Het grote stel je voor topic!

Janus Diedericus zei:
Zo, dit topic heb ik ff te lang over het hoofd gezien.
Ik ben al een klein half jaartje actief op het forum maar ik heb me nog nooit officieel voorgesteld.
Ik ben dus Janus Diedericus, dit is een Alias, moge dat duidelijk zijn.
Ik ben 28 jaar oud, rij een rode Volvo V40 uit 2013 en woon in Bergen op Zoom.
Het meeste ben ik te vinden bij de stamgasten, gewoon omdat het daar gezellig is.
Al mijn hele leven ben ik verzot op auto's, vooral ouder spul vind ik interessant.

Welkom ook al ben je een krab....:D

E34M5 zei:
Janus Diedericus zei:

Ach, dat is altijd nog beter dan een Tullepetoan. :T

Nu zonder gekheid, ik woon in Bergen op Zoom maar heb totaal niets met Carnaval (of Vastenavend, wat je wilt). Dialect spreek ik nauwelijks, laat staan dat ik het typ.

Janus Diedericus zei:
E34M5 zei:
Janus Diedericus zei:

Nu zonder gekheid, ik woon in Bergen op Zoom maar heb totaal niets met Carnaval (of Vastenavend, wat je wilt). Dialect spreek ik nauwelijks, laat staan dat ik het typ.

was maar een grapje :D

E34M5 zei:
Janus Diedericus zei:
E34M5 zei:
Janus Diedericus zei:

was maar een grapje :D

Van mij ook (over de Tullepetoan) :D
De toevoeging was serieus, vandaar mijn: Nu zonder gekheid.

Hallo allemaal!!

Ik ben Samantha, 23 jaar jong. Ik woon in Bergen op Zoom
Mijn eigen vervoersmiddel is een roze fiets, maar wordt vaker gezien in een rode volvo v40 (wel op de bijrijder stoel)

'k Heb dan maar de stoute schoenen aangetrokken en me aangemeld voor het forum, na enkele dagen meegelezen te hebben. Als Sjoowfeur zal ik me hier wel thuis voelen. Het gaat tenslotte over automobielen. :)

Wellicht kijkt u al lezer wat vreemd aan tegen de naam van het topic. Het is slechts de titel van het boek waar ik als mavo scholier les uit kreeg.
Maar sluit wel naadloos aan waar 'k het met jelui over wil hebben. Mijn auto's van nu, de voitures die ik eerder reed en mijn dromen voor de toekomst.

Ik schrijf 1958. Ik wist van toeten nog blazen. (wel een mooi bouwjaar toch?)

Hier laat ik het even bij,

Mvg uw Sjoowfeur

jelui??:confused:

Ik kijk helemaal niet vreemd op van je topictitel.
Op school zeiden wij al: Today, Tomorrow, Toyota!(y)

Soloman zei:
jelui??:confused:

Ik kijk helemaal niet vreemd op van je topictitel.
Op school zeiden wij al: Today, Tomorrow, Toyota!(y)

Correct oud Nederlands ben ik bang. In tegenstelling tot 'toeten nog blazen', dat is gewoon fout.

Verder ben ik heel benieuwd, want er staat nu feitelijk nog niets relevants, of heel boeiends.

Daar hoef je niet bang voor te zijn Rob ;-) (oud nederlands) En.... correct Nederlands ben ik ook niet zo goed in helaas. Het is al weer lang geleden dat ik daarover iets geleerd heb. En veel ben ik allang weer vergeten. ;-) Wil gewoon een leuk topic maken met een knipoog over mijn auto's uit het heden, verleden en auto's die ik nog wel eens wil hebben of naar op zoek ben. Ik meen derhalve ook dat ik een topic aangemaakt had in de rubriek mijn auto. En nu staat het hier??? Of was ik zo moe dat ik het gisteren, (vanmorgen zeer vroeg zo jelui wilt;-) per abuis hier geplaatst heb?

Nou ja wordt vervolgd in de rubriek mijn Auto. ;-)

Nee dat ligt zeker niet aan jou. Het stond goed, nu niet meer. Ik ben zeer benieuwd naar je beloofde inhoud. Dit kan een zeer leuk topic worden denk ik.

