Het grote Kever-topic!

Zo, nog even een winterse pagina-openingsfoto toegevoegd :)

262283.jpg

Even een schopje omhoog :) Het is weliswaar winter voor onze oldies (die van mij staat ook lekker binnen). Maar op 6/7 januari is weer het eerste evenement van 2007: https://www.keverwinterfestijn.nl Ik ben er beide dagen en zal een (groot) deel van de dagen op de lvwcn-stand te vinden zijn.

Wie gaan er verder?

Grtz,
Bram.

Ook met een luchtgekoelde, Baur??

Ik ben wel van plan te gaan, we gaan uiteindelijk niet dat weekend weg dus.. lijkt me leuk.
Overigens is mijn Kever in vol bedrijf hoor! Begint nu toch wel koud te worden in de auto 's ochtends, maar ff een paar handschoenen aanschaffen :rolleyes:

Grt,
Sander

Hey leuk Jeroen, wist niet dat jij twee van die mooie Kevers had (y)

Ik ben zelfs als het even pekelvrij is waarschijnlijk zonder Kever, want mijn rechter remlicht doet het niet... lijkt een massaprobleem en zonder verwarming in de garage is het nu niet echt tijd om in m'n garage te gaan zitten klussen :rolleyes:

Tot ziens allemaal iig!

Grtz,
Bram.

Leuke auto's die Kevertjes heb er zelf nooit een gehad maar heb ze wel veel zien rondrijden en je spot ze nog weleens in het verkeer

Hey leuk Jeroen, wist niet dat jij twee van die mooie Kevers had

Zijn dan ook niet van mijo_O Zijn van een vriend van mij. Waarom 2? Die 1600cc zuipt 'm teveel voor 't stukkie thuis-station, dus kocht hij nog maar 1 erbij.

Gr Jeroen

Baur schreef:

QuoteHey leuk Jeroen, wist niet dat jij twee van die mooie Kevers had

Zijn dan ook niet van mij Zijn van een vriend van mij. Waarom 2? Die 1600cc zuipt 'm teveel voor 't stukkie thuis-station, dus kocht hij nog maar 1 erbij.

Gr Jeroen

Haha, betersss :) Kent die vriend van je www.keversite.nl ook al ;) ;)

Grtz,
Bram.

Keverroel.jpg

Hij is iets lager komen te staan :D

@Bram; hij wist zelfs dat jij in Tilburg woont, dus hij komt wel eens op keversite:LOL:

Gr Jeroen

Waarom heeft hij het tankklepje dichtgelast? Wil hij er een pre67 look van maken ???

Baur schreef:

@Bram; hij wist zelfs dat jij in Tilburg woont, dus hij komt wel eens op keversite

Gr Jeroen
:eek::eek:

Grtz,
Bram.

Inderdaad, hij wil 'm ouder maken dan hij is!

Hier heeft hij trouwens wel de goede kanto gefotografeerd:) Andere kant is wat, ehm, bruiner.

We hebben het er trouwens af en toe over dat we een prima schoonmaakteam zijn; hij met zijn stofzuiger, ik met mijn dwijl:p

Gr Jeroen

Kom je toch gewoon met de Golf.. Doe ik ook. Ik ben het hele weekend bezig met/in de LVWCN-stand. Het rijden met de 59er naar het Kwf voegt dan niet veel toe, dus die laat ik lekker binnen staan.

Grtz,
Bram.

Brammutjuh schreef:

Kom je toch gewoon met de Golf.. Doe ik ook. Ik ben het hele weekend bezig met/in de LVWCN-stand. Het rijden met de 59er naar het Kwf voegt dan niet veel toe, dus die laat ik lekker binnen staan.

