Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Ik vind de C3 er van binnen leuker uit zien dan van buiten, het heeft wel wat dat interieur. Alleen wel slecht dat de pookknop al kaal is.
 
https://www.autoscout24.nl/aanbod/citroen-cx-2-2-2200-comfort-benzine-grijs-77867d06-4db8-4fed-848e-0e4bf7115f39?cldtidx=4
0343716537001.jpg


https://www.autowereld.nl/mazda/323/1-5-sedan-concoursstaat-27677353/details.html
mazda-323-1-5-sedan-concoursstaat.jpg


https://www.autowereld.nl/opel/astra/1-8-gls-automaat-82-742-km-vandaag-a-p-k-27672986/details.html
opel-astra-1-8-gls-automaat-82-742-km-vandaag-a-p-k.jpg


https://www.binck-autobedrijf.nl/Citroen/Xantia/2.0i-Turbo-CT-Activa-NETTE-AUTOTOP-STAAT-2892600/5202/1/10/details.aspx?zoek=&so=lijst
2892600_1_08052018184605.jpg
 
Prachtig die Orion!

Schabak-1527-Ford-Orion-Limousine-Blau-Metallic-1.24-von-Schabak-49203189.jpg


Persoonlijk vind ik deze wieldoppen de mooiste voor een vroege Orion mk3, voor het gemak heb ik een foto van een modelauto dat door Schabak gemaakt is gebruikt.
 
Die Orion had oranje knippers destijds. Pas bij de facelift in 1993 (uit m'n hoofd gezegd) waarbij er een ovalen grille kwam, kwamen de witte knippers.
De wieldoppen zijn inderdaad niet origineel. De doppen die mijn vader op zijn Escort clipper had vind ik het leukst:
klik
Die had een ZG kenteken, van februari 1991.
Als ik zo'n vroege, felblauwe Escort Clipper tegenkom, kan ik 'm niet laten staan denk ik.

Bumpers horen wel iets donkerder, daar knapt deze Orion echt van op! Zeker ook door de fantastische kleur van de carrosserie.
 
Deze generatie Orion had inderdaad altijd witte knipperlichten
Wieldoppen van de auto uit de advertentie zijn niet orgineel, die horen bij de laatste generatie ( Toen al de Escort sedan )
 
Dat sowieso! Het zegt mij dat het niet 'gewoon een vervoersmiddel' was voor de eigenaar.
En bijzonder dat ie origineel witte knippers had, dat wist ik niet. Ziet er namelijk niet origineel uit, maar hoe vaak zag je ook een Orion... :)
 
ik vind persoonlijk oranje ook beter staan dan het wit, maar soit, hoeveel van deze generatie Orions zullen er nog zijn? Op een hand te tellen denk ik.
 
Opvallende auto die Orion. Nog zonder op de link te klikken wist ik het al zeker, die mensen wonen hier ongeveer 10min lopen vandaan.
 
Orion kentekens vanaf sept 1990 t/m 1993: 55 stuks gevonden op RDW Open Data, waarvan 16 stuks verzekerd en 13 stuks met geldige APK.
 
Maar de Mk3a werd alleen in 1991 geleverd. De 1e facelift was er al in 1992. En in 1993 stopte men helemaal met de naam 'Orion'. Er zijn er dus nog maar 16 over in totaal :eek:
 
Die kleur geeft die Orion nog wat bonuspunten, en achterwisser had hem écht afgemaakt :)

Die 75 is ook fantastisch met die kleur (y)
 
Een prachtige Mazda 626 van 1987, met geweldige wieldoppen! Koopje, eigenlijk!
<https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/page/2/mazda-626-2-0-oldtimer-apk-t-m-maart-2020-174989416.html>
122dkm, €1500

174989416_1_big.jpg

174989416_3_big.jpg


(y)
 
dit draadje is toch best handig .
Zo ben ik bij toeval op me 24 jaar oude ford mondeo gestuit
Ook nog eens de 2e eigenaar (eigenlijks 3e als je de handelaar meetelt)
24 jaar van een ford monteur geweest net 2 ton gedraaid en perfect onderhouden.
 
https://www.autowereld.nl/nissan/micra/1-0-dx-27687634/details.html
nissan-micra-1-0-dx.jpg


https://www.autowereld.nl/toyota/supra/3-0i-kat-full-option-automaat-06-29030678-27683732/details.html
toyota-supra-3-0i-kat-full-option-automaat-06-29030678.jpg


https://www.autoscout24.nl/aanbod/lancia-k-3-0-v6-24v-benzine-grijs-349bdc6b-c711-3537-e053-e350040a29ef?cldtidx=12
0343868972011.jpg


https://www.autoscout24.nl/aanbod/mazda-626-2-0-lx-benzine-blauw-b28fda6b-5200-5564-e053-e350040a3f90?cldtidx=9
0343864304002.jpg


https://www.autoscout24.nl/aanbod/alfa-romeo-155-1-6-16v-t-spark-benzine-violet-ce88d96b-b146-e17d-e053-e350040a82d5?cldtidx=2
0343862835001.jpg
 
De Schaduw zei:
is het weer een automaatje

Oude vrouwtjes rijden graag automaat. :)

Automaatjes zijn over het algemeen ook juist de overlevers... van een oud vrouwtje geweest en dergelijke... Zie bijvoorbeeld nog maar eens een Volvo 340 met handbak te vinden, terwijl die veel succesvoller was dan de automaatversie.
 
