Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Boppie zei:Die mensen wisten dat er een Rotterdammer achter het stuur zat.
Opvallend inderdaad hoe langzaam mensen een vrachtwagen inhalen. Heel apart om te zien.
Laat dat Zeeuwse maar weg, zo voel ik me helemaal niet hoorZadelsnuiver zei:Zeeuwse Rotterdammerts, dat zijn de errugstuh :T
Rembrandt zei:Apeldoorn en grijze E-klasses............
Doet hij zelf niet precies hetzelfde dan? Bij dergelijke situaties is het toch een kwestie van 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt' en verder vooral praktisch oplossen. Dat één van de partijen dan rijdt en de ander stil staat zegt m.i. niets over de voorrangsregeling, het zegt hooguit iets over wat praktisch is. Handig is het allemaal niet, van geen van de partijen. Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoeveel er tijd er tussen auto C en D zat, als deze aaneengesloten een 'treintje' vormen dan is het logisch dat je ook in één toer doorrijdt. Maar gezien het twijfelen van auto A heb ik zo het idee dat dat niet aan de orde was.eerste opel zei:Als mijn chauffeur alleen in de auto gezeten had was die doorgereden want de opmerking was letterlijk 'moet ik dan maar in mijn schulp kruipen' als die vrachtwagenchauffeur voorrang denkt te kunnen nemen?
Zo 'hoort' het m.i. ook. Vaak kun je met je plek op de rijbaan ook wel laten doorschemeren wat je van plan bent. Het mooist eis toch dat iedereen er soepel langs kan zonder al te veel te hoeven wachten, en hoe sneller de 'wachter' weg is, hoe sneller je zelf weer door kan. En zo zijn we als het goed is allemaal op tijd thuis aan het eind van de dagDe Schaduw zei:
Zo doe ik het in principe ook. Je ziet nog wel eens mensen extra gas geven zodat ze er maar als eerste er zijn. Ik laat ze maar...
Vaak kun je met je plek op de rijbaan ook wel laten doorschemeren wat je van plan bent
De Schaduw zei:Vaak kun je met je plek op de rijbaan ook wel laten doorschemeren wat je van plan bent
Precies. Geldt voor meer verkeerssituaties overigens.
Ik heb zo'n wegversmalling 10 meter van mijn huis liggen en moet er dus dagelijks doorheen. Van 30 km gebied naar 50 km gebied. Meestal laat ik het maar lekker. Die 5 seconden extra ga ik wel eerder van huis. Maar hoe vaak ik niet zie dat iemand inderdaad midden op de baan gaat rijden om het dan maar even af te dwingen. Is hij/zij nog ver weg heeft die gewoon pech en 'dwing' ik het zelf wel af. Altijd wel leuk om dan je hand op te steken om te bedanken en dan te zien dat die in woede ontsteekt.De Schaduw zei:
Zo doe ik het in principe ook. Je ziet nog wel eens mensen extra gas geven zodat ze er maar als eerste er zijn. Ik laat ze maar...
michel1975 zei:........ Altijd wel leuk om dan je hand op te steken om te bedanken en dan te zien dat die in woede ontsteekt.![]()
Lycan Capri zei:Ik persoonlijk vind dat je (uit fatsoen) bij zo'n wegversmalling gewoon om en om moet
In dit geval vind ik dus dat jouw bestuurder toch ook behoorlijk idioot was, midden op de weg gaan rijden maakt niet dat je voorrang hebt
De vrachtwagen was wel wat ongeduldig maar kennelijk was er behoorlijk wat ruimte, een vrachtwagen is niet zomaar op gang
rke zei:De Schaduw zei:Vaak kun je met je plek op de rijbaan ook wel laten doorschemeren wat je van plan bent
Precies. Geldt voor meer verkeerssituaties overigens.
Het verkeer is een samenspel.
.....
Afgelopen week reed ik in Hoogvliet terwijl de brug tussen Spijkenisse en Hoogvliet waarschijnlijk open was. Als gevolg van het openstaan van de brug stond o.a. deze weg helemaal vol met wachtende auto's. Je ziet dat deze weg een aaneenschakeling is van versmallingen en zijstraten.
https://goo.gl/maps/bHJtmHWbCwi6ApT67
Nu kan je bij file natuurlijk ergens parkeren en een broodje gaan scoren in een lokaal eettentje maar je kan ook geduldig wachten tot het verkeer weer gaat rijden. Sommige "automobilisten" (dit is het verkeerde woord, het zijn eerder bestuurders van een rijdende blokkade) vinden het heel normaal om ook strak aan te sluiten bij zijwegen en in de versmalling. Of je in file ook de versmalling mag blokkeren weet ik niet maar ik weet wel dat je een zijweg tijdens file niet mag blokkeren.
