A
Anoniem
Guest
520d zei:Het is gek dat die overgangsregeling gekoppeld is aan een bouwjaar, in dit geval 1988. Met mijn 190 uit 1987 heb ik dan geluk, terwijl RRM met zijn Kadett uit 1988 pech heeft en de volle mep betaalt. En dat verandert niet meer. Als men nu had gezegd dat die overgangsregeling geldt voor auto's ouder dan 25 jaar, dan had ik dat logischer en eerlijker gevonden.
En of het nu gaat om veel of weinig geld, het is altijd zonde om belasting te moeten betalen.
Het hele idee van die overgangsregeling is juist dat er een 'eerlijke' periode is waarin de minimale leeftijd kan verschuiven. 25 jaar lijkt inmiddels sowieso een achterhaalde leeftijd om als 'oldtimer' te kwalificeren. Over een jaartje zouden dan bijvoorbeeld de Golf III en Astra F ook daaronder vallen...
Je hebt altijd mensen die niet binnen of buiten de boot vallen als je regels verandert. Heel lullig, maar dat kun je nou eenmaal niet veranderen. Of het altijd zonde is om belasting te betalen weet ik niet. Er zij natuurlijk leukere dingen, maar je krijgt er ook weer genoeg voor terug.