Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

Huub Type 43 zei:
@MRS: de actiemodellen staan inderdaad bij de RDW geregistreerd als Golf CL. De Manhattan van mijn moeder (lang geleden in 1989) en mijn Pasadena ook. Mijn Carat staat wel als Golf CARAT 66KW geregistreerd.

Was toendertijd de standaardprocedure bij Volkswagen. Men nam het basismodel, zette daar een aantal extra uitrustingsdelen & striping af fabriek op en maakte er zo een actiemodel tegen een geringe meerprijs t.o.v. het basismodel.
Vaak werd dit ook in de folders aangegeven.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=47

$_85.JPG

Ziet er netjes uit(y)

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1131190890-golf-2-syncro-119250km-bijna-nieuwstaat.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=6
$_85.JPG

Die lijken zeker op elkaar! Was al verbaasd dat die van Mechanix ineens zo netjes geworden was!

@rzasa: wat een leuk ding! Jammer van de achterlichten en wielen, al zijn die snel aan te passen. Maar met deze vraagprijs moeten dat soort dingen gewoon kloppen.

Nog iets, voor weinig geld: een late mk2: <https://volksforum.com/forum/showthread.php?t=139689>
Wel een gaatje aan de dorpel en een versleten drukgroep helaas...

Omdat ik van beide Golfjes wil weten waar de rotte plekken onder de auto zitten en geen zin heb om daar tijdens de APK door overvallen te worden,
heb ik een afspraak gemaakt met Emile, een autolasser (.nl) in Soesterberg.
Gisteren samen met mijn neef en beide auto's bij hem op bezoek geweest. Zijn enthousiasme op z'n website gaat verder wanneer je hem spreekt:D
De Carat heeft een rotte wielkastrand rechtsachter en een gaatje in de dorpel.
1k0.jpg

Hij vond hem beter dan de Pasadena, die wat meer aandacht nodig heeft. Met name het tochtgat tussen kofferbak en rechter achterwiel is lastig bereikbaar.
360.jpg

en deze plek is de afgelopen twee jaar erger geworden:
360.jpg

We waren positief verrast dat hij uitgebreid de tijd voor ons nam en goed uitlegde hoe hij het laswerk doet in tegenstelling tot wat vaak gebeurt.
Niet even ergens een plaatje eroverheen lassen en zwart maken voor een jaartje APK, maar netjes de roest eruit slijpen en een mooi gegalvaniseerd plaatje erin lassen. Hij liet ook werk van anderen zien, wat een jaar geleden was gedaan en de tranen sprongen in je ogen.
Voor de prijzen die hij vraagt, kan mijn neef het nauwelijks zelf doen! Omdat we over ruim een maand terecht kunnen, duurt het even voordat ik de foto's kan plaatsen, maar dat zal ik zeker doen.

@Huub

Bij laswerk als je de auto's verder wil blijven doorrijden kun je beter een goede lasser gebruiken die vakkundig de schade hersteld.

Ik heb aan mijn Golf beide kanten van de dorpels laten doen. Kost wat maar als je het doet doe het dan goed, oplappen met er een plaatje overheen lassen gaat voor de lange termijn niet werken.

Uitslijpen tot gezond metaal en dan op maat erin lassen met op maat gemaakte metaal.

Haha, wat een geld voor die Syncro. Dat duurt nog wel een paar jaar voordat zo'n ''normaal'' exemplaar dit soort bedragen gaat opbrengen.

Audi80Coupé zei:
Haha, wat een geld voor die Syncro. Dat duurt nog wel een paar jaar voordat zo'n ''normaal'' exemplaar dit soort bedragen gaat opbrengen.

"Biedingen vanaf 5.000 euro"

Dat is toch niet al te veel?

Voor een normale Golf Syncro vind ik dat te veel. Die mag naar mijn mening een keer 3000 euro kosten, in echt goede staat. De prijzen zitten in de lift, maar 5000 euro is behoorlijk riant.

Vandaag de eerste paar ritjes gemaakt van het jaar,
Om begroet te worden met een defecte lichtschakelaar....

Audi80Coupé zei:
Voor een normale Golf Syncro vind ik dat te veel. Die mag naar mijn mening een keer 3000 euro kosten, in echt goede staat. De prijzen zitten in de lift, maar 5000 euro is behoorlijk riant.

Wat vind je dan van de prijzen van die Duitse GTI's G60 voor 20K+?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar!
Ik vind de prijzen voor mk2's hoog aan het worden. Ik wil graag nog een leuke mk2 hebben (GTI bijvoorbeeld), maar die worden echt duur. Een comfortabelere, snellere en nieuwere auto is vaak zelfs goedkoper. Dus ik ben te rationeel voor een mk2 denk ik :cool:

Phaeton W12 zei:
Wat vind je dan van de prijzen van die Duitse GTI's G60 voor 20K+?

