Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

flat412 zei:
De wielkast randen eraf, valt reuze mee.
Dit valt inderdaad mee, ik moet voor mijn Golf aan de achterkant(en) t.z.t. toch ook de wielkast randen afhalen en gaan zien wat daar aan roest zit.

Je kunt het water wel blijven spuiten met de tuinslang in de wielkasten maar helemaal zul je de pekel en rotzooi nooit wegkrijgen, gevolg roest.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=21

$_85.JPG

Voor mijn gevoel wat aan de dure kant voor een niet echt mooi exemplaar met diverse minpunten en zonder apk, maar wel een leuke uitvoering natuurlijk.

Leuke uitvoering, leuke kleur. Inderdaad wel wat duur voor eentje zonder APK. En het stuur hoort ook niet bij de GT4 uitvoering.
Voor een derde van de prijs haal ik 'm op :)

Ik vind die GT4 wel leuk en eigenlijk niet zo duur; weinig km (ondanks km teller die stuk is), ik zie zo geen roest op de bekende plekken. De auto is smerig en de foto's zijn matig maar er ligt bv wel een fijne 1,8 liter "Maschine" in! Een stuurtje moet toch te ritselen zijn. Aanpakken dit ding.

@flat412

Mooi werk, dit zijn allemaal "kleine" dingen die aan een auto uiteindelijk moeten gebeuren, kost wel moeite en tijd maar dan is de wagen weer goed voor jaren.

De veerschotels zijn gevoelige roestplekken bij een Golf, zeker als daar door de jaren heen roest, zout en smurrie blijft zitten.

Ze zijn bij mijn golf achter aan beide kanten vervangen, de wielkastranden laat ik voorlopig nog even zitten, maar daar zal ik ook wel enig roest aan kunnen treffen.

Ik zit erover te denken om een roestplekje onder mijn voorruit te laten aanpakken dit jaar ( dit moet ik laten doen ), kosten waarschijnlijk tegen de € 300,- , ruit moet eruit , roestplek behandelen en weer goed in de lakkleur spuiten.

Die plekjes onder de voorruit zijn vervelend. Ik zou het direct helemaal laten aanpakken in jouw geval, MRS! Dat verdient je Golf.

Ik kom nog wat leuke Golfjes op internet tegen:
1.8 automaat met weinig kilometers, een mooi interieur en een leuk prijsje: <https://ww3.autoscout24.nl/classified/304132499>

1.3 van 1991, klein projectje: <https://ww3.autoscout24.nl/classified/300038082>
Niet heel interessant, maar vast voor nog minder geld op te halen en dan wel leuk.

Als we toch een 1.8 i onder de aandacht brengen, deze staat volgens mij al een tijdje te koop, ziet er op het oog netjes uit ,Vw Golf 1.8 i

360.jpg

MRS zei:
@flat412

Mooi werk, dit zijn allemaal "kleine" dingen die aan een auto uiteindelijk moeten gebeuren, kost wel moeite en tijd maar dan is de wagen weer goed voor jaren.

De veerschotels zijn gevoelige roestplekken bij een Golf, zeker als daar door de jaren heen roest, zout en smurrie blijft zitten.

Thanks (y)

Kwa veerschotels haal ik er met het wassen altijd goed de hoogedrukspuit door de wielkast, dan krijg je het grootse deel van de rotzooi wel weg

Ach, ik heb het sws al een beetje gehad met al die luchtgekoelde onderdelen verkopers en garages.
Alles wat oud is denken ze dat er goud in zit.....

Al in juni 2015 heb ik deze ontdekt en hier al genoemd, hier mijn berichtje:
Kom ik vanmiddag bij Kevercentrum Midden Nederland te Kortenhoef voor een kleine reparatie aan mijn Kever (lekke wielremcilinder), staat daar tot mijn stomme verbazing een vrijwel exacte kopie van mijn oakgrüne GT Special. Hij is enkele maanden geleden weggezet door de eigenaar van Kevercentrum. De auto kwam door wat kleine dingen niet door de APK (wiellagers, nog iets) en de vorige eigenaar heeft hem daarom ingeruild. Omdat het een nogal zeldzame uitvoering is, wil hij hem zelf restaureren. Of anders verkopen aan een liefhebber die hem wil opknappen.

