC krijgen dit jaar. dak spuiten en misschien ook de motorkap, nwe a/c onderdelen, wiellagers etc.

Alles kost geld, en ik ben bereid daar concessies voor te doen, uiteraard in goed overleg met mijn gezin.
Die gaan voor alles.

Maar toch, ondanks alles wat nog aan de bestaande wagens gedaan moet worden (niet noodzakelijk, maar ter perfectionering) en de tijd die daar nog in moet worden gestoken (en tijd is schaars), blijf je speuren op Marktplaats, Speurders, Gaspedaal en aanverwante sites, naar die ene wagen, die je nog graag wil hebben, die niet al te veel kost, en eigenlijk is het belachelijk, maar het zoeken is bijna nog het allerleukste van het geheel. Ik heb niet eens stallingsruimte beschikbaar, zal daarvoor mijn tuin moeten verbouwen of een garagebox moeten huren, maar stiekem een bod uitbrengen op een leuk youngtimertje is wel erg verslavend.

Ik heb voor mezelf de keuze gemaakt dat er nog een Japannertje bij moet komen. Cherry of Corolla, jaren tachtig.

Toffe 900 T! Wel duur vind ik, maar zie er maar eens eentje te vinden. De Abarth velgjes die achterin liggen wil ik wel hebben voor m'n Panda o_O. Zal lekker rijden trouwens, 35pk op 980kg :LOL:. En dan heb je ook nog een laadvermogen van 620kg (1600kg met 35pk...). Zou dit ook een Panda (34) motortje zijn? Zal haast wel, 903cc en 35pk en uit dezelfde periode.

Ben ik de enige die de opbouw veel te modern vind ogen?

Verder gaaf: 33, GTV6, Giulia 1600 (DUUR). Net als die Alfetta GTV en Renault 5 wat hoger op de pagina (y).

$_85.JPG

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mercedes-benz/m948405972-mercedes-benz-e-cabrio-200-16v-automaat-orignl-nieuwstaat.html

0275291695003.jpg

https://ww3.autoscout24.nl/classified/275291695

Maar toch, ondanks alles wat nog aan de bestaande wagens gedaan moet worden (niet noodzakelijk, maar ter perfectionering) en de tijd die daar nog in moet worden gestoken (en tijd is schaars), blijf je speuren op Marktplaats, Speurders, Gaspedaal en aanverwante sites, naar die ene wagen, die je nog graag wil hebben, die niet al te veel kost, en eigenlijk is het belachelijk, maar het zoeken is bijna nog het allerleukste van het geheel. Ik heb niet eens stallingsruimte beschikbaar, zal daarvoor mijn tuin moeten verbouwen of een garagebox moeten huren, maar stiekem een bod uitbrengen op een leuk youngtimertje is wel erg verslavend.
Heel herkenbaar! :D

Barri zei:
Heel herkenbaar! :D

Hier ook. :D

Geweldige Buick van Carfanatic trouwens. Echt een heerlijk ding. (y)

Wat een geweldig ding! :eek:

Die YB-73-ZB komt me bekend voor. Heb ik die de afgelopen jaren al niet bij een paar verschillende autobedrijven te koop zien staan?

Barri zei:
Die rode Kadett, is die niet van een forummer?

Klopt! Deze Kadett E was van mij.Ik heb er dagen over lopen nadenken ,maar uiteindelijk heb ik hem ingeruild voor een Vectra B2.
De reden:

1 Ik heb er geen tijd meer voor,want m'n kleine meid vreet tijd.Dus naar een meeting of show gaan,dat ging steeds moeilijker.
2 De kosten: Ja,wat nou kosten...........het kost toch geld.Verzekering,MRB, APK ,onderhoud.
3 de auto staat veelste lang stil.Maanden naast het huis staan met een dekentje over hem heen.Dat doet een auto niet goed.
4 en om eerlijk te zijn,de lol was er een klein beetje vanaf.

De Kadett had een taxatiewaarde van €3800,en de garagehouder gaat daar maar een paar honderd euro onder zitten.Aangezien de Kadetts echt geen drol waard zijn,vindt ik het knap dat ie zo'n een prijs neerzet.Dit krijgt hij er nooit voor.
Het is jammer,maar mijn beslissing is of was genomen en die was weloverwogen.

Schorsen dan?
Nee,ook dat werkt niet.Een auto zal toch wel ff een keertje moeten rijden.En 7 meter op het pad heen en weer rijden,daar wordt ie ook niet vrolijk van.
Er bestaat een evenementenregeling van de Belastingdienst,maar daar mag je maar 6x per jaar gebruik van maken,mits de organisatie dit wil aanmelden bij de Belastingdienst.

Ik blijf erbij,door onze toffe regering is ook deze Kadett ten dode opgeschreven!!!!

rottieroodmax zei:
Ik blijf erbij,door onze toffe regering is ook deze Kadett ten dode opgeschreven!!!!

