Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

520d zei:
Het is gek dat die overgangsregeling gekoppeld is aan een bouwjaar, in dit geval 1988. Met mijn 190 uit 1987 heb ik dan geluk, terwijl RRM met zijn Kadett uit 1988 pech heeft en de volle mep betaalt. En dat verandert niet meer. Als men nu had gezegd dat die overgangsregeling geldt voor auto's ouder dan 25 jaar, dan had ik dat logischer en eerlijker gevonden.

En of het nu gaat om veel of weinig geld, het is altijd zonde om belasting te moeten betalen.

Het hele idee van die overgangsregeling is juist dat er een 'eerlijke' periode is waarin de minimale leeftijd kan verschuiven. 25 jaar lijkt inmiddels sowieso een achterhaalde leeftijd om als 'oldtimer' te kwalificeren. Over een jaartje zouden dan bijvoorbeeld de Golf III en Astra F ook daaronder vallen...
Je hebt altijd mensen die niet binnen of buiten de boot vallen als je regels verandert. Heel lullig, maar dat kun je nou eenmaal niet veranderen. Of het altijd zonde is om belasting te betalen weet ik niet. Er zij natuurlijk leukere dingen, maar je krijgt er ook weer genoeg voor terug.

De Schaduw zei:
[size=x-large]20 mille??? :eek::eek::eek:[/size]

De AE86 is door toedoen van diverse driftfilms, manga's en dergelijke een vrij legendarisch model geworden, en dat reflecteert zich in de prijzen.

Overigens schijnt het kwalitatief een matige model te zijn, slechter dan andere Toyota's uit die periode. Ik krijg van een contactpersoon in Japan regelmatig foto's van exemplaren met roestgaten van Alfasud-achtige proproties...

0274031968001.jpg

0274031968003.jpg

https://ww3.autoscout24.nl/classified/274031968?asrc=st|as

D. Elzinga zei:
Overigens schijnt het kwalitatief een matige model te zijn, slechter dan andere Toyota's uit die periode. Ik krijg van een contactpersoon in Japan regelmatig foto's van exemplaren met roestgaten van Alfasud-achtige proproties...

Is dat echt zo? Toyota's uit die tijd wilden namelijk echt wel roesten, zoals wel meer Japanners uit die tijd.

Wat een wanstaltig ding, die aanhanger. Maar ik moest toch wel even gniffelen bij het typeplaatje. :D

Rob0032 zei:
Is dat echt zo? Toyota's uit die tijd wilden namelijk echt wel roesten, zoals wel meer Japanners uit die tijd.

Dat is althans wat diverse Japanse kenners mij hebben verteld. Auto heeft gewoon heel veel hoeken (tankdop, deuropeningen, wielkasten, ramen) waar hij flink wil roesten, en bovendien een plastic bodykit waaronder vocht kan gaan zitten.

Niettemin zijn ze ook in Japan zelf zo gewild dat je zelfs voor een rot exemplaar omgerekend vaak een paar duizend euro kwijt bent.

Oke, ja dat zou best kunnen. Ik wist niet dat deze nog slechter zou zijn. Het dunt de populatie natuurlijk ook uit, met hogere prijzen als gevolg. Ik heb ook weleens een wrak gezien voor bijna 5.000 euro.
Overigens valt het me sowieso op wat voor bizarre prijzen er de laatste tijd worden gevraagd voor oudjes. Gaat nergens over.

Rob0032 zei:
Oke, ja dat zou best kunnen. Ik wist niet dat deze nog slechter zou zijn. Het dunt de populatie natuurlijk ook uit, met hogere prijzen als gevolg. Ik heb ook weleens een wrak gezien voor bijna 5.000 euro.

Schaarsheid stuwt de prijzen inderdaad eveneens. Dat dit model ooit erg populair was bij straatracers/drifters hielp de overlevingskansen trouwens ook niet echt.

