Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Ik zat vanmiddag op de A27 achter iemand die Netflix aan het kijken was (en actief want ze zat af en toe aan het scherm voor het geluid of zo). En ondertussen slingerend 80 km/u rijden.... Sommige mensen hebben geen hersens.

Misschien ligt het aan de naam? Vrachtwagens waar De Bruyn op staat, hebben nogal eens de neiging om zonder uit te kijken naar de linker baan te gaan... En nee, ik reed niet te hard en reed op de ACC.

49451395802_057fdf636b_o.jpg

49451395732_58841c28fd_o.jpg

Quadrifoglio Verde zei:
Misschien ligt het aan de naam? Vrachtwagens waar De Bruyn op staat, hebben nogal eens de neiging om zonder uit te kijken naar de linker baan te gaan... En nee, ik reed niet te hard en reed op de ACC.

Neem aan dat de ACC ingreep (lees de auto afremde) op het moment dat de vrachtwagen een rijstrook opschoof?
Een oplossing is (nog) dichter op de voorganger rijden. Wel meer risico op een kop-staartbotsing.

Dit gedrag is niet alleen voorbehouden aan bestuurders van vrachtauto's,
zo ongeveer elke weggebruiker maakt zich er vroeg of laat en in of meer of mindere mate schuldig aan.
We willen immers graag die langzamere voorganger voorbij ...

Blackadder the 5th zei:
Neem aan dat de ACC ingreep (lees de auto afremde) op het moment dat de vrachtwagen een rijstrook opschoof?
Een oplossing is (nog) dichter op de voorganger rijden. Wel meer risico op een kop-staartbotsing.

Ik zie dat risico op kop-staartbotsing sowieso toenemen in combinatie met moderne ACC etc. Het systeem van de Tesla staat na de laatste update wel erg strak. Eyesight in de auto van mijn vrouw kan ook voor nare verrassingen zorgen...

Ik heb vandaag een kip doodgereden, liep op de weg.:(

Met de brommer overigens, niet gevallen dat scheelt.
Maar arme kip, gelukkig in 1 keer plat dus geen lange lijdensweg.

Uzzi zei:
Blackadder the 5th zei:
(..) Wel meer risico op een kop-staartbotsing.

Ik zie dat risico op kop-staartbotsing sowieso toenemen in combinatie met moderne ACC etc. Het systeem van de Tesla staat na de laatste update wel erg strak. Eyesight in de auto van mijn vrouw kan ook voor nare verrassingen zorgen...

Helemaal mee eens. Krankjorum, al dat ADAS gepeupel.. :( :eek:

Ik schrok vandaag ook weer van de 'bots melding'.. en dat alleen maar omdat een voertuig voor mij naar rechts afslaat.. en ik de boel graag wil laten rollen.. en er links van het object ruimte lag om eventueel uit te wijken.. Maar ja.. dát zien de radarstralen natuurlijk niet. :rolleyes:

Durashift zei:
Uzzi zei:
Blackadder the 5th zei:

Ik schrok vandaag ook weer van de 'bots melding'.. en dat alleen maar omdat een voertuig voor mij naar rechts afslaat.. en ik de boel graag wil laten rollen.. en er links van het object ruimte lag om eventueel uit te wijken.. Maar ja.. dát zien de radarstralen natuurlijk niet. :rolleyes:

Je reed op dat moment in een vrachtauto?

Ik verbaas me er altijd over hoe kort automobilisten soms achter vrachtwagens rijden of kort er voor invoegen.

Zo kan de uitvoegende auto aan de voorzijde de oorzaak zijn van voor een harde rem-reactie van de vrachtwagen ,
zodat de kort volgende achterligger vervolgens achterop de op de vrachtwagen klapt ...

