Al in juni 2015 heb ik deze ontdekt en hier al genoemd, hier mijn berichtje:
Kom ik vanmiddag bij Kevercentrum Midden Nederland te Kortenhoef voor een kleine reparatie aan mijn Kever (lekke wielremcilinder), staat daar tot mijn stomme verbazing een vrijwel exacte kopie van mijn oakgrüne GT Special. Hij is enkele maanden geleden weggezet door de eigenaar van Kevercentrum. De auto kwam door wat kleine dingen niet door de APK (wiellagers, nog iets) en de vorige eigenaar heeft hem daarom ingeruild. Omdat het een nogal zeldzame uitvoering is, wil hij hem zelf restaureren. Of anders verkopen aan een liefhebber die hem wil opknappen.
1.8i motor, 3-drs, bouwjaar ± 1989, 240.000 km op de teller, vrijwel volledig origineel, hoedenplank gaaf, hemel gaaf, 4 speakers, stuurbekrachtiging, originele BBS-velgen, trekhaak. Volgens mij is de auto in 2002 geïmporteerd.
Lak wat dof, maar op te knappen. Geen roest ontdekt, motorblok wat oliesporen, krasje onder nummerplaat achter, rechter voorportier heeft een matig weggewerkte deuk.
Auto is wel behoorlijk vies, interieur heeft last van beginnende schimmelvorming op de bekleding, bekleding zelf is vrij gaaf, bestuursstoel heeft wel wat instapschade. Velgen hebben veel rem-slijpsel-sporen.
Ik heb gevraagd wat hij ervoor wilde hebben. Hij heeft hem voor 950 euro ingeruild. Ik denk zelf dat je hem voor minder zou kunnen krijgen.
Kortom, misschien iets voor de liefhebber die zelf handig is en weet heen te kijken door een vieze buitenkan
Ook het originele stuur mist, niet alleen het claxonkapje dus. En de staat van de blanke lak op de motorkap is veel slechter geworden. Maar de prijs is gestegen...