worden ze na verloop van tijd afgevoerd (onmiddellijk is blijkbaar 1,5u later keertje ingegrijpen),
Niet onlogisch, het protest was onaangekondigd. Dus dan zal er toch eerst even operationeel e.e.a. geregeld moeten worden ('dump' locatie checken/fixen, OV bus 'vorderen' etc.). Met 1,5 uur 'korte metten' maken vind ik best snel, het is ook weleens drie-vier uur geweest. Voor mij toch wel een signaal dat de 'driehoek' er een beetje mee klaar is.
Ik denk ook dat een overheid niet 'direct' kan ingrijpen, ja, dat kan wel (en zou nu ook gekund hebben doordat het onaangekondigd was, volgens mij) maar dan heb je een bereidwillige advocaat die de rechterlijke macht gaat inschakelen omdat het demonstratierecht geschonden is..
Kortom, aan een minimale tijd, qua blokkade, zit je sowieso wel vast, denk ik, ondanks dat je niet op de snelweg mag zijn als voetganger (zonder goede reden, want bij pech met de auto ben je dat weer wel, lijkt mij).
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Eens dat foto's onnodig zijn. Voegt in deze weinig toe. De meeste mensen snappen de ernst van de situatie zo ook wel.
Ja, de ernst begreep ik ook wel maar die foto van een ingedrukte Agila was voor mij verhelderend, in de zin van, dat ik eerder op de dag, bij het horen van de leeftijden van de slachtoffers, tóch de aanname deed; och och, die arme mensen hebben de file niet gezien, door alle drukte met die trekkers of wilden nét gaan inhalen, op een langzaam tempo.. je weet wel..
Maar ja, denk dat tegen het geweld van zo'n X5 geen gordelspanner gewerkt heeft.. die mensen hebben een klapper tegen het dashboard gemaakt, inwendig letsel denk ik dan aan.
'gelukkig' geen passagiers op de achterbank....