Overigens valt het me sowieso op wat voor bizarre prijzen er de laatste tijd worden gevraagd voor oudjes. Gaat nergens over.

Er zijn de laatste tijd inderdaad een opvallend aantal handelaren die vraagprijzen maar gewoon zelf willekeurig lijken te verzinnen zonder te kijken naar hetgeen realistisch is. Wie niet waagt wie niet wint, denken ze wellicht...

Die Aspen is heel erg leuk, maar iets te goedkoop. Helaas ook op LPG...
Een C70 is altijd goed natuurlijk. Erg mooie lak, hoewel iedere fantasie daarna verloren is gegaan helaas. Gelukkig heeft 'ie ook niet de elektrische stoelverstelling. Scheelt op jaarbasis enkele weken als je soms met z'n vieren op pad gaat. ;)

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/None/subaru-1800-4wd-pick-up-1988-wit-wellicht-voor-onderdelen-152225208.html?sr_ab=0&query=&category=2003&local-postcode=&local-distance_value=0&subcategory=&carmodel-search=&min_prijs=&max_prijs=&min_kilometerstand=&max_kilometerstand=&min_bouwjaar=&max_bouwjaar=1996&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=
152225208_1_big.jpg

https://ww3.autoscout24.nl/classified/275480657?asrc=st|as
0275480657001.jpg

https://ww3.autoscout24.nl/classified/275473546?asrc=st|as
0275473546003.jpg

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/overige-auto-s/m954159540-originele-nsu-tt-uit-1969.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
$_85.JPG

Leuk die saab96 met zo'n actie foto.

Die subaru pickup doet me wat australisch aan.

Leuk van die Saab, dat wist ik niet. Vraag me alleen wel af hoe de auto er nu, drie jaar later, uitziet.

Die NSU is ook wel heel tof, maar jammer dat er dan zo'n achterlijke tekst bij staat over de prijs. Zeg dan gewoon dat je zelf ook niet weet wat 'ie waard is in plaats van willekeurige biedingen af te gaan wachten. (n)

Ex van Harry Mens naar het schijnt. Hopelijk was hij niet degene die een springende kat op een Daimler heeft geschroefd...

Van de eerste, schijnbaar geëmigreerde, eigenaar.

Maar bovenstaande auto's halen het niet bij dit pareltje. Een heuse Swallowtailtje van de eerste eigenaar! :eek:

Die Golf! :eek: Heerlijk origineel ding, met die opzethoofdsteunen... super! In 1974 hadden onze buren twee huizen verder een Golf in dezelfde kleurcombinatie, met een DZ-kenteken.

Toppertje hoor die golf.
Ik had precies van die lampen op de bumper, oude gele hella's en origineel enkele lampen in de grille,iedereen had toen natuurlijk dubbellekoplampen.

Blackadder the 5th zei:
Klassiekerrijder zei:
Die Golf! :eek: Heerlijk origineel ding, met die opzethoofdsteunen... super! In 1974 hadden onze buren twee huizen verder een Golf in dezelfde kleurcombinatie, met een DZ-kenteken.

Ik zit ook wel eens op volksforum: heb deze auto daar ook al voorbij zien komen: Golf 1 1974 gespot

Wat een gezelligheid op dat forum zeg... Grappig dat je dezelfde combinatie van analfabetisme en onvriendelijkheid hier in het Golf-topic tegenkomt. Do the math... ;)

Wel waardeloze aanbieder van die Golf trouwens. En toevallig of niet, maar dit is al de vierde keer in korte tijd dat ik of iemand anders problemen heeft met een verkoper uit Hulst. Die Zeeuwen denken echt dat ze op goud zitten met hun idiote prijzen. Laatst nog een Fiat 850 die 34 jaar stil had gestaan en waar geen chroom meer op te vinden was voor 2.500 euro! :eek: (n)

