Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Ik kijk nog ouderwets door de voorruit en niet zoveel naar de beeldschermpjes (m'n StomStom ligt gewoon ergens tussen de stoelen bij gebrek aan een werkende zuignap), maar het geluid is mij duidelijk genoeg.;)

Ik zet het geluid juist uit.. irritant.
Ik kijk liever ook door de voorruit.. maar 'helaas' is de taakverantwoording etc. tegenwoordig allemaal via een touchscreen.. dus kijk ik nog wel eens op het beeldscherm..:T

Ben vandaag even uit mijn plaat gegaan.
Ik woon aan een 30-kilometer weg, midden in de stad het dorp, waar ook, zoals meer in dit dorp, een auto-handelaar gevestigd is.
Nu zijn die jongens daar geneigd nogal gas te geven met hun (overwegend) Golfjes met groene platen.

Vandaag kwam er een met (letterlijk) gierende banden de hoek om. Maar ik stond net bij mijn auto, dus ben op straat gaan staan en uit mijn plaat gegaan tegen die jongen. Hij reed door, maar zijn collega die erachter reed was een stuk voorzichtiger. :)
Mijn vrouw wilde meteen verhaal halen bij de garage. Hebben we even uitgesteld..........

Was een verkeerd moment voor hem om dit te doen namelijk. Ik kwam net van de huisarts met mijn 5-jarige zoontje, die vanmorgen geschept is door een scooter. Dus de adrenaline zat er nog.:eek:
Zoontje OK (paar blauwe plekken en schrammen), en de scooter-rijder trof geen blaam. Maar Rembrandt is wel 10 jaar ouder en zit nog te trillen op zijn stoel........:p

Gister even met de Focus van Middelburg naar Delfzijl en terug gereden (omdat het kan)

Op de heenweg (maar natuurlijk ook de terugweg) veel mensen die afremden tijdens het inhalen van vrachtwagens :( het zo zou fijn zijn als die mensen hun rijbewijs gewoon eens inleverden of in iedergeval niet voor mij op de weg zitten

op de terugweg op A28 bij Hoogeveen richting Meppel in de bocht een Suzuki Liana voor me die in de bocht de vluchtstrook opging....... Tegen beter weten in ging ik op het gas om netjes via de rijstrook de Liana te passeren..... Meneer keek aardig boos en angstig naar me en z'n wijf zwaaide naar me met 1 vinger. Tja idioot van mij dat ik er voorbij ging, nog idioter van hem dat hij niet binnen de lijntjes kan kleuren

Die mensen wisten dat er een Rotterdammer achter het stuur zat.

Opvallend inderdaad hoe langzaam mensen een vrachtwagen inhalen. Heel apart om te zien.

Zeeuwse Rotterdammerts, dat zijn de errugstuh :T

@Rembrandt dat is effe flink schrikken, hopelijk is junior verder in orde (y) Heb een keer in Breda een peuter geschept zien worden door een bontkraagje op een opgefokte scooter. Dat geluid vergeet je nooit :(

Boppie zei:
Die mensen wisten dat er een Rotterdammer achter het stuur zat.

Opvallend inderdaad hoe langzaam mensen een vrachtwagen inhalen. Heel apart om te zien.

Ben dus toch niet de enige die het raar vind?

Zadelsnuiver zei:
Zeeuwse Rotterdammerts, dat zijn de errugstuh :T
Laat dat Zeeuwse maar weg, zo voel ik me helemaal niet hoor ;)

@Rembrandt, inderdaad gelukkig dat jr. verder weinig heeft. 30jaren geleden eens aangereden door een wielrenner, mocht gelijk in het gips met een dubbele breuk in m'n onderbeen

Vandaag achter een Polo gezeten die heel langzaam reed en aan het slingeren was. Ik dacht dat het weer een telefoongebruiker was, maar naar bleek waren zowel bestuurder als passagier druk bezig met het zuigen aan ballonnetjes. Sneu gedoe, doe dat lekker thuis. [size=x-small]Of helemaal niet[/size]...

Apeldoorn en grijze E-klasses............

brabus-700-crash-00003.JPG

E63 klapper bij tankstation

En niet zo lang geleden:
Straatrace

Voor de duidelijkheid: dit is dezelfde weg.