Je vierde punt snap ik heel goed, maar ga dan niet dit soort onzin erbij uitkramen. Jij maakt de keuze dat je het niet waard vindt. Zes keer per jaar naar een evenement is niet voldoende, ondanks dat je er geen tijd voor hebt. En een Kadett zou onbetaalbaar zijn qua vaste lasten en onderhoud, maar een Vectra B2 is dan wel mogelijk.
Houd het dan gewoon bij je vierde punt in plaats van de hele wereld de schuld ervan te geven.

Ach ieder z'n mening....

Keuzes maakt men, ik kan me goed voorstellen dat een opbouwend gezin en een oldtimerhobby lastig samengaan. Een hond en beiden fulltime werken is hier thuis ook zo'n twistpunt hier thuis.

Wat een gedoe om dat tientje per maand zeg. EDIT: Auto valt net buiten het kwarttarief zie ik net.

Leuke Charade Van, Rob! Ik had er nog geen foto van! (y)

@ rottieroodmax: Ik begrijp je wel. Zeker omdat het een '88-er is, zijn de kosten te hoog voor een "erbij"-auto.
Bij mij is het tweede kind op komst, maar toch gaat de Kadett never nooit weg! Het is maar hoe groot de hobby is en wat je er voor over hebt.
Ik hoop in ieder geval dat de Kadett goed terecht zal komen bij een verzamelaar die hem in ere houdt! En hopelijk krijg je geen spijt van je beslissing. ;)

Joël D. zei:
Wat een gedoe om dat tientje per maand zeg. EDIT: Auto valt net buiten het kwarttarief zie ik net.

De lol was er van af en er was geen tijd meer voor, en dan zijn toch de kosten en de overheid de hoofdschuldige? :rolleyes:

https://ww3.autoscout24.nl/classified/275416706?asrc=st|as
0275416706001.jpg

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/None/peugeot-305-152209058.html?sr_ab=0&query=&category=2003&local-postcode=&local-distance_value=0&subcategory=&carmodel-search=&min_prijs=&max_prijs=&min_kilometerstand=&max_kilometerstand=&min_bouwjaar=&max_bouwjaar=1996&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=
152209058_2_big.jpg

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/None/page/2/unieke-honda-legend-coupe-ka8-1e-eigenaar-70-000km-152199164.html?sr_ab=0&query=&category=2003&local-postcode=&local-distance_value=0&subcategory=&carmodel-search=&min_prijs=&max_prijs=&min_kilometerstand=&max_kilometerstand=&min_bouwjaar=&max_bouwjaar=1996&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=
152199164_5_big.jpg

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/volvo-740-turbo-automaat-152208965.html?sr_ab=0
152208965_1_big.jpg

Die Alpina heeft 85 pk minder dan wat er in de advertentie staat. Da's nogal een verschil.

Die Renault 5 heeft een mooi kleurtje. En die Corolla 1.6i GT Coupe daarboven is ook leuk. En die 500 E ook.

Astrawez zei:
Leuke Charade Van, Rob! Ik had er nog geen foto van! (y)

@ rottieroodmax: Ik begrijp je wel. Zeker omdat het een '88-er is, zijn de kosten te hoog voor een "erbij"-auto.
Bij mij is het tweede kind op komst, maar toch gaat de Kadett never nooit weg! Het is maar hoe groot de hobby is en wat je er voor over hebt.
Ik hoop in ieder geval dat de Kadett goed terecht zal komen bij een verzamelaar die hem in ere houdt! En hopelijk krijg je geen spijt van je beslissing. ;)

Woorden die raak zijn! Alleen soms kan ook de maandelijkse inkomsten een oorzaak van het verlaten van de hobby zijn.

Rob0032 zei:
rottieroodmax zei:

Je vierde punt snap ik heel goed, maar ga dan niet dit soort onzin erbij uitkramen. Jij maakt de keuze dat je het niet waard vindt. Zes keer per jaar naar een evenement is niet voldoende, ondanks dat je er geen tijd voor hebt. En een Kadett zou onbetaalbaar zijn qua vaste lasten en onderhoud, maar een Vectra B2 is dan wel mogelijk.
Houd het dan gewoon bij je vierde punt in plaats van de hele wereld de schuld ervan te geven.

Als je goed heb opgelet,reed ik nog een Kadett E.Deze gebruikte ik voor woon/werkverkeer.
Aangezien mijn vrouw in de Zafira rijdt,ten behoeve van de veiligheid van haar en de kleine,is een Kadett nou niet echt een veilige auto.Want door omstandigheden gebruikt zij ook wel eens die Kadett sedan.Iets waar je over na gaat denken.
En die nu te koop staat stond dus alleen maar stil.