Rob0032 zei:
Wat een gezelligheid op dat forum zeg... Grappig dat je dezelfde combinatie van analfabetisme en onvriendelijkheid hier in het Golf-topic tegenkomt. Do the math... ;)

Wel waardeloze aanbieder van die Golf trouwens. En toevallig of niet, maar dit is al de vierde keer in korte tijd dat ik of iemand anders problemen heeft met een verkoper uit Hulst. Die Zeeuwen denken echt dat ze op goud zitten met hun idiote prijzen. Laatst nog een Fiat 850 die 34 jaar stil had gestaan en waar geen chroom meer op te vinden was voor 2.500 euro! :eek: (n)

Analfabetisme en onvriendelijkheid is niet merk- noch forum gebonden, jij zou beter moeten weten .... :confused:
Of heb je het hele volksforum al doorgespit?

Prijzen voor oldtimers/semi-oldtimers? Is wat de gek ervoor vraagt en er voor wil geven.
Het schijnt dat veel semi/oldtimers uiteindelijk in België terechtkomen, de Nederlanders vinden alles te duur ...;)

https://ww3.autoscout24.nl/classified/275507332?asrc=st|as
0275507332001.jpg

https://www.autowereld.nl/opel/corsa/1-4i-joy-nieuwe-apk-bij-aflevering-13811289/details.html
opel-corsa-1-4i-joy-nieuwe-apk-bij-aflevering-13811289-5.jpg

https://www.autowereld.nl/nissan/primera/2-0-slx-wagon-automaat-airco-14038269/details.html
Ben geen kenner, maar volgens mij wijkt deze neus wat af.
nissan-primera-2-0-slx-wagon-automaat-airco-14038269-1.jpg

https://www.autowereld.nl/volkswagen/golf/golf-country-syncro-4x4-13756893/details.html
volkswagen-golf-golf-country-syncro-4x4-13756893-2.jpg

https://www.autotrader.nl/auto/datsun-1000/1978/eibergen/6sx96/datsun-1000-140y-2-drs-gl-1e-eigenaar/
datsun-1000-overig-benzine-beige--98487814-Medium.jpg

https://www.autotrader.nl/auto/porsche-944/1983/brunssum/6qt8p/porsche-944-25i-strosek/
porsche-944-coupe-benzine-zwart--96762794-Medium.jpg

Ik heb ook een tijdje op volksforum gezeten, voelde me daar ook niet helemaal thuis. Evengoed een bijzonder leuke auto, ik hoop niet dat deze zoals veel van zijn soortgenoten wordt voorzien van de obligate extreme verlaging, foute wielen, dakrek met meuk en een 1.8T die er zogenaamd zo weer uit kan... er zit wel wat werk aan, maar het is makkelijk om 'm weer helemaal origineel te maken.

Blackadder the 5th zei:
Rob0032 zei:

Analfabetisme en onvriendelijkheid is niet merk- noch forum gebonden, jij zou beter moeten weten .... :confused:

Prijzen voor oldtimers/semi-oldtimers? Is wat de gek ervoor vraagt en er voor wil geven.
Het schijnt dat veel semi/oldtimers uiteindelijk in België terechtkomen, de Nederlanders vinden alles te duur ...;)

Dat zeg ik ook niet. Ik wijs er alleen op dat het erg toevallig is dat je diezelfde fenomenen hier en daar ziet. En ja. :)

Nou, die prijzen worden ook gevormd door een bepaalde markt. En het klopt dat veel Audi's, Mercedessen en BMW's hierheen worden gehaald nu ze onverkoopbaar zijn in NL en de oldtimerregels recent versoepeld zijn hier.

@rzasa,
Wat een gaaf rijtje!
Die Fairmont is heel gaaf, en met een achtcilinder. Ben benieuwd of 'ie dit ervoor gaat krijgen, want heel gewild zijn Fairmonts niet. Helemaal niet als ze zolang stil hebben gestaan (1.000 km in 8 jaar is niet veel). Gisteren toevallig een stuk gelezen over die Corsa Twister. Erg leuk ding. Van die Gofl heb ik nog nooit gehoord, echt briljant! :eek:
Het verbaast me dat die Datsun nog steeds te koop staat. Je zou denken dat zoiets snel weg gaat. Misschien toch niet zo netjes?

