Boppie
Asfaltkampioen
Durashift zei:Nico GTR zei:Ik wil niet stoken.....maar.
Jij vermoed een mede-Fransrijder?
![]()
Ik ontken alles.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Durashift zei:Nico GTR zei:Ik wil niet stoken.....maar.
![]()
BradgeTV zei:Wel erg sneu van jou trouwens, dat duimpje omhoog ...
[size=x-small]Wasn't me neither[/size]Durashift zei:Nico GTR zei:Ik wil niet stoken.....maar.
![]()
Durashift zei:Ook wel idioot / bizar eigenlijk:
[size=small] Het leek verkeerswethouder Pex Langenberg van Rotterdam zo'n veilig idee: een kruispunt waarop alle fietsers tegelijk groen licht hebben. Maar een proef op de kruising van de Jonker Fransstraat en Admiraal de Ruyterweg pakte zo slecht uit dat Langenberg er direct de stekker uit moest trekken.
Het kruispunt in het centrum is een zogeheten 'black spot' vanwege de vele ongelukken die er gebeuren met fietsers. Vooral afslaande auto's zijn een probleem.
Tegelijk groen
D66 en PvdA in de Rotterdamse gemeenteraad kwamen daarom met het idee om de fietsers allemaal tegelijk groen licht te geven en de auto's te laten wachten. Aanrijdingen tussen auto's en fietsers zouden dan niet meer voor kunnen komen.
Wethouder Langenberg zag wel wat in een proef van zes maanden met het nieuwe oversteken. Maandagmiddag om 15.00 uur was de feestelijke start van het experiment.
Krom wiel
Maar in plaats van de gewenste veilige doorstroming werd het een chaos. Vrijwel meteen reden meerdere fietsers op elkaar. Niemand raakte gewond, maar de aanrijdingen resulteerden wel in een enkel krom gebogen wiel[/size]
https://www.rijnmond.nl/nieuws/149101/Oversteekproef-in-Rotterdam-direct-weer-gestaakt
![]()
[size=small] Het leek verkeerswethouder Pex Langenberg van Rotterdam zo'n veilig idee: een kruispunt waarop alle fietsers tegelijk groen licht hebben. Maar een proef op de kruising van de Jonker Fransstraat en Admiraal de Ruyterweg pakte zo slecht uit dat Langenberg er direct de stekker uit moest trekken.
Het kruispunt in het centrum is een zogeheten 'black spot' vanwege de vele ongelukken die er gebeuren met fietsers. Vooral afslaande auto's zijn een probleem.
Tegelijk groen
D66 en PvdA in de Rotterdamse gemeenteraad kwamen daarom met het idee om de fietsers allemaal tegelijk groen licht te geven en de auto's te laten wachten. Aanrijdingen tussen auto's en fietsers zouden dan niet meer voor kunnen komen.
Wethouder Langenberg zag wel wat in een proef van zes maanden met het nieuwe oversteken. Maandagmiddag om 15.00 uur was de feestelijke start van het experiment.
Krom wiel
Maar in plaats van de gewenste veilige doorstroming werd het een chaos. Vrijwel meteen reden meerdere fietsers op elkaar. Niemand raakte gewond, maar de aanrijdingen resulteerden wel in een enkel krom gebogen wiel[/size]
https://www.rijnmond.nl/nieuws/149101/Oversteekproef-in-Rotterdam-direct-weer-gestaakt
![]()
Tegelijk groen
Krom wiel
![]()
herman m zei:Als je niks durft te proberen kom je nooit ergens.
Wat rijdt Idefiqs?Auto-fan zei:[size=x-small]Wasn't me neither[/size]Durashift zei:Nico GTR zei:Ik wil niet stoken.....maar.
![]()
Als provinciaal lees ik dit soort berichten toch met verbazing. Dit concept wordt nu gebracht alsof het iets totaal nieuws is, maar hier in het oosten des lands ken ik genoeg van die kruispunten. En het werkt gewoon. Zelfs zonder zo'n speciaal bordje, de meeste mensen vullen die regels zelf wel in. En ja: dat oogt even als een puinhoop, is soms ook best vermakelijk om te zien als je zelf in de auto zit. Het krioelt maar door elkaar, allen ogenschijnlijk met de blik op oneindig. 'Na mij de zondvloed'. Maar verrek: zodra mijn verkeerslicht op groen springt is die hele mensenmassa weer weg (een enkele roodfietser daargelaten). Nu snap ik ook wel dat er in Rotterdam waarschijnlijk een 'paar' fietsers meer zijn dan hier in Twente, maar dan nog. Gevoelsmatig zijn bepaalde bevolkingsgroepen zo geïndoctrineerd door regeltjes van bovenaf dat ze niet meer in staat zijn om hun eigen verstand te gebruiken. Of zie ik dat dan verkeerd?Durashift zei:Ook wel idioot / bizar eigenlijk:
Tegelijk groen
Krom wiel
![]()
Sarcast zei:Wat rijdt Idefiqs?Auto-fan zei:[size=x-small]Wasn't me neither[/size]Durashift zei:Nico GTR zei:Ik wil niet stoken.....maar.
