Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Toch is die trend er wel. Tenminste, ik meen hem te zien. Kan er ook volkomen naast zitten. Iedereen die die tijd niet bewust heeft meegemaakt, is te jong om dat uit eigen hand te kunnen constateren. De aandacht is in dertig jaar verschoven. Ook wel logisch trouwens. In dertig jaar verschuift alles.

Daarom vind ik het echter wel vreemd dat de huidige auto's met kleine motoren, de eco auto's etc. - enfin, iedereen weet wel welke - niet alom bejubeld worden. Een Hyundai Pony 1.2 uit 1983 is het wel. Maar een Twingo uit 2011 met 1.2 is het niet. Dat is toch raar?:confused:

Is dat echt alleen maar om de nostalgie?

Ik bedoel, dit is toch ook niet nu ineens leuk, enkel en alleen omdat het dertig jaar oud is?
Zesendertig zelfs.

En geloof mij, in 1979 werd een Hyundai Pony of Opel Kadet met huis, tuin en keuken motor net zo beschouwd als dat nummer van de Sunstreams.
Als een bejaardenauto. Als bejaardenmuziek. Niet iets waar een toen 20/25-jarige interesse in had.

Daarom snap ik die interesse van een nu 20/25-jarige niet.

Als het nou een GSi was geweest. Kijk, dan hebben we het ergens over.

Daarom vind ik die sterk gewijzigde mening, het meest duidelijk in dit draadje vandaar hier mijn post daarover, ook zo vreemd. Staat ons dit ook bij de Sunstreams te wachten?

Wordt dat binnenkort ook gewild? Het kan inderdaad maar zo. Met filtersigaret was je in de jaren 80 als man redelijk uniek. Twintig jaar later kon het ineens wel.
 
Zemelaar zei:
Toch is die trend er wel. Tenminste, ik meen hem te zien. Kan er ook volkomen naast zitten. Iedereen die die tijd niet bewust heeft meegemaakt, is te jong om dat uit eigen hand te kunnen constateren. De aandacht is in dertig jaar verschoven. Ook wel logisch trouwens. In dertig jaar verschuift alles.

Dus jouw beperkte wereldje als 15-25 jarige is helemaal volledig, en daarmee heb je dus het recht om iets waar te nemen dat nergens op gebaseerd is, geen fundament heeft en enkel je gevoel bevestigt? (n)
 
Die 928 en R12 zijn heel leuk trouwens!
Heb zelf iets minder met die Porsche (ik zal dus wel heel raar zijn...), maar kan zo'n bijzonder exemplaar echt wel waarderen. Bijzonder interieur ook. (y)
 
Gewoon de perceptie die verandert naarmate de tijd verstrijkt. Zie je ook goed bij echt oude auto's, want wie beschouwt er tegenwoordig bijvoorbeeld een Model T als waardeloze oude rommel omdat hij goedkoop en eenvoudig was? Niemand. Zelfs niet-autoliefhebbers zullen het een leuke oldtimer vinden.

En ooit zal ook jouw Twingo een geliefde youngtimer worden. Gewoon, omdat mensen over 20-30 jaar tijd nostalgische herinneringen aan het model zullen hebben. Nu echter is het iets dat gewoon onderdeel is van het dagelijks leven, en er kleeft aldus geen dergelijk gevoel aan.
 
Rob0032 zei:
Zemelaar zei:
Toch is die trend er wel. Tenminste, ik meen hem te zien. Kan er ook volkomen naast zitten. Iedereen die die tijd niet bewust heeft meegemaakt, is te jong om dat uit eigen hand te kunnen constateren. De aandacht is in dertig jaar verschoven. Ook wel logisch trouwens. In dertig jaar verschuift alles.

Dus jouw beperkte wereldje als 15-25 jarige is helemaal volledig, en daarmee heb je dus het recht om iets waar te nemen dat nergens op gebaseerd is, geen fundament heeft en enkel je gevoel bevestigt? (n)

Dat zeg ik toch ook in eerdere posts en warempel zelfs nog in die post. :( Misschien had je een zin eerder moeten accentueren. Het is slechts mijn perceptie. En mijn verbazing. Ik stelde ook dat ik en het groepje waarin ik toen verkeerde daarin mogelijk uniek waren. Dit werd echter door Fox ontkracht. Er waren er dus meer die keken tot hoever de kilometerschaal liep. :)

Dat enthousiasme voor snelheid mis ik tegenwoordig. En dat was er 30 jaar terug beslist meer.