Hallo hallo,

Ik ben nieuw hier. Heb afgelopen donderdag (06-02) mijn rijbewijs meteen in 1 keer gehaald :D
Ben inmiddels ook in het bezit van een wagentje, een Opel Astra 1.6i club uit 1999. Staat momenteel beneden in de parkeergarage op mij te wachten toti k het rijbewijs heb opgehaald (woensdag ligt ie klaar).
Ben heel benieuwd om de weg allleen op te gaan....lijkt me kicken, en tegelijkertijd ook best wel eng haha.

@chauffeur: Kun je alsjeblieft dat jelui niet meer gebruiken? Interessant doen, dat kunnen we allemaal wel.:(

Al heel lang houd ik mijn auto's bij op reviews en kijk op Autoweek voor info. Omdat een Passat 35I forum op stervens na dood is begon ik hier rond te kijken. En wat is hier veel leven in de brouwerij!
Ik ben 57 jaar en rijd al meer dan 20 jaar oudere auto's en ik heb met de tijd veel geleerd om zelf te doen. Een echte hobby, even met de auto bezig. Veel in de Nederlandse kleine Volvo's gereden met voornamelijk 2 liter en 1700 blokken. Maar op gegeven moment overgestapt naar de oude Passat met stompe neus. Dit is mijn tweede. Een auto voor 400 euro omdat er een kleine lekkage voor aan in de cilinderkoppakking zit. En die zit er na 20.000 KM nog steeds. Om de 5000 KM iets minder dan een halve liter bijvullen en soms de druppeltjes even weg vegen. Verder vertoon het blok en koeling geen problemen van dien aard om aan te pakken. Fijne wagen. Ik baal er van dat ik hem zo laat heb ontdekt. Mochten ze er niet meer zijn in goede staat of wanneer de materialen slecht verkrijgbaar zijn stap ik over op de oude Audi 80.

passat.jpg

Hallo allemaal,

Ook ik ben nieuw hier, ik heb nu ruim een half jaar mijn rijbewijs en heb in die tijd naast mijn ouders 'rondgecrossd' in hun auto's. Volgende week ben ik 18 maar ik zal vooralsnog geen eigen auto kopen want zolang ik in Amsterdam op kamers woon zal ik vooral deze rijden:

$_82.JPG

en misschien af en toe deze
061412_car2go-in-amsterdam-groot-succes-nieuwe-laadpunten-voor-car2go-zerauto-2.jpg

Hallo Allen,

Weer een nieuw gezicht...
Ik ben Denny, woonachtig in Arnhem.

Eigenaar van een Opel Meriva, 2010 en een Peugot 107 uit 2013.
Hoop aankomend zomer de nieuwe Peugot 308 sw in ontvangst te kunnen nemen (ruil de Meriva in)

Groet,

Goedendag allemaal,

en hey Denny, ik woon ook in Arnhem hehe (y)
Net even aangemeld om mee te kunnen doen aan deze geweldig informatieve forum.
Ik ben een beginnende autoliefhebber, dus heb ik nog veel te leren.

Mijn auto is BMW e90 sedan pre lci

Hallo allemaal!

E10US is van bouwjaar 1972 en is uitbehandeld en dus terminaal autogek. Na 3 auto´s voor de deur gebeurde het onvermijdelijke, er staan er nu 4...
Twee Toyota´s -een Corolla van 97 en een RAV 4 uit 2005- voor dagelijks gebruik, een klassieke Corolla met achterwielaandrijving uit 1982 voor de zonnige zondagen en voor de boodschappen, ritjes ikea, stortplaats of verhuizingen een VW Golf van 1989. Alle blikken kinderen zijn gezond en verzorgd, geen stilstaande projecten hier want geld rolt het beste op 4 wielen!

Hallo iedereen,

Ik ben reistje, woon in Noord-Brabant, 20 jaar oud.
Kijk al jaren op autoweek en nu besloten toch een forum account aan te maken.
Voor de gezelligheid, maar ook voor discussies/meningen en dat soort dingen.

Ik ben momenteel nog een student, ben in bezit van zowel auto als motorrijbewijs.
Mijn huidige auto is een Golf 2 GTI 8v Edition one, hij is helaas wel redelijk richtingen het einde van zijn latijn met 425.000km op de klok, roestplekjes etc. (nooit gereviseerd en eerste versnellingsbak)

Hoewel ik interesse heb in bijna alle auto's, ligt mijn voorkeur toch bij auto's van 1975 tot 2000.

Welkom reistje!