Rob0032 zei:
Blackadder the 5th zei:
Rob0032 zei:

Dat zeg ik ook niet. Ik wijs er alleen op dat het erg toevallig is dat je diezelfde fenomenen hier en daar ziet. En ja. :)

Nou, die prijzen worden ook gevormd door een bepaalde markt. En het klopt dat veel Audi's, Mercedessen en BMW's hierheen worden gehaald nu ze onverkoopbaar zijn in NL en de oldtimerregels recent versoepeld zijn hier.

Jaja, ik wilde het even duidelijk hebben. Ook op volksforum zijn liefhebbers voor originele golfjes te vinden,
al zijn ze (nog) in de minderheid.

In hoeverre zijn de regels in België versoepeld, het meest stond mij bij dat je niet verder dan een bepaalde
straal rond de woonplaats mocht rijden ... :confused:

Tot slot nog een golfje die ik wel fraai vind:

Volkswagen Golf 1.8 GL cabriolet

$_85.JPG

Nu eens niet met de kunststof spatbordverbreders of de kunststof uitbouwset met dikke bumpers.
Jammer van de aftermarket wielen, maar daar is wel wat aan te doen ...

Blackadder the 5th zei:
In hoeverre zijn de regels in België versoepeld, het meest stond mij bij dat je niet verder dan een bepaalde

Je mocht inderdaad in een straal van 25 km rondom je adres rijden of naar aangemelde evenementen. Dit alles tussen zonsopgang en -ondergang. Deze beperkingen zijn opgeheven en je mag dus onbeperkt, dag en nacht rijden. Het is echter niet toegestaan om naar je werk of onderwijsinstelling te rijden, of het voertuig als bedrijfsauto te gebruiken. Dit geldt voor auto's van 25 jaar en ouder met zogenaamde O-platen.
Het is dus een kwestie van tijd vooraleer deze wet wederom aangepast zal worden, want België wordt overspoeld met oude wrakken op diesel.

Rob0032 zei:
Blackadder the 5th zei:

Je mocht inderdaad in een straal van 25 km rondom je adres rijden of naar aangemelde evenementen. Dit alles tussen zonsopgang en -ondergang. Deze beperkingen zijn opgeheven en je mag dus onbeperkt, dag en nacht rijden. Het is echter niet toegestaan om naar je werk of onderwijsinstelling te rijden, of het voertuig als bedrijfsauto te gebruiken. Dit geldt voor auto's van 25 jaar en ouder met zogenaamde O-platen.
Het is dus een kwestie van tijd vooraleer deze wet wederom aangepast zal worden, want België wordt overspoeld met oude wrakken op diesel.

Er is duidelijk een groot onderzoek (ook in het buitenland) aan vooraf gegaan voordat deze regels werden versoepeld ... o_O
Dat wel of niet naar je werk gaan is natuurlijk vrijwel niet te controleren als de hobby (toevallig) ook het werk is.

Blackadder the 5th zei:
Rob0032 zei:
Blackadder the 5th zei:

Er is duidelijk een groot onderzoek (ook in het buitenland) aan vooraf gegaan voordat deze regels werden versoepeld ... o_O
Dat wel of niet naar je werk gaan is natuurlijk vrijwel niet te controleren als de hobby (toevallig) ook het werk is.