700 pk onder de motorkap en een ezel achter het stuur is nog nooit een goede combinatie geweest.... een jaartje taakstraf en permanente ontzegging van de rijbevoegdheid lijkt mij voor dit soort figuren een prima basis om mee te beginnen.

Ik snap dat echt niet, waarom denken die mensen dat ze zich zo kunnen gedragen? Dat de kans dat ze gepakt worden vrij klein is begrijp ik, maar hebben ze nooit geleerd wat asociaal gedrag is? Nooit een vader of moeder gehad die dat soort gedrag terug floot?

Is normaal in die cultuur

Die vent die een agent KO sloeg in Rotterdam was de broer van de bruid en werd in bescherming genomen door de familie
(Het is zo'n lieve jongen en doet nooit een vlieg kwaad)

In die cultuur, je doelt er op dat het buitenlanders waren? Ik heb er verder niks van meegekregen dus dat was mij niet bekend. Overigens weet Ik niet of het een cultuur ding is, ik denk echt dat het een gebrek aan opvoeding is. Marginalen heb je overal en in elk land.

Voor bijna 2 weken terug, op donderdag als bijrijder samen met nog 2 andere mensen een idiote actie van een beroepschauffeur (vrachtwagen) meegemaakt.
Een foto zegt meer dan duizend woorden, dus deze staat hieronder.
Het is dezelfde weg als waar het gebeurde, alleen het gebeurde iets verder alleen heeft Maps daar de versmalling niet ingetekend staan.
Zoals jullie zien een wegversmalling waarbij A een Volkswagen was (type Golf/Polo), B een vrachtwagen, C een ander merk auto wat ik even niet meer weet en D ik met chauffeur en nog 1 bijrijder.
De situatie was als volgt:

A en B stonden netjes te wachten tot C voorbij de versmalling was. Vervolgens komen wij als D in tegenovergestelde richting aan. Volgens mijn chauffeur hadden wij voorrang (omdat we de rijdende partij staan en de andere 2 al stilstaan? Of waar baseert die dat op?) dus die bleef een beetje op het midden van de weg rijden terwijl we nog wel een eindje van de versmalling af waren. A twijfelt of die gaat rijden en maakt er meterwerk van en stopt alsnog. Vervolgens denkt B (vrachtwagen) leuk en aardig dat jij twijfelt, ikke niet en die haalt A in en dwingt ons als zijnde D om hem voorrang te verlenen en aan de kant te gaan.
Dit ging maar nét goed want de chauffeur van mij besloot pas op het laatste moment zich gewonnen te geven nadat 2 bijrijders pissig op hem werden. Als mijn chauffeur alleen in de auto gezeten had was die doorgereden want de opmerking was letterlijk 'moet ik dan maar in mijn schulp kruipen' als die vrachtwagenchauffeur voorrang denkt te kunnen nemen?

rpt5202y63mcl.jpg

eerste opel zei:
Als mijn chauffeur alleen in de auto gezeten had was die doorgereden want de opmerking was letterlijk 'moet ik dan maar in mijn schulp kruipen' als die vrachtwagenchauffeur voorrang denkt te kunnen nemen?
Doet hij zelf niet precies hetzelfde dan? Bij dergelijke situaties is het toch een kwestie van 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt' en verder vooral praktisch oplossen. Dat één van de partijen dan rijdt en de ander stil staat zegt m.i. niets over de voorrangsregeling, het zegt hooguit iets over wat praktisch is. Handig is het allemaal niet, van geen van de partijen. Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoeveel er tijd er tussen auto C en D zat, als deze aaneengesloten een 'treintje' vormen dan is het logisch dat je ook in één toer doorrijdt. Maar gezien het twijfelen van auto A heb ik zo het idee dat dat niet aan de orde was.

Ik persoonlijk vind dat je (uit fatsoen) bij zo'n wegversmalling gewoon om en om moet
In dit geval vind ik dus dat jouw bestuurder toch ook behoorlijk idioot was, midden op de weg gaan rijden maakt niet dat je voorrang hebt :)
De vrachtwagen was wel wat ongeduldig maar kennelijk was er behoorlijk wat ruimte, een vrachtwagen is niet zomaar op gang

Op basis van welke regel uit de wegen verkeerswet haalt jouw bestuurder dat hij voorrang heeft? Is dit niet hetzelfde als ritsen, dus om en om met de uitzondering dat als je een treintje hebt dat het treintje door rijdt. Is wel zo efficient.

