Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Ik vind het een tragisch ongeluk, te wijten aan een niet opkettende die op een file rijdt.

Waar ik wel moeite mee heb dat de voorman vraagt uit respect op de thuisreis binnendoor te gaan en een aantal boeren dat beetje respect niet weet op te brengen.
Ze hadden er nooit moeten zijn. De hele file was onnodig. Zie de reactie van Frits, die verwoordt het meer dan prima in mijn ogen.

Begrijp het morele dilemma om een perspectief te delen.
Toch doe ik het, ik zie drie idiote situaties:
1. Boeren die met trekkers op de snelweg rijden en weloverwogen het risico nemen op ernstige ongelukken. Voorkennis over die gevaren ontkennen is onzin, het gaat vaak genoeg fout in de staart van een file.
2. Een bestuurder van een heel zwaar voertuig dat inrijdt op de auto van de slachtoffers. En dat met een snelheid heeft gedaan, gezien de schade, die twijfel doet ontstaan aan of de snelheid en/of of er weleens geremd is. Hoe onoplettend kun je zijn, wat was die bestuurder aan het doen?
3. De media die in detail het een en ander in beeld brengen, niet leuk, understatement, voor de slachtoffers. Een opname van de veroorzaker zou nog eerder door de beugel kunnen. Oeps, ben ik van het namen en shamen? Wel als de roekeloosheid van een bestuurder die zich veilig waant in zijn peperdure patserkoets zo ver gaat als hier het geval is. Het rijden in zware voertuigen komt met een bijzondere verantwoordelijkheid en zorgplicht.

Ik snap de hetze tegen de media niet. Wat ik lees is dat boeren een file veroorzaken en in die file is een dodelijk ongeval gebeurd. Wat klopt daar feitelijk niet aan.

• Leuk
Waarderingen: Twix
Feit blijft ook dat als er een file was geweest door een lekke band of loslopende gans hetzelfde had kunnen gebeuren.
Wat sowieso punt van aandacht is in het bericht van Wendy is dat de media uit de tientallen foto's juist de foto kiest van een auto met doek erover omdat daar 2 doden achter zitten.. dat kan ook even wat neutaler.

In het nieuws ook vaak te zien dat omstanders/hulpverleners doeken/dekens omhoog moeten houden bij het verplaatsen van slachtoffers. Dat zegt wat.. de 112 media wil wellicht een pakkend beeld hebben voor de aandacht maar vergeten het verlies en de droefheid erachter.

De media mag soms best wat minder aan hun pakkende aktiefoto of video denken en iets meer compassie hebben voor het leed erachter.

Feit blijft ook dat als er een file was geweest door een lekke band of loslopende gans hetzelfde had kunnen gebeuren.
Daarom moet je de acties van de boeren los zien van de ernst van de gevolgen. Maar helemaal niet bestraffen zou niet moeten kunnen.

En dat alles staat helemaal los van de politieke kleur die we aanhangen. Die is totaal niet relevant.

Wat sowieso punt van aandacht is in het bericht van Wendy is dat de media uit de tientallen foto's juist de foto kiest van een auto met doek erover omdat daar 2 doden achter zitten.. dat kan ook even wat neutaler.

In het nieuws ook vaak te zien dat omstanders/hulpverleners doeken/dekens omhoog moeten houden bij het verplaatsen van slachtoffers. Dat zegt wat.. de 112 media wil wellicht een pakkend beeld hebben voor de aandacht maar vergeten het verlies en de droefheid erachter.

De media mag soms best wat minder aan hun pakkende aktiefoto of video denken en iets meer compassie hebben voor het leed erachter.
Een gans snapt niet dat er door dat dier een file ontstaat. Een lekke band is ook niet echt gepland. Die vlieger gaat gewoon niet op.

Eens dat foto's onnodig zijn. Voegt in deze weinig toe. De meeste mensen snappen de ernst van de situatie zo ook wel.

Daarom moet je de acties van de boeren los zien van de ernst van de gevolgen. Maar helemaal niet bestraffen zou niet moeten kunnen.

En dat alles staat helemaal los van de politieke kleur die we aanhangen. Die is totaal niet relevant.
Precies, je kan het ze niet helemaal aanrekenen maar vrijuit gaan de betreffende boeren ook niet.

Dit vind ik dan ook best onsmakelijk.
Dat is het ook.