D. Elzinga, een oud model T - je bedoelt de S123 en S124 van Mercedes? - wordt toch ook aardig met marktkooplui en viskraam geassocieerd. Ik zie ze daar tenminste regelmatig. Of met aanhanger en betonmolen. Met basismotor en basis optiek - d.w.z. hoog op de poten - weinig uitstraling qua - en daar is die weer - snelheid.

Gewoon, omdat mensen over 20-30 jaar tijd nostalgische herinneringen aan het model zullen hebben. Nu echter is het iets dat gewoon onderdeel is van het dagelijks leven, en er kleeft aldus geen dergelijk gevoel aan.

Oei, dat is een strakke uitleg. (y)
 
D. Elzinga, een oud model T - je bedoelt de S123 en S124 van Mercedes? - wordt toch ook aardig met marktkooplui en viskraam geassocieerd.

Deze Model T;)

6a00e54ed05fc288330120a750b67d970b-pi


Tweedehands ooit een zo goed als waardeloos ding (want massageproduceerd, goedkoop), nu zal waarschijnlijk iedereen het zien als een leuke oldtimer.
 
D. Elzinga zei:
Tweedehands ooit een zo goed als waardeloos ding (want massageproduceerd, goedkoop), nu zal waarschijnlijk iedereen het zien als een leuke oldtimer.

Maar niet om zelf te hebben. Ik voel geen begeerte. En dat heb ik met een Opel Kadet met basismotor ook niet. Hij moet net even dat kleine beetje hebben dat 'm ook toen - in zijn productietijd - al bijzonder maakte.

En als die factor er voor mij is, is natuurlijk heel persoonlijk, kan een 106 1.3 rallye net zo begeerlijk zijn als zijn tijdgenoot 600 SEL.
Maar een 106 1.0 dan weer niet.

Misschien moeilijk uit te leggen. Iets blijft voor mij - over het algemeen, er zullen best uitzonderingen zijn - speciaal of gewoon, ongeacht de verstreken tijd.

Een Twingo 1.2 van 2011 wordt voor mij in 2030 niet ineens bijzonder. Nu een gebruiksartikel, dan een gebruiksartikel.
Heb in 2012 in een Omega A 2.0 gereden. Voelde geen extra sensatie vanwege zijn leeftijd. Wat ik bij een Omega 3000 wel heb.
Een Alpina B12 was in 1997 heel bijzonder. En is dat nu voor mij nog steeds. Ondanks dat er diesels zijn die sneller (tussen)accelereren.
Toen bijzonder, nu nog steeds.
 
Die Porsche 911 is wel apart: APK datum van 1989, en nog de oude platen. Blijkbaar dus alleen in Frankrijk gereden, maar dus ook nooit APK gekeurd? Apart.

Die Corsa Twister is leuk! Jammer dat ie al 20 jaar oud is, want de Twingo vervangen door zoiets is daardoor wel een stapje terug.
 
Een stapje terug schrikt mij niet af. Als dat bij een Twingo überhaupt al mogelijk is. ;)Reed voor de Twingo 15 jaar drie BMW 5 series.
 
@Zemelaar
Het is denk ik ook maar net waar je op let bij een auto. Voor jou is dat zo te horen de motorische uitrusting. Bij mij is het altijd de aanblik, dus in feite de koplampen van de auto, dat voor mij de grootste doorslag geeft. Klinkt gek, maar is altijd al zo geweest. Ik herken alle auto's ook eigenlijk vooral aan hun verlichting :).

