Dag heren, en misschien een paar verdwaalde dames
Ik ben Mika, 20 jaar uit Maarssen.
Werkzaam bij Centric als field service engineer. Mijn hobby's zijn: Techniek, muziek en mijn auto!
Techniek? Ja echt alles, van auto's tot (buizen)gitaarversterkers. Muziek, om te maken en te luisteren. Ook weer alles, van Classic Rock, tot soms zelfs Dubstep naar Jazz, en klassiek wordt ook gewaardeerd. Top40? Nee bedankt, meestal alleen rotzooi daar.
De auto, want daar gaat het toch om hier?
Ik kocht mijn eerste auto in december 2012, een Brooklands green Jaguar XJ Executive 3.2, mijn eerste auto, en mijn eerste Jaguar. Want ik ben al mijn hele leven verslingerd aan dit merk. Na veel zoeken kwam ik op deze en heb hem gekocht voor 1800 euro. Kun je niks van zeggen toch? Voor dit kaliber auto! Ach, daar komen wat gebruikerskosten bij, maaar, dan heb je wel een echte auto.
Na 1,5 jaar begon de 3.2 motor mij wat te vervelen in 'powah' en ging ik zoeken naar mijn ultieme droom.
Die ultieme droom had ik al een aantal keer gezien op meetings van het Jaguarforum, en nu stond zij te koop! Tja, die kan je dan niet laten staan. En zodoende rijd ik nu in een antracite metallic Daimler Super V8 uit 2000. Met magnolia conolly beige lederen interieur. Het gaat hier uiteraard om het LWB model. De auto heeft nu 120k gelopen, als nieuw! Er zijn nog wat plekjes die aandacht vereisen. Maar het is nu alleen nog maar perfectioneren en bijhouden. Dat is beter dan dwijlen met de kraan open, want dat kan ook bij deze auto's. Koop er een voor 3-5k en je kunt er gerust nog 5k tegenaan gooien om hem lekker te krijgen.
En ja, ik kan wel zeggen dat ik er heel erg blij mee ben.
Ondanks het grote formaat en gewicht trekt de Supercharged V8 de slee vooruit alsof het niks is. Na wat slimme computer\gasklep instellingen van een Jaguar guru schiet deze limousine in 4.7 seconden naar de 100, en gaat dan binnen ongeveer een minuut door naar de 272> want de limiter is ook uit de computer gehaald. Maarja, op deze snelheden is ze niet gebouwd.
Het blijft dus ook leuk om menig jochie (lees, leeftijdsgenoot) het nakijken te geven als hij denkt dat zijn seat/golf/gti of R32 dingetje heer en meester is op het asfalt, en als het licht op groen springt. Dat wordt uithuilen!
Verder ben ik qua auto's gek op de klassiekers, en de tijdloze auto's. Auto's die eigen zijn, gewoon eigen fabriek enzo, en die dat uitstralen. Dat kon ooit, mijn Jaguar is zo'n mooi voorbeeld, het enige wat zichtbaar is van het ford concern is de sleutel, de transit remote fob, en de plastic knopjes van de airco bediening. Verder niks. Waar iedereen staat te kwijlen op een aventador, sta ik liever de laatste echte Lambo te bewonderen, de Diablo. Of de Countach, ook zo'n droomauto. Ach, ieder zijn ding.
tot spreeks elders op het forum!