Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

Phoenixrood74 zei:
Goedendag zei:
Gefeliciteerd. Dat scheelt in ieder geval in vaste lasten. Mooi dat het een liefhebber is. Nu nog maar hopen dat hij hem origineel houdt.
Bedankt (ook aan Mechanix en D. Elzinga)! Hij houdt hem zeker origineel. Ik heb hem gisteren gevraagd of hij hem s.v.p. niet verder wil verlagen, waarop zijn antwoord was: nee, eerder verhogen. M.a.w.: terug naar origineel. Hij gaat de (nieuwe, maar slechte) Minerva-banden ook vervangen door iets beters en ging als eerste iets aan de uitlaat doen. Die uitlaat vond ik al wat vreemd, omdat het een sportuitlaat was zonder sierstuk, maar gisteren bleek (als ik het goed heb onthouden) dat er gewoon twee dempers uitgehaald waren. Er bleek ook cv op te zitten, maar die werkte dus niet. Het bijzondere vond ik wel dat hij hij niet zozeer op de Fire & Ice-uitvoering af kwam, maar op het feit dat het een mooie Golf met 1.8-motor is.
Hoe dan ook, ik denk dat hij de auto technisch gaat verbeteren en goed voor gaat zorgen. Ik was er gisteren wel even beduusd van dat ik hem zomaar kwijt was. Nu snel zo goedkoop mogelijk dagelijks vervoer vinden. En ik blijf dit topic natuurlijk wel gewoon volgen, zeker nu ik zoveel van jullie al eens live heb ontmoet. Bij een volgende Golf/Jetta-meeting probeer ik er weer gewoon bij te zijn, in een andere auto met claxon.

Je hebt je Passat natuurlijk nog, je bent en blijft dus een VW-rijder!(y) Fijn dat de F&I bij een liefhebber terechtgekomen is. 'T is een mooi ding.

' Fijn' dat je hem hebt kunnen verkopen, PR! Jammer dat je er zo kort van hebt kunnen genieten.

Phoenixrood74 zei:
Barri zei:
Wat las ik, ik mag PR74 feliciteren? (y)
Waar las je dat? Ik ben er nog niet helemaal uit of het nu een felicitatie of een condoleance waard is, maar het klopt inderdaad: vandaag kwam er een kijker voor de Fire & Ice die hem na een uitgebreide inspectie en een proefrit meteen heeft meegenomen. Ik heb er minder voor gekregen dan gehoopt (iets minder dan wat ik ervoor betaald heb) en ben ook nog zo 'slim' geweest om hem een beurt te laten geven (heb hem letterlijk vanochtend bij de garage opgehaald), maar het is goed zo. Hij is door een VW-liefhebber en -kenner uit Zeeland gekocht. Hij is zelf monteur en wist feilloos de zwakke plekken eruit te filteren. Ik had kunnen besluiten om de auto te houden in de hoop er meer voor te krijgen, maar hij is goed terechtgekomen en ik kan nu op zoek naar (weer) iets goedkopers. Ben dus in iets meer dan een maand tijd twee auto's kwijtgeraakt. Mijn nieuwste is nu de Passat van 38 jaar en 7 maanden oud.
Of bedoelde je iets anders, Barri?;)
Of je moet toevallig ook net jarig zijn, maar ik las op Volksforum onder je advertentie dat ie verkocht was, vandaar! :)
Gefeliciteerd! Wel jammer dat je nu twee auto's voor een redelijk lage prijs heb moeten verkopen. Dat doet je financiële situatie nooit echt goed...
Nog steeds rustig op zoek naar iets goedkoops, of heeft het nu haast?

Stif zei:
Lachen die oude vectra daar op de achtergrond.

Joost80, een Turbodiesel echt geweldig,
Deze zullen er niet veel meer zijn denk ik. m'n broer heeft zo'n wagen gehad, een memphis, donker grijs en dikke bumpers.
Dit was de eerste diesel met turbo waarin ik reed, ge-wel-dig. wat een apparaat, 70PK en gaan, in z'n drie oplopend naar de 65/70km/h kwam de turboduw in je rug.
Deze is overigens weg gegaan omdat het interieur in de wintermaanden niet meer droog te krijgen was.