https://www.autoscout24.nl/aanbod/ford-mustang-ford-mustang-ii-2-8-ghia-benzine-bruin-ae9bf06b-52d8-484c-e053-e350040a80c9?cldtidx=1
0343922673005.jpg


https://www.speurders.nl/overzicht/autos/voor-wie-zoekt-naar-een-van-de-meest-exclusieve-unieke-en-a-175006042.html?sr_ab=0&no_qs=True&max_bouwjaar=2000
175006042_1_big.jpg


https://www.autoscout24.nl/aanbod/fiat-tempra-1-6-sx-dgt-enige-in-nederland-benzine-rood-ed97b975-ef7e-4756-af99-6f389acea9ee?cldtidx=13
0343955320001.jpg


https://www.autowereld.nl/austin/balanza/1800-mkii-automatic-27695449/details.html
austin-balanza-1800-mkii-automatic.jpg
 
Brrr wat een vreselijk hok, die tweede generatie Mustang en 107pk uit een 2.8 V6, ook meteen duidelijk waarom je deze nooit ziet op de grote veiligen en beurzen.
 
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m1284730367-opel-vectra-1-8-i-aut-e2-1994-grijs-eerste-eigenaar.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
Auto valt over een jaar in de oldtimer regeling .
$_85.JPG
 
Nette nononsense auto in zeer goede staat maar oldtimerregeling is echt niet aan de hand over 1 jaar, dat is pas als hij 40 jaar oud is.
 
zombies zei:
Brrr wat een vreselijk hok, die tweede generatie Mustang en 107pk uit een 2.8 V6, ook meteen duidelijk waarom je deze nooit ziet op de grote veiligen en beurzen.

Ik heb er een aantal gehad,en zijn zeer fijne sportief rijdende en sturende autos,cobra2 heb ik gehad,fastback en ghia
En de prijzen schieten omhoog,want nu waarderen de liefhebbers deze autos ook
 
Graad Raaijmakers zei:
zombies zei:
Brrr wat een vreselijk hok, die tweede generatie Mustang en 107pk uit een 2.8 V6, ook meteen duidelijk waarom je deze nooit ziet op de grote veiligen en beurzen.

Ik heb er een aantal gehad,en zijn zeer fijne sportief rijdende en sturende autos,cobra2 heb ik gehad,fastback en ghia
En de prijzen schieten omhoog,want nu waarderen de liefhebbers deze autos ook
Nou de meeste liefhebbers laten deze auto's links liggen, in Amerika zie je ze ook nooit en met reden.
 
zombies zei:
Graad Raaijmakers zei:
zombies zei:
Brrr wat een vreselijk hok, die tweede generatie Mustang en 107pk uit een 2.8 V6, ook meteen duidelijk waarom je deze nooit ziet op de grote veiligen en beurzen.

Ik heb er een aantal gehad,en zijn zeer fijne sportief rijdende en sturende autos,cobra2 heb ik gehad,fastback en ghia
En de prijzen schieten omhoog,want nu waarderen de liefhebbers deze autos ook
Nou de meeste liefhebbers laten deze auto's links liggen, in Amerika zie je ze ook nooit en met reden.

Deze discussie is zo oud als de Mustang II zelf ;) Het was in 1974 precies de goede auto op het goede moment, 386.000 verkochte exemplaren ten opzichte van 134.900 voor de grote 1973 Mustang het jaar daarvoor. Een kind van zijn tijd, kortom, en juist in de zeventiger jaren kreeg de Amerikaanse industrie grote klappen en was het even klaar met de grote motoren en grote vermogens. Inderdaad minder geliefd dan de eerste generatie, maar dat verwijt kregen de derde en de vierde generatie ook … Ik vind hem leuk en eerlijk gezegd op het eerste gezicht goed geprijsd!
 
72grande zei:
zombies zei:
Graad Raaijmakers zei:
zombies zei:
Brrr wat een vreselijk hok, die tweede generatie Mustang en 107pk uit een 2.8 V6, ook meteen duidelijk waarom je deze nooit ziet op de grote veiligen en beurzen.

Ik heb er een aantal gehad,en zijn zeer fijne sportief rijdende en sturende autos,cobra2 heb ik gehad,fastback en ghia
En de prijzen schieten omhoog,want nu waarderen de liefhebbers deze autos ook
Nou de meeste liefhebbers laten deze auto's links liggen, in Amerika zie je ze ook nooit en met reden.

Deze discussie is zo oud als de Mustang II zelf ;) Het was in 1974 precies de goede auto op het goede moment, 386.000 verkochte exemplaren ten opzichte van 134.900 voor de grote 1973 Mustang het jaar daarvoor. Een kind van zijn tijd, kortom, en juist in de zeventiger jaren kreeg de Amerikaanse industrie grote klappen en was het even klaar met de grote motoren en grote vermogens. Inderdaad minder geliefd dan de eerste generatie, maar dat verwijt kregen de derde en de vierde generatie ook … Ik vind hem leuk en eerlijk gezegd op het eerste gezicht goed geprijsd!
Er is niemand die zegt dat je hem niet leuk mag vinden en de prijs is ook niet verkeerd, maar net zoals generatie 3 en 4 ziet dit ding er niet uit en ja hij verkocht meer dan het laatste jaar van zijn voorganger maar de liefhebbers markt voor generatie 2 3 en 4 zijn heel klein.
Die Zastava ziet er netjes uit, maar niet voor mij.
 
Terug
Bovenaan