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar je auto! Heb je misschien wat foto's, of ben je geïnteresseerd in een Mijn Auto-topic? Lijkt mij wel gaaf namelijk.

Dankje Rob,

Zit momenteel op mijn stage, zal later wat foto's uploaden!
Als je een link geeft naar je auto-topic, tuurlijk.

Ik bedoelde meer in het openen van een Mijn Auto-topic, waarin je uitgebreid kunt vertellen over jouw bolide, foto's kunt plaatsen en advies kunt inwinnen.

Wat voor studie/stage doe je eigenlijk, als ik vragen mag?

Rob0118 zei:
Ik bedoelde meer in het openen van een Mijn Auto-topic, waarin je uitgebreid kunt vertellen over jouw bolide, foto's kunt plaatsen en advies kunt inwinnen.

Wat voor studie/stage doe je eigenlijk, als ik vragen mag?
Oh had niet goed gelezen.

Ja dat kan ik ook wel doen, ben stiekem al aan het kijken naar andere auto's terwijl dat deze vast nog wel even door gaat, zolang ik af en toe olie tank en benzine vervang. :p

Hoop het wel want eigenlijk ben ik nog altijd verliefd op deze auto.

Tuurlijk, ik doe nu een stage als functioneel-beheerder, de opleiding die ik doe is ICT-Beheerder.

Ik zal me ook eens voorstellen, ben Peter, 37 jaar en kom uit Breda.
Rij meestal zakelijke auto's omdat ik verkoopleider ben in de autobranche.

Omdat ik per 1 mei bij een andere baas aan de slag ga heb ik een auto die bij ons de handel in zou gaan voor een prikkie kunnen kopen.
Het is een 523i automaat uit 1996 met 203.000km geworden. Super fijne auto waar ik misschien mijn nieuwe zakelijke auto wel voor laat staan !

PB1912 zei:
Ik zal me ook eens voorstellen, ben Peter, 37 jaar en kom uit Breda.
Rij meestal zakelijke auto's omdat ik verkoopleider ben in de autobranche.

Omdat ik per 1 mei bij een andere baas aan de slag ga heb ik een auto die bij ons de handel in zou gaan voor een prikkie kunnen kopen.
Het is een 523i automaat uit 1996 met 203.000km geworden. Super fijne auto waar ik misschien mijn nieuwe zakelijke auto wel voor laat staan !

Welkom Peter op het forum!
Blijf je nog werkzaam in de autobranche of ga je op zoek naar een nieuwe uitdaging?

Ik blijf wel in de autobranche werken, ga nu bij een Occasion Center in Breda aan de slag! Lijkt me heerlijk, geen gezeur meer van de importeur en lekker volle bak aan de slag met occasions. Het leuke daarvan is dat ik bij mijn nieuwe baas alles mag rijden wat ik zou willen, als ik maar bijtelling betaal... en aangezien ze óók het hogere segment hebben staan denk ik dat ik wel wat leuks uit kan kiezen ;)

@Rob0118: Heb je een dubbele account of ben je verhuisd ? Dacht elders Rob076 gezien te hebben.
De 1912 in mijn naam staat trouwens voor het geboortejaar van NAC ;)

Ik pendel op dit moment op en neer tussen 0118 en 076, maar ben vooral in Vlissingen aanwezig. Ik ben benieuwd naar de bolides die je gaat rijden. Misscihien is het leuk om een Mijn Auto-topic daarover te openen?

Ben zelf een hele poos inactief geweest op dit forum, maar ik heb de stoute schoenen weer aangetrokken en ga me maar onder de forummers begeven.

Ik ben al heel wat jaartjes actief op dit forum, al post ik niet zovaak. Ik kom hier desondanks geregeld even een kijkje nemen, ook als ik niets post.

Maar ik bedacht me dat ik me in al die jaren eigenlijk nog nooit heb voorgesteld. Ik ben Anton, momenteel 32 jaar, en woonachtig in de omgeving Breda (in aansluiting van Rob en 1912). :)

Ik werk als ambtenaar bij een gemeentelijke sociale dienst binnen West-Brabant, al zou ik overigens dolgraag binnen de autobranche aan de slag willen. Ik rijd momenteel een Ford Fiesta uit 1999, maar heb al vele auto's 'versleten' (meestal ben ik gewoon zeer gauw op een auto uitgekeken).