Veel plezier.

Het is idd een lekkere motor om zuinig maar toch vlot te kunnen rijden als het moet. Met mijn oude 1.6d zonder turbo durfde ik de wedstrijd met het inhalen van een vrachtwagen soms niet aan. Maar die was wel oerdegelijk.

Zoals beloofd kentekens voor de database

Mijn huidige Golf 1.6td Madison YK43DF
De Golf 1.6 benzine Madison YK64FN
En de Golf 1.6d Pasadena ZJ15GF. Deze kwam ik driekwart jaar nadat ik hem had weggedaan volledig leeggeroofd tegen op de sloperij.

Foto's laten nog even op zich wachten.

Ik heb van de week wel de verweerde plastic deurklink inleg vervangen voor chromen. Ziet er weer wat frisser uit.

Barri zei:
Phoenixrood74 zei:
Barri zei:
Wat las ik, ik mag PR74 feliciteren? (y)
Waar las je dat? Ik ben er nog niet helemaal uit of het nu een felicitatie of een condoleance waard is, maar het klopt inderdaad: vandaag kwam er een kijker voor de Fire & Ice die hem na een uitgebreide inspectie en een proefrit meteen heeft meegenomen. Ik heb er minder voor gekregen dan gehoopt (iets minder dan wat ik ervoor betaald heb) en ben ook nog zo 'slim' geweest om hem een beurt te laten geven (heb hem letterlijk vanochtend bij de garage opgehaald), maar het is goed zo. Hij is door een VW-liefhebber en -kenner uit Zeeland gekocht. Hij is zelf monteur en wist feilloos de zwakke plekken eruit te filteren. Ik had kunnen besluiten om de auto te houden in de hoop er meer voor te krijgen, maar hij is goed terechtgekomen en ik kan nu op zoek naar (weer) iets goedkopers. Ben dus in iets meer dan een maand tijd twee auto's kwijtgeraakt. Mijn nieuwste is nu de Passat van 38 jaar en 7 maanden oud.
Of bedoelde je iets anders, Barri?;)
Of je moet toevallig ook net jarig zijn, maar ik las op Volksforum onder je advertentie dat ie verkocht was, vandaar! :)
Gefeliciteerd! Wel jammer dat je nu twee auto's voor een redelijk lage prijs heb moeten verkopen. Dat doet je financiële situatie nooit echt goed...
Nog steeds rustig op zoek naar iets goedkoops, of heeft het nu haast?
Nee, ik was een kleine drie weken geleden jarig. De nieuwe eigenaar heeft meteen al een topic aangemaakt waarin hij bijhoudt wat hij aan de auto gaat doen, dus dat komt wel goed. Ik had bij beide auto's gehoopt op een hogere verkoopprijs, maar onder de streep zijn mijn maandlasten lager en staat er wat extra geld op mijn spaarrekening (minder dan gehoopt), dus ik ben er niet op achteruit gegaan. Ik wil toch snel iets goedkoops aanschaffen, want de Ro80 is nu even mijn dagelijkse auto, en dat moet natuurlijk niet te lang duren.
En ik blijf gewoon VW/VAG-rijder, wat dat betreft niet getreurd.(y)

@Joost80: De info van je Golfs is toegevoegd aan het register! Heb je misschien nog de kleurnamen/codes?

