Omdat ik van beide Golfjes wil weten waar de rotte plekken onder de auto zitten en geen zin heb om daar tijdens de APK door overvallen te worden,
heb ik een afspraak gemaakt met Emile, een autolasser (.nl) in Soesterberg.
Gisteren samen met mijn neef en beide auto's bij hem op bezoek geweest. Zijn enthousiasme op z'n website gaat verder wanneer je hem spreekt

De Carat heeft een rotte wielkastrand rechtsachter en een gaatje in de dorpel.
Hij vond hem beter dan de Pasadena, die wat meer aandacht nodig heeft. Met name het tochtgat tussen kofferbak en rechter achterwiel is lastig bereikbaar.
en deze plek is de afgelopen twee jaar erger geworden:
We waren positief verrast dat hij uitgebreid de tijd voor ons nam en goed uitlegde hoe hij het laswerk doet in tegenstelling tot wat vaak gebeurt.
Niet even ergens een plaatje eroverheen lassen en zwart maken voor een jaartje APK, maar netjes de roest eruit slijpen en een mooi gegalvaniseerd plaatje erin lassen. Hij liet ook werk van anderen zien, wat een jaar geleden was gedaan en de tranen sprongen in je ogen.
Voor de prijzen die hij vraagt, kan mijn neef het nauwelijks zelf doen! Omdat we over ruim een maand terecht kunnen, duurt het even voordat ik de foto's kan plaatsen, maar dat zal ik zeker doen.