Als ik zelf niet kort achtereen treintje zit en er niets geregeld is met verkeersborden zoals in jouw foto, dan hou ik in en laat vervolgens de wachtende partij voor ondanks dat ik in beweging ben. Doorgang o.b.v van volgorde van aankomst. Dat is naar mijn mening gewoon fatsoenlijk en maatschappelijk gewenst gedrag. Mocht jouw bestuurder geen wetsartikel hebben waarmee hij voorrang kan aantonen dan is hij de veroorzaker van de idiote actie. En dan nog is het zo dat voorrang krijg je, dwing je niet af zoals jouw bestuurder deed bij A. Zoals Lycan Capri zegt, een vrachtwagen is niet zomaar op gang. Bij gas los laten en terug schakelen had er wss. genoeg ruimte ontstaan om A en B te laten passeren en dan zelf vloeiend door de versmalling te kunnen rijden.

Grappige hindernissen, goede business voor de schadebedrijven.

Ik rij zeer regelmatig langs zo'n blokkade en deze blokkade is breed genoeg voor twee personenauto's naast elkaar. Ik hou dus altijd gewoon rechts aan zodat een tegenligger de andere helft kan gebruiken.
Deze hindernis ligt in de route naar mijn vriendin en toen ik een paar jaar terug voor de eerste keren op die manier doorheen reed, was dat 'ongebruikelijk'.
Tegenwoordig zie ik steeds meer mensen op die manier door de hindernis rijden.
Ik weet niet welke voorrangsregels gelden en af en toe krijg ik weleens opmerkingen over deze manier van rijden. Ik doe het gewoon om de doorstroming te bevorderen.

En vrachtwagens... gewoon het recht van de sterkste. Dat dwingen dikke SUFjes ook af dus waarom een vrachtwaggel niet.

Zo doe ik het in principe ook. Je ziet nog wel eens mensen extra gas geven zodat ze er maar als eerste er zijn. Ik laat ze maar...

De Schaduw zei:

Zo doe ik het in principe ook. Je ziet nog wel eens mensen extra gas geven zodat ze er maar als eerste er zijn. Ik laat ze maar...
Zo 'hoort' het m.i. ook. Vaak kun je met je plek op de rijbaan ook wel laten doorschemeren wat je van plan bent. Het mooist eis toch dat iedereen er soepel langs kan zonder al te veel te hoeven wachten, en hoe sneller de 'wachter' weg is, hoe sneller je zelf weer door kan. En zo zijn we als het goed is allemaal op tijd thuis aan het eind van de dag ;)

De Schaduw zei:
Vaak kun je met je plek op de rijbaan ook wel laten doorschemeren wat je van plan bent

Precies. Geldt voor meer verkeerssituaties overigens.

Het verkeer is een samenspel.

Deze situatie is (voor zover ik weet) niet wettelijk geregeld. Je kan dus kiezen tussen een koers van "vul het schadeformulier maar vast in" en je kan even wachten op een dwaze haastige drammer. Ook vrachtwagenchauffeurs, buschauffeurs, opa's in Alto's, taxichauffeurs en huppelkutjes in Mini's schijnen mensen te zijn en daarmee is niets menselijks ze vreemd. Misschien wacht moeders met de dagelijkse prak, misschien was de afspraak al een uur geleden zijn en misschien is dat huppelkutje een hersenchirurg die een schedel open moet hakken.

Geven en nemen, gas geven alleen als het echt noodzakelijk is.

Afgelopen week reed ik in Hoogvliet terwijl de brug tussen Spijkenisse en Hoogvliet waarschijnlijk open was. Als gevolg van het openstaan van de brug stond o.a. deze weg helemaal vol met wachtende auto's. Je ziet dat deze weg een aaneenschakeling is van versmallingen en zijstraten.

https://goo.gl/maps/bHJtmHWbCwi6ApT67

Nu kan je bij file natuurlijk ergens parkeren en een broodje gaan scoren in een lokaal eettentje maar je kan ook geduldig wachten tot het verkeer weer gaat rijden. Sommige "automobilisten" (dit is het verkeerde woord, het zijn eerder bestuurders van een rijdende blokkade) vinden het heel normaal om ook strak aan te sluiten bij zijwegen en in de versmalling. Of je in file ook de versmalling mag blokkeren weet ik niet maar ik weet wel dat je een zijweg tijdens file niet mag blokkeren.
Maar afgezien van het legale aspect, wat schiet je er in godsnaam mee op? Wil je jouw bloeddruk tot gevaarlijke waardes laten stijgen en moet de bloeddruk van die ander mee omhoog? Wil je zo graag een verse bolide dat je het huidige barrel er voor wil opofferen? Vind je de lokale bestuurder van de bergingsauto zo'n "heerlijke gozuh"?