Blackadder the 5th zei:
Quadrifoglio Verde zei:

In beide gevallen gingen de vrachtwagens zo kort voor mij naar links, dat de ACC het niet kon afremmen, zelf ingrijpen was noodzakelijk. In het bovenste geval stond de ACC ingesteld op de kortste afstand op de auto voor me, en dat is bij een snelheid van zo'n 100km/u niet zo heel dicht. Ik moest afremmen tot 70km/u om een aanrijding te voorkomen. In het onderste geval was er gelukkig nog een lege linkerbaan.

Ze hebben je wel gezien, ze hebben er maling aan. Op links en door.

Dat zou het alleen nog maar erger maken voor dergelijke "beroepschauffeurs"...

Tsja.....het is niet goed. Mijn tip is dat je het aan ziet komen, een beetje oplettende bestuurder ziet de wagen inlopen.. Als er een langzame broeder voor je rijdt dan wil je inhalen. Het komt vaak zat voor dat een rij je tergend langzaam inhaalt maar de ruimte niet wil geven. Het liefst een paar meter op elkaar. Daarbij zit een chauffeur aan de rijtijden gebonden. Als je de hele tijd achter platkoppen en supermarktboeren (gasten die voor klein geld jouw rotzooi rondbrengen) moet hangen dan kan dat fors tijd kosten. Overtredingen kunnen tot een maand terug beboet worden, ook dat ene minuutje teveel. Ik zeg niet dat het goed is en dat er in deze gevallen ook sprake bank is, maar hou bovenstaande in het achterhoofd. Ik kom nog wel eens naar links om ruimte te maken voor pechgevallen op de vluchtstrook. Nul komma nul begrip daarvoor. Dan dwing ik ook mensen aan de kant. Als ik er voorbij wil zoals vanavond dan moet je ook wat afdwingen. Maakt voor mij het verschil om binnen de tijd thuis te komen of dat ik het ding aan de kant moet pleuren om morgen pas thuis te komen. En met afdwingen bedoel ik niet afsnijden, maar als ik een gat zie dan gaat de richtingaanwijzer aan.

Mensen hebben geen idee hoe het is om met zo'n apparaat te sturen, wat het werk inhoudt. Daarmee zeg ik niet dat een chauffeur er hem maar klakkeloos voor moet gooien, maar je kan het van mijlenver zien aankomen, meestal rijden die wel rond de 80 a 90 echte snelheid. En als het dan 70 gaat...dan snap je ook waarom de chauffeur er niet achter blijft hangen, die heeft meerdere deadlines aan zijn/haar hoofd.

Hiermee probeer ik ook de andere kant te belichten. In dit geval zou ik het bedrijf eens bellen. Best kans dat ze niet van het gedrag gecharmeerd zijn.

Het is en blijft een mooi vak, ik rij zelf ook graag. Maar een beetje medewerking of begrip van veel automobilisten is teveel gevraagd. Er zijn ook zat goeden tussen, maar het gros heeft gewoon geen idee, het boeit ze niet. Een truck is een machine die altijd in de weg zit. Dat er iemand van vlees en bloed in zit vergeet men voor het gemak. Snijden, ervoor pleuren, middelvingertje. Toeteren want iemand heeft toch wel 15 seconden moeten wachten...Zal het nog maar niet over het geduld hebben bij het achteruit rijden......

Het zou goed zijn als 1 of 2 lessen met de vrachtwagen een onderdeel zou vormen van de algemene rijopleiding.
Gewoon om eens het rijden met een vrachtwagen in het (drukke) verkeer ervaren.

Bijvoorbeeld het vanuit een krappe uitrit de weg opdraaien zonder een (brom)fietser op het kruisende fietspad te pletten,
inschatten of je de weg op kunt zonder op de verkeerde weghelft te komen en/of een paaltje uit de grond te rijden,
en hopen dat de automobilist in de verte op de andere weghelft je gezien heeft en even het gas loslaat, zodat jij de bocht kunt maken.