Tsja, daar zat ik dus ff naast :) We kwamen erachter dat met 5 auto's de stand toch wel een beetje kaal was, dus kon mijn 59er alsnog opdraven :) En hij had een mooi plekkie op de stand, dus ik ben dik tevreden (y):

43919.jpg

43921.jpg

43920.jpg

Verder hebben we nog een Spijlbus uit 1957 op de stand staan:

43915.jpg

Een Karmann Ghia uit 1961:

43917.jpg

En dan nog twee overzichtplaatjes van de stand:

43918.jpg

43916.jpg

We staan als je de hal binnen komt, direct links. Niet te missen :) Morgen nog een dag, dus wie nog niet geweest is, het Autotron gaat om 10.00u open voor publiek! Vandaag heb ik het grootste gedeelte van de dag in de stand van de LVWCN gestaan en dat zal morgen wel weer zo zijn. Dus wie weet tot morgen :)

Trouwens als het goed is morgen met een echte oorlogs-Kübel uit 1944 van Tilburg naar Rosmalen. Vervoer in stijl (y) Vandaag met de Golf geweest, maar morgen moet de 59er weer terug naar huis... En kan dus met die '44er mee heenrijden 's ochtends. Me happy (en koud waarschijnlijk)!

Grtz,
Bram.

Meer foto's trouwens al op Keversite.nl.

Dat zal inderdaad wel fris zijn :) Maar, tis redelijk zacht weer, dus dat scheelt :p

Ziet er goed uit trouwens, Bram! Vooral die '57er Spijlbus :eek: Ben er morgen rond een uurtje of 12.00, ben benieuwd!

Grt, Sander

Wij zullen rond 10, half elf daar zijn. Met de groene 1600. Roel (zo heet die vriend) was namelijk nog wat aan het knutselen bij die witte.

Tot morgen!

Gr Jeroen

Nette stand! Ikzelf ben dr niet bij dit jaar... Teveel gezopen gister en dus pas net wakker...

Daarnaast willen we de Kever verkopen, en als ik dan weer in Rosmalen ga rondlopen kom ik daarop terug, en dan heb ik ruzie hier thuis :p Mn vader wordt namelijk nogal pissig dat de Kever nog steeds voor de deur staat.

Zo, ook weer terug. Was best leuk, maar hielde het niet hele dag vol. We waren iets voor tienen bij Autotron, om rond 2 uur weer te vertrekken. Onderweg nog "gespeeld" met een Bentley. Deze reed eerst rustig achter ons, tot ik foto's ging maken; hij kwam rustig langs, ging voor ons rijden en liet zich toen weer afzakken. En toen kwam hij met flink wat toeren weer langs om te verdwijnen aan de horizon.

Ook nog een beetje gezwaait naar andere Keverrijders.

Ik zal dalijk wat foto's plaatsen!

@Bram; ik weet nu ook Roels nickname op keversite: VW1302 oid.

Gr Jeroen

Einige Bilder von aussen! Niet alles geupload, gewoon een paar die ik leuk vond.

IMG_0233.jpg

IMG_0238.jpg

IMG_0237.jpg

IMG_0235.jpg

IMG_0222.jpg

IMG_0242.jpg

En zo makkelijk is het om een VW te upgraden ;)
IMG_0245.jpg

Sommige maken er wat meer werk van
IMG_0239.jpg

En op weg naar huis:
IMG_0250.jpg

IMG_0247.jpg

Onderweg begon het te regenen...en kwamen we erachter dat 50% van de ruitenwissers niet zo goed meer was. Dus gestopt en ruitenwissers omgewisseld, zodat chauffeur wel zicht had en bijrijder niet:)

Overigens heb ik een stukje mogen rijden, maar de Kever heeft mij niet overtuigt. Wat een vaag sturend geval...prima om een beetje mee te cruisen, zeker. Maar (en hier ben ik echt eerlijk in) een Opel Rekord van '63-'65 rijdt beter. Minder zoekerig op rechte wegen, in bochten is het hetzelfde ongeveer, daar heb je bij beide het idee van; ik probeer wel die weg in te rijden, of het lukt merken we pas later.