1.8i motor, 3-drs, bouwjaar ± 1989, 240.000 km op de teller, vrijwel volledig origineel, hoedenplank gaaf, hemel gaaf, 4 speakers, stuurbekrachtiging, originele BBS-velgen, trekhaak. Volgens mij is de auto in 2002 geïmporteerd.
Lak wat dof, maar op te knappen. Geen roest ontdekt, motorblok wat oliesporen, krasje onder nummerplaat achter, rechter voorportier heeft een matig weggewerkte deuk.
Auto is wel behoorlijk vies, interieur heeft last van beginnende schimmelvorming op de bekleding, bekleding zelf is vrij gaaf, bestuursstoel heeft wel wat instapschade. Velgen hebben veel rem-slijpsel-sporen.

Ik heb gevraagd wat hij ervoor wilde hebben. Hij heeft hem voor 950 euro ingeruild. Ik denk zelf dat je hem voor minder zou kunnen krijgen.

Kortom, misschien iets voor de liefhebber die zelf handig is en weet heen te kijken door een vieze buitenkan

Ook het originele stuur mist, niet alleen het claxonkapje dus. En de staat van de blanke lak op de motorkap is veel slechter geworden. Maar de prijs is gestegen...

Kever1 zei:
Kortom, misschien iets voor de liefhebber die zelf handig is en weet heen te kijken door een vieze buitenkant
Ik heb een mail gestuurd naar mijn broer toe, jeugdsentiment , hij had dezelfde Special uitvoering met een GTI 16v motor, maar de kleur was Diamond Black en hij had een digitaal dashboard.

Of hier nog iets van te maken is ?

Interieur reinigen, nieuwe bekleding bestuurdersstoel of anders nieuwe stoel, remmen , remleidingen, distributieriem en misschien waterpomp voor alle zekerheid, motorkap spuiten , deuk deur wegwerken en andere kleine zaken zoals, 4 spaaks origineel stuur etc.

Het buiten staan heeft hem niet veel goeds gedaan, hij mag in handen knijpen als hij er nog 500 euro voor krijgt.

Pfoe, die vind ik ook geen €1500 waard. Ben benieuwd of ie 'm voor dat geld kwijt raakt.

@Kevert1: zo, dan staat ie eigenlijk ook al even in de etalage!

MRS zei:
Het buiten staan heeft hem niet veel goeds gedaan, hij mag in handen knijpen als hij er nog 500 euro voor krijgt.

Als hij daar voor weg mag kom ik hem direct ophalen.
Speciale uitvoeringen van de Golf II zitten de laatste tijd in de lift, en een GT Special in Oakgrün is nu eenmaal gewild. De prijs is daarom misschien aan de hoge kant, maar ik vind het absoluut niet absurd. Voor een handige liefhebber een goede kans om voor relatief weinig geld een mooi project aan te schaffen.

"Met orginele radio" Hadden ze in 1986 ook al CD met USB?

Wel grappig dat op de snelheid meter de kleine rode streepjes staan waar je moet schakelen, en het is een automaat

Nee dat is het streepje om naar zen 4 te gaan.

Bij een kever teller zie je het iets beter,
1131169.jpg

Bij 15mph naar zen 2, bij 30mph naar zen 3 en bij 45mph naar zijn 4.

Maar wat zon teller in een automaat doen :confused:
Beetje vreemd want die staan er bij mij niet in

Voor de luchtkoeling van de (warme) motor van een Kever is het overigens beter om pas bij 60 naar de 4 te schakelen...

Wat heeft 'zen' hiermee te maken?

Overigens denk ik dat automaten gewoon hetzelfde instrumenten cluster heeft, dus met die streepjes.

Zen, zijn, zn... Niet te druk om maken.. is ook heel zen (y)

Die streepjes kijk ik nooit naar, die van mij komt toch nagenoeg niet boven de 3000rpm. Misschien is hij daarom zo zuinig.

