Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

Barri zei:
Ah, dat zag ik niet goed! Ik dacht een 8.
Ik zie ook een 8 staan i.p.v. een 0 , de RDW heeft ook zijn twijfels , check het kenteken hun uitspraak:

RDW zei:
De tellerstand van dit voertuig heeft van de Stichting NAP het oordeel 'onlogisch' gekregen. Het kan zijn dat de teller is teruggedraaid. De RDW mag het oordeel 'onlogisch' alleen geven bij metingen na 1 januari 2014 en geeft daarom 'geen oordeel' over de betrouwbaarheid van de gehele reeks tellerstanden van dit voertuig.

Kortom iets klopt er niet hoewel een kilometerstand met een golf uitgerust met automaat wel weer kan ( van oud vrouwtje geweest ), misschien de teller bak vervangen maar waarom doe je dit.

Volgens mij is het reflectie waardoor de nul een acht lijkt. Maar ik snap ook niet op welke km-stand de verkoper (met z'n 'de kilometerstand klopt wel') precies doelt.

Iets anders: nogal fout ogende GTI, maar met de huidige stijgende prijzen wellicht een interessant projectje om weer origineel te maken: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=14

$_85.JPG

Het kan inderdaad best een leuk project zijn, de kleur is in ieder geval goed! Stijlvolle chromen spiegels ook, zal dit een GTI RS zijn?

Nog liefhebbers van schaalmodellen hier?
Het mooiste 1:43 model van de Golf II ooit gemaakt is dat van Minichamps. Het is inmiddeld bijns niet meer te vinden of schreeuwend duur, maar gelukkig komt er binnenkort een heruitgave in hun goedkope reeks 'Maxichamps', rond de 30 euro. De eerste kleur die uitkomt is blauw metallic op een GTI. Ik hoop op een heruitgave van de erg leuke CL met zwemband-velgen.

volkswagen-golf-gti-1985-bleue-maxichamps-940054120.jpg

Plaatje doet het niet, maar ik heb wel een paar 1:43 schaalmodellen van de Golf. Een modelletje dat VW zelf verkocht, een blauwe CL van minichamps, een blauwe THW versie van Minichamps en een rode GTI. Oja, en het betonnen Golf 2 beeld in miniatuur :D

Iemand zin in een 84-er 5-deurs in een aardig kleurtje?
<https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1139573232-volkswagen-golf-2-1-3-c-40kw-1984-blauw.html>
$_85.JPG

Nette Avance Sportief: <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1138898557-volkswagen-golf-1-3-40kw-k6-1987-grijs.html>
$_85.JPG

$_85.JPG

Mooie uitvoering, zo'n GL 5-deurs. Zwart zie je niet vaak. Jammer dat het (alweer) een automaat is.

Maar zijn elektrische ramen zo zeldzaam?Mijn GT Special heeft ze ook.
Ik vind dat niet per se een voordeel, want één van de twee hapert soms al.

Mooie uitvoering inderdaad! Op foto 3 zie je de bestuurderstoel in een voor een oude Golf heel typerende positie staan (y)

Staat wel wat vreemd op zijn achterwielen. Hulpveren? Maar waarom dan? Zie geen trekhaak of zo.
Op zich een mooie kleur.

Barri zei:
Maar hoort ie niet een bruin dash te hebben?

Dit donkerbruine interieur is erg zeldzaam, en volgens mij alleen rond 1985 geleverd. Naar mijn weten is het zwarte dashboard origineel. Een bruin dashboard hoort weer meer bij de lichtere stoffen.

D. Elzinga zei:
Hoe slijtvast is de bekleding van een Golf?

Dit type bekleding is erg slijtgevoelig, maar een dergelijke slijtage krijg je niet na 96.000km.

Ik zit soms toch te denken weer een mk2 te kopen. Beetje opknappen, en dan weer verkopen. Op deze pagina staat al genoeg leuks: die GTI, de 84-er en die bruin/grijze 85-er. Iemand tips? :)

Toch kan het wel hoor. Wij hadden ook een klant in de werkplaats waarbij de bestuurdersstoel er na 100.000 zo uit zag. Die mevrouw had de Golf nieuw gekocht in 1985. In 2010 hebben we de zitting vervangen.

ook maar even showen dan,

de golf van mijn vrouw, (maar intensief in gebruik door een van de dochters), golf 11 madison, kleur royal blau metallic, rp motor, automaat en achteraf ingebouwde stuurbekrachtiging. naderhand ingebouwde speakers achter.

weet niet hoe ik hier foto's bij krijg maar daarom maar een link naar mijn album

golf2

handige harrie zei:
ook maar even showen dan,
Die mag zeker gezien worden, bijna een broertje van mijn Golf Madison, die ik aankomende maand 24 jaar in bezit heb ( wordt nu gebruikt voor erbij ).
Bijna ook hetzelfde kenteken, niet YZ-28-LT maar ik heb YZ-65-FS ( 2 dagen verschil met op kenteken zetten ), uitstekende motor die 1.8 injectie, de automaat zal hem iets minder zuinig maken, maar is toch lekker makkelijk om mee te rijden, is de stuurbekrachtiging door jezelf ingebouwd gezien je nickname ?

