Het grote Kever-topic!

Ik vind het overgangsmodel van rond 1966 erg mooi: ovale achterlichten (die ik ook had) en dan liggende koplampen. In Lotus wit ofzo, geweldig!! Op 12volt graag. En dan verlagen en Porsche 356 wielen eronder! :cool:

Zoiets bijvoorbeeld:
voorzij.jpg

interieur.jpg

raampje.jpg

motor.jpg

voor.jpg

€1400,- zonder APK, voordat jullie het zelf gaan vragen :D
Redelijk netjes vind ik zelf. Niet teveel en niet te weinig :)

Zo onbescheiden ben ik niet hoor :p Maar: netjes lijkt mij! Ik neem aan dat de nieuwe eigenaar m weer APK- en rijvaardig maakt?

Ik heb het gevoel dat de nieuwe eigenaar monteur is ofzo. Dus dat zal dan wel goedkomen! Ik spreek zometeen mn buurjongen, en dan ga ik hem even uithoren over hoe het ging en wat de nieuwe eigenaar allemaal wil en kan. Het lijkt me leuk om de auto nog eens ergens te zien. Fanatiek op internet is de nieuwe eigenaar in elk geval niet :( Hij heeft niet eens een e-mailadres...

Jammer dat 'ie weg is... Maar zoals je zelf al zegt, je zult vast in de toekomst wel weer een Kevertje oid willen, reken daar maar op ;) Ben benieuwd waar we hem tegen gaan komen.. Hoe heette de koper, misschien ken ik hem al?

En natuurlijk ben je welkom op alle Kever-evenementen, om je virus warm te houden :)

Grtz,
Bram.

Wel ff nog een mooie Keverling posten hierboven ;) Zou zeggen: probeer een foto te vinden van de auto die je in je post omschrijft (y)

Grtz,
Bram.

Zulke wielen staan ook heerlijk:
0034061001161720719.jpg

Ook leuk:
0312714001143825954.jpg

En eentje met de Porsche 356 wielen, jammer dat de Kever zwart is:
0756891001138919161.jpg

Zoals die Kever, maar dan in Lotuswit ofzo. Dat zou geweldig zijn! Zwart vind ik een minder mooie kleur voor een Kever.

Zwart maakt een Kever wel snel 'oud', maakt m klassieker op een of andere manier.

Die Ultima Edicion is wel reteduur zeg! Maar goed, er staan ook slechts 1.500 km op de teller.

Ik had die UE ook al op MP zien staan.. Inderdaad wel een dure. Zal vast wel veel geld waar zijn, maar zoveel :rolleyes: Vraag het me af. Wel gaaf om een nieuwe Kever te kunnen kopen :D

@Barri: Vooral die beige en die witte zijn mooi (y) Die onderste is niet echt zwart maar een of ander metallic kleurtje, vind ik niet bij een Kever passen.

En zwart is idd een mooie kleur voor een Kever ;)

Grtz,
Bram.

En die in de openingspost dan? Ook een prachtig ding! Lijkt wel ietsjes op die ene van dat meisje uit Beverwijk, die ene die bij BB stond.

@ bram: zwart is inderdaad een mooie kleur voor een kever. met een subtiele lading gepoetst chroom komt hij mooi uit de spreekwoordelijke verf.

die 'laatste' kever ziet er echt prachtig uit! maar, of ik er zoveel geld voor over heb, geen idee.

grtz, Biglertje

@Barri, vind vooral die beige en lichtgrijze in je tweede post mooi! Die in je openingspost vind ik een beetje kitch: net iets té...

@biglertje, zoiets bedoel je? ;):)

39791.jpg

28952.jpg

Op 3 maart vindt trouwens weer de jaarlijkse Keversite De Meern-meeting/rondrit plaats in - goh - De Meern bij Utrecht, zie: Keversite-topic. Ik ben er sowieso weer bij, nog ff kijken met of zonder Kever :rolleyes:

Grtz,
Bram.

Jaja, eerst maar eens het weer afwachten :rolleyes:

Ben gisteren ook al door de stromende regen naar Den Bosch gereden voor de sleuteldag die daar was. Heb met behulp van de mensen daar iig mijn rechter remlicht kunnen repareren: massa-probleem. Er is een extra massa-draad getrokken en het werkt weer. Maar dat was wel weer ff genoeg nattigheid voor de 59er ;)

Grtz,
Bram.