![]()
Sarcast zei:Wie is hier er nou de verkeershufter? Gij of ik!?
Idefiqs zei:Ben jij niet iets vergeten?
Sarcast zei:Idefiqs zei:Ben jij niet iets vergeten?
Weet ik niet meer.
Je ruiten niet gekrabd en ineens ligt er een huilend kind op het zebrapad
„Een klap. Gegil. Ik sta ineens stil, op een zebrapad, op een weg in Bemmel, dinsdag rond 08.30 uur. Ik spring direct uit de auto en door wat ik zie en hoor denk ik: 'Mijn God, nu heb ik iemand doodgereden'. Wat stom, rijden met een voorruit die is dichtgevroren.”
Verslaggever Marc beschrijft wat hem afgelopen dinsdag overkwam in zijn woonplaats Bemmel.
https://www.gelderlander.nl/regio/betuwe/lingewaard/je-ruiten-niet-gekrabd-en-ineens-ligt-er-een-huilend-kind-op-het-zebrapad-1.6693653
Carfanatic zei:Je ruiten niet gekrabd en ineens ligt er een huilend kind op het zebrapad
„Een klap. Gegil. Ik sta ineens stil, op een zebrapad, op een weg in Bemmel, dinsdag rond 08.30 uur. Ik spring direct uit de auto en door wat ik zie en hoor denk ik: 'Mijn God, nu heb ik iemand doodgereden'. Wat stom, rijden met een voorruit die is dichtgevroren.”
Verslaggever Marc beschrijft wat hem afgelopen dinsdag overkwam in zijn woonplaats Bemmel.
https://www.gelderlander.nl/regio/betuwe/lingewaard/je-ruiten-niet-gekrabd-en-ineens-ligt-er-een-huilend-kind-op-het-zebrapad-1.6693653
![]()
Mwah, zo interpreteer ik 'm niet. Hij geeft toch duidelijk aan niet op zoek te zijn naar smoesjes o.i.d., gewoon een domme fout die iedereen kan overkomen. En natuurlijk krijgt hij daar commentaar op. Maar uiteindelijk is het niet verkeerd om hier even aandacht aan te schenken, er zijn ongetwijfeld mensen die hier 's morgens een keer aan terugdenken.Idefiqs zei:Carfanatic zei:Je ruiten niet gekrabd en ineens ligt er een huilend kind op het zebrapad
![]()
En dan doen alsof je het licht hebt gezien en anderen doceren. Sukkelaar.![]()
Carfanatic zei:Je ruiten niet gekrabd en ineens ligt er een huilend kind op het zebrapad
![]()
Bandietje zei:Ik heb zelf zon anti vries spray van de action. Je spuit 2 x op je ruit en het ontdooit gelijk.
Leon in z'n SEAT zei:Mwah, zo interpreteer ik 'm niet. Hij geeft toch duidelijk aan niet op zoek te zijn naar smoesjes o.i.d., gewoon een domme fout die iedereen kan overkomen. En natuurlijk krijgt hij daar commentaar op. Maar uiteindelijk is het niet verkeerd om hier even aandacht aan te schenken, er zijn ongetwijfeld mensen die hier 's morgens een keer aan terugdenken.Idefiqs zei:Carfanatic zei:Je ruiten niet gekrabd en ineens ligt er een huilend kind op het zebrapad
![]()
En dan doen alsof je het licht hebt gezien en anderen doceren. Sukkelaar.![]()
Sarcast zei:
rke zei:1- Ik kan 's morgens de auto starten, deze verwarming van de voorruit aanzetten, uitstappen en de ruiten krabben, vriendelijk naar de buurvrouw zwaaien die zich achter glas boos maakt over het geknikker bij haar voor de deur en met wat geluk begint de voorruit doorzichtig te worden bij het wegrijden.