Gezien het interieur en de stoel schat ik in dat deze nog geen 2 ton gelopen heeft, die van mij zit op 270.000 km. Als je mijn review wil lezen , daar staat in hoe hij er nu bij staat ( laatste update zijn foto's toen het in februari net gesneeuwd had )

Zo'n type Golf met een grijs kenteken zul je toch niet zoveel meer tegenkomen, deze auto staat ook nog sinds November 1990 bij de eerste eigenaar op naam.

Ook nog gezien het een diesel uitvoering is weinig kilometers gereden, 175.000 , nog geen 7.000 kilometers per jaar !

Misschien iets voor de export ,aangezien het diesel rijden in de grote steden in Nederland voor 'oude' auto's steeds moeilijker gemaakt wordt.

Als iemand nog een grijs kenteken Golf II diesel te koop weet zonder automaat, hoor ik het graag! Ik zoek al tijden naar eentje.

Hij staat nu nog bij de vorige (en eerste) eigenaar, ik haal hem daar dinsdagavond op denk ik.
Ik vraag me wel af hoe het met de belasting gaat. Ondanks dat hij op grijs kenteken staat kan het best wel eens zo zijn dat hij niet aan de eisen voldoet, en er als nog volledige belasting moet worden betaald.

Wij zijn er ook erg blij mee. Ik ben echt van mening dat het een unieke auto is.
Hoeveel Golf Van zullen er als Diesel Automaat zijn geleverd? Ik denk niet meer dan een handje vol...

Gaaf zeg. Je pa verslikte zich zeker in zijn koffie toen je zei dat er een Van Diesel automaat te koop stond.

Haha zoiets, hij was in ieder geval ook direct erg enthousiast. En als we beide ergens enthousiast over zijn is het hek al snel van de dam, en voor deze vraagprijs hoef je het natuurlijk ook niet echt te laten.

Audi80Coupé zei:
Hij staat nu nog bij de vorige (en eerste) eigenaar, ik haal hem daar dinsdagavond op denk ik.
Ik vraag me wel af hoe het met de belasting gaat. Ondanks dat hij op grijs kenteken staat kan het best wel eens zo zijn dat hij niet aan de eisen voldoet, en er als nog volledige belasting moet worden betaald.

Je betaalt gewoon geel tarief zonder de provinciale opcenten dacht ik. Het tarief is wel iets lager dan een normale Golf II diesel.

Hij voldoet niet aan de huidige regelgeving voor grijs kenteken. In 1994 toen de regeling voor het eerst werd aangepast, zijn een hoop Golfjes alsnog voorzien van een achterbank en omgekeurd naar normaal geel kenteken.

Mijn (pleeg)ouders hebben ook een golf 2 gehad kenteken weet ik niet meer iets van zx25dd en er zit wel een leuk verhaal achter:
Mijn (pleeg)moeder was van de snelweg gereden met haar zwarte peugot 106.Mijn (pleeg)vader werkte toen bij een volkwagen/audi dealer in Westervoort. Daar werd een grijs 3-deurs golfje2 binnen gebracht die eigenlijk naar de sloop zou gaan maar mijn (pleeg)vader mocht deze voor €50 hebben. Deze had net 2 maanden een nieuwe koppeling , voor de nieuwe apk moest er een nieuw setje remmen onder en aangezien mijn (pleeg)vader dit zelf kan heeft hij dit gedaan en had mijn (pleeg)moeder weer een auto voor €250.

Toen mijn (pleeg)ouders bij elkaar gingen wonen heeft mijn vader heel veel km's gemaakt met het golfje en uiteindelijk bij 330000km was hij zo erg op dat hij naar de sloop gebracht is.

Ik kan even geen plaatje vinden van hoe onze eruitzag.

Omdat ik vond dat "ons" golfje er stoer uitzag met zijn iet wat scheve achterbumper , iets voor overhellend en 4 koplampen in de grille , wist ik al snel dat ik er ook een wilde. Nu een jaar of 5 later wil ik dat nog steeds!
Inmiddels heb ik een week geleden mijn rijbewijs gehaald en moet ik nog 5 maanden begeleid rijden. Ben ik ondertussen wel al aan het zoeken naar een leuke golf 2 benzine met 4 koplampen , het liefste uit 91/92 en een 5 bak.
Alleen moet ik mijn (pleeg)ouders , vooral mijn (pleeg)vader overtuigen dat er nog genoeg goede onderdelen zijn voor een golf 2 hij is immers een audi/vw monteur en ongeveer wel weet wat er nog op de markt is.

Terug
Bovenaan