Ik weet zo niet over welke exemplaren je het hebt, maar op zich is een GTI G60 natuurlijk een stuk zeldzamer dan een normale Syncro. Mooie exemplaren zijn prijzig, dus 20K kan dan best eens realistisch zijn.

Beste Nick,

Ik bedoelde de G60s die Barri liet zien, deze:

Barri zei:
Zo, dat zijn weinig kilometers!

Hier nog wat mk2's uit een andere prijscategorie:
Volkswagen Golf Syncro GTI G60 + 2 Türig + RARITÄT +, €12.990
<https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=237047452>
$_20.jpg

Volkswagen Golf GTI G60, €14.999
<https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=238050312>
$_20.jpg

Na wat doorclicken stuitte ik zelf toen op deze GTI G60 voor 23.000 euro

De twee rode lijken mij allebei mooie, originele auto's. Die prijzen lijken mij dan ook niet heel verkeerd, in ieder geval realistischer dan de Syncro. Maar het blijft mijn mening.

VW Golf II zei:
Koop maar een Golf III GTI 16V. Daar gaat hetzelfde mee gebeuren als nu met de Golf 2.
Ik ben aan het kijken naar een betaalbare maar leuke vr6, daar zie ik ook wel potentie in.

Barri zei:
VW Golf II zei:
Koop maar een Golf III GTI 16V. Daar gaat hetzelfde mee gebeuren als nu met de Golf 2.
Ik ben aan het kijken naar een betaalbare maar leuke vr6, daar zie ik ook wel potentie in.

Ik heb afgelopen zomer ook een VR6 erbij gekocht voor de hobby. Origineel NL auto en 5-deurs. Een uitzondering op de Golf 2 hobby moet kunnen :)

Yep, had ik even gedaan, met alleen originele handelsbenamingen zat ik op 180+ stuks G60 en 35+ stuks Syncro kentekens. Mogelijk heb ik wat benamingen gemist en importjes met vreemde benamingen sowieso niet gezocht, maar qua verhouding zal 't in de richting zijn: 5x zoveel G60 meer als Syncro.

Je hebt het hier enkel over Nederlandse kentekens, in Duitsland en Oostenrijk is de Syncro uiteraard veel vaker verkocht en het lijkt me sterk dat deze aantallen minder zijn als die van de GTI G60. Maar ik ken deze cijfers zo niet, misschien dat dit vermeld staat op een site als Doppelwobber.

Wat betreft de Nederlandse kentekens: vele Syncro's zijn niet als dusdanig gekentekend en komen dus niet direct in een register naar voren. 35 stuks lijkt me dan ook heel erg mager, alleen wij hebben al 5 stuks...

Oh wereldwijd, die aantallen heb ik ook niet.

Syncro's in NL: Ik had expres een plusje achter die 35 stuks gezet en uitgelegd dat 't daadwerkelijke aantal hoger zal zijn, maar hetzelfde geldt voor de G60 => voor beide had ik net zoveel/weinig* moeite gedaan.
*: doorstrepen welke niet van toeppassing is :)
Maar goed, 't misverstand zit h'm dus in 't feit dat jij wereldwijd bedoelde en ik alleen binnen NL.

Je kunt in het kentekenregister een betere selectie maken als je selecteert op gewicht. Inderdaad staan ze niet allemaal als Syncro op kenteken.

Als jullie 5 stuks op NL kenteken, heb je een groot deel van de NL auto's in handen. Een vriend heeft ook een originele Nederlander. Ze zijn echt schaars in NL. Ik denk dat er niet meer dan 50 in NL zijn, waarvan het grootste deel import is. De Country's, Rallye's en G60's uitgezonderd. Alleen Country zijn er al 100 van in NL namelijk.

Als je nu op Mobile.de zoekt op Syncro tot bouwjaar 1991, vind je ook maar 35. En dat is inclusief Country, G60 enz...

Ook weer raar.
Reed van de week met de golf naar huis en denk wat wiebelt die kap.
Grrrr hij is los geschoten en de windhaak houd hem alleen nog vast.
Blijkt het minuscule veertje van de motorkap vergrendeling stuk te zijn.
Nieuw veertje halen ehhh die hebben we niet moet u een nieuw slot bestellen ze worden niet los geleverd.
Denk was dit voor bulshit,maar met de mk3 had ik het met het electrisch raammechanisme. > Daar was een clipje van gebroken en kon je alleen een compleet mechanisme a 120 euri ex en zonder motor voor bestellen.
of een kachelpaneel van een mk2 moet je ook het hele paneel vervangen als het lampje stuk is.
Zo lekker logisch ook.
Naja 50 km zo gereden naar me werk noodveertje er op dat ie weer sluit en naar de sloop.
Meteen 3 veren meegenomen en winst gemaakt doordat er 10euro losgeld in lag.In plaats van baf met een klap dicht is het nu rustig dicht en klik

Zo, als dit allemaal klopt, is het een heel scherpe prijs.
Maar klopt het wel?
Ik mis bij voorbeeld de golfbal op de versnellingspook en de zwarte bies op de flanken.
Zou het een GT kunnen zijn die omgebouwd is richting GTI?
Misschien dat de echte kenners er meer over kunnen vertellen.