En om on-topic te blijven, dan maar gelijk drie occasions die voor mij de top drie vormen van wat ik ooit wel als youngtimers op de dam zou willen hebben:
6245153512.jpg

https://www.kapaza.be/nl/mazda/mazda-626-mazda-26244601.htm
Qua Escort zou ik een rode RS met die leuke verstralers wel op het erf willen zien staan, maar dit is toch net even wat unieker om te delen:
0271356216003.jpg

https://ww3.autoscout24.nl/classified/271356216?asrc=st|as
0261690036006.jpg

https://ww3.autoscout24.nl/classified/261690036?asrc=st|as

Voor zover mijn bijdrage, nu maar weer eens dat lekbakje aan de kant zetten :p
 
Zemelaar zei:
Een Twingo 1.2 van 2011 wordt voor mij in 2030 niet ineens bijzonder. Nu een gebruiksartikel, dan een gebruiksartikel.
Heb in 2012 in een Omega A 2.0 gereden. Voelde geen extra sensatie vanwege zijn leeftijd. Wat ik bij een Omega 3000 wel heb.
Een Alpina B12 was in 1997 heel bijzonder. En is dat nu voor mij nog steeds. Ondanks dat er diesels zijn die sneller (tussen)accelereren.
Toen bijzonder, nu nog steeds.

Ik heb zelf een tijdje (2008-2011) met een BMW touring 1600 uit 1972 gereden. Foto is slechts een voorbeeld.

tumblr_lvaqee7GW91qh3t6o.jpg


Het viel mij op dat ik vooral reakties kreeg van mensen in de leeftijd van begin 60 of daarboven.
Die wisten te vertellen dat zij zelf ooit deze auto als vertegenwoordiger gereden hadden.

De jongeren vonden het gewoon een mooie oldtimer, maar hadden er verder niets mee.
Ikzelf (ben achterin de 40) herinner dit model niet specifiek, meer de sedan-modellen met ronde en later de
vierkante achterlichten. Maar wel als een (toen al) oude auto.

Ik denk wel dat de liefde voor een bepaalde auto in de leeftijd van pakweg 15 tot 25 jaar wordt bepaald.
Je ziet vaak dat de oldtimer ca. 20 jaar jonger is dan de eigenaar die er in rijdt .... ;)
 
danny1995 zei:
Qua Escort zou ik een rode RS met die leuke verstralers wel op het erf willen zien staan, maar dit is toch net even wat unieker om te delen:


En dat vind ik dus heel bijzonder. Ik lees dat je 20 jaar bent.
Dat was binnen mijn kliekje in 1985, toen was ik 20, onmogelijk. Om een bestelauto als begerenswaardig te zien.

1985/2015 = een wereld van verschil.

En al zal het dan ook een unieke omgebouwde one-off Escort zijn. Het blijft net zoiets als een zeldzame single van de Sunstreams. Of van de Zangeres zonder Naam. Wolter Kroes. Ook niet interessant. Voor mij dan tenminste. Ik zie dat zo.

Als de motor van de Cosworth erin had gelegen. Jaaah. Dán was het andere koek geweest. Nu is het gewoon het 25-jarige equivalent van een Peugeot Partner. Niks bijzonders. Een gebruiksartikel.

Net zover van de leuke auto's verwijderd als Jannes van de leuke muziek. Leuk om een keer in te rijden of naar te luisteren. Maar dat is dan ook alles.
 
Zemelaar zei:
Niks bijzonders. Een gebruiksartikel.

Net zover van de leuke auto's verwijderd als Jannes van de leuke muziek. Leuk om een keer in te rijden of naar te luisteren. Maar dat is dan ook alles.

Misschien kun je proberen om geen waardeoordeel te vellen over andermans voorkeuren. Heel fijn dat jij en je vriendjes vroeger snelheid waarderen, maar anderen waarderen weer zo'n uiterst zeldzame besteller, die inmiddels vele malen exclusiever zijn dan Ferrari's die toch wel bewaard worden.
En die arrogantie proef je ook in jouw woorden dat iemand die die tijd niet bewust heeft meegemaakt te jong zou zijn om zoiets te weten, maar kennelijk ben jij wel op de hoogte wat de jeugd tegenwoordig gaaf vindt. Voor jouw beeld: ga eens naar je lokale Bruna en kijk wat er op de covers van de schoolagenda's staan. Dat zijn geen Berlingo's of Combo's, maar Ferrari's, Porsches en Audi's. Misschien dat je dan ook gaat beseffen dat dit forum geen betrouwbare representatie is van gemiddelde 15-25 jarigen.
 
