Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

VW Golf II zei:
Kan die witte geen Avance Comfort zijn?
Gezien de optuiging dacht ik gelijk aan de Sportief, maar die had geen getint glas toch? De Comfort wel. Het interieur kan ik niet goed zien: de Comfort had namelijk de standaard stoelen, de Sportief de sportstoelen.
 
Ja, dat zou inderdaad wel eens kunnen kloppen. Ik zal de folder er eens op naslaan dit weekend :) Blijft toch leuk om de verschillende uitvoeringen na te pluizen en te kijken wat origineel is en wat niet!
 
Ik heb zelf een Avance Comfort gehad, vandaar. Die had getint glas, centrale vergrendeling en een luxe dashboard. Maar verder dus gebaseerd op de standaard-Golf. Dus bijvoorbeeld geen middenconsole.
 
https://link.marktplaats.nl/612074810

z.3f69e39c0527bf7fe48369026ba4c76c.jpg
 
De Avance serie is gebaseerd op de Golf C.

De Avance Comfort heeft volgens de folder de volgende opties:
- Groen getint glas
- Centrale deurvergrendeling
- Zacht dashboard
- Portierbakken
- Van binnenuit verstelbare buitenspiegels

De Avance Sportief heeft de volgende opties:
- Sportstoelen met hoofdsteunen (!)
- Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar
- Sportstuur
- Portierbakken
- Middenconsole
- Van binnenuit verstelbare buitenspiegels

Ik kan niet goed zien of die witte getint glas heeft, als ik de zijruiten bekijk denk ik van wel. Dus dan zou het een Comfort moeten zijn. Als je naar de achterklep kijkt weet ik niet of daar wel getint glas in zit...
 
Leuke spots Bas!

Vooral die C is een hele mooie, is dat de kleur die Barri ook heeft? (hoe heet die nu weer?)
 
Het is zeker een mooie kleur, dit is Biskayablau. Barri heeft volgens mij Heliosblau, maar de kleuren lijken wel wat op elkaar.
 
Mogguh! Wij hebben idd Heliosblau. Volgens mij is die pas op de mkII geleverd vanaf de facelift, MJ1988.
Nette C inderdaad! Ook tof, die spatlappen! :D
 
Bas1986 zei:
Het is zeker een mooie kleur, dit is Biskayablau. Barri heeft volgens mij Heliosblau, maar de kleuren lijken wel wat op elkaar.
Van die kleur had ik nog niet gehoord, lijkt idd wel wat op Heliosblau.
 
Da's makkelijk verdiend met een nieuw interieur en ....schroefset....zucht.. Mooie jetta, dat wel.


Dit lijkt me niet de bedoeling?
Carrosserie..
 
Interieur is hetzelfde. Alleen blauwe platen en een schroefset... :rolleyes: Het is dus zelfs geen eens een verbetering!

@carrosserie: ach, het valt me nog mee dat ie niet alleen een chassisnummer aanbiedt! :D
 
Die losse carrosserie van de foto is in elk geval niet belastingvrij! Kijk maar eens naar het handremmechanisme en sleepoog, dat is gewoon modeljaar 1989. En de kleur is volgens mij van een Manhattan. Kan natuurlijk zijn dat hij een voorbeeldfoto heeft gebruikt...
 
Wat een heerlijk topic dit. Ik zal me even kort voorstellen. Ik ben Joost uit Badhoevedorp en heb een Golf 2 uit mei 1990 1.6td in de madison uitvoering, kleur blauw. In december 2011 gekocht bij een Kia dealer alwaar hij door de eerste eigenaar was ingeruild. Er staat nu bijna 254dkm op de teller. Ik heb er 850 euro voor betaald. Daarna wel een lekke schokdemper laten vervangen en de andere ook maar meteen, een nieuwe distributieriem en grote beurt gegeven. Hele fijne auto. Ik heb ook een pasadena uit '91 en een madison 1.6 benzine uit 90 gehad, waarvan ik ook tweede eigenaar was. De pasadena heb ik gereden tot over de 400dkm en toen weggedaan voor een Escort, wat natuurlijk niet beviel en de daarna aangeschafte madison benzine heb ik weggedaan voor een golf 3 variant, totdat ik een diesel nodig had voor de vele kilometers die ik momenteel afleg. Nu ik een paar keer de fout heb gemaakt een golf 2 weg te doen, gaat deze pas weg als hij rijp is voor de sloop. Op 15 inch 5 spaaks wielen met 195 banden na en wat kleine dingen, als aluminium deurpinnen en tt pedalen set, is de Golf verder origineel en dat blijft hij ook. Ik vind de brede banden gewoon een stuk lekkerder en wegvaster rijden. Mocht iemand een reflector plaat hebben liggen met grijze bovenzijde hoor ik dat graag. Die zat op mijn golf alleen was zwaar verkleurt. Bij het verwijderen bleek dat men flink had lopen prutsen op de achterklep dus die is niet mooi strak meer.
 