Blackadder the 5th zei:rke zei:Nu kan je bij file natuurlijk ergens parkeren en een broodje gaan scoren in een lokaal eettentje maar je kan ook geduldig wachten tot het verkeer weer gaat rijden. Sommige "automobilisten" (dit is het verkeerde woord, het zijn eerder bestuurders van een rijdende blokkade) vinden het heel normaal om ook strak aan te sluiten bij zijwegen en in de versmalling. Of je in file ook de versmalling mag blokkeren weet ik niet maar ik weet wel dat je een zijweg tijdens file niet mag blokkeren.
Voor mij een voorbeeld van beperkt verkeersinzicht. Vaak een reden voor het ontstaan van extra files/opstoppingen en
een belemmering voor de hulpdiensten waarvan men wel verwacht wordt dat deze zo snel mogelijk bij het ongeval/incident aankomen.
Ik sta (helaas) regelmatig in de file, en probeer altijd ruimte voor mij te houden, juist om deze reden.
Anderen zien dat dan weer als een mogelijkheid om door het wisselen van rijstrook een voertuig verder in de file te komen ...
rke zei:Wat zo raar is:
Een van de (misschien niet uitgesproken) eisen van het B-rijbewijs is voldoende inzicht te hebben om de stommiteit van dit soort acties in te zien. Als we er van uitgaan dat iedere hoepeldraaier een rijbewijs bezit, kan deze situatie theoretisch niet voorkomen.
Toch is het dagelijkse kost.
Leon in zn Fiesta zei:Zo 'hoort' het m.i. ook. Vaak kun je met je plek op de rijbaan ook wel laten doorschemeren wat je van plan bent. (..) En zo zijn we als het goed is allemaal op tijd thuis aan het eind van de dagDe Schaduw zei:
Zo doe ik het in principe ook. Je ziet nog wel eens mensen extra gas geven zodat ze er maar als eerste er zijn. Ik laat ze maar...![]()
Terence zei:Deze mensen komen legaal op de toerit en daarna moeten ze toch ergens naartoe. Er is nog geen kruis waar ze onderdoor zijn gegaan. Plaatje is niet het beste voorbeeld van RWS, zeker ook gezien het commentaar erop op Twitter.
Sterker nog: hij heeft het blijkbaar ook nog zelf online gezet, waarschijnlijk om te laten zien hoe gevaarlijk iedereen - behalve hijzelf natuurlijk - rijdt (of loopt). Dat viel dus tegen. Gelukkig heeft de baas van 538 wat meer verstand in z'n donder want die gast is voor onbepaalde tijd met vakantie gestuurd heb ik begrepen. Je kunt je dan afvragen of je werk en privé moet scheiden of niet, maar als publiek figuur heb je toch ook een zekere voorbeeldfunctie. En om het even positief te houden: meneer was waarschijnlijk op zoek naar publiciteit en/of aandacht, dat is dan gelukt. Ik had nog nooit van die gast gehoord namelijk (terwijl ik toch zeker 8 uur per dag radio 538 op heb staan).Rembrandt zei:Gewoon drie keer de fout in gaan en drie keer de ander de schuld geven.![]()
Als ik het zo lees was de grijze E de onschuldige derde. De Up! had een inhaalactie ingezet en niet goed ingeschat.Rembrandt zei:Gewoon drie keer de fout in gaan en drie keer de ander de schuld geven.
Er reed gisteren ook weer een grijze E-klasse door Apeldoorn:
Ravage na frontale aanrijding
michel1975 zei:Als ik het zo lees was de grijze E de onschuldige derde. De Up! had een inhaalactie ingezet en niet goed ingeschat.Rembrandt zei:Gewoon drie keer de fout in gaan en drie keer de ander de schuld geven.
Rembrandt zei:michel1975 zei:Als ik het zo lees was de grijze E de onschuldige derde. De Up! had een inhaalactie ingezet en niet goed ingeschat.Rembrandt zei:Gewoon drie keer de fout in gaan en drie keer de ander de schuld geven.
Dus je bent betrokken bij een ongeluk, je auto heeft schade, en dan zet je de auto drie straten verderop neer (Molenstraat)?
Klonk nog niet heel geloofwaardig.
Echter, in het filmpje staat de Mercedes voor een Chinees restaurant, en dat is maar een klein stukje verderop. Berichtgeving suggerreerde dus wat anders.
Maar.......het was ook een C-klasse, dus punt ging sowieso niet op.![]()