Tsja, dat is België. ;)
En als je hobby je werk is, dan is er een economisch belang en mag je er dus niet met O-platen heen rijden. Je moet dan gewoon je reguliere platen op de auto houden en (een schijntje) belasting betalen.
Er wordt overigens wel degelijk op gecontroleerd. Men struint parkings bij kantoorpanden af en er zijn (algemene) verkeerscontroles. En bewijs dan maar eens dat je op maandagochtend om 7u25 niet onderweg was naar je werk. Maar het is een farce, zoals zo veel zaken hier. Daarom, een kwestie van tijd vooraleer hier ook een aanscherping van leeftijdsgrens en brandstofkeuze komt.

Rob0032 zei:
Maar bovenstaande auto's halen het niet bij dit pareltje. Een heuse Swallowtailtje van de eerste eigenaar!

Er vindt in de autobeleving - laat ik het zo maar even noemen - een aardverschuiving plaats als een 1,1 liter Golf meer reacties oproept dan de auto's uit de advertenties direct daarboven.
Ik vermoed dat het met het praktisch denken heeft te maken? :confused: Een 600 SEL is leuk maar onbetaalbaar om rijdend te houden.
Ben immers in mijn eigen situatie ook niet voor niks van een 2½ liter naar een schamele 1,2 gegaan.

Dat verrekte geld ook altijd.

Zemelaar zei:
Rob0032 zei:
Maar bovenstaande auto's halen het niet bij dit pareltje. Een heuse Swallowtailtje van de eerste eigenaar!

Er vindt in de autobeleving - laat ik het zo maar even noemen - een aardverschuiving plaats als een 1,1 liter Golf meer reacties oproept dan de auto's uit de advertenties direct daarboven.
Ik vermoed dat het met het praktisch denken heeft te maken? :confused:

Het heeft vooral te maken dat veel mensen hier varen op nostalgie. Dan roept een auto die je vroeger vaak zag meer gevoelens op dan een auto die je toen nooit zag. Volgens mij is dat op dit forum c.q. in dit topic nooit anders geweest, dus een aardverschuiving zou ik het zeker niet willen noemen.
Overigens zijn er meer 600 SEL's dan Golf I Swallowtails vermoed ik, helemaal van de eerste eigenaar. Die Mercedessen worden toch wel bewaard, Golfjes een stuk minder.

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/None/page/4/vw-nova-152235386.html?sr_ab=0&query=&category=2003&local-postcode=&local-distance_value=0&subcategory=&carmodel-search=&min_prijs=&max_prijs=&min_kilometerstand=&max_kilometerstand=&min_bouwjaar=&max_bouwjaar=1998&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=
152235386_1_big.jpg

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/porsche/m954258740-porsche-911-3-2-carrera-targa-1986-blauw.html?c=347e0191902299e17a0270b34509bada&previousPage=lr
$_85.JPG

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mitsubishi/m954323717-mitsubishi-pajero-2-5-td-intercooler-7-persoons.html?c=347e0191902299e17a0270b34509bada&previousPage=lr
$_85.JPG

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m954306976-opel-kadett-1-3-s-1986-met-slechts-85430-km.html?c=347e0191902299e17a0270b34509bada&previousPage=lr
$_85.JPG

rzasa zei:
https://www.autowereld.nl/opel/corsa/1-4i-joy-nieuwe-apk-bij-aflevering-13811289/details.html
https://www.autowereld.nl/images/auto/640/289/opel-corsa-1-4i-joy-nieuwe-apk-bij-aflevering-13811289-5.jpg
Gaaf!! (y) Ik heb de Corsa "Twister" altijd erg leuk gevonden!

Zemelaar zei:
Rob0032 zei:

Ik vermoed dat het met het praktisch denken heeft te maken? :confused: Een 600 SEL is leuk maar onbetaalbaar om rijdend te houden.
Ben immers in mijn eigen situatie ook niet voor niks van een 2½ liter naar een schamele 1,2 gegaan.

Dat verrekte geld ook altijd.