Barri zei:
Die Porsche 911 is wel apart: APK datum van 1989, en nog de oude platen. Blijkbaar dus alleen in Frankrijk gereden, maar dus ook nooit APK gekeurd? Apart.

Die datum was de eerste datum waarop de Porsche een APK zou moeten krijgen, want toen werd 'ie drie jaar. Zo'n auto kun je gewoon schorsen. Dan rijd je heerlijk zorgeloos belasting- en apk-vrij in het buitenland!

Heb ik van horen zeggen...
 
Zemelaar zei:
Een Twingo 1.2 van 2011 wordt voor mij in 2030 niet ineens bijzonder. Nu een gebruiksartikel, dan een gebruiksartikel.

Dan vraag ik me af, hoe kijk je nu aan tegen een Fiat 500 of 600? Nog steeds een gebruiksartikel of toch wel bijzonder inmiddels?
 
Goeie investering, zo'n MR2. Zelfs kentekenloze Engelse exemplaren zijn vanwege de gewildheid in de crosserij al flink in prijzen gestegen. Dan zou deze toch ook wel meer waard blijven worden lijkt me.

@zemelaar: Ik denk dat je niet helemaal goed mijn reactie niet helemaal goed hebt gelezen/opgevat, want ik schrijf dat ik, als ik ooit een Escort wil bezitten, zou kiezen voor een rode RS uitvoering, dus niet deze bestel. Ik wilde enkel deze bestel even delen, omdat die net wat unieker is inmiddels dan een RS.
 
https://www.speurders.nl/overzicht/autos/None/supergave-mega-tjaffer-1-4d-uniek-152244130.html?sr_ab=0&query=&category=2003&local-postcode=&local-distance_value=0&subcategory=&carmodel-search=&min_prijs=&max_prijs=&min_kilometerstand=&max_kilometerstand=&min_bouwjaar=&max_bouwjaar=1997&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=
152244130_1_big.jpg


https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/renault/m954506416-renault-21.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
$_85.JPG


https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/peugeot/m954481250-peugeot-309-gti-16v-bj-1991.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
$_85.JPG


https://www.delest.nl/franse-klassiekers/336/Citro%C3%ABn-GS-Pallas.html
1728_1438900374.jpg
 
Gewoon Dirk zei:
Zemelaar zei:
Een Twingo 1.2 van 2011 wordt voor mij in 2030 niet ineens bijzonder. Nu een gebruiksartikel, dan een gebruiksartikel.

Dan vraag ik me af, hoe kijk je nu aan tegen een Fiat 500 of 600? Nog steeds een gebruiksartikel of toch wel bijzonder inmiddels?

Ik begrijp wel dat er mensen zijn die 'm inmiddels best bijzonder vinden. Maar voor mij persoonlijk roept die geen bezitsdrang op. Er zit geen aspect van snelheid in. Tenminste, ik zie er geen aspect van snelheid in.

Mijn zoon rijdt in een Mini uit 1983. Heb ik ook niks mee.

@danny1995, dan heb ik je idd verkeerd begrepen en/of verkeerd gelezen. Stelde uniek gelijk aan begerenswaardig. En dat is het natuurlijk niet.

Overigens, wat is uniek? Als ik van mijn Twingo de beide deuren dicht las, en racestrepen over de motorkap en het dak trek, is die ook uniek.
En dan zal die voor sommigen wellicht ook bezitsdrang oproepen. De Dukes of Hazzard Twingo.

Dat is net als met die Golf Swallowtail. zeer minieme aanpassingen, voor zover ik kon zien, maar daardoor wel ineens gewild. En dan is die uniek.

Maar als je zo redeneert is alles uniek. Niets is gelijk. Aan een ieder om daar een soort van ondergrens in te bepalen.

En bovengrens. Daarvoor geldt hetzelfde.
 
Dus zemelaar, het enige criterium voor jou om een auto leuk te vinden/bezitdrang op te wekken is "hij kan hard"?
 
Rob0032 zei:
Zemelaar zei:
Niks bijzonders. Een gebruiksartikel.

