Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Das op eigen terrein dan?Of wat dacht je van de hub locaties. Bij ons hier veel groupage om uiteindelijk naar DC te gaan. Wordt nu vaak met terminal trekkers gedaan of oude vrachtwagens (altijd met open pijp). Kan prima FSD want allemaal rechte wegen en docks zijn allemaal hetzelfde
Nee zeker niet alleen, tussen verschillende DCs gewoon via openbare wegDas op eigen terrein dan?
Onze Y schrok laatst van een putdeksel en trapte zelf op de rem. Niet lang daarna liep een kraai op z'n gemak midden op de weg. Toen greep ik in.Ik zou toch liever zien wat er gbeurt als er een bal op de weg komt. Ik rem dan omdat er vaak iemand achteraan komt rennen. Hoe doet een tesla het dan?
Ze hebben twee politieagenten meegenomen.als ze niemand meenemen wordt er inhoudelijk niet veel aan gemist
Hm, ja dat vind ik soms wel een dillemma als ik met een lange kar rijd. Ik moet bekennen dat ik dan soms vroeg links voorsorteer als ik linksaf moet. Vooral natuurlijk als het druk is.Vandaag zo'n 300 km rondgereden, weer een aantal interessante situaties meegemaakt...
Meest opmerkelijke vond ik iemand die ruim van te voren met 90 km/u (je mocht 100) links ging rijden, omdat hij/zij over enkele kilometers bij het stoplicht links ging (N302)
Was echt niet zo druk, dus totaal niet nodig... en rijd dan door! Ik kon er rechts ook niet voorbij, daar reed ook iemand die liever niet rechts inhaalde denk ik, ook niet raar natuurlijk... maar als je rechts voorbij iemand die aan het voorsorteren is gaat, mag gewoon![]()
Op zich wel begrijpelijk. Als je er een paar keer niet meer tussen wordt gelaten dan wordt je het flink zat.Hm, ja dat vind ik soms wel een dillemma als ik met een lange kar rijd. Ik moet bekennen dat ik dan soms vroeg links voorsorteer als ik linksaf moet. Vooral natuurlijk als het druk is.
Dan vind ik het ook begrijpelijk. Nu was het én niet druk én een kleine auto, echt geen noodzaak. Beetje onnodig links rijden, gebeurt ook teveel op de snelweg...Hm, ja dat vind ik soms wel een dillemma als ik met een lange kar rijd. Ik moet bekennen dat ik dan soms vroeg links voorsorteer als ik linksaf moet. Vooral natuurlijk als het druk is.
“Over 3 km, sla linksaf…”Dan vind ik het ook begrijpelijk. Nu was het én niet druk én een kleine auto, echt geen noodzaak. Beetje onnodig links rijden, gebeurt ook teveel op de snelweg...
Ik vraag me dan meer af waarom we van zo iemand het pasje én auto niet door de shredder halen. Vluchtheuvel verkeerde kant is echt not doneIk liep vanochtend met de kinderen naar het KDV langs een drukke doorgaande weg waar je 50 mag. Er reed een graafmachine met een gangetje van 30 en 3(!) auto's gingen over de doorgetrokken streep en langs de verkeerde kant van een vluchtheuvel er voorbij... Die vluchtheuvel is ook 10m verwijderd van een zijstraat. Wat bezielt je om zoiets te doen om letterlijk 10 seconden te winnen? Bij de volgende rotonde sloeg die graafmachine van de doorgaande weg af, dus het was echt voor niets.
Dan vraag ik me altijd af of die mensen een hele verschrikkelijke auto hebben, omdat ze er zo kort mogelijk in willen zitten...
