Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Het bellen, kappen en hardrijden helemaal mee eens, je hoeft een ander niet van de sokken te rijden. Parkeren is een onmogelijke opgave in een stad. Alhoewel hij niet parkeert maar aan het lossen is op dat moment.Dan zal een koerier de wagen soms wat minder handig neer moeten zetten.

En kijk maar waar het probleem echt zit.

Koeriers beter betalen lijkt me geen onterechte wijziging. Ze houden tegenwoordig een belangrijk deel van ons vervloekte consumptiepatroon gaande maar krijgen geen ene rochel betaald. Misschien dat dingen online kopen dan wat duurder wordt, maar het zal vanwege het gemak interessant blijven voor consumenten. Maar wellicht zal er wel iets minder druk op komen te liggen. En misschien kopen wij dan eens wat minder alibaba en aanverwante meuk die we nergens voor nodig hebben.

Boppie zei:
Het bellen, kappen en hardrijden helemaal mee eens, je hoeft een ander niet van de sokken te rijden. Parkeren is een onmogelijke opgave in een stad. Alhoewel hij niet parkeert maar aan het lossen is op dat moment.Dan zal een koerier de wagen soms wat minder handig neer moeten zetten.

En kijk maar waar het probleem echt zit.
Dan nog zegt Klieder niets verkeerd. Een slecht salaris is geen vrijbrief. Er is ook nog zoiets als gezond verstand. Overigens is dit toch iets wat we allemaal willen? Lekker goedkoop laten bezorgen om het vervolgens terug te sturen omdat het niet past. Ik bestel ook wel eens wat maar ben zelf hopeloos ouderwets en loop/rijd naar de winkel omdat ik het meteen wil hebben of eerst wil zien.:)

Klieder zegt alles verkeerd. Een slecht salaris is geen vrijbrief, daar ga ik in mee. Maar uiterst sobere ZZP constructie met absurde stressprikkels (aantallen pakjes en tijdsdruk) is een ongezond arbeidsmodel waarbij de druk volledig bij de chauffeur wordt gelegd. Je wilt je pakje immers goedkoop?

Laat onverlet dat de chauffeur zijn eigen verantwoordelijkheid heeft.

Je kunt natuurlijk een ander beroep zoeken.....

Niet als je met je nek in de strop zit voor wat betreft je ZZP contract en je leasecontract van je bus. Eerst lijkt het prachtig en gaat het ook wel lekker, maar dan komt de mededeling dat het aantal stops in jouw gebied toeneemt en dus de stopprijs wel wat naar beneden kan. Ondertussen heb je natuurlijk wel een gezinnetje thuis. Je rekent wat en inderdaad het kan nog wel uit, maar dan moet écht alles meezitten op de route. En dan zit je zomaar op een enorm aantal stops per uur wat je moet halen om nog wat te verdienen.

Maar gelukkig kun je dan hier terecht voor advies. (y)

Niet elke situatie is zoals hierboven beschreven, maar dit komt vaak voor. Overigens is in loondienst de werkdruk, zeker in december, ook enorm hoog. En het verloop onder chauffeurs is ook hoog, dus veel zoeken inderdaad op gegeven moment ander werk. Maar iedereen wil gratis bezorging en dat bestaat nu eenmaal niet.

Gecko zei:
Klieder zegt alles verkeerd. Een slecht salaris is geen vrijbrief, daar ga ik in mee. Maar uiterst sobere ZZP constructie met absurde stressprikkels (aantallen pakjes en tijdsdruk) is een ongezond arbeidsmodel waarbij de druk volledig bij de chauffeur wordt gelegd. Je wilt je pakje immers goedkoop?

En toch zijn de werkomstandigheden geen verzachtende omstandigheid. Overigens vind ik het stukje dat alle chauffeurs verkeershufters zijn zwaar overdreven. Er zullen, zoals overal, rotte appels tussen zitten maar dat is echt geen gemeengoed.
Dat de werkdruk en de arbeidsomstandigheden meer weg hebben van een soort van verkapte slavendrijverij is echt wel een punt van aandacht. Echter wil het gros niet betalen voor normale werkomstandigheden want dan wordt dat truitje duurder. Als er normale tarieven worden gevraagd dan kunnen de werkomstandigheden omhoog en kan de middenstand ook weer meeprofiteren want die kunnen niet op tegen de oneigenlijke concurrentie van de Zalando's en AliBaba's.

michel1975 zei:
Gecko zei:

En toch zijn de werkomstandigheden geen verzachtende omstandigheid. Overigens vind ik het stukje dat alle chauffeurs verkeershufters zijn zwaar overdreven. Er zullen, zoals overal, rotte appels tussen zitten maar dat is echt geen gemeengoed.
Dat de werkdruk en de arbeidsomstandigheden meer weg hebben van een soort van verkapte slavendrijverij is echt wel een punt van aandacht. Echter wil het gros niet betalen voor normale werkomstandigheden want dan wordt dat truitje duurder. Als er normale tarieven worden gevraagd dan kunnen de werkomstandigheden omhoog en kan de middenstand ook weer meeprofiteren want die kunnen niet op tegen de oneigenlijke concurrentie van de Zalando's en AliBaba's.