Mijn spots van vandaag:

Het blijft een van mijn favoriete kleuren op de Golf 2, nevadabeige. Hier op een C:
79TJD8.jpg

Een GTI:
LJ06DV.jpg

Een CL:
SX21GY.jpg

Die GTI hierboven:eek:(y)

Phoenixrood74 zei:
Nee, ik was een kleine drie weken geleden jarig. De nieuwe eigenaar heeft meteen al een topic aangemaakt waarin hij bijhoudt wat hij aan de auto gaat doen, dus dat komt wel goed. Ik had bij beide auto's gehoopt op een hogere verkoopprijs, maar onder de streep zijn mijn maandlasten lager en staat er wat extra geld op mijn spaarrekening (minder dan gehoopt), dus ik ben er niet op achteruit gegaan. Ik wil toch snel iets goedkoops aanschaffen, want de Ro80 is nu even mijn dagelijkse auto, en dat moet natuurlijk niet te lang duren.
En ik blijf gewoon VW/VAG-rijder, wat dat betreft niet getreurd.(y)

Heb je een linkje naar dat topic?

Audi80Coupé hebben jullie daar ook nog Golfjes 1 staan? Voor mijn eigen register?

Hierbij nog aantal gespotte Golfjes 2 hier Friesland rijden nog wel aardig wat rond. Valt me op dat er nog aardig veel Golf1 zijn en vooral van eerste jaren zijn die beter gebouwd.

- LF-09-HB 1.3 CL
- LN-19-BK 1.3 C
- 07-NNB-1 1.6 D CL 5 deurs
- SP-25-NY Wit 1.3 C
- TJ-83-PD Rood 1.8
- YD-19-ZH 1.8 CL nog van de eerste eigeneresse
- YX-66-NF 1.3 Madison
- DH-BT-30 1.6 Madison 5 deurs
- YX-01-HY 1.6 TD Manhattan gesloopt

Zo rijden hier nog wel meer rond ik zal nog wel even om heen kijken. Want hier in de buurt rijden nogal wat Golf's 2 en Jetta 2's rond.

SP-25-NY Wit 1.3 C
Geen Avance uitvoering? Dat was een sterke aanbieding obv de C namelijk.

Ik zie niet zoveel Golfjes meer rijden. Hier in Apeldoorn meestal een paar. Zojuist reed ik achter een witte import, maar er rijden ook twee origineel Nederlandse van rond 1988 in Apeldoorn.
Bij mij thuis heel weinig: twee in het dorp, nog een late (1991) bij het verzorgingshuis een dorp verderop en dat is het wel ongeveer.

Klassiekerrijder zei:
Hier rond Utrecht is het andersom: alles voor '89 is min of meer van de weg af.

Hier zijn het bijna alleen maar of geimporteerde diesels, of exemplaren van de laatste twee bouwjaren...

Hier rijden nogal wat Golf'2 en ook andere oldtimers hier in Friesland.

Wat had een Advance allemaal meer dan een C? Dit was wel net het facelift model (en had CL velgen met van die ribbelige ringen) geen idee of dat Advance is? Verder volgens mij niks bijzonders.

Zonet weer 1 gespot hier in Bolsward (jammer dat ik geen fototoestel bij me had)

Een origineel Nederlandse Golf 2 Carat 5 (ook op kenteken)- deurs uitvoering (in het zwart) ik wist niet eens dat ze in zwart waren geleverd maar is overgespoten nog in de eerste lak. en helemaal origineel.
Zag er erg goed uit reed een wat oudere man in.

NT-45-JG

Zouden er een hoop golfjes in friesland bij van Seggeren vandaan komen? ...

"Ribbelige ringen" horen standaard bij een syncro dacht ik.

De Avance is ook in het oude model geleverd van voor de facelift. Hier in het dorp rijdt er ook een rond.

Het was een actiemodel dat door PON in elkaar werd gezet en leverbaar was van voorjaar 1987 t/m najaar 1987. Hierdoor zijn de laatsten van na de facelift van modeljaar 1988.

Geen idee , er rijden hier vooral nog veel origineel Nederlandse ook wel ingevoerde maar vooral originele Nederlanders.

De SP-25-NY zou een Advance kunnen zijn , maar ik zie er weinig bijzonder aan (op de velgringen na)

Hier in Groningen is het inderdaad ook meestal 1989 t/m 1991 en belastingvrije exemplaren. Wat wel opvalt is dat er de laatste jaren behoorlijk wat exemplaren naar de sloop verdwijnen. :( 2 Jaar geleden zag je er naar mijn idee nog een stuk meer rijden.