Net weer het filmpje van de Bollenrit gekeken. Wat gewéldig!! Voor dat soort dingen heb je nou een Kever! :D
Mijn volgende Kever wordt gewoon een goede, redelijk originele Kever. Niet zo'n geprutst ding meer, dus :)

En met de volgende Bollenrit rij ik hopelijk gewoon (met iemand) mee! :D

<https://www.keversite.nl/prikbord/adv.php?id=8647>
8647.jpg

Leuk ding! Of ben ik alweer iets te snel aan het rondkijken? ;) Ik heb het geld er nu nog niet voor, maar zoiets mag er wel komen :) Wel de oogkleppen eraf halen uiteraard...

Als we dan toch bezig zijn:
<https://www.keversite.nl/prikbord/adv.php?id=8638>
8638.jpg

Vooral die tweede is errug mooi :) Maar ook errug prijzig :rolleyes:

Overigens, binnen enkele dagen 'big' news ;) De Golf staat inmiddels op Marktplaats en Speurders :):)

Grtz,
Bram.

Oe, ik ben benieuwd Bram!!! Wordt het een Kever of toch een grotere luchtkoeler? VW Variant wellicht? :D

Haha, ik heb nog geen foto's (stom, niet gemaakt bij het gaan kijken én de advertentie was al van internet af voordat ik de foto's kon opslaan)... maar het is iig een Kevertje geworden :p Meer informatie volgt :)

Grtz,
Bram.

Leuk nieuws Bram!(y)
Een Kever voor dagelijks gebruik? Hmm, ik gok op model 1300/1500, bouwjaar 1967-1973, 12 volt, staande koplampen en kerkraamachterlichten... :rolleyes:;):LOL:(y)(y)
Ronald

Haha, wat een gegok :) Ik hoopte inmiddels van de verkoper foto's te hebben ontvangen... maar denk dat die hard bezig is de remmen in orde te maken... Vandaar iig ook nog geen topic bij "Mijn auto" of op Keversite :rolleyes:

Ronald mag door voor de wasmachine ;) Het is een beige 1300 uit 1970, dus idd staande koplampen en kerkraamachterlichten :)

Beetje zoals deze:

12ffec710.jpg

19342_21160_e_3e0cae987b3596cea8524e8caf7dd6a2.jpg

Maar dan zonder spatlappen en met zwarte velgen. Verder zit er een sportuitlaat onder (zo'n Spaghetti-exemplaar) en een sportluchtfilter. Die laatste gaat er wat mij betreft sowieso af, die sportuitlaat laat ik nog wel ff zitten, denk ik.

Grtz,
Bram.

Heuj, die bovenste is een Spaarkever hoor! :p

Maarre, nette aankoop lijkt mij! Wel wennen om je Golfje aan de kant te zetten voor een Kever :)

Hoe kom je daar bij :confused: Die bovenste is zelfs een 1500 met schijfremmen etc etc. Een spaarkevertje heeft smalle bumpertjes en ovale achterlichtjes ipv kerkramen ;)

Of dacht je; geen oortjes = spaarkever? Dat klopt ook niet, want de modeljaren t/m 1970 hadden ook in de luxere versies geen oortjes...

Grtz,
Bram.

Of dacht je; geen oortjes = spaarkever? Dat klopt ook niet, want de modeljaren t/m 1970 hadden ook in de luxere versies geen oortjes...
Dat dacht ik ja :) En hij heeft ook al geen roosters in de motorklep? Daarentegen: wel die lussen aan de B-stijl, en die heeft de Spaarkever niet, toch?

Roosters in de motorklep zijn gefaseerd ingevoerd. Geloof vanaf modeljaar '70 twee rijtjes sleuven voor de 1500 Kever en vanaf modeljaar '71 vier rijen sleuven voor de 1300 en 1600. Modeljaar '70 1300 heeft iig nog een dichte motorklep :)

Of een Spaarkever lussen heeft weet ik ff niet, zou best kunnen van niet.

Grtz,
Bram.