En wat die Vectra betreft,deze is gewoon even wat veiliger.

Ik houd het niet alleen bij m'n 4e punt,maar bij alle punten.
Twee Kadetts zijn duurder dan 1 Vectra.
Even nadenken voordat je wat neer zet hier.
Ik merk dat een hoop mensen gelijk hun oordeel klaar hebben.

Twee Kadetts kosten mij 2x€73=€146
1 Zafira kost €159
bij elkaar dus €305

1 Vectra kost € 138
1 Zafira kost €159
bij elkaar dus €297

en dan heb ik het nog niet eens over de verzekeringen en het onderhoud.

Hierbij eindig ik deze discussie,want men weet het toch beter.
Graag kijk ik weer naar de foto's van oudjes die hier geplaatst worden.

Ja ik heb hem zelf een tijdje terug ook weer opgezocht. Verrassend dat die nog steeds te koop staat. Ik denk er maar niet aan probeer er maar niet aan te denken o_O

rottieroodmax zei:

Toen ik net naar huis kwam had ik al de intentie om je mijn excuses aan te bieden. Ik reageerde wellicht iets te fel. Ik blijf erbij dat ik het wat goedkoop en makkelijk vind om weer 'boe' te roepen naar de overheid. Het is natuurlijk jouw keuze en om eerlijk te zijn vind ik het vooral jammer, daar je een prachtige Kadett had. Dat je een tweede had wist ik overigens niet, is me echt volledig ontgaan.

@Wouter,
We weten allebei dat het er toch van gaat komen. Doe het nou maar. Toe maar!

Rob0032 zei:
rottieroodmax zei:

Toen ik net naar huis kwam had ik al de intentie om je mijn excuses aan te bieden. Ik reageerde wellicht iets te fel. Ik blijf erbij dat ik het wat goedkoop en makkelijk vind om weer 'boe' te roepen naar de overheid. Het is natuurlijk jouw keuze en om eerlijk te zijn vind ik het vooral jammer, daar je een prachtige Kadett had. Dat je een tweede had wist ik overigens niet, is me echt volledig ontgaan.

@Rob0032 De beslissing is niet van de ene dag op de andere dag gekomen.Ik heb uiteraard goed,heel goed nagedacht over het verkopen van de Kadett.Tuurlijk is het zonde,ik heb hem met heel veel liefde behandelt.Heb er zelfs 2x een prijs mee gewonnen.
Maar er zijn dingen die belangrijker zijn.
Ik had als daily auto een Kadett E sedan in de Expression uitvoering.
En ja,3 auto's is veel aan MRB en vooral als er 1 stilstaat.Ik heb er dit jaar maar 400 km mee gereden.Dat is te weinig.

Hierbij de 2 Kadetts die ik had.

Ik aanvaard je excuses natuurlijk voor 100%.Even goede vrienden!!;)

Blijft altijd lastig. Je kan niet in andermans portemonnee kijken. Overigens vind ik de gewone wel mooier dan de sedan.

Ik snap je ook wel, RRM. Maar die sneer naar de overheid vind ik ook wel wat makkelijk.
De HSB regeling vind ik echt achterhaald. Een kilometerprijs is veel eerlijker. Dat zal iedereen hier met mij eens zijn. Mijn Golf, ook van 1988, kost mij ook geld per maand. Gelukkig in de oldtimerverzekering, maar de kosten per kilometer (alleen al voor HS:cool: wil ik niet weten.
We snappen hier allemaal wel dat je die overweging maakt, en zo te lezen heb je er een heel goede deal mee gemaakt.

Die Polo Bieber vind ik wel leuk, maar het nieuwe kenteken en de kleur staan me niet aan. Ook zie ik eigenlijk liever een Golf 2 Bieber. Dus mocht er zoiets te koop komen voor weinig... Ook net even wat unieker dan een 'gewone' mk1 cabrio :cool:

Erg leuke Kadett sedan, rottie. Ik kan me die niet meer herinneren om eerlijk te zijn. Wij hadden vroeger ook een Expression sedan (ZT-36-GH), maar dan donkerblauw. Leuk kenteken ook. De eerste persmodellen van de Astra F1 zaten ook in de reeks DD-DJ.

@Barri,
Ik houd m'n ogen op voor zo'n Bieber!

Het is gek dat die overgangsregeling gekoppeld is aan een bouwjaar, in dit geval 1988. Met mijn 190 uit 1987 heb ik dan geluk, terwijl RRM met zijn Kadett uit 1988 pech heeft en de volle mep betaalt. En dat verandert niet meer. Als men nu had gezegd dat die overgangsregeling geldt voor auto's ouder dan 25 jaar, dan had ik dat logischer en eerlijker gevonden.

En of het nu gaat om veel of weinig geld, het is altijd zonde om belasting te moeten betalen.

Terug
Bovenaan