Maar wat moet de bezorger/ster dan doen volgens jou? Netjes een parkeerplaats zoeken zoals het hoort? In de stad? Met een joekel van een bus? Dus in plaats van 100 pakketjes er 12 bezorgen? Met dienovereenkomstige inkomsten? Ook netjes bij iedere stop geld in de parkeermeter?o_O

Nee, dat is te makkelijk afschuiven op de chauffeur. Je mag inzet vragen van mensen, je mag verwachten dat ze verantwoordelijkheid nemen. Maar wel altijd haalbare doelen stellen.

Pietzoveel zei:
Je kunt natuurlijk een ander beroep zoeken.....

Ja, we gaan allemaal achter het bureau zitten. Allemaal van 9 tot 5 werken want...

Dit werk moet toch ook gebeuren? Of komt het aanwaaien soms. We hebben zo onderhand nul komma nul waardering voor mensen die met de handjes werken. Die wat langer werken. Nul komma nul inzicht en een totale desinteresse hoe alle troep gemaakt wordt en op de plek komt. Zoals Michel al stelt. Het mag niets kosten allemaal. Maar kom niet zeiken als je kind doodgereden wordt door een opgefokte koerier. Of door een doorgezopen Moldavier die al 3 maanden achtereen de troep naar de IKEA stuurt. Of erger nog, die auto van ruim 30.000 euro. Ga je maar eens verdiepen in wat er allemaal moet gebeuren voordat je op 1e kerstdag nog even naar de supermarkt kan.

En nee, het geeft geen vrijbrief om je als een idioot te gedragen maar onze maatschappij maakt het er wel naar. Het boeit niemand namelijk een ruk. Tot het in de straat komt.

Gecko zei:
michel1975 zei:
Gecko zei:

Maar wat moet de bezorger/ster dan doen volgens jou? Netjes een parkeerplaats zoeken zoals het hoort? In de stad? Met een joekel van een bus? Dus in plaats van 100 pakketjes er 12 bezorgen? Met dienovereenkomstige inkomsten? Ook netjes bij iedere stop geld in de parkeermeter?o_O

Nee, dat is te makkelijk afschuiven op de chauffeur. Je mag inzet vragen van mensen, je mag verwachten dat ze verantwoordelijkheid nemen. Maar wel altijd haalbare doelen stellen.
Ik heb het hier over gevaarlijke en asociale acties. Dat ze aan de kant buiten een vak staan om te laden en te lossen zal me verder jeuken. Ik kan me daar niet aan storen.

michel1975 zei:
Gecko zei:
michel1975 zei:
Gecko zei:

Ik heb het hier over gevaarlijke en asociale acties. Dat ze aan de kant buiten een vak staan om te laden en te lossen zal me verder jeuken. Ik kan me daar niet aan storen.

Dat lijkt mij evident, eens dus.

Met meer loon voor de bezorger, wat ik die beste man/vrouw best gun, komen er natuurlijk niet meer laad/los/stop-plekken in woonwijken.

De top 10 van webshop bedrijven in de mode / elektronica / etc. branches moeten gezamenlijk hun maatschappelijke rol 'pakken' door het 'gratis bezorgen' aan te bieden via een pakketpunt/hub.. en te laten betalen voor afleveren bij de voordeur.

.. en ook een malus systeem voor 4 uitvoeringen van één en dezelfde jurk.. want dat zal op zeker een tante zijn die d'r een paar wilt passen en er 3 (of 4) gaat terugsturen. :T

Gecko zei:
michel1975 zei:
Gecko zei:

Dus, in plaats van 6,75 gaat een pakje versturen 50 euro kosten. Willen we dat?

Misschien kunnen we elkaar halverwege tegemoet komen. Wat meer voorzieningen in de wijk voor de DHL boes en een lagere prijs als je het via een pakketpunt laat bezorgen.
En lokaal bezorgen middels een (elektrische) bakfiets; voor de wekelijkse boodschapjes en misschien ook de pakketpunt-doosjes.
Voor mij persoonlijk zou het heel prettig zijn, mijn pakketpunt heet buurvrouw en die is de internetkoopziekte van mijn gezin onderhand wel zat.