Net zover van de leuke auto's verwijderd als Jannes van de leuke muziek. Leuk om een keer in te rijden of naar te luisteren. Maar dat is dan ook alles.

Misschien kun je proberen om geen waardeoordeel te vellen over andermans voorkeuren. Heel fijn dat jij en je vriendjes vroeger snelheid waarderen, maar anderen waarderen weer zo'n uiterst zeldzame besteller, die inmiddels vele malen exclusiever zijn dan Ferrari's die toch wel bewaard worden.
En die arrogantie proef je ook in jouw woorden dat iemand die die tijd niet bewust heeft meegemaakt te jong zou zijn om zoiets te weten, maar kennelijk ben jij wel op de hoogte wat de jeugd tegenwoordig gaaf vindt. Voor jouw beeld: ga eens naar je lokale Bruna en kijk wat er op de covers van de schoolagenda's staan. Dat zijn geen Berlingo's of Combo's, maar Ferrari's, Porsches en Audi's. Misschien dat je dan ook gaat beseffen dat dit forum geen betrouwbare representatie is van gemiddelde 15-25 jarigen.

Zo kan je het idd zien. Maar dat is dan jouw perspectief. Dus ook een waardeoordeel. ;)

En die van mij was tenminste nog ontopic.

Overigens is het mooi vinden van een bepaalde auto ook een waardeoordeel. Bijvoorbeeld als Stif zegt: OH die 309, wat is ie mooi!

Ik begrijp het ook wel. In een draadje met eensgezinden, binnen een zeker kader dan, staat mijn mening soms nogal haaks.

Toch moet die ruimte er zijn, vind ik. Anders krijg je een vertroebeld beeld van de werkelijkheid. Met dito minder begrip.

Als iedereen om je heen zegt dat jouw auto prachtig is, en er komt ineens iemand die zegt dat die jouw auto lelijk vindt - en dat ook mag vinden - is de reactie bij de meesten defensief en afwerend.

Terwijl daar in feite geen grond voor is. Een ieder heeft recht op zijn mening.

In het W124 topic heb ik dat meegemaakt. Vertelt iemand over een nieuw gekochte 124 waarvan na 3 jaar de deurbekleding loslaat.
Refereer ik naar mijn inmiddels 4 jaar oude Twingo waar de deurbekleding nog solide vast zit.

Er waren er enkelen die die opmerking van mij niet konden relativeren. En dat bedoel ik met een vertroebeld beeld van de werkelijkheid. En dito minder begrip voor een andere mening.

Maar van jou Rob verwacht ik, en dat heb je in meerdere posts in andere topics laten zien, dat jij daar boven staat. Dat jij je niet in emotie laat meenemen. En daardoor het heldere beeld verliest.

Je moet ook de andere kant kunnen zien. Bovendien, het is maar de mening en perceptie van een ander. Iedereen kan wel wat vinden. Het gaat erom wat je zelf vindt.
 
Misschien eens uit je eigen gedachten komen en met andere autoliefhebbers gaan praten. Er zal een wereld voor je opengaan, begin maar eens met een groepje fans van de Fiat 500 of de Citroën 2CV.
Er is meer dan vermogen of snelheid. Hard rijden en snelle acceleratie is leuk. Een trage auto op z'n limiet rijden is nog leuker. Rustig toeren en genieten van de omgeving is ook erg leuk. Ik heb in genoeg snelle auto's gereden, en ben erop uitgekeken. Ik vind een auto die is ontworpen om aan een basisbehoefte te voldoen (overdekt vervoer) meestal leuker dan een snelle en krachtige auto.
De vroege Golf is niet leuk vanwege de aanpassingen, maar vanwege het feit dat het een zo ongemolesteerd exemplaar is van een auto die je bijna nooit meer ziet. Een auto waaraan ik goede herinneringen heb en waarbij motorvermogen voor mij totaal irrelevant is. Overigens is die Golf zo licht, dat-ie met een 1.1 zeker niet traag aanvoelt. Ik heb er zelf een gehad, dus ik kan er over meepraten (ik kick niet op acceleratiecijfers, maar vind het belangrijker hoe een auto in de praktijk aanvoelt).