Heb met de Golf wel klein winterbanden-dilemma..
Nu staat hij op VW Tecnocast 13inch velgen met Snowtrack banden (zonder nummer dus zullen de ´1´ zijn). Volgend jaar zijn ze aan vervanging toe. Nu is 175-70-13 geen dure band maar heb nog een set zo goed als nieuwe Goodyear winterbanden liggen in 195-50-15. Ook de goede maat voor een MK2.
Dus tsja, zal ik setje 15inch VW lichtmetaal zoeken of toch maar nieuwe banden en op de 13inch in de winter blijven rijden? Ikweethetffniet... :confused:

Nette Golf. Lekker kleurtje en 4 deurs (y). Jammer van die deuk in het rechter voorportier. Volgens mij is het trouwens geen C maar een CL.

Klopt, CL, gezien de inleg op de bumpers en de middenconsole. Staat trouwens ook gewoon achter op het type-plaatje

@CXXX: 15 inch staal en dan originele naafkapjes er op?

Dat rode Golfje hierboven is leuk, maar ik vind de wielkastranden wel jammer.

Ja is een mogelijkheid, net als een set 15" Estoril, Castellet, Pirelli of Country velgen.
Alleen vragen ze tegenwoordig echt de hoofdprijs voor die velgen. Hou uiteraard alles in de gaten voor een set opknappers.
En anders krijgen de 13" VW Tecnocast volgend jaar gewoon nieuwe bandjes. (y)

Audi80coupe zei:
Als hij daar voor weg mag kom ik hem direct ophalen.
Ik zou zeggen wat let je, op Marktplaats is nu 400 euro geboden ( wel veel belangstelling ) , gooi er nog 100 euro op en je hebt een mooi project om op te knappen , Vw Golf GT :p.

Kijk dit zijn nou de details die het hem doen om je auto origineel te houden (y), de naafkappen gaan uiteindelijk verweren door de tijd heen, ik heb toen hetzelfde gedaan, kappen netjes schuren en spuiten en het randje met een kwastje weer aanbrengen ( dat doen de meesten dus niet ).

Uiteindelijk vond ik bijna hagelnieuwe naafkappen op de sloop van een VW Golf II Pasadena die maar 70.000 km gereden had ( op de sloop toen i.v.m. de sloopregeling in 2009 ). Deze zijn echter weer na circa 8 jaar gebruik toe aan een opfrisbeurtje.

De Golf in Hilversum is bij het kenteken intypen bij de RDW een CL uitvoering, zou dit niet achter het Golf embleem moeten staan of is dit toch een speciale editie ?

Een normale CL had uiteraard altijd CL op de achterkant staan. De Golf in Hilversum lijkt mij dan ook een bijzondere uitvoering zonder striping, zoals Barri terecht aangeeft.

Mooi ding trouwens, goede uitstraling! (y)

flat412 zei:
Is die van mij er vast afgevallen ?
Dit is wat ik op de Duitse Wikepedia vindt, als foto van de CL uitvoering, ik heb nog even gekeken in de folder die ik heb over Volkswagen Golf, uitgave Januari '90 , de CL, GL , GTD , GT en GTI ( GTI 16V ) hebben allemaal een extra aanduiding achter / onder de GOLF logo.

360.jpg

De 'speciale' uitvoeringen, zoals Memphis, Manhattan , Madison , Pasadena , Function niet, maar die hadden wel een striping met naam extra.

Zo, dat zijn weinig kilometers!

Hier nog wat mk2's uit een andere prijscategorie:
Volkswagen Golf Syncro GTI G60 + 2 Türig + RARITÄT +, €12.990
<https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=237047452>
$_20.jpg

Volkswagen Golf GTI G60, €14.999
<https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=238050312>
$_20.jpg

0304658626010.jpg

Deze velgen waren ook een optie onder de Pasadena, ze staan zelfs op de voorkant van de folder!
Ik heb ze ook en gebruik ze als zomerset. Alleen, bijna iedereen is de naafkappen kwijt!!
Aan de binnenkant staat Ronal 0552.
Als iemand ze heeft of weet waar ze worden aangeboden, ik hou mij aanbevolen!

@MRS: de actiemodellen staan inderdaad bij de RDW geregistreerd als Golf CL. De Manhattan van mijn moeder (lang geleden in 1989) en mijn Pasadena ook. Mijn Carat staat wel als Golf CARAT 66KW geregistreerd.

Terug
Bovenaan