Kom nou even, de mensen in de gemeenteraad hebben er voor gekozen de doorstroming te belemmeren, tegenwerken is hooguit goed voor een hoge bloeddruk.

De Schaduw zei:

Ik heb zo'n wegversmalling 10 meter van mijn huis liggen en moet er dus dagelijks doorheen. Van 30 km gebied naar 50 km gebied. Meestal laat ik het maar lekker. Die 5 seconden extra ga ik wel eerder van huis. Maar hoe vaak ik niet zie dat iemand inderdaad midden op de baan gaat rijden om het dan maar even af te dwingen. Is hij/zij nog ver weg heeft die gewoon pech en 'dwing' ik het zelf wel af. Altijd wel leuk om dan je hand op te steken om te bedanken en dan te zien dat die in woede ontsteekt.:)

Lycan Capri zei:
Ik persoonlijk vind dat je (uit fatsoen) bij zo'n wegversmalling gewoon om en om moet
In dit geval vind ik dus dat jouw bestuurder toch ook behoorlijk idioot was, midden op de weg gaan rijden maakt niet dat je voorrang hebt :)
De vrachtwagen was wel wat ongeduldig maar kennelijk was er behoorlijk wat ruimte, een vrachtwagen is niet zomaar op gang

Zo is het en niet anders. Mensen gunnen elkaar het licht in de ogen niet. Zo ook de maat van eerste Opel.

rke zei:
De Schaduw zei:
Vaak kun je met je plek op de rijbaan ook wel laten doorschemeren wat je van plan bent

Precies. Geldt voor meer verkeerssituaties overigens.

Het verkeer is een samenspel.
.....

Afgelopen week reed ik in Hoogvliet terwijl de brug tussen Spijkenisse en Hoogvliet waarschijnlijk open was. Als gevolg van het openstaan van de brug stond o.a. deze weg helemaal vol met wachtende auto's. Je ziet dat deze weg een aaneenschakeling is van versmallingen en zijstraten.

https://goo.gl/maps/bHJtmHWbCwi6ApT67

Nu kan je bij file natuurlijk ergens parkeren en een broodje gaan scoren in een lokaal eettentje maar je kan ook geduldig wachten tot het verkeer weer gaat rijden. Sommige "automobilisten" (dit is het verkeerde woord, het zijn eerder bestuurders van een rijdende blokkade) vinden het heel normaal om ook strak aan te sluiten bij zijwegen en in de versmalling. Of je in file ook de versmalling mag blokkeren weet ik niet maar ik weet wel dat je een zijweg tijdens file niet mag blokkeren.

Voor mij een voorbeeld van beperkt verkeersinzicht. Vaak een reden voor het ontstaan van extra files/opstoppingen en
een belemmering voor de hulpdiensten waarvan men wel verwacht wordt dat deze zo snel mogelijk bij het ongeval/incident aankomen.

Ik sta (helaas) regelmatig in de file, en probeer altijd ruimte voor mij te houden, juist om deze reden.
Anderen zien dat dan weer als een mogelijkheid om door het wisselen van rijstrook een voertuig verder in de file te komen ...

Blackadder the 5th zei:
rke zei:

Voor mij een voorbeeld van beperkt verkeersinzicht. Vaak een reden voor het ontstaan van extra files/opstoppingen en
een belemmering voor de hulpdiensten waarvan men wel verwacht wordt dat deze zo snel mogelijk bij het ongeval/incident aankomen.

Ik sta (helaas) regelmatig in de file, en probeer altijd ruimte voor mij te houden, juist om deze reden.
Anderen zien dat dan weer als een mogelijkheid om door het wisselen van rijstrook een voertuig verder in de file te komen ...