Gr Jeroen

Overigens heb ik een stukje mogen rijden, maar de Kever heeft mij niet overtuigt. Wat een vaag sturend geval...prima om een beetje mee te cruisen, zeker. Maar (en hier ben ik echt eerlijk in) een Opel Rekord van '63-'65 rijdt beter. Minder zoekerig op rechte wegen, in bochten is het hetzelfde ongeveer, daar heb je bij beide het idee van; ik probeer wel die weg in te rijden, of het lukt merken we pas later.
:D
Een vriend van me vond de Kever echt vreselijk rijden! Hij kon de pedalen niet eens normaal bedienen:p
Mijn Kever is verlaagd en heeft een sportstuurtje, waardoor het rijden toch wel een stuk sportiever is en met meer feeling met de weg.

Leuke foto's trouwens! Ik zie meteen weer hoe leuk het is om een Kever te hebben :)

Wij waren rond 18.00 weer in Zoetermeer, geslaagd dagje! Gezien het weer (wind, regen) was het redelijk ploeteren met de Kever. Ik kan me de mening van Keverleken wel voorstellen: zeker met dit weer is een Kever (in standaarduitvoering) erg zoekerig en zwabberig op de snelweg.
Maar al met al heerlijk weer ns, zo'n dagje Kevers!

Mooie Kevers en andere luchtgekoelden gezien vandaag, maar wat ons opviel is dat het prijspeil van (m.n. oudere) Kevers, T2's en karmann's de laatste jaren flink gestegen is... of ligt dit aan ons? Of gewoon de vraag naar unieke luchtgekoelde VW's...

@Bram: ben een paar keer langs de stand gelopen, maar zag zo in de gauwigheid niemand die op het beeld leek dat ik nog van je had :D Goed weekend gehad op de stand??

Grt,
Sander

@Jeroen: Mooie foto's (y) Het geeft goed weer wat voor Kevers je mooi vindt :) En idd een Kever is wat zoekerig. Nadeel van motor achterin en weinig gewicht op de vooras...

@Barri: toch maar niet verkopen :p

@Sander: ik heb inderdaad niet de hele tijd in de stand gestaan... had een oranje trui aan ;) Prijzen zijn inderdaad flink gestegen... Vooral bij de grotere handelaren als VW Classics, Kieft en Klok en Volksrepairs :( Particulier gaat het nog wel...

Voor de LVWCN was het KWF een succes. Geen prijs voor de stand, maar wel zo'n 25 nieuwe leden binnen gehaald, wat voor een club van ons formaat een mooie prestatie is :) Verder veel gepraat en gestaan, dus beetje moe ben ik wel, maar ik vond het weer gezellig. Ook zat trouwens het '57er spijlbusje in de Top-10 van mooiste auto's. Leuk voor de eigenaar, het is dan ook werkelijk een prachtig busje (y)

Grtz,
Bram.

Toe maar, dus je hebt je taak voor de (luchtgekoelde) maatschappij weer volbracht (y) ;)

Op naar het volgende evenement, duurt nog een paar maanden voordat het seizoen weer op gang komt helaas.

grt, Sander

Ben het ff kwijt Barri, maar is je Kever geschorst enzo? Kwam ie niet meer door de APK?

grt, Sander

Niet geschorst, maar de dynamo laadt niet meer bij. Die gaf net een week voor de APK datum de geest. Ruitensproeier deed t ook niet (afkeurpunt), maar die doet t nu wel. Dynamo wordt zaterdag over een week wat aan gedaan. Dus in februari gaat ie dan weg, hoop ik.

Hm, balen. Maar wellicht dat je m binnenkort aan een andere liefhebber kwijt kan.

Mijn Kever moet binnenkort ook weer, grote beurt + APK. Ben benieuwd: elke APK is het weer erger (=duurder) wat er moet gebeuren.