Een klassiek voorbeeld van te weinig anticiperen/elkaar de ruimte geven:

Ik kom regelmatig dit verkeersknooppunt voorbij, op de A30 richting A1.
Op het laatste gedeelte heb je 3 verkeersstromen die bij elkaar komen:
1. Rechts de invoegstrook van de laatste afslag richting Harselaar
3. Rechter rijstrook - deze volgen, dat kom je op de A1 richting Amersfoort
4. Linker rijstrook - deze volgen, dan kom je bij verkeerslichten en je kiezen tussen A1 richting Apeldoorn of verder richting Terschuur/Nijkerk

Om een en ander in goede banen/stroken te leiden wordt de snelheid afgebouwd van 120 naar 90 naar 70 tot 50km/h ter hoogte van de verkeerslichten.

https://www.google.com/maps/@52.1523094,5.5641052,3a,75y,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTRDwNJYBtu2VyIyRaR5vkQ!2e0!7i16384!8i8192

Ik zie in (drukke) spits regelmatig dat weggebruikers op de linkersstrook de snelheid als een adviessnelheid zien en lekker op de cruisecontrol 120 blijven rijden.
En vervolgens zich verbazen dat een vrachtwagen die vanaf de invoegstrook komt, "ineens" de richtingaanwijzer insschakelt om naar de linkersstrook richting A1 Apeldoorn Nijkerk/Terschuur te gaan.

Gevolg: het hele rijtje op links moet ineens in de remmen, en als je pech hebt staat het een eindje terug helemaal stil door de (steeds heftiger) remacties van de achterliggers.

Die verkeersborden staat er niet voor niets, bij 90 km/h en voldoende afstand houden gaat het wisselen van rijstrook ook voor de vrachtwagens veel soepeler en komen we allemaal op tijd op ons werk/los- of laadadres/school ... ;)

Wellicht heb ik de indruk gewekt dat ik een hekel heb aan alle vrachtwagens en vrachtwagenchauffeurs, maar dat is niet het geval. Het gaat mij op de capriolen die deze chauffeurs hebben uitgehaald. Deze acties zijn domweg gevaarlijk voor de medeweggebruiker (vol in de ankers op een drukke snelweg en ik werd gedwongen zonder goed uit te kijken naar de linker baan te gaan). Zonder noodgeval (en dat was hier duidelijk niet aan de orde, het ging gewoon om inhalen) is er geen reden deze gevaarlijke acties goed te praten naar mijn idee.

Op welke wegen dit was, weet ik niet meer. Ik woon in het noorden van het land en rijd niet dagelijks richting het westen. Maar laten we er maar vanuit gaan dat ze mij niet gezien hebben en dit dus niet hun normale rijstijl is.

Het zou goed zijn als 1 of 2 lessen met de vrachtwagen een onderdeel zou vormen van de algemene rijopleiding.
Gewoon om eens het rijden met een vrachtwagen in het (drukke) verkeer ervaren.

Dat heb ik dus ooit eens gedaan, maar is al wel een jaar of 10 geleden. Was erg leuk, ik wilde het nog wel eens een keer weer doen, maar het is erbij gebleven tot nu toe.

Misschien komt die indruk ook omdat je 2 acties van vrachtwagenchauffeurs benoemde ... ;)
Vermoedelijk is het verkeersbeeld in het Noorden van het land ook wat rustiger dan in het Westen.

Ikzelf zie het ook bij andere weggebruikers gebeuren en soms is het moeilijk in te schatten om er ruimte wordt gelaten.
De ene weggebruiker laat het gas al eerder los en laat ruimte als de boel begint te vertragen,
de ander gaat (al dan niet op de cruisecontrol) op dezelfde snelheid door en remt pas op het laatste moment.