Kleinschalige afhaalpunten plaatsen danwel creeeren in de steden/wijken. Liefst zo dicht bij een supermarkt waar je toch al dagelijks/wekelijks komt. Bol.com deed toch al zoiets met afhaalpunt bij de AH toch? Iedereen adres aan een whatsapp of email account koppelen en zodra het ingescand is berichtje dat je kan ophalen.

Het gaat vroeg of laat een x gigantisch fout. Komen er weer Kamer vragen net als bij de Stint. Heel ander onderwerp maar het is wel zo. Voor een ingrijpense verandering is een ingrijpende gebeurtenis nodig.

rke zei:
Misschien kunnen we elkaar halverwege tegemoet komen. Wat meer voorzieningen in de wijk voor de DHL boes en een lagere prijs als je het via een pakketpunt laat bezorgen.

Diverse aanbieders (oa DPD) hebben dat laatste al jaren hoor. Voordelig tarief als je het bij een van hun afhaalpunten laat brengen, iets duurder als het naar een thuisadres moet. Maar ja, voor een paar cent meer kan PostNL een matig betaalde ZZP'er langsturen die het bij je aan de deur brengt. De meeste klanten kiezen dus daar voor...

Ik weet niet of het nog zo is, maar PostNL moet eerst een keer aan je deur komen voordat je kunt kiezen om het naar een afhaalpunt te brengen. Terwijl ik van te voren al kan aangeven dat ik toch niet thuis ben.

Zal per webshop aanbieder verschillen welk contract er is met de bezorgpartijen, denk ik.

Ik heb de laatste keer (tijd geleden) gewoon het PostNL pakketpunt bij mijn Karwei kunnen selecteren tijdens het bestelproces.

Hmm dat zou kunnen. Maar als je in het andere geval de mail van PostNL krijgt dat het pakketje onderweg is, kon je het in elk geval (nog) niet op hun website veranderen.

Maakte gisteren wat foto's vanaf een viaduct over de A1 en hoorde wat getoeter. Achteraf zag ik wel waarom:)

8p40Mzt.jpg

9wsBWZM.jpg

3oZjYDJ.jpg

Blij dat die een paal heeft geraakt en niet een andere verkeersdeelnemer. Iets van karma, gerechtigheid?

Klabam.. springen voor je leven. :eek:

https://youtu.be/XqGX89Y9klI

Actie vanaf 0:20 seconden.
Daarvoor is te zien dat de (op dat moment bredere) vluchtstrook al aardig benut is met geparkeerde voertuigen. :confused:

Geen gewonden of doden bij gevallen.
Bron: https://www.ttm.nl/on-the-side/incidenten/video-springen-voor-je-leven/114279/

Dan trek je met je Focus een dikke tandemasser met stenen over de A27...die weg is toch al zo lekker strak....Utrecht richting Gorinchem staat hij met de komt omhoog en de bak op zijn kop. Wat een totale imbeciel ben je dan. Fijn als je daardoor in de file staat. Met stip de idiote actie in het verkeer. Wat mij betreft de schade dokken en maar eens naar het CBR voor een onderzoek naar het verstandelijk vermogen. Wat een bal gehakt ben je dan.

https://www.nu.nl/273633/video/man-in-pick-uptruck-ramt-meerdere-autos-in-rotterdam.html

Je moet toch wel flink ver heen zijn om dit met je twee maanden oude auto te doen...

Edit: blijkt joyrider te zijn.

Niet alleen in Nederland rijden Audi bestuurders asociaal

https://www.telegraaf.nl/video/1097859556/absurd-audi-bestuurder-valt-blinde-man-aan

Razernaga zei:

https://www.telegraaf.nl/video/1097859556/absurd-audi-bestuurder-valt-blinde-man-aan

Had ook een BMW of een Benz kunnen zijn.

Omstanders hadden beter de banden van die Audi kunnen lekprikken, wat een bosmongool.

Die kerel is blind en loopt notabene op een zebrapad.

Boppie zei:
Razernaga zei:

Had ook een BMW of een Benz kunnen zijn.

Ah, penisnijd.......
Die vent is gewoon een mafklapper. Sleutel uit het contact halen tijdens zijn agressie, even wachten op de veldwachter voor een rijontzeggingkje.

Die Audi bestuurder is wel de lambal van het jaar zeg. Ik had idd zn sleutel er uit gehaald en in een put gegooid.