Wat zo raar is:
Een van de (misschien niet uitgesproken) eisen van het B-rijbewijs is voldoende inzicht te hebben om de stommiteit van dit soort acties in te zien. Als we er van uitgaan dat iedere hoepeldraaier een rijbewijs bezit, kan deze situatie theoretisch niet voorkomen.
Toch is het dagelijkse kost.

rke zei:
Wat zo raar is:
Een van de (misschien niet uitgesproken) eisen van het B-rijbewijs is voldoende inzicht te hebben om de stommiteit van dit soort acties in te zien. Als we er van uitgaan dat iedere hoepeldraaier een rijbewijs bezit, kan deze situatie theoretisch niet voorkomen.
Toch is het dagelijkse kost.

Een voertuig als deze in de buurt werkt meestal goed als opfriscursus:
images

Valt mij op dat het verkeersbeeld ineens een stuk rustiger wordt ... ;)

Leon in zn Fiesta zei:
De Schaduw zei:

Zo 'hoort' het m.i. ook. Vaak kun je met je plek op de rijbaan ook wel laten doorschemeren wat je van plan bent. (..) En zo zijn we als het goed is allemaal op tijd thuis aan het eind van de dag ;)

Als de wegbeheerder de voorrang niet geregeld heeft bij een rijbaan versmalling aan beide kanten.. dan is het inderdaad gebruikelijk dat de bestuurder die als eerste bij de versmalling aankomt.. het eerste erdoor mag. Dit zegt dus niks over voertuigen die hierdoor stil staan voor de versmalling. Wanneer mogen die in beweging komen indien de verkeersstroom aan de andere kant onophoudelijk in beweging is richting de versmalling?

https://streetwize.nl/rijles-kennisbank/tijdens-het-rijden/wegversmalling/

Het lijkt mij dus beter dat de wegbeheerder wél de voorrang regelt.. OF ervoor kiest de versmalling aan één kant van de rijbaan te plaatsen.. want dan is het verkeer dat op die rijstrook rijdt.. de pisang om het tegenovergestelde verkeer voor te laten gaan. ;)

Verder is het soms ook een beetje laten zien wat je gaat doen en maakt men zich met wat grotere voertuigen alvast een beetje 'breed'.. zeker als de voertuigen aan de andere kant op ongeveer gelijke snelheid/moment aankomen rijden.. doe je niks.. heb je het risico dat beiden stilstaan 'omdat er gedacht werd dat de andere wel eerst erdoor zou gaan :confused: o_O'.

Ik heb er met mijn werk door woonwijken tegenwoordig vaker mee te maken.. wat ik ook weleens doe is, omdat ik toch al weinig snelheid heb doordat ik net een verkeersdrempel stapvoets gepasseerd heb.. de wagen rustig laten rollen en de andere zijde door middel van lichtsignalen laat weten alvast de versmalling te laten passeren.. jammer dat dit samenspel soms niet begrepen wordt.. en wordt een actie die soepel beoogt was.. houterig uitgevoerd. :(

Ik ben om die reden ook geen fan van dergelijke versmallingen, maar je ziet ze toch regelmatig. En vanuit de wegbeheerder gezien: het lijkt toch te werken want het verplicht je als weggebruiker wel om goed te kijken en daarmee de snelheid beperkt te houden.

MWah, dat zou men dan eens moeten monitoren met een camera.. want zoals het voorbeeld van eerste-Opel al aangeeft.. ik denk dat er regelmatig van één zijde een bestuurder is die ff extra gas geeft om als eerste door die sluis te gaan. Aan de andere kant staat men dan stil..

Wat dan ook sterk meespeelt is de mate waarin de bestuurder meent te moeten afremmen.
De een rijdt met 50 door de versmalling en neemt de klappen van de wielophanging voor lief, de ander wordt ingehaald door een slak op weg naar een vers blaadje sla.
De een vindt zijn autootje minstens zo breed als een vrachtwagen, de ander rijdt met regelmaat de spiegels aan barrels.

Waarom zou de ophanging klappen krijgen bij een wegversmalling?:confused:
(Er zijn nog steeds wegversmallingen zonder van die schildpad drempeltjes ;) )

Deze mensen komen legaal op de toerit en daarna moeten ze toch ergens naartoe. Er is nog geen kruis waar ze onderdoor zijn gegaan. Plaatje is niet het beste voorbeeld van RWS, zeker ook gezien het commentaar erop op Twitter.