Ik rijd sinds een jaar regelmatig in de spits en moet vooral in het begin wennen aan
de soms assertieve acties van sommige van mijn medeweggebruikers.
Naarmate je langer rijdt leer je daar beter mee om te gaan en op in te spelen.
Zelf probeer ik voor mij ruimte te laten om eventuele rem- of invoegacties op te kunnen vangen van andere weggebruikers.
En, wat mijn rij-instructeur al tijdens mij rij-opleiding leerde: blijven vooruitkijken/anticiperen.

Kijk niet alleen naar het voertuig voor je, maar zorg dat je voortdurend een totaalbeeld hebt van het verkeer voor/naast/achter je.
En let op veranderingen in het verkeersbeeld: naderen verkeersknooppunt/inlopen van ene voertuig op de ander/toestand van de weg.

Dus niet: "wat gebeurt hier nu", maar "wat zou hier kunnen gaan gebeuren".

Vooruitkijken. Dat is de truck (haha). Ik praat het niet goed, ik kan mij wel voorstellen dat ze na auto nummer zoveel ook even in willen halen. In het drukke verkeer wordt daar weinig ruimte voor gegund want niemand wil erachter zitten. Persoonlijk zoek ik liever een gat op en zet hem er dan tussen.

Maar terugkomend....vooruitkijken en vooruit denken voorkomt verrassingen. En dat bedoel ik als tip, dat werkt voor mij prima en dat voorkomt ook dat je plotseling uit moet wijken. Als ik voor mij iets zie aankomen dan begin ik al oplossingen te zoeken. Kijken waar de ruimte is. Zo kan je idioterie van anderen, ook in jouw geval, opvangen. Je ziet dat de wagens op elkaar inlopen. Anticipeer daarop. Op drukke momenten ligt de snelheid toch al niet hoog.

Blackadder the 5th zei:
Durashift zei:
Uzzi zei:
Blackadder the 5th zei:

Je reed op dat moment in een vrachtauto?

(..) ...

Ja, geen groot ding hoor. MAN TGL slechts. .. Auto reed gewoon voor mij.. gaf richting aan om af te slaan, ik gas los en motorrem aan.. vertraagde dus gewoon.. maar op één of andere manier ziet het systeem dus gevaar en begint te piepen.. in mijn beleving om niks...