Mocht je willen. In het stukje dat Dude post staat het nog eens een keer genoemd, 50x is de weg door XR al geblokkeerd kennelijk, worden ze na verloop van tijd afgevoerd (onmiddellijk is blijkbaar 1,5u later keertje ingegrijpen), op het bureau geregistreerd en kunnen weer gaan. Kondigen en passant vast aan dat ze in sept er weer staan, beetje groter deze keer. En ohja, nu we toch de media erbij hebben, we vinden het heel lullig wat er gebeurd is maar wij doen keibelangrijke dingen dus jammerjoh. Als dit 'mag' dan ook niet zeiken over boeren, of langzaamaanacties, op de weg.

Mijn mening betreffende deze demonstraties staat los van mijn politieke voorkeuren en of ik eventueel begrip voor de standpunten op kan brengen. Dát bedoel ik er mee te zeggen. En ik zou hopen dat dat voor iedereen geldt.

Overigens is er qua uitvoering door de politie ook niets anders. Ook de boeren konden gewoon hun gang gaan.

Mijn mening betreffende deze demonstraties staat los van mijn politieke voorkeuren en of ik eventueel begrip voor de standpunten op kan brengen. Dát bedoel ik er mee te zeggen. En ik zou hopen dat dat voor iedereen geldt.

Overigens is er qua uitvoering door de politie ook niets anders. Ook de boeren konden gewoon hun gang gaan.
Bedoel ook niet jouw kleur of mening.
Uitvoering moet ook gelijk zijn, doe je weinig aan XRblokkades, doe je ook weinig aan boeren, vrachtwagens,.zwarte pieten enz. Of, en beter imo, je verklaart de snelweg tot verboden gebied voor dit soort ongein en treed hard op als iemand dat toch in zijn kop haalt.

• Leuk
Waarderingen: Twix
Een gans snapt niet dat er door dat dier een file ontstaat. Een lekke band is ook niet echt gepland. Die vlieger gaat gewoon niet op.

Klopt, de trekker bestuurders hadden wellicht kunnen weten dat er een file gaat ontstaan.. met een vergrote kans op achteroprijdend verkeer. Hetzelfde als de geplane grenscontroles die ook files veroorzaken.
Of een RWS medewerker die banen laat afkruisen voor een verloren kartonnen doos.

Een gans, lekke band of kartonnen doos doet datzelfde ongepland of uit overmacht.
Maar veroorzaakt dezelfde (file) reactie en gevolgen.

Juridisch is de achterop rijder altijd degene die fout is.. ook in een ketting botsing.

Maar kan je iemand (boeren) of iets (gans of doos) die een file veroorzaakt dan de definitieve schuld geven?
Dat denk ik dan weer niet.

Het probleem is dat dit inmiddels (ook) in NL niet meer op gaat. Men (ook politici) is geneigd het prima te vinden als het vanuit de ‘cause’ is waar men achter staat en van een ander uitgangspunt te veroordelen. Daar gaat al iets grandioos mis.

Het probleem is dat dit inmiddels (ook) in NL niet meer op gaat. Men (ook politici) is geneigd het prima te vinden als het vanuit de ‘cause’ is waar men achter staat en van een ander uitgangspunt te veroordelen. Daar gaat al iets grandioos mis.
Dat lees je in dit topic inderdaad al.

Maar dan moet je ook niet gaan kraaien als er dingen gebeuren die je niet aanstaan. In dat opzicht is het net als het opvoeden van kinderen: consequent zijn is de basis.

Het gaat mij meer om het verschil tussen moedwillig en toeval.
Begrijp ik maar ben dat niet met je eens, in beide gevallen tref je een file aan, niet ongebruikelijk in NL.
Ben het wel met je eens dat een snelweg hiervoor niet gebruikt mag worden maar niet met de te makkelijke koppeling tussen feit boeren op snelweg en feit dodelijk ongeval en dat is wel wat er min of meer in de media van gemaakt wordt.

In NL is consequent soms volgens de regel van de wet.. en soms wat de huidige wereld of economie eist.
Wat onze minister vind en zegt wijkt ook nog weleens af..