VW Golf II met lederen bekleding:

https://auto.marktplaats.nl/volkswagen/615452574-volkswagen-golf-1-6-leren-bekleding.html?return=eJwtjFEKgzAQRO8i6KcmsdQ2IYi9SVBLgjFZsgmUlt69K%2FXvvZ2ZNZLLj5NMoeSXm6xwNWm2yuYMsuu2CGtod5O2DN6YjG3w3b%2FSgoXx5TVvFtQ51v3E6%2F5RHMFdXMUw9KQ%2Bk74dEOJzwbMEx5UR7BRMoexrcjNpxGMtGoCiWVOcPh9V6vsDe%2BkzOQ%3D%3D&df=1&fta=eNotjUGOwjAQBP8yh5wdGxLSVr7AF6LZdQKWHGIxNkSL%2BPvaiFtJ3V3N6PESnED5HqYHByEr6DvQHsa2cTKmDa3NHoPudN8bGxL%2BfLSyOClBTFB2jbjldb77X7uJh25izKNqsh%2B%2Fo%2Bo8gCJfZrK%2BzAQG5N3nTJczfeCl%2FRnMXkEtw1ygc%2BZouDbaUk5bZCdTmG%2BXdK0SVYIBtPI%2BVW9RuY9Yg%2FhJ9vzFB1mGwuv9%2FgcmREdH&fta_ind=2&fs=1

Ik wist wel dat er Golf type II,s waren met skai bekleding,maar echt lederen bekleding niet.

Charger zei:
VW Golf II met lederen bekleding:

https://auto.marktplaats.nl/volkswagen/615452574-volkswagen-golf-1-6-leren-bekleding.html?return=eJwtjFEKgzAQRO8i6KcmsdQ2IYi9SVBLgjFZsgmUlt69K%2FXvvZ2ZNZLLj5NMoeSXm6xwNWm2yuYMsuu2CGtod5O2DN6YjG3w3b%2FSgoXx5TVvFtQ51v3E6%2F5RHMFdXMUw9KQ%2Bk74dEOJzwbMEx5UR7BRMoexrcjNpxGMtGoCiWVOcPh9V6vsDe%2BkzOQ%3D%3D&df=1&fta=eNotjUGOwjAQBP8yh5wdGxLSVr7AF6LZdQKWHGIxNkSL%2BPvaiFtJ3V3N6PESnED5HqYHByEr6DvQHsa2cTKmDa3NHoPudN8bGxL%2BfLSyOClBTFB2jbjldb77X7uJh25izKNqsh%2B%2Fo%2Bo8gCJfZrK%2BzAQG5N3nTJczfeCl%2FRnMXkEtw1ygc%2BZouDbaUk5bZCdTmG%2BXdK0SVYIBtPI%2BVW9RuY9Yg%2FhJ9vzFB1mGwuv9%2FgcmREdH&fta_ind=2&fs=1

Ik wist wel dat er Golf type II,s waren met skai bekleding,maar echt lederen bekleding niet.

Ja, echt leder was ook verkrijgbaar hoor. Typisch trouwens om zoveel moeite te doen het kenteken onleesbaar te maken op alle foto's, en hem dan gewoon in de tekst intikken... (y)

morgen wordt er op me werk een VW Vento ingeruild uit 1996 in het bordeauxrood....

ik vroeg me af...was dat een veel voorkomende kleur in die tijd? meeste waren toch donkergroen?

Bordeaux ook, zag je best vaak. Groen was toen alleen de modekleur.

Toen ik destijds bij de dealer een gebruikte Audi had gekocht kreeg ik een gloednieuwe bordeaux Vento mee in een zeer luxe uitvoering als leenauto. Was volgens mij een demo van een verkoper, fijne auto in ieder geval.