Het verkeersinzicht van een regenworm. Jammer genoeg zijn er veel regenwormen in het verkeer te vinden.Ik woon in een dorpje met smalle wegen... laatst komt er een dieplader de bocht om op een T splitsing, ik zie hem naderen (van links, dus eigenlijk ik voorrang), ik stop 15-20 meter voor de kruising om hem ruimte te geven om te kunnen draaien.. Een dametje besluit me in te halen en rijdt zich vast tegen de combinatie die inmiddels halverwege zijn draai staat.... en moet dan achteruit... hoop handgebaren, zichtbaar hogere machten die aangeroepen worden. En dan blijkt achteruit rijden ook niet zo makkelijk... vertraging door matige achteruitrijvaardigheid 2 minuten..... en een vrolijk zwaaiende chauffeur in de trekker.
Zonder het goed te willen praten en/of de situatie daar te kennen: ik maak hier ook regelmatig mee dat er graafmachines/landbouwverkeer/etc. van dorp naar dorp rijdt, ook over provinciale wegen. Dan kan, zeker in de spits, inhalen vrijwel onmogelijk zijn. Dus dan grijp je vrij snel elke reële kans die je krijgt, anders kan je er nog heel lang achter hangen. Ik haal dan ook wel eens in over een doorgetrokken streep (mag natuurlijk niet), in de wetenschap dat daar geen zijstraatjes zijn en/of ik de weg niet kan overzien qua tegenliggers. Wat dat betreft vind ik dat men soms wat (te) gortig is met inhaalverboden, maar dat even terzijde. Verkeerde kant van een vluchtheuvel zou ik persoonlijk nooit doen, ze liggen er in mijn optiek altijd met een reden.Ik liep vanochtend met de kinderen naar het KDV langs een drukke doorgaande weg waar je 50 mag. Er reed een graafmachine met een gangetje van 30 en 3(!) auto's gingen over de doorgetrokken streep en langs de verkeerde kant van een vluchtheuvel er voorbij... Die vluchtheuvel is ook 10m verwijderd van een zijstraat. Wat bezielt je om zoiets te doen om letterlijk 10 seconden te winnen? Bij de volgende rotonde sloeg die graafmachine van de doorgaande weg af, dus het was echt voor niets.
Dan vraag ik me altijd af of die mensen een hele verschrikkelijke auto hebben, omdat ze er zo kort mogelijk in willen zitten...
Er wordt inderdaad rijkelijk gestrooid met inhaalverboden, spring heuvels en lagere snelheden.Zonder het goed te willen praten en/of de situatie daar te kennen: ik maak hier ook regelmatig mee dat er graafmachines/landbouwverkeer/etc. van dorp naar dorp rijdt, ook over provinciale wegen. Dan kan, zeker in de spits, inhalen vrijwel onmogelijk zijn. Dus dan grijp je vrij snel elke reële kans die je krijgt, anders kan je er nog heel lang achter hangen. Ik haal dan ook wel eens in over een doorgetrokken streep (mag natuurlijk niet), in de wetenschap dat daar geen zijstraatjes zijn en/of ik de weg niet kan overzien qua tegenliggers. Wat dat betreft vind ik dat men soms wat (te) gortig is met inhaalverboden, maar dat even terzijde. Verkeerde kant van een vluchtheuvel zou ik persoonlijk nooit doen, ze liggen er in mijn optiek altijd met een reden.
Ik had vandaag een tegenovergestelde situatie. Ze waren met een knijper afval aan het opladen wat daarvoor uit de sloten was getrokken. Altijd fijn als ze dat 's ochtends doen, geen goede combi met drukte. En altijd interessant hoe men passeert. De knijper stond aan mijn kant, dus geef je voorrang lijkt mij. Nu reden er al een aardig aantal auto's voor mij erlangs en daarom stopte ik even. Na een auto of vier seinde een tegenligger dat ik mocht. Zo heurt het!Net weer een strakke actie gezien:
Vrachtwagen (geladen oplegger met truck) rijdt zich vast op een opgebroken weg bij een winkelcentrum. (Er is daar een grote bouwput).