Blijkbaar rijd je die Twingo als noodzaak, niet uit plezier (anders zou je waarschijnlijk ook wat anders posten dan getunede youngtimers). Ik kan me namelijk best voorstellen dat een Twingo leuk is om in te rijden. Mijn ervaring met die auto is beperkt tot een heel kort ritje op lage snelheid, maar ik vind de vormgeving uniek en leuk, en het is een doordacht autootje.
 
D. Elzinga zei:
Dus zemelaar, het enige criterium voor jou om een auto leuk te vinden/bezitdrang op te wekken is "hij kan hard"?

Het enige zou ik niet durven beweren. Maar het aspect van snelheid moet die wel hebben. Want "Hij kan hard" is natuurlijk zeer relatief.
De 180 van een 106 1.3 rallye stelt t.o.v. een Brabus S V12 S niks voor. Maar toch heb ik bij beide bezitsdrang. Hoe gek dat ook klinkt.
 
De vroege Golf is niet leuk vanwege de aanpassingen, maar vanwege het feit dat het een zo ongemolesteerd exemplaar is van een auto die je bijna nooit meer ziet.

Ik zie The Shorts 1983 Comment Ca Va ook nooit meer in de platenbakken liggen. Laat staan in een ongemolesteerde uitvoering.

Dat maakt 'm voor mij nog niet begerenswaardig. Ik vond het toen troep. En nu nog steeds.

Uit het oogpunt van nostalgie zou ik het nog enigszins kunnen begrijpen. Maar ik hoef ook geen stofzuiger uit 1950. Of een tv uit het jaar nul.

Gebruiksartikelen heb ik niks mee. Zelfs al staan ze in een ongemolesteerde uitvoering voor mijn neus te koop.

Blijkbaar rijd je die Twingo als noodzaak, niet uit plezier (anders zou je waarschijnlijk ook wat anders posten dan getunede youngtimers). Ik kan me namelijk best voorstellen dat een Twingo leuk is om in te rijden. Mijn ervaring met die auto is beperkt tot een heel kort ritje op lage snelheid, maar ik vind de vormgeving uniek en leuk, en het is een doordacht autootje.

De wereld hangt vol vooroordelen aan mekaar. In de 15 jaar dat ik BMW reed hoorde ik telkens "die zal wel geld hebben".
Nu rij ik Twingo en zal het wel 'noodzaak' zijn. En niet uit plezier.

Jongen, het is eerder omgekeerd.

Ik heb nog nooit zoveel geld gehad als nu. En nog nooit heeft mijn huis zover BOVEN water gestaan als nu.
 
De Golf was alleen geen troep in 1974, en is dat nog steeds niet. Dat jij het wel vindt, maakt je een uitzondering. Nee, ik ben nog steeds geen fan van The Shorts.
Probeer je eens in een ander te verplaatsen, dat schijnt het grootste probleem te zijn...
 
Zemelaar zei:
D. Elzinga zei:
Dus zemelaar, het enige criterium voor jou om een auto leuk te vinden/bezitdrang op te wekken is "hij kan hard"?

Het enige zou ik niet durven beweren. Maar het aspect van snelheid moet die wel hebben. Want "Hij kan hard" is natuurlijk zeer relatief.
De 180 van een 106 1.3 rallye stelt t.o.v. een Brabus S V12 S niks voor. Maar toch heb ik bij beide bezitsdrang. Hoe gek dat ook klinkt.

Dus het gaat om de beleving van snelheid/sportiviteit, niet zozeer om de harde cijfers?

Ben ik trouwens benieuwd waarom je de Mini van je zoon dan niets vindt. Dat is namelijk een bijzonder sportief sturend autootje waarin je al gauw erg hard lijkt te gaan...
 
Zemelaar zei:
Blijkbaar rijd je die Twingo als noodzaak, niet uit plezier (anders zou je waarschijnlijk ook wat anders posten dan getunede youngtimers). Ik kan me namelijk best voorstellen dat een Twingo leuk is om in te rijden. Mijn ervaring met die auto is beperkt tot een heel kort ritje op lage snelheid, maar ik vind de vormgeving uniek en leuk, en het is een doordacht autootje.