Gefeliciteerd Bram. Dagelijks Keverrijden is erg cool. :cool:
Ik ben benieuwd, wanneer je "echte" foto's van je Kever hebt.
ps. Ik wist nog dat je naar dit model zocht. ;) :) :p

Deze 1500 heeft trouwens ook achteruitrijlampen. Die zaten niet standaard op een 1300.

Mijn (standaarduitvoering) Spaarkever heeft behalve een radio helemaal niets, dus ook geen lussen. :) Was wel een optie.

Gefeliciteerd Bram, met de nieuwe Kevert! (y)

Mijn Kever is dinsdag en woensdag weer grondig onder handen genomen bij Volksrepairs, APK goedgekeurd na reparatie... Totale schade 875,- euro.

De complete reminrichting voor en achter is vervangen, draagarmen en fuseekogels, kachelkabeltje, wat kleine dingetjes en een grote beurt. Rijdt weer als nieuw!! En weer helemaal veilig, niet onbelangrijk gezien ze dagelijks vervoermiddel is tegenwoordig.

grt, Sander

Nette rekening Sander, maar geen laswerk zie ik (y) Dat is altijd mooi meegenomen :)

En verder eindelijk de foto's :) Zal na het weekend wel een "Mijn auto" topic starten met mooiere foto's van mezelf, deze zijn nog van de verkoper uit de MP-advertentie:

46305.jpg

46306.jpg

46307.jpg

En idd zoals Ronald al meldt, geen achteruitrijlichten.. Misschien nog wel eens erop zetten, want is wel erg handig op parkeerterreinen en zo..

Grtz,
Bram.

Denk het niet zilver is toch mooier denk ik, maar voorlopig wel ff. Eerst wat geld uitgeven aan het lakwerk: er zit een slechte plek aan beide zijden bovenaan het voorscherm. En verder maar eens gewoon rijden. Die velgen hebben iig geen prioriteit.

Grtz,
Bram.

Wow! Dat is een knappe Kever Bram, je hebt smaak. (y) Hij is het wachten waard geweest. Die wil ik bij gelegenheid wel eens bewonderen. Hoop dat je er veel plezier van hebt.
Ronald

Geen laswerk idd, Bram, dat scheelt tot nu toe wel! Seht sehr gut aus, trouwens, jouw Kever! Leuk ding, mooie daily driver lijkt me ook!

Scheelt wel, als vervangend vervoer had ik een 1300 mee die 2 dagen. Stuk vlotter al dan mijn 1200! En maakt ook een ander geluid, heel grappig :)

Vanochtend de Kever opgehaald. Helaas is de remwerking nog om te huilen :( Dus de meeting in De Meern heb ik maar laten schieten en ben direct naar huis gereden. Maandagavond heb ik een afspraak bij de garage voor een controle/reparatie. Door het baggerweer hier ook nog geen foto's. Misschien zo nog ff als ik de parkeermeter bij moet gaan vullen.

@UKkie: ik denk dat ik hem de volgende taxatiedag eens door de LVWCN laat taxeren :) Verder zal hij ook wel eens op meetings opduiken, ook al is de 59er eigenlijk de meeting-auto.

@VW1200: een 1300 klinkt idd heel anders, stukkie zwaarder. Ik heb nu ook een vlotte 1300, heerlijk joh, die kan echt prima meekomen (y)

Grtz,
Bram.

Tsja, kan niet alles hebben ;) En safety first: pas als ik goede remmen heb ga ik (grote) afstanden rijden..

Grz,
Bram.

Ik vermoed dat het systeem gewoon eens ontlucht moet worden en eventueel voorzien van nieuwe remvloeistof :rolleyes: Maar ik laat dat gewoon aan de garage over, daar kan ik maandagavond al terecht (y) Niet m'n vaste garage overigens, die had pas over een week of 2 tijd :(

Grz,
Bram.

Remmen moet je nooit op bezuinigen, maar dat komt vast goed. Al mee gereden Bram??

beetje laat, maat toch nog gefeliciteerd Bram! hij ziet er, van wat ik uit de foto's kan opmaken, nog puik uit. gaat ie mee naar sassenheim? of neem je de 59er.

Terug
Bovenaan