^^^ brokken maken. ;)

Navi zal wel iets gezegd hebben in de trant van 'links aanhouden'?? ..

Ik had vandaag ook een paar keer ruzie met de TT Bridge. :( :(

Durashift zei:
^^^ brokken maken. ;)

Navi zal wel iets gezegd hebben in de trant van 'links aanhouden'?? ..

Ik had vandaag ook een paar keer ruzie met de TT Bridge. :( :(

Vroeger kon je je eega de schuld geven.

Je ziet de "oh shit, die afslag moet ik hebben" dwazen nog steeds. Zelfs met de stomstom recht voor hun porum, midden in het gezichtsveld presteren ze het nog om in de laatste centimeters nog "even snel" de afslag te nemen.

Tip: als je de afslag mist en gewoon doorrijdt zal de Tom Tom zelf een alternatieve route bedenken. En dat is reuze handig, dan hoeft er niemand direct de kist in.

^^^ja, is niet goed natuurlijk.. maar soms is de navigatie ook 'danig' traag dat je fysiek al bij een volgende keuzemogelijkheid bent maar de navi dat nog niet laat zien.. :(

Durashift zei:
^^^ja, is niet goed natuurlijk.. maar soms is de navigatie ook 'danig' traag dat je fysiek al bij een volgende keuzemogelijkheid bent maar de navi dat nog niet laat zien.. :(
Is het dan geen tijd voor een nieuwe Tomtom? Mijn tom tom one uit 2010 of zo is al snel genoeg dus als je even naar de mediamarkt loopt (of google maps opstart) ben je wel snel genoeg.

Vanmorgen weer iemand met een nogal afwijkende manier van rijden gezien. Drukke twee keer tweebaans weg, maximum snelheid 90 km/uur. Invoegstrook die vanaf een brug naar beneden loopt waardoor het invoegende verkeer goed snelheid kan maken. Vrachtwagen wil invoegen, Golfje rijdt op rechterbaan met ruimte achter de vrachtwagen voor hem, ik rij ruim achter de Golf op linkerbaan met plannen de Golf en de vrachtwagen er voor in te gaan halen. De vrachtwagen op de korte invoegstrook reed al bijna 90 km/uur.
Meneer in Golf bleef stoïcijns naast de vrachtwagen op de invoegstrook rijden. Niet remmen, niet gassen, niet naar links... gewoon "ik heb het recht hier te rijden". Zelfs de vrachtwagenchauffeur merkte dat ik inhield om de Golf naar links te laten gaan.

En toen was de invoegstrook op. Nijdig getoeter en seinen met lampjes en remlichtjes om elkaar alsnog wat schade te beloven.

Ik weet dat het niet wettelijk geregeld is dat je iemand ruimte moet geven in te voegen, maar als het fout gaat moet ik door de restjes van een Golf rijden. Voor je het weet heb ik een stuk glas in mijn band of een dikke spetter bloed op mijn bumper.

Laten we het verkeer als samenspel uitvoeren, niet ikke tegen de rest van de wereld.

Vanmorgen weer iemand met een nogal afwijkende manier van rijden gezien

Nja. Als het mogelijk is zal ik ook "invoeghulp" verlenen maar het is uiteindelijk wel gewoon de verantwoordelijkheid van de invoeger om het proces tot een goed einde te brengen.

Laten we het verkeer als samenspel uitvoeren, niet ikke tegen de rest van de wereld.

Dat ben ik uiteraard helemaal met je eens.

Invoeghulp voor personenwagens doe ik normaliter ook niet aan mee, of de situatie moet er al om vragen (extreme drukte op de rechterbaan bijvoorbeeld). Vrachtwagens vind ik echter een ander verhaal. Als deze voor mij willen invoegen ga ik sowieso naar links (uiteindelijk haal je 'm toch in), mocht er ter plaatse van de invoegende truck al een vrachtwagen op de rechterbaan rijden dan krijgt die van mij ook de ruimte om even naar links te gaan. In het uiterste geval blok ik dan gewoon de linkerbaan even af voor het overige verkeer zodat er ruimte is/blijft.

Leon in zn Fiesta zei:
Invoeghulp voor personenwagens doe ik normaliter ook niet aan mee, of de situatie moet er al om vragen (extreme drukte op de rechterbaan bijvoorbeeld). Vrachtwagens vind ik echter een ander verhaal. Als deze voor mij willen invoegen ga ik sowieso naar links (uiteindelijk haal je 'm toch in), mocht er ter plaatse van de invoegende truck al een vrachtwagen op de rechterbaan rijden dan krijgt die van mij ook de ruimte om even naar links te gaan. In het uiterste geval blok ik dan gewoon de linkerbaan even af voor het overige verkeer zodat er ruimte is/blijft.