Maar daar hebben ze in de USA ook weleens last van... :LOL:

Begrijp ik maar ben dat niet met je eens, in beide gevallen tref je een file aan, niet ongebruikelijk in NL.
Ben het wel met je eens dat een snelweg hiervoor niet gebruikt mag worden maar niet met de te makkelijke koppeling tussen feit boeren op snelweg en feit dodelijk ongeval en dat is wel wat er min of meer in de media van gemaakt wordt.
Alleen worden een hoop files al van te voren aangekondigd en is dit te plotseling en dat is een groot verschil.

Ja? De lange stilstaande wel ja maar er zijn zoveel momenten dat je flinke vertragingen ineens tegenkomt, moet je als goed automobilist toch rekening mee houden imo, vooruitkijken enzo.
Flinke vertragingen wel ja, maar plotseling stilstaan dan weer niet.

Flinke vertragingen wel ja, maar plotseling stilstaan dan weer niet.
De meest smerige (nood)stops die ik heb moeten maken zijn bij die kleine lullige opstoppinkjes als ritsstroken in de spits, plotselinge naar links duikers en dergelijke zaken. Bij een bij file informatie bekende file achteraan aansluiten is dat nooit zo fel remmen geweest als bovenstaande situaties

Ik had vandaag zo'n situatie. Vrijwel altijd geeft de navigatie drukte/langzaamrijdend/file aan, nu niet. Het was wel druk op de weg en in de verte veel remlichten. Dan weet je vaak al genoeg. Even later stonden we stil, weer even later reden we weer volle snelheid...

Vaak komt dat door een accordeoneffect. Doordat iedereen nèt iets te weinig afstand houdt moet iederen net iets te hard remmen, nèt wat harder dan de voorganger.

Vaak komt dat door een accordeoneffect. Doordat iedereen nèt iets te weinig afstand houdt moet iederen net iets te hard remmen, nèt wat harder dan de voorganger.
Ja maar ook zeker door lekker links lanterfanten... vandaag veel met 95 km/u over links. Heb een aantal keer rechts voorbij gereden, omdat het daar dan leeg is. Ik haal dan niet echt in, want ik ga niet terug naar links. Of ik een punt maak, geen idee, maar het inefficiënt gebruik maken van de rijbanen vind ik vrij vervelend. Is ook al vaker beschreven hier. Bij 3/4 rijbanen helemaal een drama...

De bestuurder die achterop geklapt is zit volkomen fout en dat mag hij/zij nu het hele leven meedragen. Die heeft twee mensen doodgereden. En files zijn een realiteit, ook de onverwachte. En dat kan echt lelijk snel gaan. Ik zie het vaak zat gebeuren.

Waar ik moeite mee heb is dat deze file moedwillig veroorzaakt is. Hadden ze zich gewoon aan de wet gehouden dan was dit niet gebeurd om deze reden.

En als er dan nog een stuk of 50 hetzelfde weer uithalen dan mogen ze van mij de rijbevoegdheid ontzeggen. Zoals gezegd zijn deze boeren niet volledig verantwoordelijk maar hebben ze zeker een aandeel gehad. En in dit geval is het ongeval gebeurd in een file die door deze boeren veroorzaakt is. Dat is wat ik op NOS lees en dat klopt ook gewoon.

Het is in mijn ogen zo onnodig allemaal. Tegenwoordig heeft men (boeren, XR en anti AZC) een "het doel heiligt de middelen" mentaliteit. En dat mag wat mij betreft eens snoeihard aangepakt worden.

worden ze na verloop van tijd afgevoerd (onmiddellijk is blijkbaar 1,5u later keertje ingegrijpen),

Niet onlogisch, het protest was onaangekondigd. Dus dan zal er toch eerst even operationeel e.e.a. geregeld moeten worden ('dump' locatie checken/fixen, OV bus 'vorderen' etc.). Met 1,5 uur 'korte metten' maken vind ik best snel, het is ook weleens drie-vier uur geweest. Voor mij toch wel een signaal dat de 'driehoek' er een beetje mee klaar is.
Ik denk ook dat een overheid niet 'direct' kan ingrijpen, ja, dat kan wel (en zou nu ook gekund hebben doordat het onaangekondigd was, volgens mij) maar dan heb je een bereidwillige advocaat die de rechterlijke macht gaat inschakelen omdat het demonstratierecht geschonden is..

Kortom, aan een minimale tijd, qua blokkade, zit je sowieso wel vast, denk ik, ondanks dat je niet op de snelweg mag zijn als voetganger (zonder goede reden, want bij pech met de auto ben je dat weer wel, lijkt mij).