2- Ik kan eerst de ruiten krabben, daarna de auto starten en de voorruitverwarming aanzetten, even wachten tot de nijdige buurvrouw in haar nachtponnetje zichtbaar is en dan wegrijden.
3- Ik kan de roetaanslag van dagelijks snelweg rijden uitsmeren over de binnenkant van de voorruit met een zeem of doekje.
@PM zei:In het volgende zit vast wel ergens wat idioots:
Ik kwam vanavond hier aanrijden en wou daar rechtsaf: https://www.google.com/maps/@52.7428534,5.207871,3a,75y,336.07h,81.9t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9mz6MJmjLjEKGCfT-njc_A!2e0!7i13312!8i6656
Er kwam een auto van links, dus ik stopte netjes, precies op de plek waar de witte auto op bovengenoemd plaatje staat. De auto van links stopte ook, ik bleef wachten, auto gaf een seintje met grootlicht, ik bleef nog steeds staan want ik vind dat als we onze eigen voorrangsregels gaan maken het een nog grotere chaos wordt op de weg dan het al is. Achter de auto van links stond er nog eentje te wachten, die geloofde het verder wel, haalde zijn voorligger in en reed verder. Degene die voor mij stopte reed toen ook maar verder, en zodoende kon ik ook weer door.
De auto die voor mij gestopt was draaide een eindje verder een oprit op, hee een local blijkbaar. Zou die echt niet weten dat het een voorrangskruising is? Ik ben het gewoon gaan vragen: hij bleek het inderdaad niet te weten, zag toen-ie stilstond de haaientanden wel, maarja toen stond-ie toch al stil. Kon-ie mij net zo goed voorlaten. En de bestuurder die hem inhaalde was een ongeduldige idioot, vond-ie.
Toch gek dat iemand die daar regelmatig komt nog naar de haaientanden moet kijken om te weten of-ie voorrang heeft of niet...
Youtube baseert dat zelf op jouw kijkhistorie en voorkeuren.Idefiqs zei:Grappig, na het filmpje komt De Grote Sylvana compilatie...Sarcast zei:7 minuten licht vermaak.
Toeval bestaat niet zei mama vroegah.![]()
@PM zei:Ja en nee, zowel aan het begin als aan het einde van de weg is een 30km gebied (halverwege ook een klein stukje, maar daar zijn geen kruisingen), daar zijn de kruisingen op één na gelijkwaardig. Daar tussenin, waar je 50 mag, is het een voorrangsweg. Zo ook hier.
@PM zei:In het volgende zit vast wel ergens wat idioots:
Ik kwam vanavond hier aanrijden en wou daar rechtsaf: https://www.google.com/maps/@52.7428534,5.207871,3a,75y,336.07h,81.9t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9mz6MJmjLjEKGCfT-njc_A!2e0!7i13312!8i6656
Toch gek dat iemand die daar regelmatig komt nog naar de haaientanden moet kijken om te weten of-ie voorrang heeft of niet...
In 30 zones horen geen voorrangskruisingen.Blackadder the 5th zei:Is deze weg pasgeleden opnieuw ingericht met 30km zones en (aangepaste) kruisingen?
Sarcast zei:In 30 zones horen geen voorrangskruisingen.Blackadder the 5th zei:Is deze weg pasgeleden opnieuw ingericht met 30km zones en (aangepaste) kruisingen?
Absoluut niet! Zelfs niet bij zone 60!Blackadder the 5th zei:Sarcast zei:In 30 zones horen geen voorrangskruisingen.Blackadder the 5th zei:Is deze weg pasgeleden opnieuw ingericht met 30km zones en (aangepaste) kruisingen?
Mogen voorrangswegen wel?
Sarcast zei:@PM zei:In het volgende zit vast wel ergens wat idioots:
Die haaientanden zijn ook voor jou, hij had het uit demoeten halen.![]()
(Die daar overigens onterecht eenblijkt te zijn....)![]()
Sarcast zei:In 30 zones horen geen voorrangskruisingen.Blackadder the 5th zei:Is deze weg pasgeleden opnieuw ingericht met 30km zones en (aangepaste) kruisingen?
Goed dat je me eraan herinnert trouwens, kwam van het weekend hier:Sarcast zei:Absoluut niet! Zelfs niet bij zone 60!Blackadder the 5th zei:Sarcast zei:In 30 zones horen geen voorrangskruisingen.Blackadder the 5th zei:Is deze weg pasgeleden opnieuw ingericht met 30km zones en (aangepaste) kruisingen?
Mogen voorrangswegen wel?