Het lijkt me een redelijk originele Golf GTI, maar is de orginele spoiler voor wel origineel?
Bij mijn weten hoort die met luchtgaten te zijn om de schijfremmen voor te kunnen afkoelen.
Voor de rest zijn alle details in zoverre die voor een gti gelden aanwezig.

Voor die GTI ga ik eens mailen!
Lip is inderdaad van een standaard Golf. De 8v GTI had een dikkere zonder openingen, de 16v had die met openingen.

Ik mis ook nog de rode striping op de bumpers en de GTI-logo's op de voorschermen (maar die zijknipperlichten kunnen natuurlijk achteraf erop gezet zijn). Facelift is inderdaad vanaf najaar '87. Wel een mooie wagen met een goede kleur. Als het een eerlijke GTI is met een dito km-stand is de prijs niet verkeerd. Ophalen, Barri!;)

Mooie kleur ook op die GTI! Misschien is de bouwmaand gegokt en is hij in werkelijkheid van eind 1987?

Als je heel kritisch kijkt lijkt het wel of de strip onder de grille donkerder is qua kleur, terwijl de keienvanger juist lichter lijkt. Misschien toch eens gespoten na een (voor-)schade? Dit zal ook de verkeerde onderspoiler en voorbumper verklaren.

Apart dat die GTi voor een facelift model de alarmlicht schakelaar nog op het dashboard heeft zitten.

CXXX zei:
Apart dat die GTi voor een facelift model de alarmlicht schakelaar nog op het dashboard heeft zitten.

En heeft de GTI niet een teller die tot 260 km/uur loopt? Of is dit een kenmerk vd 16 klepper?
Heb er 12 jaar eentje gehad maar ben het vergeten. Een MFA zit er overigens wel in..

Overigens wel opmerkelijk dat een ingevoerde auto voor dit bedrag wordt aangeboden. In Duitsland zijn ze nl duurder dan hier. Alsof de Duitser ze opnieuw ontdekt. Net als bij de GTI 1....

CXXX zei:
Dat kwam pas per mj1988. Mijn beide Golfs hadden 'm ook op het dash en waren beide facelifters.

Barri zei:
CXXX zei:
Dat kwam pas per mj1988. Mijn beide Golfs hadden 'm ook op het dash en waren beide facelifters.

Denk zelf dat de verplaatsing van de alarmlichtchakelaar van het dashboard naar de stuurkolom meer te maken
heeft met de overgang van de CE1 zekeringenkast naar de CE2 zekeringenkast.

Dit was volgens deze Link ca. 1990 voor de Europese Jetta,, dus
waarschijnlijk ook voor de technisch vergelijkbare Golf.

Info komt van deze link: A2-resources: electrical system

1990 pas? Ik dacht echt iets eerder. MJ1988 klopt ook niet, want dat is de facelift. MJ1989 zou het dan zijn; halverwege kalenderjaar 1988.

Die GTI ben ik niet wezen kijken. Kwam me vandaag niet uit.
En ik heb er nog even over nagedacht; ik zou graag een mk2 GTI hebben, het liefst in heliosblauw, dus dit exemplaar zou perfect zijn. Maar dan moet het een auto worden voor altijd erbij, en dat is echt onzin want daar heb ik de Kever al voor. Dan is 4k voor een mk2 GTI misschien niet veel geld, maar zo eentje moet je ook gewoon een plekje binnen geven. Dus ik begin me af te vragen of het iets voor mij is. Maar het is wel echt een tof ding.

Ik vind bovenstaande GTI wel iets voor Barri, originele uitvoering , met wel wat werk hier en daar.
Anti diefstalplaatjes op de bestuurdersdeur is verwijderd met roest tot gevolg, hier en daar wat roest maar hij ziet er eerlijk uit en in zo'n staat als vroeg model zal je ze niet zo vaak tegenkomen, enige wat niet orgineel is de verstralers, waren toch volgens mij niet standaard op een vroege GTI daar deze enkel koplampen had.

ik knap al beetje af bij het kenteken..

Vroege Golf kan best een grille met verstralers hebben, al moet het wel periode correct zijn, voor 1987 dus met 7 lamellen. (y)

Kenteken is een beetje jammer, maar ik vind 'm ook wel wat prijzig voor een exemplaar met wat werk. 4k voor een Golf 2 vind ik gewoon wat teveel eigenlijk. Hij zal het waard kunnen zijn, maar voor dat geld ga ik voor wat anders :)

Terug
Bovenaan