De wereld hangt vol vooroordelen aan mekaar. In de 15 jaar dat ik BMW reed hoorde ik telkens "die zal wel geld hebben".
Nu rij ik Twingo en zal het wel 'noodzaak' zijn. En niet uit plezier.

Jongen, het is eerder omgekeerd.

Ik heb nog nooit zoveel geld gehad als nu. En nog nooit heeft mijn huis zover BOVEN water gestaan als nu.

Dat interesseert me niets. Ik beoordeel mensen niet op hun auto. Ik ken iemand met zoveel geld dat-ie het in zijn leven niet meer op krijgt, die met veel plezier in een 2CV rijdt en er zelf aan sleutelt. Als ik mezelf een dure auto kan veroorloven, wil dat niet zeggen dat ik 'm koop want ik zal er niet noodzakelijk gelukkiger van worden.
Ik ben overigens geen 'jongen', we schelen zo weinig in leeftijd dat je me niet op die manier hoeft weg te zetten. Dat bevestigt alleen maar het beeld van jezelf wat je hier neerzet.

OK, jij vindt de Twingo blijkbaar een mixer of een wasmachine en beleeft er geen plezier aan. Da's jammer, wat het is best een karakterautootje. Mijn conclusie dat je erin rijdt als noodzaak komt voort uit jouw ietwat neerbuigende, ongeïnteresseerde manier van erover praten, en je posts in dit topic die vrijwel alleen over 'gepimpte' Benzen gaan. Als je als ogenschijnlijke autogek in een auto rijdt die je niet interesseert, wat is dan de meest logische conclusie?
 
Klassiekerrijder zei:
Ik ben overigens geen 'jongen', we schelen zo weinig in leeftijd dat je me niet op die manier hoeft weg te zetten. Dat bevestigt alleen maar het beeld van jezelf wat je hier neerzet.

En jij van mij.

Lees nou eens terug. En wel alles lezen. Je slaat de helft van mijn opmerkingen over. En trekt dan verkeerde conclusies.

Ik zie mijn Twingo als gebruiksartikel. Maar kan er daarom nog wel van genieten. Hoe kom je erbij dat dat niet zou kunnen?
Ik ben zeer tevreden met mijn Twingo. Echt waar. Anders had ik 'm allang ingeruild. Ik heb ook wel het budget om een paar klassen hoger te rijden.
Maar willen en kunnen zijn twee verschillende dingen.

Dat is dat hokjes denken van jou. Je weet echt niet waar je het over hebt.

Beter lezen. Dan kom je een heel eind.

Ik ga in de tuin. Post maar weer auto's. En zitten best vaak zeer leuke auto's tussen. Jouw beeld van mij met mijn getunede auto's klopt niet. Is maar een deel van het verhaal.

Daarom, beter lezen.
 
OK, post dan ook eens wat anders dan die eeuwige Benzen, en dan bedoel ik niet een getjoende BMW... krijgen we ook eens een andere kant van je te zien.

https://ww3.autoscout24.nl/classified/273534814?asrc=st|as
0273534814001.jpg


https://ww3.autoscout24.nl/classified/258859871?asrc=st|as
0258859871001.jpg


https://ww3.autoscout24.nl/classified/268340997?asrc=st|as
0268340997001.jpg


https://ww3.autoscout24.nl/classified/273185631?asrc=fa|as
0273185631001.jpg
 
Zemelaar zei:
Rob0032 zei:
Zemelaar zei:
Toch is die trend er wel. Tenminste, ik meen hem te zien. Kan er ook volkomen naast zitten. Iedereen die die tijd niet bewust heeft meegemaakt, is te jong om dat uit eigen hand te kunnen constateren. De aandacht is in dertig jaar verschoven. Ook wel logisch trouwens. In dertig jaar verschuift alles.

Dus jouw beperkte wereldje als 15-25 jarige is helemaal volledig, en daarmee heb je dus het recht om iets waar te nemen dat nergens op gebaseerd is, geen fundament heeft en enkel je gevoel bevestigt? (n)


Dat enthousiasme voor snelheid mis ik tegenwoordig. En dat was er 30 jaar terug beslist meer.
Onzin. Nog maar een paar jaar geleden was diegene met de snelste scooter de baas op het schoolplein. Ook snelle motoren lijken tegenwoordig nog erg goed te verkopen. Lijkt mij voldoende om te constateren dat het enthousiasme voor snelheid niet verdwenen is.