Hee, leuk...deze had ik nog niet gezien.
Zal s ff kijken of ik nog een pic heb van mijn trots: 64-er 1200 export...met een stalen fabrieksschuifdakje erin...
Gr. Peter

<https://www.autoweek.nl/bazaardata.php?id=7403&merk=Volkswagen&searchform=1&categorie=101&page=2&position=13&records=106&cache=no>
De prijs is een vraagprijs.

Zal s ff kijken of ik nog een pic heb van mijn trots: 64-er 1200 export...met een stalen fabrieksschuifdakje erin...
Ik ben benieuwd! (y)

volksfreak schreef:

Hee, leuk...deze had ik nog niet gezien.
Gr. Peter
Welkom in het topic. Je maakt ons nieuwsgierig ;) Klinkt erg goed iig!!

@Barri: zag hem ook al op MP staan. Succes met de verkoop (y)

Grtz,
Bram.

Nog iemand die in zn Kever gisteren heeft gereden?? Ik wel: dat was knijpen met de billetjes :) Echt linke soep op een provinciale weg, ik had serieus de hele weg nodig.

Mijn Kever is verlaagd, dus dat gaat nog wel. Hoewel: de wielen zwabberen met harde wind van links naar rechts, zonder dat je ook maar aan het stuur draait...

Echt linke soep op een provinciale weg, ik had serieus de hele weg nodig.
Precies tussen de tegenliggers door geslalomd?

Dat was dan net weer niet nodig, gelukkig was het rustig rond 19.30. Maar ernstig zwabberend! Lagen wel 2 Mercedes Sprinter busjes op hun zijkant in de sloot op een afstandje van 5 km.

Mijn kevertje is lekker binnen blijven staan. Met de Golf ging het prima, maar kan me voorstellen dat je met je Kevertje de hele weg nodig had :rolleyes: Die zijn echt zijwindgevoelig...

Grtz,
Bram.

Ook wel grappig; eerst vertelde Roel (eigenaar) dat hij sinds de verlaging nog niks echt hard had geraakt. Maar hij had er wel nog maar alleen in gereden. Op weg naar Weert gingen we met 2 auto's; 3 man bij mij in de BMW, met z'n 2-tjes in de Kever. Roel woont in nogal, ehm, landelijk gebied. De oprit van hun huis (ongeveer een kilometer) is een zandweg, geen probleem dus...maar daarna kwam het hobbelige landweggetje:) Telkens weer vonkjes onder de kever (ik reed erachteraan).

Andere goeie; 1 van die meiden moest om 12 over de trein hebben. We gingen om 5 over ofzo weg; flink doorrijden dus. Komen we een politiewagen tegen, dus ff rustig. Hoekje om en gas er weer op...ohnee, weer een politiewagen. Vraag aan die meid waar al die politiewagens vanaf komen..."ja, gek he...we rijden hier om het politiebureau!":)

Gr Jeroen

Barri schreef:

Had die meid gewoon een slaapplaats aangeboden joh!

Verlaging staat die Kever trouwens erg goed!

Hehe, ze moest alleen jammer genoeg naar Wageningen...off all placeso_O
IMG_3994.jpg

Gr Jeroen

Dames,heren,

Ik behoor niet meer tot het rijtje Kever bezitters. Vandaag is er iemand wezen kijken en die heeft de Kever gekocht, zonder APK. De Kever zal nu te vinden zijn in de omgeving van Zeist.
Aan de ene kant natuurlijk erg jammer, maar aan de andere kant ook wel even lekker. Dat ie wegging hadden we al bepaald, dus het komt niet als een verrassing. Ooit komt er bij mij weer een Kever voor terug! :)

Nog even een collectie van de mooiste foto's van de Kever:
15012006006.jpg

15012006012.jpg

04122005009.jpg

15012006008.jpg

20022006017.jpg

20022006021.jpg

26022006003.jpg

26022006002.jpg

AWmeeting6.jpg

Terug
Bovenaan