Ik heb in al die jaren gemerkt dat mijn gebruikersnaam weleens arrogant kan overkomen, maar zo is die nooit bedoeld. Ik heb deze, zo'n 10 jaar terug, bedacht omdat mijn eerste échte auto een Hyundai Excel uit 1998 betrof en ik wilde een gebruikersnaam met een woordspeling op de type-aanduiding van m'n huidige auto op dat moment. Omdat ik Excel-driver niet goed vond klinken heb ik er destijds Excellent driver van gemaakt. Dus vandaar.

Dag heren, en misschien een paar verdwaalde dames :p

Ik ben Mika, 20 jaar uit Maarssen.
Werkzaam bij Centric als field service engineer. Mijn hobby's zijn: Techniek, muziek en mijn auto!

Techniek? Ja echt alles, van auto's tot (buizen)gitaarversterkers. Muziek, om te maken en te luisteren. Ook weer alles, van Classic Rock, tot soms zelfs Dubstep naar Jazz, en klassiek wordt ook gewaardeerd. Top40? Nee bedankt, meestal alleen rotzooi daar.

De auto, want daar gaat het toch om hier?
Ik kocht mijn eerste auto in december 2012, een Brooklands green Jaguar XJ Executive 3.2, mijn eerste auto, en mijn eerste Jaguar. Want ik ben al mijn hele leven verslingerd aan dit merk. Na veel zoeken kwam ik op deze en heb hem gekocht voor 1800 euro. Kun je niks van zeggen toch? Voor dit kaliber auto! Ach, daar komen wat gebruikerskosten bij, maaar, dan heb je wel een echte auto.
Na 1,5 jaar begon de 3.2 motor mij wat te vervelen in 'powah' en ging ik zoeken naar mijn ultieme droom.
Die ultieme droom had ik al een aantal keer gezien op meetings van het Jaguarforum, en nu stond zij te koop! Tja, die kan je dan niet laten staan. En zodoende rijd ik nu in een antracite metallic Daimler Super V8 uit 2000. Met magnolia conolly beige lederen interieur. Het gaat hier uiteraard om het LWB model. De auto heeft nu 120k gelopen, als nieuw! Er zijn nog wat plekjes die aandacht vereisen. Maar het is nu alleen nog maar perfectioneren en bijhouden. Dat is beter dan dwijlen met de kraan open, want dat kan ook bij deze auto's. Koop er een voor 3-5k en je kunt er gerust nog 5k tegenaan gooien om hem lekker te krijgen.

En ja, ik kan wel zeggen dat ik er heel erg blij mee ben.
Ondanks het grote formaat en gewicht trekt de Supercharged V8 de slee vooruit alsof het niks is. Na wat slimme computer\gasklep instellingen van een Jaguar guru schiet deze limousine in 4.7 seconden naar de 100, en gaat dan binnen ongeveer een minuut door naar de 272> want de limiter is ook uit de computer gehaald. Maarja, op deze snelheden is ze niet gebouwd.
Het blijft dus ook leuk om menig jochie (lees, leeftijdsgenoot) het nakijken te geven als hij denkt dat zijn seat/golf/gti of R32 dingetje heer en meester is op het asfalt, en als het licht op groen springt. Dat wordt uithuilen!

Verder ben ik qua auto's gek op de klassiekers, en de tijdloze auto's. Auto's die eigen zijn, gewoon eigen fabriek enzo, en die dat uitstralen. Dat kon ooit, mijn Jaguar is zo'n mooi voorbeeld, het enige wat zichtbaar is van het ford concern is de sleutel, de transit remote fob, en de plastic knopjes van de airco bediening. Verder niks. Waar iedereen staat te kwijlen op een aventador, sta ik liever de laatste echte Lambo te bewonderen, de Diablo. Of de Countach, ook zo'n droomauto. Ach, ieder zijn ding.

tot spreeks elders op het forum!

(y) Geweldig verhaal. En respect dat je gewoon zo'n ding koopt. Dromen najagen, ik kan het waarderen.

Thanks heren, ik was de foto's nog vergeten. Tja, ik werk full time en woon nog thuis, dus nu kan het! Verbruik valt toch tegen vergeleken bij mijn vorige Jag, maarja, daar krijg ik ook 200 pk extra voor!

10458040_10201188360950461_289704566779993128_n_zps1dc138ce.jpg

forumbb_zps2b8d4c79.jpg

forumSV8_zpsc05b8e48.jpg

Terug
Bovenaan