Met auto's is het nu eenmaal zo dat de snelle exemplaren aanzienlijk duurder zijn dan het minder exotische blik. Zowel nieuw als klassiek. En ik denk dat snelle auto's niet zo passen binnen de 'cultuur van het AutoWeek forum'.
 
Hier een voorbeeldje van "snel blik"

Golf 1.8 GTI 1983 ONK

$_85.JPG


Uitlaatsierstuk eraf, en de originele stalen velgen eronder ...

$_85.JPG


Stoere voorkant met originele grille en GTI-embleem ...

$_85.JPG


Mooi sober interieur met jaren 80-autoradio ...

Was in de jaren 80 een snelle auto, wordt nu links en rechts door de gemiddelde lease-auto ingehaald.
Maar wel heel erg leuk, voor een liefhebbersprijs ... ;)
 
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/nissan/m948892314-nissan-maxima-3-0-v6-aut-u9-1991-grijs.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
$_85.JPG
 
Ik had een stevige prijs verwacht bij die Z8, maar 4 ton :eek:

Overigens, die zwarte Mercedes als full-options durven aan te prijzen terwijl dat ding in elk geval cruisecontrol, elektrische spiegels en leder ontbeert (n)
 
Liever zo'n stickertje dan die wanstaltige Z8.... Echt om te janken!
Niet om vervelend te doen trouwens, maar wat is er zo bijzonder aan die 190? Heeft die wel een hoge topsnelheid? :D
Die Maxima is trouwens echt extreem zeldzaam hier. Goed gevonden! (y)




Van eerste eigenaar!






Wederom een auto van een eerste eigenaar, die kennelijk is geëmigreerd naar Nederland.






Groen?










 
Rob0032 zei:

Kijk maar op deze foto van dezelfde auto ....;)

$_85.JPG



Rob0032 zei:
Zemelaar zei:
Toch is die trend er wel. Tenminste, ik meen hem te zien. Kan er ook volkomen naast zitten. Iedereen die die tijd niet bewust heeft meegemaakt, is te jong om dat uit eigen hand te kunnen constateren. De aandacht is in dertig jaar verschoven. Ook wel logisch trouwens. In dertig jaar verschuift alles.

Dus jouw beperkte wereldje als 15-25 jarige is helemaal volledig, en daarmee heb je dus het recht om iets waar te nemen dat nergens op gebaseerd is, geen fundament heeft en enkel je gevoel bevestigt? (n)

Iemand afbranden alleen omdat hij zijn mening geeft vind ik wel een beetje flauw ... :(
 
Niet om vervelend te doen trouwens, maar wat is er zo bijzonder aan die 190? Heeft die wel een hoge topsnelheid?

2.5 Turbo was voor de W201 de topmotorisatie op dieselgebied. Je komt ze (dus) niet vaak tegen. Althans, ik niet.;)
 
D. Elzinga zei:
Niet om vervelend te doen trouwens, maar wat is er zo bijzonder aan die 190? Heeft die wel een hoge topsnelheid?

2.5 Turbo was voor de W201 de topmotorisatie op dieselgebied. Je komt ze (dus) niet vaak tegen. Althans, ik niet.;)

Ah, op die manier. Geen idee of ze er veel zijn. De 190 vind ik een buitengewoon oninteressante en onaantrekkelijke auto, dus ik let er eigenlijk nooit op.










Van eerste eigenaar, maar wat een geld voor een auto die er niet echt netjes uitziet. Ik overwoog om 'm in het projectentopic te zetten...




En om Zemelaar ook maar blij te maken.

Hij gaat heel hard! ;)

 




Ik twijfel of onderstaande Fiats al eens geplaatst zijn of niet. Anders mooi voor een herhaling!






 
Als 'ie origineel Nederlands was geweest dan was ik even gaan kijken bij die 929. Gaaf ding!
 
Terug
Bovenaan