Gevaar is inderdaad een ingreep en noodremming tot stilstand.. waardoor een andere auto achterop kan rijden.. Is gelukkig nog niet gebeurd.

~~~~~~~~~~~~~~~~~
Wat betreft het inzetten van inhaal acties: het kan ook zijn dat een chauffeur al een positie / gat bepaald hebt om een rijstrook op te schuiven.. maar dat er dan net een voertuig van achter zijn auto vandaan schiet (die er dus redelijk dicht op zit en daardoor niet zichtbaar is voor de chauffeur) OF een voertuig van een andere rijstrook besluit net op dat moment ook in dat gat te rijden..

[size=small]Had ik vanmiddag op de A12.. er reed een trage T2 (zat wel mooi in de lak ;)) de bult op.. ik had mooi positie bepaald om vloeiend er voorbij te steken.. besloot een Twingo op die positie van rijstrook te wisselen.. Ik ben mooi toch van rijstrook gewisseld.. die Twingo had de ruimte om weer terug naar zijn oorspronkelijke rijstrook te rijden..[/size]

Het is tegenwoordig op vele plekken gewoon constant een stroom van voertuigen.. wáchten op het ideale, vrije, moment is haast niet meer mogelijk.. vind ik. Ja, in de avonduren of de nacht..

Waarom is het voor veel bestuurders toch zo ontzettend moeilijk om te besluiten hoe hard ze nu eigenlijk willen? Vanochtend achter een GLC (die heeft toch zeker standaard AAC?) welke steevast op links terug zakte naar onder de max om dan op rechts er ruim boven te gaan.

Uzzi zei:
Waarom is het voor veel bestuurders toch zo ontzettend moeilijk om te besluiten hoe hard ze nu eigenlijk willen? Vanochtend achter een GLC (die heeft toch zeker standaard AAC?) welke steevast op links terug zakte naar onder de max om dan op rechts er ruim boven te gaan.

Klinkt als mijn moeder. Alle snufjes zitten op de wagen, maar ze gaat naar links, voelt zich wat opgejaagd en angstig, snelheid loopt terug, weer rechts, ha mooi geen last van mensen op een strook rechts van je, gas erop tot 150, naar links om in te halen.... etc.

Ik vind het zeer onprettig bij haar in de auto, zij heeft geen idee waar je het over hebt als je er wat van zegt. Maar je komt er iedere keuring mee door.

Kan ook juist door de ACC komen.
Als je de ACC bijvoorbeeld op 140 hebt ingesteld en niet heel goed oplet, maar gewoon duf achter het stuur zit, ga je naar rechts bij ruimte of een nog snellere achter je. Vervolgens remt de auto zelf af op het langzamere verkeer rechts. Bestuurder heeft dat ineens door, gaat naar links, weg is vrij en de auto accelereert meteen weer naar de 140.
En dat kun je even volhouden......:rolleyes:

Vind dat trouwens ook wel een nadeel van de ACC. Naast dat het veel te veel afstand houdt.:p

@Rembrandt: Maar dat is logisch, en precies het tegenovergestelde van wat de andere beschreven. ;)

Zoon van een artillerist*.Haal vaker links en rechts door elkaar.:)

*die opmerking werd vroeger gemaakt. Geen idee wat artillerie ermee te maken heeft.
Schijnt oa te komen doordat ik symmetrisch ben: ik ben zowel links (voetbal, tennis) als rechts (schrijven, darten).
:cool:

Het is inderdaad wel handig als Uzzi toelicht of de linker rijstrook vrije doorgang had of niet.

@Rembrandt: hoeveel meter houdt de ACC dan als tussenruimte bij de korst mogelijk te selecteren regelafstand?

ACC zorgt mijns inziens voor meer onrust op de weg. Het anticipeert niet, maar reageert. Dus je rijdt niet mooi constant. En veel weggebruikers ergeren zich aan de afstand tot de voorligger die het aanhoudt. Toch heb ik het ook op mijn auto zitten, was benieuwd of ik er minder gejaagd door zou gaan rijden. Dat klopt deels, ik heb daarvoor niet de perfecte auto uitgezocht (met opzet overigens). Als ik een auto met automaat, lane centering en stop & go had genomen tufte ik waarschijnlijk -op het moment dat ik nu dit berichtje type- ergens op de rechterbaan achter een vrachtwaggel aan. Als een lemming. Maar voor de doorstroming en veiligheid is ACC pas een oplossing als iedereen het gebruikt en het ook niet uit kan. Ergo op het moment dat de bestuurder passagier is geworden.