In dit soort gevallen geef ik vaak een lichtsignaal om aan te geven dat de ander kan invoegen/van rijstrook kan wisselen.

De vrachtwagenchauffeurs begrijpen meteen wat de bedoeling is,
de automobilist wil nog wel eens wisselend/niet reageren ... :confused:

^^^ (y)

rke zei:
Durashift zei:
Is het dan geen tijd voor een nieuwe Tomtom? Mijn tom tom one uit 2010 of zo is al snel genoeg dus als je even naar de mediamarkt loopt (of google maps opstart) ben je wel snel genoeg.

(..).

Ik zal het eens bij de baas opperen ;).

Nah, het is ook meer de verwachtingen die, kennelijk, bij mij niet kloppen.. vooral als ik 'ongeveer' wel de locatie weet.. maar het wel handig is om te weten op welke plek ik de stad in moet rijden.
Zoals van de week bij knooppunt Hoevelaken.. Ik moest in Amersfoort zijn.. reeds op de A1 vanaf Barneveld.. kreeg ik afrit 14 'Amersfoort' op het scherm te zien.. maar tevens telt dat apparaat dan de meters af t.o.v. de afslagen (Hoevelaken, Zwolle).. Op het scherm werd de linker rijstrook van de paralellbaan getoond.. duss d8 ik.. moet ik nou toch naar Amersfoort - Noord?.. Kortom, ik was dus ff 'aan het slingeren' van links naar rechts.. want wat bleek: ik moest gewoon afrit 8 op de A28 hebben, dus 'gewoon' het klaverblad bij Hoevelaken ronden..

Enfin, wat ik dus niet begrijp is waarom de navi mij dan niet gewoon direct vertelt 'neem de toerit naar de A28' en skip die overbodige shit van afslagen die ik toch niet hoef te nemen.. :( , denk ik dan.

Volgende keer maar weer eens proberen de tijd te nemen om vooraf de lokatie op google maps te bekijken.

Durashift zei:
^^^ (y)

rke zei:
Durashift zei:

(..).

Ik zal het eens bij de baas opperen ;).

Nah, het is ook meer de verwachtingen die, kennelijk, bij mij niet kloppen.. vooral als ik 'ongeveer' wel de locatie weet.. maar het wel handig is om te weten op welke plek ik de stad in moet rijden.
Zoals van de week bij knooppunt Hoevelaken.. Ik moest in Amersfoort zijn.. reeds op de A1 vanaf Barneveld.. kreeg ik afrit 14 'Amersfoort' op het scherm te zien.. maar tevens telt dat apparaat dan de meters af t.o.v. de afslagen (Hoevelaken, Zwolle).. Op het scherm werd de linker rijstrook van de paralellbaan getoond.. duss d8 ik.. moet ik nou toch naar Amersfoort - Noord?.. Kortom, ik was dus ff 'aan het slingeren' van links naar rechts.. want wat bleek: ik moest gewoon afrit 8 op de A28 hebben, dus 'gewoon' het klaverblad bij Hoevelaken ronden..

Enfin, wat ik dus niet begrijp is waarom de navi mij dan niet gewoon direct vertelt 'neem de toerit naar de A28' en skip die overbodige shit van afslagen die ik toch niet hoef te nemen.. :( , denk ik dan.

Volgende keer maar weer eens proberen de tijd te nemen om vooraf de lokatie op google maps te bekijken.

Blijkbaar zit er dan toch een foutje in het navigatiesysteem, Afrit 14 op de A1 is de afrit "Hoevelaken".
De bovenste naam op het bord is de benaming van de afrit.
Ik kan me de verwarring daardoor wel voorstellen, Amersfoort en Amersfoort-Noord lijken wel op elkaar ...
De toerit naar de A28 zit daar nog achter. Die had je in eerste instantie niet hoeven te nemen.

Probleem is dat afrit 14 en de toerit naar het knooppunt met de A28 heel erg dicht op elkaar liggen.
Voor de navigatie wordt het dan lastig om precies de goede aanwijzingen te geven zonder dat het verwarrend wordt ...
Na het voorbij rijden van afrit 14 was het knooppunt A1/A28 ronden en de eerstvolgende afslag no. 8 op de A28 nemen blijkbaar de kortste route.

Tsja...
Mijn StomStom verteld mij met grote regelmaat "Ga rechtdoor op de rotonde".... is op zich best wel leuk om te doen met een 4x4, maar soms is het verstandiger om toch even het eigen inzicht te gebruiken.

Terug
Bovenaan