Ik mag niet jokken. Ik heb ook zwarte zonnekleppen uit een gti gemonteerd. Vind ik zelf mooier staan.
 
Welkom Joost!

Misschien ben ik al op vrij korte termijn Golfrijder af. Vrijdag komt de eerste kijker voor de Fire & Ice en die lijkt serieus.
 
Welkom Joost! Ik zou zeggen laat eens zien de Golf(s) die je hebt en gehad hebt:D Zal ik ze gelijk toevoegen aan de database.
 
Welkom Joost! (y)
Fotootje van je Golf? :)
Zo'n reflectorplaat op de achterklep is inmiddels aardig zeldzaam.

@PR74: succes vanmiddag!
 
Dank voor het verwelkomen (y). Ik zal eens kijken of ik wat foto's kan plaatsen. Ik zal ook de kentekens van mijn oude golfs doorgeven.

Zo'n reflectorplaat is idd zeer zeldzaam blijkt.
 
Lachen die oude vectra daar op de achtergrond.


Joost80, een Turbodiesel echt geweldig,
Deze zullen er niet veel meer zijn denk ik. m'n broer heeft zo'n wagen gehad, een memphis, donker grijs en dikke bumpers.
Dit was de eerste diesel met turbo waarin ik reed, ge-wel-dig. wat een apparaat, 70PK en gaan, in z'n drie oplopend naar de 65/70km/h kwam de turboduw in je rug.
Deze is overigens weg gegaan omdat het interieur in de wintermaanden niet meer droog te krijgen was.

Veel plezier.
 
Barri zei:
Wat las ik, ik mag PR74 feliciteren? (y)
Waar las je dat? Ik ben er nog niet helemaal uit of het nu een felicitatie of een condoleance waard is, maar het klopt inderdaad: vandaag kwam er een kijker voor de Fire & Ice die hem na een uitgebreide inspectie en een proefrit meteen heeft meegenomen. Ik heb er minder voor gekregen dan gehoopt (iets minder dan wat ik ervoor betaald heb) en ben ook nog zo 'slim' geweest om hem een beurt te laten geven (heb hem letterlijk vanochtend bij de garage opgehaald), maar het is goed zo. Hij is door een VW-liefhebber en -kenner uit Zeeland gekocht. Hij is zelf monteur en wist feilloos de zwakke plekken eruit te filteren. Ik had kunnen besluiten om de auto te houden in de hoop er meer voor te krijgen, maar hij is goed terechtgekomen en ik kan nu op zoek naar (weer) iets goedkopers. Ben dus in iets meer dan een maand tijd twee auto's kwijtgeraakt. Mijn nieuwste is nu de Passat van 38 jaar en 7 maanden oud.
Of bedoelde je iets anders, Barri?;)
 
https://www.speurders.nl/overzicht/autos/f_particulier_zakelijk-alles/f_bouwjaar-voor%201995/volkswagen-jetta-1-8-gl-flair-stuurbekrachtiger-bouwjaar-1-119237162.html?fh_start_index=15&q=volkswagen
119237162_8_large.jpg
 
Mooie jetta hierboven.
De huidige eigenaar heeft blijkbaar al de facturen bij elkaar opgeteld:)

Phoenixrood74 zei:
Waar las je dat? Ik ben er nog niet helemaal uit of het nu een felicitatie of een condoleance waard is, maar het klopt inderdaad: vandaag kwam er een kijker voor de Fire & Ice die hem na een uitgebreide inspectie en een proefrit meteen heeft meegenomen. Ik heb er minder voor gekregen dan gehoopt (iets minder dan wat ik ervoor betaald heb) en ben ook nog zo 'slim' geweest om hem een beurt te laten geven (heb hem letterlijk vanochtend bij de garage opgehaald), maar het is goed zo. Hij is door een VW-liefhebber en -kenner uit Zeeland gekocht. Hij is zelf monteur en wist feilloos de zwakke plekken eruit te filteren. Ik had kunnen besluiten om de auto te houden in de hoop er meer voor te krijgen, maar hij is goed terechtgekomen en ik kan nu op zoek naar (weer) iets goedkopers. Ben dus in iets meer dan een maand tijd twee auto's kwijtgeraakt. Mijn nieuwste is nu de Passat van 38 jaar en 7 maanden oud.
Of bedoelde je iets anders, Barri?;)

Gefeliciteerd. Dat scheelt in ieder geval in vaste lasten. Mooi dat het een liefhebber is. Nu nog maar hopen dat hij hem origineel houdt.
 