Goedemorgen,

De vento is in meerdere kleuren geleverd. Er waren inderdaad wel heel veel Dragon groene, maar de bordeaux rode waar jij het over hebt kwam ook vaak voor, verder waren er ook redelijk veel donkerblauwe. Uiteraard ook andere kleuren, zoals rood, wit, zwart enz enz.

Hier in Leiden rijden ook nog wel wat Golfs 2 rond maar niet meer zo heel veel. Wel een aantal van de laatste bouwjaren en steeds meer import diesels. Als ik tijd heb zal ik even een aantal foto's maken en uploaden.

Die ziet er stukken beter uit dan mijn twee van vandaag.

Een Manhattan waar flink aan is gehobbied

Foto0154b.jpg

En een gewone Golf waaraan dat nodig zou moeten gebeuren

Foto0155b.jpg

Zonde zeg die wegrottende Golf.

Alle Golfjes zijn weer toegevoegd aan het register! Inmiddels al 416 Golfjes met 907 foto's:D

De ex-PR74 F&I is inderdaad in goede handen. Het verbaast mij wel dat hij redelijk wat dingen tegenkomt die een garage niet zo mogen tolereren. Natuurlijk halen wij ook niet onze auto's uit elkaar, maar sommige dingen vind ik wel een beetje slordig. Maarja, de auto wordt weer top! Wel met een trekhaak eronder las ik...

Mooie TDI! Het bewijs dat het ook netjes ingebouwd kan worden. (y)

Ik heb altijd het idee dat de witte en rode exemplaren zonder metallic lak veel harder roesten dan de overige kleuren (meestal de goedkopere modellen).

De goedkopere modellen van de Golf II zijn voor het grootste deel in Brussel gemaakt. Misschien dat dit ook nog verband heeft met de roestpreventie?

De goedkopere modellen van de Golf II zijn voor het grootste deel in Brussel gemaakt.
Bepaalde jaren, of bepaalde uitvoeringen?

De niet-metallic lakken zijn inderdaad een stuk minder sterk. Onze huidige mkII heeft wel wat plekjes (ondanks metallic, maar ws. gewoon slecht 'onderhoud'), maar mijn vorige mkII was helemaal roestvrij. Waarschijnlijk vanwege de metallic lak. En dat terwijl ie de eerste 13 jaar rondreed in de zeelucht van Zeeuws-Vlaanderen.

Ik had eerder eens een fotoshopje geplaatst, maar er is een mkII Jetta met de White Up velgen. Stond blijkbaar op MiVW.

Img_0361.jpg

(y)(y)

VW Golf II zei:
Mooie TDI! Het bewijs dat het ook netjes ingebouwd kan worden. (y)

Ik heb altijd het idee dat de witte en rode exemplaren zonder metallic lak veel harder roesten dan de overige kleuren (meestal de goedkopere modellen).

De goedkopere modellen van de Golf II zijn voor het grootste deel in Brussel gemaakt. Misschien dat dit ook nog verband heeft met de roestpreventie?

Klopt, ik heb ook meer last van roest. Uni-blauw. Die witte Up-velgen zijn gaaf!

Vandaag even wat foto's gemaakt van mijn Golf.

image.jpg

image-2.jpg

image-1.jpg

Wel vergeten de kleurcode te bekijken...

Bedankt(t(y). Ben er ook zeer blij mee. Na 22 jaar heeft de auto natuurlijk wel een plekje hier en daar, maar wellicht dat ik daar een keer wat aan laat doen.

Barri zei:
De goedkopere modellen van de Golf II zijn voor het grootste deel in Brussel gemaakt.