Rembrandt zei:
Schijnt oa te komen doordat ik symmetrisch ben: ik ben zowel links (voetbal, tennis) als rechts (schrijven, darten). :cool:
Ambidexter heet dat. Al hoop ik wel dat je ook symmetrisch vormgegeven bent (al zijn we nooit perfect symmetrisch, vraag maar aan een kleermaker) ;)

Durashift zei:
Het is inderdaad wel handig als Uzzi toelicht of de linker rijstrook vrije doorgang had of niet.

Volledig vrij...het is denk ik wat Zollie beschrijft...

Het mooiste is als je er dan voorbij knalt met zeg maar twee maanden je rijbewijs inleveren (dat gaat vrij makkelijk hier in CH) en je gaat naar rechts dan zakken ze vrijwel altijd direct helemaal terug... Gebeurt eigenlijk vooral als het vrij rustig is.

https://www.ad.nl/auto/lamborghini-in-de-sloot-bestuurder-meldt-zich-alsnog~a6bdb05f/

Blijkt toch keer op keer niet geheel zonder risico's te zijn, patsen met je geleende supercar.:T

D Elzinga zei:
https://www.ad.nl/auto/lamborghini-in-de-sloot-bestuurder-meldt-zich-alsnog~a6bdb05f/

Blijkt toch keer op keer niet geheel zonder risico's te zijn, patsen met je geleende supercar.:T

Het valt ook niet mee om tegelijk te sturen en te claxoneren.

D Elzinga zei:

Had wellicht beter deze auto kunnen nemen: https://www.ad.nl/auto/met-deze-auto-kun-je-om-de-files-heen-varen~a7efba1bf/ ;)

D Elzinga zei:

Eigenlijk zouden mensen die in dat soort auto's gaan rijden een paar lessen moeten nemen met zo'n auto. Uiteindelijk hebben we allemaal maar leren rijden in een standaard autootje met een beperkte acceleratie en maar tot 130km/u (de jongeren) of 120 km/u (de wat ouderen).

Alle auto's boven de 250pk verplicht een race en slipcursus laten volgen en minimaal 25 jaar. Boete op overtreding €5.000,-

KadettRT zei:
Alle auto's boven de 250pk verplicht een race en slipcursus laten volgen en minimaal 25 jaar. Boete op overtreding €5.000,-

Is weinig zinvol.
De meeste mensen kunnen een moderne 250+ pk auto nog prima in toom kunnen houden dankzij de massaal aanwezige ingrijpende elektronica.
En vele paardjes door een ezel laten temmen is nog nooit een goed idee geweest, dan kun je maar beter die ezel aan het verkeer onttrekken.

Reed vandaag met mijn brommertje over een dijk bij het dorp de Hoef, populaire dijk voor motorrijders ook.
Staat een bewoner grind op de weg te strooien in een bocht...

Uhm... Ik mag toch hopen dat je iets hebt gedaan? Dat kan je bijna bestempelen als poging tot doodslag....

Ik snap dat je last hebt van sommige motoren, maar dit kan de oplossing niet zijn natuurlijk.

Man aangesproken over wat hij deed, wat de gevolgen kunnen zijn en dat hij het weg moet halen.
Hij waarschuwde mij overigens wel voor het grind...

Was zeker helemaal nieuw nieuws voor hem? :rolleyes: Zal wel een hele geschiedenis aan vooraf gegaan zijn waarschijnlijk. Niet goed, wel begrijpelijk soms.

https://www.at5.nl/artikelen/202431/hardleerse-automobilist-zonder-rijbewijs-gebruikt-corona-als-smoes

Je bent toch ook wel een dwaas, als ook na inbeslagname je rijstijl zodanig opvallend blijft dat je jezelf keer op keer daarmee in de kijker speelt...

D Elzinga zei:
https://www.at5.nl/artikelen/202431/hardleerse-automobilist-zonder-rijbewijs-gebruikt-corona-als-smoes

Je bent toch ook wel een dwaas, als ook na inbeslagname je rijstijl zodanig opvallend blijft dat je jezelf keer op keer daarmee in de kijker speelt...

Dat zal dan wel de reden zijn dat die persoon nog steeds geen rijbewijs heeft... er worden nu eenmaal enkele minimale voorwaarden gesteld voor de uitgifte van dat pasje.;)

Idioterie kan je van meerdere kanten bekijken, vind ik.

Vanochtend heeft de ANPR van deze politieauto (neem ik aan) ff 80 x een boete voor overtreding van een matrix kruis gefixd.