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Eens dat foto's onnodig zijn. Voegt in deze weinig toe. De meeste mensen snappen de ernst van de situatie zo ook wel.

Ja, de ernst begreep ik ook wel maar die foto van een ingedrukte Agila was voor mij verhelderend, in de zin van, dat ik eerder op de dag, bij het horen van de leeftijden van de slachtoffers, tóch de aanname deed; och och, die arme mensen hebben de file niet gezien, door alle drukte met die trekkers of wilden nét gaan inhalen, op een langzaam tempo.. je weet wel..

Maar ja, denk dat tegen het geweld van zo'n X5 geen gordelspanner gewerkt heeft.. die mensen hebben een klapper tegen het dashboard gemaakt, inwendig letsel denk ik dan aan.
'gelukkig' geen passagiers op de achterbank....

Ach, afsnijden, je punt willen maken door ff flink te remmen, zwalken over de weg omdat je appt. Het zijn allemaal van die dingen die niet mogen en soms dodelijke ongelukken veroorzaken. En dat doet men allemaal moedwillig. Hoor je daar iemand over? Nee maar wel roepen als het door een tractor komt.

Ik vind dat waarom niet belangrijk. Het verkeer is 1 grote jungle waarin iedereen constant dingen doet die je bib je rijlessen niet leert. Van veel te hard tot onnodig links tot kleven tot geen richting aan geven. Helaas als er nauwelijks controle is wordt het beest in ons wakker.

Ach, afsnijden, je punt willen maken door ff flink te remmen, zwalken over de weg omdat je appt. Het zijn allemaal van die dingen die niet mogen en soms dodelijke ongelukken veroorzaken. En dat doet men allemaal moedwillig. Hoor je daar iemand over?
Eh, ja? Altijd.

Meer in het algemeen, als iemand iets fout heeft gedaan, dan maakt het enkele feit dat sommige anderen ook fouten maken die fout nog niet goed.

De nabestaanden hebben, bij monde van een dochter, inmiddels gereageerd (niet in perfect ABN, maar dat doet er nu even niet toe:

Wendy Mollen schrijft:
Dit zijn mijn lieve ouders
Hun wekelijkse uitje naar helftheuvel passage
Zijn ze DOOD gereden door iemand
Die vol in een file is gereden
Het waren NIET de boeren
Het waren NIET ouderen die niet opletten
Heel die kut MEDIA laten fotos zien
Van de auto waar me ouders nog inzitten
En dan gaan jullie BEKVECHTEN
Sommige maken me ouders zwart
Mijn lieve papa en mama zijn slachtoffers van een persoon die vol in ze zijn gereden
Jullie spreiden HAAT en WOEDE
En ons leven zal nooit meer het zelfde zijn
Dit waren mijn ouders
Lief zorgzaam en wilde zeker niet dood
En voor die gene die leugens verspreiden
Denk eens na wat je ons aan doet
Dit is nu precies hetgeen waarom ik pleit voor veel meer controle op weggedrag in plaats van luieren achter een flitspaal en een rood-licht fotootje.

We gedragen ons als idioten in het verkeer. Mensen worden opgejaagd tot ze meer dan de maximum snelheid rijden, mensen worden afgesneden bij op- en afritten, mensen worden op illegale manier ingehaald, mensen gebruiken de weg op een verkeerde manier, mensen gebruiken de alarmlichten anders dan bedoeld...

Anarchie in het verkeer. En wat doe je als kleine kinderen niet doen wat de ouders zeggen? Dan deel je straf uit.
Ga jij maar in de hoek staan.

In het verkeer is het niet anders. Vadertje staat wil geen geld uitgeven aan controle (politie), vadertje staat geeft geen straf (bekeuringen) en dus zijn de kleuters op de weg elkaar aan het plagen en wordt het "verboden" speelgoed gepakt.

Alleen, moedertje natuur straft met zeer harde hand. Wanneer het kindje heel erg stout is, deelt zij een dodelijke oorvijg uit. Zij geeft straf door levenslang rolstoel. Levenslang hoofdpijn.
Maar moedertje natuur vergeet even te kijken wie de schuldige is, de kans dat de verkeerde gestraft wordt is erg groot.

We kunnen dus beter onszelf corrigeren. Jaag de verkeershufter de auto uit voordat het huilen wordt. Laat de verkeershufter bloeden op het moment dat hij stout is.