Het commentaar op Twitter heb ik niet gezien, maar ik kan het me wel voorstellen dat men zo snel mogelijk weg moet bij de rode kruizen.
In de onderste streep van het vierkant zit een zwarte Ford Fiesta en die schuift na het puntstuk meteen 2 banen op. Iets wat het busje en de Hyundai mogelijk ook van plan zijn. De 4 auto's ervoor die kiezen ervoor om richting een rood kruis te rijden terwijl de andere 3 (Ford, Hyundai, busje) direct al van die rijbaan af gaan en in de file gaan aansluiten.

Terence zei:
Deze mensen komen legaal op de toerit en daarna moeten ze toch ergens naartoe. Er is nog geen kruis waar ze onderdoor zijn gegaan. Plaatje is niet het beste voorbeeld van RWS, zeker ook gezien het commentaar erop op Twitter.

Normaal gesproken krijg je voor het rode kruis eerst een aanwijzing d.m.w. een pijl op het signaleringsbord dat de rijstrook vrijgemaakt moet worden.
Zou in dit geval betekenen dat eerst weer een aanwijzing van rijstrook vrijmaken wordt gegeven en daarna pas een rood kruis voor de invoegers.

Foto is inderdaad suggestief, lijkt alsof de invoegers zwaar in overtreding zijn.

Of de toerit was afgesloten en de invoegers hebben dit voor kennisgeving aangenomen ...

Kan me niet voorstellen dat ze die invoegers hiervoor gaan bekeuren. Als je daar invoegt let je in eerste instantie (waarschijnlijk) meer op o.a. die geparkeerde auto van RWS en het personeel dat daar bij loopt, al dan niet aanwijzingen gevend en natuurlijk het verkeer voor je. Dat je dan niet in één keer twee banen opschuift is dan vrij aannemelijk.

Rembrandt zei:
Gewoon drie keer de fout in gaan en drie keer de ander de schuld geven.o_O
Sterker nog: hij heeft het blijkbaar ook nog zelf online gezet, waarschijnlijk om te laten zien hoe gevaarlijk iedereen - behalve hijzelf natuurlijk - rijdt (of loopt). Dat viel dus tegen. Gelukkig heeft de baas van 538 wat meer verstand in z'n donder want die gast is voor onbepaalde tijd met vakantie gestuurd heb ik begrepen. Je kunt je dan afvragen of je werk en privé moet scheiden of niet, maar als publiek figuur heb je toch ook een zekere voorbeeldfunctie. En om het even positief te houden: meneer was waarschijnlijk op zoek naar publiciteit en/of aandacht, dat is dan gelukt. Ik had nog nooit van die gast gehoord namelijk (terwijl ik toch zeker 8 uur per dag radio 538 op heb staan).

michel1975 zei:
Rembrandt zei:

Er reed gisteren ook weer een grijze E-klasse door Apeldoorn: :rolleyes:
Ravage na frontale aanrijding
Als ik het zo lees was de grijze E de onschuldige derde. De Up! had een inhaalactie ingezet en niet goed ingeschat.

Dus je bent betrokken bij een ongeluk, je auto heeft schade, en dan zet je de auto drie straten verderop neer (Molenstraat)?
Klonk nog niet heel geloofwaardig.
Echter, in het filmpje staat de Mercedes voor een Chinees restaurant, en dat is maar een klein stukje verderop. Berichtgeving suggerreerde dus wat anders.

Maar.......het was ook een C-klasse, dus punt ging sowieso niet op.:)

Rembrandt zei:
michel1975 zei:
Rembrandt zei:

Er reed gisteren ook weer een grijze E-klasse door Apeldoorn: :rolleyes:
Ravage na frontale aanrijding
Als ik het zo lees was de grijze E de onschuldige derde. De Up! had een inhaalactie ingezet en niet goed ingeschat.

Dus je bent betrokken bij een ongeluk, je auto heeft schade, en dan zet je de auto drie straten verderop neer (Molenstraat)?
Klonk nog niet heel geloofwaardig.
Echter, in het filmpje staat de Mercedes voor een Chinees restaurant, en dat is maar een klein stukje verderop. Berichtgeving suggerreerde dus wat anders.

Maar.......het was ook een C-klasse, dus punt ging sowieso niet op.:)
:)

Terug
Bovenaan