Lekker sneaky na de bocht in de afrit. (n)

Het daadwerkelijke ongeluk zal wel vóór de daadwerkelijke afrit gebeurd zijn.. maar ja, zo'n matrix raay is niet flexibel.. dus formeel ben je dan in overtreding als je als automobilist besluit om, als het plaats delict overduidelijk gepasseerd is, de afrit naar je bestemming te kiezen.. omdat je weet dat je anders een aardig stuk de A12/A20 mag volgen om weer richting Gouda of Waddinxveen te geraken. :(

https://twitter.com/POL_TVDH/status/1271693598254411777

EaX2lEGXgAE9YvJ

Na ja, beetje belasting voor de schatkist is in deze crisistijd nooit weg natuurlijk. o_O

Durashift zei:
Vanochtend heeft de ANPR van deze politieauto (neem ik aan) ff 80 x een boete voor overtreding van een matrix kruis gefixd.

Het daadwerkelijke ongeluk zal wel vóór de daadwerkelijke afrit gebeurd zijn.. maar ja, zo'n matrix raay is niet flexibel.. dus formeel ben je dan in overtreding als je als automobilist besluit om, als het plaats delict overduidelijk gepasseerd is, de afrit naar je bestemming te kiezen....

Gebeurt wel vaker dat zo'n afrit na een ongeval nog buiten gebruik wordt gezet, wordt meestal gedaan i.v.m. de vlotte bereikbaarheid voor de hulpdiensten zodat die veilig een stukje tegen het verkeer in kunnen rijden.
Volkomen terecht dat er boetes voor uitgedeeld worden, blijkbaar gaat het denkvermogen van vele negerende automobilisten niet verder als het eigen belang.

Ik kwam gisteren een blond dametje tegen die haar auto (een oude groene Suzuki Swift) aardig total loss heeft gereden aan overtredingen:

Eerst kwam ze me met 130+ bij 100 voorbij. Toen ze een inhalende auto naderde (weg geblokkeerd dus) besloot ze om er over de vluchtstrook voorbij te slingeren. De vrachtwagen die verderop reed wist ze nog net in te halen voordat ze hem afsneed om de afrit te pakken. Drie verkeerslichten verderop reed ik weer bijna achter haar, maar zij sloeg rechtsaf terwijl ik rechtdoor ging. De situatie kennende had ik al het idee dat ze dat zou kunnen doen om af te snijden... En ja hoor, een stukje verderop zag ik haar uit een straat van rechts komen en een verplichting om rechtsaf te slaan negeren, ze ging namelijk rechtdoor om over een stukje fietspad de wijk in te gaan. Zo'n Swift past blijkbaar tussen de paaltjes door... In de wijk reed ze daarna een stukje tegen het eenrichtingsverkeer in om uit het zicht te verdwijnen.

Wie heeft er zin om even de boetebedragen op te zoeken en op te tellen? o_O

Durashift zei:
Idioterie kan je van meerdere kanten bekijken, vind ik.

Het daadwerkelijke ongeluk zal wel vóór de daadwerkelijke afrit gebeurd zijn.. maar ja, zo'n matrix raay is niet flexibel.. dus formeel ben je dan in overtreding als je als automobilist besluit om, als het plaats delict overduidelijk gepasseerd is, de afrit naar je bestemming te kiezen.. omdat je weet dat je anders een aardig stuk de A12/A20 mag volgen om weer richting Gouda of Waddinxveen te geraken. :(

https://twitter.com/POL_TVDH/status/1271693598254411777

https://pbs.twimg.com/media/EaX2lEGXgAE9YvJ?format=jpg&name=small

Na ja, beetje belasting voor de schatkist is in deze crisistijd nooit weg natuurlijk. o_O

Ik ga er even vanuit dat het hier is geweest. En dat de rechterstrook afgekruisd was. Ik heb een keer gelezen ergens dat het 'oversteken' van zo'n rijstrook mag om de afrit te pakken. Die is tenslotte niet afgekruisd. Maar ik ga dat even uitzoeken hoor....

@R W xxx; Is zeker waar, maar dom genoeg heb ik op het moment dat ik dichtbij genoeg was niet het kenteken opgeslagen... o_O

@Joël; Daar staat me ook iets van bij...

Iedereen moet gewoon rechts rijden. Dat zijn de regels in Nederland. De tweede en derde baan zijn om in te halen. Vergeten een heleboel mensen blijkbaar.

Terug
Bovenaan