Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Quadrifoglio Verde zei:Misschien ligt het aan de naam? Vrachtwagens waar De Bruyn op staat, hebben nogal eens de neiging om zonder uit te kijken naar de linker baan te gaan... En nee, ik reed niet te hard en reed op de ACC.
Blackadder the 5th zei:Neem aan dat de ACC ingreep (lees de auto afremde) op het moment dat de vrachtwagen een rijstrook opschoof?
Een oplossing is (nog) dichter op de voorganger rijden. Wel meer risico op een kop-staartbotsing.
Uzzi zei:Blackadder the 5th zei:(..) Wel meer risico op een kop-staartbotsing.
Ik zie dat risico op kop-staartbotsing sowieso toenemen in combinatie met moderne ACC etc. Het systeem van de Tesla staat na de laatste update wel erg strak. Eyesight in de auto van mijn vrouw kan ook voor nare verrassingen zorgen...
Durashift zei:Uzzi zei:Blackadder the 5th zei:(..) Wel meer risico op een kop-staartbotsing.
Ik zie dat risico op kop-staartbotsing sowieso toenemen in combinatie met moderne ACC etc. Het systeem van de Tesla staat na de laatste update wel erg strak. Eyesight in de auto van mijn vrouw kan ook voor nare verrassingen zorgen...
Helemaal mee eens. Krankjorum, al dat ADAS gepeupel..![]()
![]()
Ik schrok vandaag ook weer van de 'bots melding'.. en dat alleen maar omdat een voertuig voor mij naar rechts afslaat.. en ik de boel graag wil laten rollen.. en er links van het object ruimte lag om eventueel uit te wijken.. Maar ja.. dát zien de radarstralen natuurlijk niet.![]()
Blackadder the 5th zei:Quadrifoglio Verde zei:Misschien ligt het aan de naam? Vrachtwagens waar De Bruyn op staat, hebben nogal eens de neiging om zonder uit te kijken naar de linker baan te gaan... En nee, ik reed niet te hard en reed op de ACC.
Neem aan dat de ACC ingreep (lees de auto afremde) op het moment dat de vrachtwagen een rijstrook opschoof?
Een oplossing is (nog) dichter op de voorganger rijden. Wel meer risico op een kop-staartbotsing.
Ze hebben je wel gezien, ze hebben er maling aan. Op links en door.
Het zou goed zijn als 1 of 2 lessen met de vrachtwagen een onderdeel zou vormen van de algemene rijopleiding.
Gewoon om eens het rijden met een vrachtwagen in het (drukke) verkeer ervaren.
Blackadder the 5th zei:Durashift zei:Uzzi zei:Blackadder the 5th zei:(..) Wel meer risico op een kop-staartbotsing.
Helemaal mee eens. Krankjorum, al dat ADAS gepeupel..![]()
![]()
Ik schrok vandaag ook weer van de 'bots melding'.. en dat alleen maar omdat een voertuig voor mij naar rechts afslaat.. en ik de boel graag wil laten rollen.. en er links van het object ruimte lag om eventueel uit te wijken.. Maar ja.. dát zien de radarstralen natuurlijk niet.![]()
Je reed op dat moment in een vrachtauto?
(..) ...
Uzzi zei:Waarom is het voor veel bestuurders toch zo ontzettend moeilijk om te besluiten hoe hard ze nu eigenlijk willen? Vanochtend achter een GLC (die heeft toch zeker standaard AAC?) welke steevast op links terug zakte naar onder de max om dan op rechts er ruim boven te gaan.
Ambidexter heet dat. Al hoop ik wel dat je ook symmetrisch vormgegeven bent (al zijn we nooit perfect symmetrisch, vraag maar aan een kleermaker)Rembrandt zei:Schijnt oa te komen doordat ik symmetrisch ben: ik ben zowel links (voetbal, tennis) als rechts (schrijven, darten).![]()
Durashift zei:Het is inderdaad wel handig als Uzzi toelicht of de linker rijstrook vrije doorgang had of niet.
D Elzinga zei:https://www.ad.nl/auto/lamborghini-in-de-sloot-bestuurder-meldt-zich-alsnog~a6bdb05f/
Blijkt toch keer op keer niet geheel zonder risico's te zijn, patsen met je geleende supercar.:T
D Elzinga zei:https://www.ad.nl/auto/lamborghini-in-de-sloot-bestuurder-meldt-zich-alsnog~a6bdb05f/
Blijkt toch keer op keer niet geheel zonder risico's te zijn, patsen met je geleende supercar.:T
KadettRT zei:Alle auto's boven de 250pk verplicht een race en slipcursus laten volgen en minimaal 25 jaar. Boete op overtreding €5.000,-
KadettRT zei:Alle auto's boven de 250pk verplicht een race en slipcursus laten volgen en minimaal 25 jaar. Boete op overtreding €5.000,-
Blackadder the 5th zei:
D Elzinga zei:https://www.at5.nl/artikelen/202431/hardleerse-automobilist-zonder-rijbewijs-gebruikt-corona-als-smoes
Je bent toch ook wel een dwaas, als ook na inbeslagname je rijstijl zodanig opvallend blijft dat je jezelf keer op keer daarmee in de kijker speelt...
Durashift zei:Vanochtend heeft de ANPR van deze politieauto (neem ik aan) ff 80 x een boete voor overtreding van een matrix kruis gefixd.
Lekker sneaky na de bocht in de afrit.
Het daadwerkelijke ongeluk zal wel vóór de daadwerkelijke afrit gebeurd zijn.. maar ja, zo'n matrix raay is niet flexibel.. dus formeel ben je dan in overtreding als je als automobilist besluit om, als het plaats delict overduidelijk gepasseerd is, de afrit naar je bestemming te kiezen....
Lekker sneaky
Wie heeft er zin om even de boetebedragen op te zoeken en op te tellen?
Durashift zei:Idioterie kan je van meerdere kanten bekijken, vind ik.
Vanochtend heeft de ANPR van deze politieauto (neem ik aan) ff 80 x een boete voor overtreding van een matrix kruis gefixd.
Lekker sneaky na de bocht in de afrit.
Het daadwerkelijke ongeluk zal wel vóór de daadwerkelijke afrit gebeurd zijn.. maar ja, zo'n matrix raay is niet flexibel.. dus formeel ben je dan in overtreding als je als automobilist besluit om, als het plaats delict overduidelijk gepasseerd is, de afrit naar je bestemming te kiezen.. omdat je weet dat je anders een aardig stuk de A12/A20 mag volgen om weer richting Gouda of Waddinxveen te geraken.
https://twitter.com/POL_TVDH/status/1271693598254411777
https://pbs.twimg.com/media/EaX2lEGXgAE9YvJ?format=jpg&name=small
Na ja, beetje belasting voor de schatkist is in deze crisistijd nooit weg natuurlijk.![]()