Misschien kunnen we dan dit onnodige verdriet voorkomen.

De bestuurder die achterop geklapt is zit volkomen fout en dat mag hij/zij nu het hele leven meedragen. Die heeft twee mensen doodgereden. En files zijn een realiteit, ook de onverwachte. En dat kan echt lelijk snel gaan. Ik zie het vaak zat gebeuren.

Waar ik moeite mee heb is dat deze file moedwillig veroorzaakt is. Hadden ze zich gewoon aan de wet gehouden dan was dit niet gebeurd om deze reden.

En als er dan nog een stuk of 50 hetzelfde weer uithalen dan mogen ze van mij de rijbevoegdheid ontzeggen. Zoals gezegd zijn deze boeren niet volledig verantwoordelijk maar hebben ze zeker een aandeel gehad. En in dit geval is het ongeval gebeurd in een file die door deze boeren veroorzaakt is. Dat is wat ik op NOS lees en dat klopt ook gewoon.

Het is in mijn ogen zo onnodig allemaal. Tegenwoordig heeft men (boeren, XR en anti AZC) een "het doel heiligt de middelen" mentaliteit. En dat mag wat mij betreft eens snoeihard aangepakt worden.
Precies dit!

Dit is nu precies hetgeen waarom ik pleit voor veel meer controle op weggedrag in plaats van luieren achter een flitspaal en een rood-licht fotootje.

We gedragen ons als idioten in het verkeer. Mensen worden opgejaagd tot ze meer dan de maximum snelheid rijden, mensen worden afgesneden bij op- en afritten, mensen worden op illegale manier ingehaald, mensen gebruiken de weg op een verkeerde manier, mensen gebruiken de alarmlichten anders dan bedoeld...

Anarchie in het verkeer. En wat doe je als kleine kinderen niet doen wat de ouders zeggen? Dan deel je straf uit.
Ga jij maar in de hoek staan.

In het verkeer is het niet anders. Vadertje staat wil geen geld uitgeven aan controle (politie), vadertje staat geeft geen straf (bekeuringen) en dus zijn de kleuters op de weg elkaar aan het plagen en wordt het "verboden" speelgoed gepakt.

Alleen, moedertje natuur straft met zeer harde hand. Wanneer het kindje heel erg stout is, deelt zij een dodelijke oorvijg uit. Zij geeft straf door levenslang rolstoel. Levenslang hoofdpijn.
Maar moedertje natuur vergeet even te kijken wie de schuldige is, de kans dat de verkeerde gestraft wordt is erg groot.

We kunnen dus beter onszelf corrigeren. Jaag de verkeershufter de auto uit voordat het huilen wordt. Laat de verkeershufter bloeden op het moment dat hij stout is.

Misschien kunnen we dan dit onnodige verdriet voorkomen.

Er zijn veel standpunten mogelijk, volgens mij valt het allemaal juist reuze mee.

Auto's zijn fantastisch. Ongelukken zijn uiteraard een nadeel, maar voor bijna niemand erg genoeg om met autorijden/gebruik maken van de wegen te stoppen. De voordelen zijn simpelweg veel te groot. Tuurlijk kunnen we het aantal verkeersdoden naar 0 krijgen, maar dan zit de maximum snelheid op 20 km p/u. Niemand wil dat.

Er zijn hufters, er zijn mensen die incidenteel fouten maken (ik uiteraard niet, maar anderen wel). Maar iha is het weggedrag best prima.

Handhaven kan in theorie mss beter, maar kost belachelijk veel geld en dat geld is er gewoon niet. Wat mij betreft richt men zich bij het handhaven vooral op drank/drugsgebruik icm autorijden. En dan is er ook maar 1 straf: nooit meer achter het stuur.

Ik voeg aan het gebruik van verdovende middelen dan graag ook de telefoon toe. Beter twee bier dan de halve rit op je telefoon loeren...

Ben ik het mee eens, maar ik vind dat ook weleens lastig omdat het eind dan zoek is. Natuurlijk is het wettelijk verboden, maar er gebeuren ook ongelukken doordat de bestuurder naar een wesp slaat, als er een klodder mayonaise uit zijn broodje valt of iemand naar een lekker wijf op de fiets kijkt ; )

Technisch is het zo makkelijk om het scherm van dat ding gewoon uit te zetten. Parameters snelheid, beweging, Bluetooth verbinding auto, Apple CarPlay aan, mate van aandacht voor telefoon (omdat je op de weg let) = telefoon uit.