Neen! De forumregels stellen heel duidelijk dat het te koop aanbieden van goederen of diensten - en daar vallen ook tweedehands auto's onder - niet is toegestaan op Autoweek. Ik had je topic niet voor niets verwijderd. Lees je de forumregels nog even na?

Yellow Cab
Autoweek-moderator
 
Hallo Wouter,

Ik zou niet weten waarom. Ik stel mijn Golf voor die inderdaad te koop is. Er worden op dit forum volop links geplaatst naar auto's die te koop staan.

Gr. Egon.
 
Tamme Rat zei:
Hallo Wouter,

Ik zou niet weten waarom. Ik stel mijn Golf voor die inderdaad te koop is. Er worden op dit forum volop links geplaatst naar auto's die te koop staan.

Gr. Egon.

Ja best, maar niet naar eigen koopwaar.
 
het is een erg mooi golfje. Maar, je hebt hem gewoon gekocht om winst op te maken.
En dat staat mij niet aan, met je houding van :"mijn geliefde oude golfje voorstellen"
 
Tamme Rat zei:
Kennelijk worden hier snelle conclusies getrokken.

Misschien wel. Maar je hebt hem nog niet op kenteken staan, en dan wekt mij dat een beetje heel erg die indruk.
Als hij echt in zo'n goede staat is als beschreven. Dan heb je een kenteken toch zo geregeld? Waarom is dat dan nog niet gebeurt als je er zelf in wilt gaan rijden?

Ik heb verder echt niets tegen handelaars. Ik ben er zelf ook een, alleen dan in modelauto's. Maar ik heb er wel iets tegen als je hem dan op allerlei fora gaat plaatsen.
Als je slimmer was geweest, had je ook andere klassiekers opgezocht, en hem dan in een rijtje in dit topic geplaatst. Dan was het waarschijnlijk niemand opgevallen. En anders werd je post niet verwijderd.

p.s. je advertentietekst helpt ook niet mee. Met een uitgebreide uitleg van hoe goedkoop hij is. En als liefhebber van origineel zou ik er ook niet zomaar inzetten dat hij uitermate geschikt is voor tuning

Maar ik ben benieuwd naar wat het dan wel is. En mooie foto's waar de auto helemaal op te zien is, zijn ook welkom(y)
 
Ik ben zelf een groot voorstander en liefhebber van origineel maar er zijn ook andere smaken en als je een auto zodanig tuned dat je altijd weer kunt bouwen naar origineel is dat geen probleem en nogmaals iedereen moet zijn eigen ding kunnen doen. Foto's van de hele auto zijn geen probleem kan ik er zo bij zetten.
 
Aangezien je intenties met die foto's overduidelijk zijn: je probeert je Golfje te slijten. En dat mag niet - zoals ik ook heb uitgelegd bij je vorige poging.
 
Ja dat is helemaal duidelijk nu wat ik bedoel is dat ik duidelijke foto's bij de Marktplaats-advertentie heb geplaatst. Ik zal op dit forum verder alleen nog communiceren over de Golf 2 in het algemeen.
 
Goedendag zei:
Gefeliciteerd. Dat scheelt in ieder geval in vaste lasten. Mooi dat het een liefhebber is. Nu nog maar hopen dat hij hem origineel houdt.
Bedankt (ook aan Mechanix en D. Elzinga)! Hij houdt hem zeker origineel. Ik heb hem gisteren gevraagd of hij hem s.v.p. niet verder wil verlagen, waarop zijn antwoord was: nee, eerder verhogen. M.a.w.: terug naar origineel. Hij gaat de (nieuwe, maar slechte) Minerva-banden ook vervangen door iets beters en ging als eerste iets aan de uitlaat doen. Die uitlaat vond ik al wat vreemd, omdat het een sportuitlaat was zonder sierstuk, maar gisteren bleek (als ik het goed heb onthouden) dat er gewoon twee dempers uitgehaald waren. Er bleek ook cv op te zitten, maar die werkte dus niet. Het bijzondere vond ik wel dat hij hij niet zozeer op de Fire & Ice-uitvoering af kwam, maar op het feit dat het een mooie Golf met 1.8-motor is.
Hoe dan ook, ik denk dat hij de auto technisch gaat verbeteren en goed voor gaat zorgen. Ik was er gisteren wel even beduusd van dat ik hem zomaar kwijt was. Nu snel zo goedkoop mogelijk dagelijks vervoer vinden. En ik blijf dit topic natuurlijk wel gewoon volgen, zeker nu ik zoveel van jullie al eens live heb ontmoet. Bij een volgende Golf/Jetta-meeting probeer ik er weer gewoon bij te zijn, in een andere auto met claxon.
 
Jammer dat hij weg is PR74, en mooi dat hij origineel blijft. Je kan natuurlijk ook gewoon met een Ro 80 of een B1 naar meetings komen.... :)
 
Terug
Bovenaan