Vrachtwagen rijdt langzaam achteruit zodat hij bij de laatste kruising linksaf kan gaan. Ik stond rechts, tegenover mij stond een andere auto te wachten tot het gevaarte ver genoeg achteruit gereden was.
Pietje ongeduld naderde de vrachtwagen aan de achterkant, reed direct naar de rijstrook voor het tegemoetkomende verkeer en kon zich er nog net tussendoor wringen.
Hoera, 10 seconde gewonnen en maar 3 mensen geirriteerd.
Dit komt hier zo vaak voor, ik wacht dan ook even zodat hij zijn ding kan doen. Maak me tegenwoordig wel breed, zodat 'dametjes' bijna wel achter moeten blijven.Ik woon in een dorpje met smalle wegen... laatst komt er een dieplader de bocht om op een T splitsing, ik zie hem naderen (van links, dus eigenlijk ik voorrang), ik stop 15-20 meter voor de kruising om hem ruimte te geven om te kunnen draaien.. Een dametje besluit me in te halen en rijdt zich vast tegen de combinatie die inmiddels halverwege zijn draai staat.... en moet dan achteruit... hoop handgebaren, zichtbaar hogere machten die aangeroepen worden. En dan blijkt achteruit rijden ook niet zo makkelijk... vertraging door matige achteruitrijvaardigheid 2 minuten..... en een vrolijk zwaaiende chauffeur in de trekker.
Je link is leeg, maar ik gok dat je naar die wilde paarden verwijst?
paardenworst graag.Zullen wel weer Arabieren zijn. Gelijk gehakt van maken.
Kudde paarden zorgt voor chaos op A9, Wijkertunnel tijdelijk afgesloten: https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5647226/paarden-op-snelweg-a9-tunnel-afgeslotenJe link is leeg, maar ik gok dat je naar die wilde paarden verwijst?![]()
Zo'n agent heeft een opleiding gevolgd voor dit soort verschillen. Niet dat ik het daarmee wil rechtvaardigen, maar maakt wel uit.Ik ben ook wel eens "opgejaagd" door de politie, maar die man begon al ruim voordat hij de politie kon zien. Hopelijk komt hij nooit meer de weg op.
In mijn geval reed ik 90 op de teller in de 80, (Dat is 86 echte kilometers) kwam er opeens een Audi vrij dicht achter me rijden. Ik ga 100 rijden om een beetje door te rijden, beste man zal wel haast hebben dacht ik, hij blijft dicht achter me rijden. Ik was het zat, gaf 1 keer goed gas voor hoogstens een paar seconden en ging weer 100 rijden en toen deed hij het stopbordje aan. Geen bekeuring, alleen een preek.
Omdat ik geen bekeuring kreeg heb ik het netjes en vriendelijk gehouden. De agent reed trouwens eerst ruim 100 op een 60 parallelweg met uitritten om bij me te komen, vraag me dan af wat gevaarlijker is. 90 in de 80 of ruim 100 in de 60...
Dat bedoelde ik figuurlijk. Wel het land uit trappen. Ik ben toch al voorstander van opvang in de regio.paardenworst graag.
Wat doet hij fout dan? Ik zie het niet.Deze gast
Tsja zie dit wel dagelijks helaas. Veel Aygos en picantos van de bekende uitzendbureaus die levensmoe zijn.Deze gast
Dat laatste ging het mij vooral om. Wat een bullshit...Tsja zie dit wel dagelijks helaas. Veel Aygos en picantos van de bekende uitzendbureaus die levensmoe zijn.
Bizar ook hoe niet schuld bewust die is.