De modellen die ik uit Brussel heb gezien waren altijd basis-, c- of cl uitvoeringen. In Brussel zijn ze volgens mij in 1991 gestopt met de productie van de Golf 2, toen de Golf 3 kwam. Eén fabriek heeft de Golf 2 nog naast de Golf 3 gemaakt, dit was dacht ik Mosel. Dit waren de Golf 2 Function en de Golf 2 Van. (Hebben ook echt modeljaar 1992 in het chassisnummer staan)

VW Golf II zei:
Barri zei:

De modellen die ik uit Brussel heb gezien waren altijd basis-, c- of cl uitvoeringen. In Brussel zijn ze volgens mij in 1991 gestopt met de productie van de Golf 2, toen de Golf 3 kwam. Eén fabriek heeft de Golf 2 nog naast de Golf 3 gemaakt, dit was dacht ik Mosel. Dit waren de Golf 2 Function en de Golf 2 Van. (Hebben ook echt modeljaar 1992 in het chassisnummer staan)

Hoi VW Golf II en Barri, dat klopt denk ik wel zo ongeveer. Van de actiemodellen kwamen de CL-versies (Madison, Moda, Pasadena) ook wel uit Brussel, de GTI versies (Edition One, Fire & Ice etc.) allemaal niet. De Function kwam uit Mosel inderdaad. In Brussel zijn er nog in 1992 nog wel een paar gebouwd.

Aan deze lijst chassisnummers kun je het goed zien: Golf II Chassisnummers

Vmn zei:
Hoi VW Golf II en Barri, dat klopt denk ik wel zo ongeveer. Van de actiemodellen kwamen de CL-versies (Madison, Moda, Pasadena) ook wel uit Brussel, de GTI versies (Edition One, Fire & Ice etc.) allemaal niet. De Function kwam uit Mosel inderdaad. In Brussel zijn er nog in 1992 nog wel een paar gebouwd.

Mijn Madison is in ieder geval kijkend in de lijst met chassisgegevens gebouwd in Wolfsburg, in de maand September, op kenteken gezet eind December in Nederland.

Ik ben zelf op bezoek geweest in Wolfsburg bij VW in Autostadt Wolfsburg

Ik heb met een kennis daar een splinternieuwe VW Polo opgehaald in 2002 die zijn vader gewonnen had in een Duitse Loterij. Een zeer interessante belevenis toen de polo uit de VW toren waar de auto's na productie opgesteld stonden voor de klanten voor ons afgeleverd werd.

Nog een origineel nl Golf 2 gespot

NL-35-PY
Blauw 1.3 C wel helemaal origineel maar niet echt in een topstaat.

Leuke Madison inderdaad, Joost!

Ik ga eens uitzoeken waar onze Golf gebouwd is. Stiekem hoop ik toch Wolfsburg, dat blijft natuurlijk dé VW fabriek! Ook mijn Kever komt daar vandaan. Eerder dit jaar ben ik nog in die fabriek geweest (y)

Overigens voeg ik binnenkort weer een foto toe aan het fotoregister: mijn vriendin is ook bezig met Golfs mkII spotten :)

edit: ik had nog een foto met de kofferbaksticker online, daar staat ook het chassisnummer op. Onze mkII is in Brussel gebouwd, ongeveer rond de 10e van de maand oktober 1987. Vervolgens pas in april '88 op kenteken gezet.

Barri zei:

Ik ga eens uitzoeken waar onze Golf gebouwd is. Stiekem hoop ik toch Wolfsburg, dat blijft natuurlijk dé VW fabriek! Ook mijn Kever komt daar vandaan. Eerder dit jaar ben ik nog in die fabriek geweest (y)

Overigens voeg ik binnenkort weer een foto toe aan het fotoregister: mijn vriendin is ook bezig met Golfs mkII spotten :)

edit: ik had nog een foto met de kofferbaksticker online, daar staat ook het chassisnummer op. Onze mkII is in Brussel gebouwd, ongeveer rond de 10e van de maand oktober 1987. Vervolgens pas in april '88 op kenteken gezet.

Ik ben benieuwd naar de foto(y)

Mijn Golf is ook in Brussel gebouwd, net als mijn vorige Golf 2 en mijn Golf 4. Was best teleurgesteld toen ik erachter kwam, had ook op Wolfsburg gehoopt:p

Barri zei:

Deze site kan je gebruiken om te kijken waar de Golf gebouwd is: VW Vin decoder

Onze Pasadena is in maart in Wolfsburg gebouwd en in mei op kenteken gezet.

Terug
Bovenaan