Gister voor het eerst FSD van Tesla gebruikt. Ding is bizar vernuftig, óók met mij die afgeleid is omdat ik te lang naar m’n vrouw keek in een gesprek.

Die techniek kan prima op telefoon losgelaten worden.

Maarja . De tech lobby is sterk.

Edit: je krijgt in de tesla ook ‘straf’ als je teveel bent afgeleid. Autopilot doet het niet meer. Laten we dat ook op de telefoon doen; hij doet het niet meer 24u lang

Ben ik het mee eens, maar ik vind dat ook weleens lastig omdat het eind dan zoek is. Natuurlijk is het wettelijk verboden, maar er gebeuren ook ongelukken doordat de bestuurder naar een wesp slaat, als er een klodder mayonaise uit zijn broodje valt of iemand naar een lekker wijf op de fiets kijkt ; )
Ja je hebt zeker een punt. Leuke dames dan ook maar verbieden:rolleyes:o_O

Technisch is het zo makkelijk om het scherm van dat ding gewoon uit te zetten. Parameters snelheid, beweging, Bluetooth verbinding auto, Apple CarPlay aan, mate van aandacht voor telefoon (omdat je op de weg let) = telefoon uit.

Gister voor het eerst FSD van Tesla gebruikt. Ding is bizar vernuftig, óók met mij die afgeleid is omdat ik te lang naar m’n vrouw keek in een gesprek.

Die techniek kan prima op telefoon losgelaten worden.

Maarja . De tech lobby is sterk.

Edit: je krijgt in de tesla ook ‘straf’ als je teveel bent afgeleid. Autopilot doet het niet meer. Laten we dat ook op de telefoon doen; hij doet het niet meer 24u lang
Gisteravond nog een video gekeken; ze gingen met een andere auto (oude Crown meen ik) een Tesla met FSD sarren. De Tesla reed autonoom over een circuit (Tesla can even do your trackdays, you can watch it while eating sandwiches) en ging zelfs een aantal keer bewust weer de andere kant op (u-turn) om de auto te vermijden. Echt grappig om te zien. Is dus best hufterproof inmiddels, reactie was ook snel.

Gisteravond nog een video gekeken; ze gingen met een andere auto (oude Crown meen ik) een Tesla met FSD sarren. De Tesla reed autonoom over een circuit (Tesla can even do your trackdays, you can watch it while eating sandwiches) en ging zelfs een aantal keer bewust weer de andere kant op (u-turn) om de auto te vermijden. Echt grappig om te zien. Is dus best hufterproof inmiddels, reactie was ook snel.
Ik zou toch liever zien wat er gbeurt als er een bal op de weg komt. Ik rem dan omdat er vaak iemand achteraan komt rennen. Hoe doet een tesla het dan?

Ja klopt, nadeel is wel dat in een uitdagende situatie die echt heel lang nadenkt en afwacht waar ik zelf als automobilist bijv. Proactief iets naar voren rijd om op een gegeven moment ook je ‘plek op te eisen’.

Bij het uitrijden van de parkeergarage van de AH hier moet je een hele drukke weg door en vervolgens de 50 weg opdraaien, maar voordat je daar bent heb je een voetpad, een fietspad, die drukke 50 weg en als je die 50 weg oprijdt direct ook weer een zebra pad.

Hier had ik denk ik nu nog gestaan als ik zelf niet naar voren was gaan rijden.

Ik zou toch liever zien wat er gbeurt als er een bal op de weg komt. Ik rem dan omdat er vaak iemand achteraan komt rennen. Hoe doet een tesla het dan?
Zijn denk wel filmpjes van online. Zo’n situatie niet meegemaakt maar met de gewone autopilot kan ik je wel zeggen dat de Tesla behoorlijk agressief kan remmen en uitwijken als er een noodsituatie is. Destijds nog met de Model3 performance die ik had, was ik zelf te laat (ik keek naar rechts voor invoegen) en plotsklaps stopte de linkerbaan. Auto vol in de ankers en naar links gestuurd. Ik had die avond een beurse plek in mn schouder van de gordel.