Zonder het goed te willen praten en/of de situatie daar te kennen: ik maak hier ook regelmatig mee dat er graafmachines/landbouwverkeer/etc. van dorp naar dorp rijdt, ook over provinciale wegen. Dan kan, zeker in de spits, inhalen vrijwel onmogelijk zijn. Dus dan grijp je vrij snel elke reële kans die je krijgt, anders kan je er nog heel lang achter hangen. Ik haal dan ook wel eens in over een doorgetrokken streep (mag natuurlijk niet), in de wetenschap dat daar geen zijstraatjes zijn en/of ik de weg niet kan overzien qua tegenliggers. Wat dat betreft vind ik dat men soms wat (te) gortig is met inhaalverboden, maar dat even terzijde. Verkeerde kant van een vluchtheuvel zou ik persoonlijk nooit doen, ze liggen er in mijn optiek altijd met een reden.
Versnellen is inderdaad niet handig, maar bij de Subaru krijg je wat ander volk achter je aan. Ik wilde ook op een recht stuk weg een inhaalactie voorkomen, dat zag ik niet zitten wegens de gevaar zetting. Toen ik dat aan de agent vertelde zei hij, er is daar een bushalte, had je ook kunnen gaan staan. Ik zei tegen hem dat zodra ik buschauffeur word ik daar aan zal denken.Zo'n agent heeft een opleiding gevolgd voor dit soort verschillen. Niet dat ik het daarmee wil rechtvaardigen, maar maakt wel uit.
90 op een 80-weg lijkt mij niet een groot probleem. Zolang je niet gevaarlijk inhaalt of gaat kleven. Ik rijd veel 60/80 wegen hier in de regio en zie vaak stuntpiloten. Niet omdat ze een beetje harder rijden, maar veel te hard en dan ook nog iedereen in willen halen en bumperkleven.
Overigens ga ik nooit versnellen als iemand jaagt/kleeft. Ik heb eerder de neiging om dan precies 80 te gaan rijden wanneer je 80 mag. Enige uitzondering is bij het inhalen op de snelweg bijvoorbeeld, als ik iemand rustig inhaal en er is ruimte om te versnellen omdat er iemand aankomt die graag 130+ wil rijden overdag, dan maak ik wel ruimte wanneer dat kan. Even snel inhalen afronden en klaar.
Zebrapad kan je ook wel boeken over schrijven... ernstig, het is niet heel ingewikkeld ..Problemen in Amsterdam:
Dit is wel direct 1 van de meest rotte stukken hahaha. Je hebt op internet zo’n gekkie die heet fietsforens en knalt op basis van de verkeersregels heel Amsterdam door zonder zich aan te passen aan de situatie ter plaatse.Problemen in Amsterdam:
Dat vind ik dan wel weer netjes. Toch nog enige zelfreflectie.Ehh ja sorry meneer dat was wel wat onbesuisd wat ik deed.
Ik zou gewoon instappenVandaag de hork van de maand meegemaakt. Wij liepen netjes op de stoep bij een supermarkt komt er iemand aangescheurt (ach zal het merk maar achterwege laten) en gooit de deur open om uit te stappen. Rijdt dus eerst zowat over mijn tenen heen en gooit pontificaal de deur open zodat ik niet verder kan.
Dat deed ik wel maar kon toen niet verder. Die man ook niet. Uitstappen kon hij niet, zijn deur dichtdoen ook niet meer. Ik wachtte even af... Ehh ja sorry meneer dat was wel wat onbesuisd wat ik deed. Heb maar een stapje terug gedaan en ben doorgelopen. Uiteraard was het reguliere lege parkeervak een kleine 10 meter verder.
Soms heb je de nijging om lekkereen deuk in zijn auto te trappen maar ja dan ben ik geen haar beter.
Probeer eens een Duitse stad. Daar zijn ze heilig.ach ja ik ken muv Kuala Lumpur geen enkele grote stad wereldwijd waar ik ben geweest waar zebrapaden worden gerespecteerd.
Wat naar om te lezen. Ik hoop dat ze je zo snel mogelijk weer naar huis sturen. Tot die tijd sterkte daar.Ik ben momenteel op Tenerife, waar zebrapaden hun werk goed doen.