Sorry, maar met een dikke getunede Benz uit de jaren '90 heb ik nooit wat gehad. En het gaat niet voor iedereen altijd om zoveel mogelijk vermogen bij een auto, ik vind soms erg simpele en zwak gemotoriseerde auto's veel leuker dan pk-monsters. Ik vermoed dat meer mensen dat hebben... en dat heeft voor mij niets met geld te maken, alleen met automobiele interesses.

Speaking of which, geweldige striping in de 'huiskleuren' op die Kadett. Het grappige is dat de striping ook is gemaakt voor een vijfdeurs, er zit een onderbreking in waar het achterportier zou eindigen. Had ik zelf nooit zo gedaan, maar het is wel apart om te zien.

Met die aardverschuiving bedoel ik dan de beleving zoals ik 'm in de jaren 80 als 15/25-jarige had - en het kliekje leeftijdsgenoten waarbinnen ik toen vertoefde - en de 15/25-jarigen van nu.
Snelheid was toen nog waar het bij mij, bij ons om draaide.
Dat is nu een heel stuk minder.

Maar goed, het is slechts mijn constatering. Misschien was ons groepje toen ook al uniek daarin? :confused:

Zemelaar zei:
Maar goed, het is slechts mijn constatering. Misschien was ons groepje toen ook al uniek daarin? :confused:

Ik denk het niet. Het eerste wat ik vroeger deed als ik een stoere auto zag was op de snelheidsmeter kijken om te zien tot welke snelheid de wijzer kon gaan. Ik kan me nog wel een Ford Capri herinneren waarvan de schaal doorliep tot 300. Daar was ik helemaal van onder de indruk. Dat ie in werkelijkheid misschien 'maar' 200 kon en dat het klokje misschien niet origineel was overwoog ik niet eens.

Zemelaar zei:
Met die aardverschuiving bedoel ik dan de beleving zoals ik 'm in de jaren 80 als 15/25-jarige had - en het kliekje leeftijdsgenoten waarbinnen ik toen vertoefde - en de 15/25-jarigen van nu.
Snelheid was toen nog waar het bij mij, bij ons om draaide.
Dat is nu een heel stuk minder.

Dan nog zie ik de constatering hier niet. In dit topic zijn nauwelijks 15-25 jarigen actief. Ga eens kijken op autogespot.nl en autoblog.nl en je zult alleen maar kinderen treffen die kicken op Ferrari's en Audi's.

Een andere mogelijkheid is dat snelheid uit de gratie is geraakt. Auto's kunnen, bij wijze van, zo hard als dat de zwaartekracht het toelaat, daar is niet zo veel spannends meer aan.

Hmm, gelukkig valt het niet op dat je erop hebt geboden Rob :p
Over de rest van de wagens. Wat een mooie Scirocco en Subaru Pick Up. Alleen welke gladiool doet er zulke koplampen in en zet er deze wielen onder die Golf Synchro o_O !

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/None/porsche-928-4-7-s-coup-bj-1984-automaat-152238396.html?sr_ab=0&query=&category=2003&local-postcode=&local-distance_value=0&subcategory=&carmodel-search=&min_prijs=&max_prijs=&min_kilometerstand=&max_kilometerstand=&min_bouwjaar=&max_bouwjaar=1998&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=
let op het interieur!
152238396_1_big.jpg

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/None/renault-12-r-12-tl-stationcar-zeer-netjes-152237440.html?sr_ab=0&query=&category=2003&local-postcode=&local-distance_value=0&subcategory=&carmodel-search=&min_prijs=&max_prijs=&min_kilometerstand=&max_kilometerstand=&min_bouwjaar=&max_bouwjaar=1998&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=
152237440_1_big.jpg

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/None/honda-civic-1-3s-152237117.html?sr_ab=0&query=&category=2003&local-postcode=&local-distance_value=0&subcategory=&carmodel-search=&min_prijs=&max_prijs=&min_kilometerstand=&max_kilometerstand=&min_bouwjaar=&max_bouwjaar=1998&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=
152237117_1_big.jpg

Terug
Bovenaan