Overigens heb ik zoiets ook met mijn BMW gehad dus meer in algemeen dat de techniek best goed is

Maakt dat uit? Jij remt, misschien compleet nodeloos, veroorzaakt zo een file en er ramt iemand nietoplettend achterop? Of iedereen stopt netjes.... Of, zoals laatst op een filmpje in Zuid Amerika, waar een voetbal op de provinciale weg kwam en er een allemaal auto's op elkaar klapten en van de weg schoten.... Achteraf, als alles weer opgeruimd is en er weer gereden kan worden weten we wat de juiste beslissing zou zijn geweest.

De recente geschiedenis met onze boeren in ogenschouw nemend lijkt het mij juist goed deze mensen letterlijk wat ruimte te geven voor protesten. Als je pech hebt is 1 vogelpoepje een overschrijding van de stikstofnorm. Ik zou allang zijn doorgedraaid.

Het fatale ongeluk is uiteraard een tragedie voor de betrokkenen. Onderzoek loopt nog, dus te vroeg om daar een uitspraak over te doen.
Dat is het beeld dat de agromaffia je wilt doen geloven. Er wordt al decennia gesproken over dat dingen moeten veranderen. Als je al die tijd als boer je kop in het zand hebt gestoken ligt het toch echt aan jezelf. Als men was gaan veranderen toen het voor het eerst werd besproken (zoals in iedere andere bedrijfstak vrij normaal is) dan hadden ze allang andere carrières gehad. De kleinkinderen van de boeren van toen zijn nu op een leeftijd dat ze gaan werken.

Ik ben niet zo principieel:

Als XR de weg blokkeert zou ik het liefst gewoon over ze heen rijden.
Als de boeren de weg blokkeren sluit ik graag aan bij de blokkade en wacht ik rustig af tot het weer gaat rijden.

Dat heeft alles met de redenen van de blokkade en de soort blokkeerders te maken.
Ik ben niet zo principieel:

Als XR de weg blokkeert zou ik het liefst gewoon over ze heen rijden.
Als de boeren de weg blokkeren sluit ik graag aan bij de blokkade en wacht ik rustig af tot het weer gaat rijden.

Dat heeft alles met de redenen van de blokkade en de soort blokkeerders te maken.
Jee, jij bent echt stoer! (Heb je eigenlijk al een rijbewijs of mag je over 5 jaar eindelijk lessen gaan nemen?).

Ik vind het een tragisch ongeluk, te wijten aan een niet opkettende die op een file rijdt.

Waar ik wel moeite mee heb dat de voorman vraagt uit respect op de thuisreis binnendoor te gaan en een aantal boeren dat beetje respect niet weet op te brengen.
Dat geldt dus niet in dit geval. Als ik voor jouw vol op mijn rem trap ben ik toch echt schuldig. Dan geldt niet meer dat degene die achterop rijdt meer afstand had moeten houden. Die kutboeren wordt de hand boven het hoofd gehouden. Waarom mogen die meer dan andere burgers? Zelfs tegen afgeplakte kentekenplaten wordt niet opgetreden. Misschien moet we dat maandag allemaal maar gaan doen. Ik gok dat er dan direct een fuik wordt opgezet waar alle auto's in mogen rijden.

Dat is het beeld dat de agromaffia je wilt doen geloven. Er wordt al decennia gesproken over dat dingen moeten veranderen. Als je al die tijd als boer je kop in het zand hebt gestoken ligt het toch echt aan jezelf. Als men was gaan veranderen toen het voor het eerst werd besproken (zoals in iedere andere bedrijfstak vrij normaal is) dan hadden ze allang andere carrières gehad. De kleinkinderen van de boeren van toen zijn nu op een leeftijd dat ze gaan werken.
Je hebt eigenlijk geen idee waarover je het hebt, wel?

En met deze uitlating laat je wel heel duidelijk merken dat je:
1- totaal niet gehinderd wordt door enige vorm van kennis over de agrarische sector
2- totaal niet gehinderd wordt door enige vorm van kennis over het wispelturige draaikontenbeleid wat de politiek in de afgelopen decennia op de agrarische sector heeft losgelaten

Verdiep je eerst maar eens heel goed in deze beide punten voordat je wat gaat roeptoeteren en veroordelen, misschien dat ik jou daarna nog anders kan gaan beoordelen dan als een papegaaiende trol.:mad:

Terug
Bovenaan