Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Blackadder the 5th zei:
Strafrecht betekent op heterdaad betrappen door de politie? Als dat zo is, zal de pakkans vrij laag zijn ...
Niet helemaal. Sterker nog, het tegenovergestelde.
Bij Mulder moet de politie het zelf constateren. Voor strafrecht mag men veel meer onderzoek doen.

Sarcast zei:
Beetje teveel feelgood in dit topic. :rolleyes:

Ter compensatie:

Dat kleine autootje heeft duidelijk een dwaas als hoepeldraaier maar die vrachtwagenchauffeur is zachtjes gezegd zo bot als een loden deur. Een dwaas de kist in rijden omdat hij over een afgezet stuk weg rijdt ......:eek:

Die chauffeur lijkt mij ook geen prettig heerschap om nog even vlak voor de afslag af te snijden. Daar kon je auto wel eens een metertje korter van worden.

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
Strafrecht betekent op heterdaad betrappen door de politie? Als dat zo is, zal de pakkans vrij laag zijn ...
Niet helemaal. Sterker nog, het tegenovergestelde.
Bij Mulder moet de politie het zelf constateren. Voor strafrecht mag men veel meer onderzoek doen.

Bij strafrecht moet de politie veel meer onderzoek doen om de bewijslast rond te krijgen.
Bij een Mulderfeit voldoet een foto met kenteken voor het constateren van de overtreding.
Overtredingen naar het strafrecht overhevelen zonder extra capaciteit voor het opsporen en vervolgen
is in mijn ogen vooral symboolpolitiek.

Edit: ik heb het filmpje nog eens teruggekeken en ik zie het volgende:

1. een automobilist die een rood kruis negeert en ook nog rechts inhaalt;
2. een vrachtwagenchauffeur die het verkeer in gevaar brengt door eigen rechter te spelen door het van de
weg drukken van de automobilist;
3. een dashcammer die strak in zijn rijstrook blijft rijden ondanks wat hij ziet dat er gebeurt en
zelfs gas bijgeeft om de automobilist te beletten van strook te wisselen. En passant ook nog
een verkeerd signaal (arm met duim omhoog) afgeven over de actie.

Maar ik zie het waarschijnlijk verkeerd ... :cry:

Die duim omhoog zal vooral sarcastisch zijn. Doe ik eerlijk gezegd ook wel eens, een gebaar wat een stuk minder weerstand opwekt dan en middelvinger.

Boppie zei:
Die duim omhoog zal vooral sarcastisch zijn. Doe ik eerlijk gezegd ook wel eens, een gebaar wat een stuk minder weerstand opwekt dan en middelvinger.

We hebben ook nog de duim naar beneden (n), lijkt me een stuk duidelijker ... ;)
Handgebaren gebruik ik eigenlijk alleen om aanwijzingen te geven. (aangeven dat fietser/voetganger kan oversteken e.d.)
Heb zelf de ervaring dat eigen frustratie uiten vaak de zaak alleen maar verergert ...

Durashift zei:
Ik was vanochtend, op weg naar werk, eigenlijk ook wel idioot bezig.. o_O

Eigenlijk net te laat van huis vertrokken.. stuit ik direct al op wat langzamer verkeer voor mij.. Hopende erop dat dit verkeer bij de rotonde naar rechts gaat (ik moest 1/2 rond) zou ik weer vaart kunnen maken.. Helaas, wij vervolgen gezamenlijk onze weg..
Hmm, dan maar inhalen op het stukje provinciale weg buiten de bebouwde kom, tussen 2 dorpen, in besluit ik.
Ondertussen regent het en het is nog donker..

Verdorie, wat is het eigenlijk al druk met tegenliggers om 6:20 uur... bedenk ik mij.
Enfin, het inhalen gaat net.. helaas zie ik bij binnenrijden van de volgende bebouwde opnieuw langzamere verkeer al voor mij rijden..:(
Kansloos dus.. :rolleyes:

Dit verkeer hobbelt zo 2 dorpen door en ik erachter aan.. Nu scheiden onze wegen wel en dus zet ik op het volgende stukje 80 km/h weg het gas erop.. Ik passeer nog ff een Up!.. en heb dan vrij baan..:)

Tot de grote kruising met de snelweg.. én de daarachter liggen spoorwegovergang.. Spoorbomen dicht.. Karma is een bitch toch?

Enfin, uiteindelijk wel nét op tijd op het werk.. alleen een beetje gehaast.. o_O

Herkenbaar. Probeerde eerder ook wel eens het te laat vertrekken te compenseren door wat harder te rijden. Leverde uiteindelijk alleen
maar ergernis voor mijzelf en de andere weggebruikers op. Echte tijdwinst haal je er vrijwel niet mee, zeker niet als het druk is.

Op heel veel wegen geldt tegenwoordig een inhaalverbod, alleen landbouwverkeer/brommobielen mogen bij uitzondering nog wel worden ingehaald.

Blackadder the 5th zei:
Bij strafrecht moet de politie veel meer onderzoek doen om de bewijslast rond te krijgen.
Bij een Mulderfeit voldoet een foto met kenteken voor het constateren van de overtreding.
Overtredingen naar het strafrecht overhevelen zonder extra capaciteit voor het opsporen en vervolgen
Een foto is bij mulder zeker niet voldoende. Het zit in strafrecht zodat het zwaarder bestraft kan worden bij recidive

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
Een foto is bij mulder zeker niet voldoende. Het zit in strafrecht zodat het zwaarder bestraft kan worden bij recidive

Wat is er dan nog meer nodig voor het constateren van een Mulder-feit?

Sarcast zei:
Beetje teveel feelgood in dit topic. :rolleyes:

Hé Sarcast, je hebt nog niet gezegd dat ik een held ben.....:cool:

Sarcast zei:
Ter compensatie:

Wat een knurft zeg, in die Alto, hij is trouwens blauw. Net als die vorige motor. Zou het in de kleur zitten?:confused:

Het zou mij trouwens niet verbazen als die vrachtauto die alto gewoon niet gezien had...

De verbalisant moet het feit zelf constateren.
Mulder is nog enigszins ingekleed zodat de burger beschermd wordt tegen de administratieve boetes.

Bij Strafrecht gelden strengere regels ten aanzien van het bewijs, maar het heeft daardoor ook veel meer mogelijkheden. Zo zou je dus niet kunnen beboeten voor het rechts inhalen op basis van het filmpje, maar wel voor het rode kruis.

Idefiqs zei:
Het zou mij trouwens niet verbazen als die vrachtauto die alto gewoon niet gezien had...

Ik vrees dat ik je gelijk moet geven ...

Vrachtwagenchauffeur was inderdaad vlot met richting aangeven en vervolgens naar rechts gaan.
Als hij de auto gezien had en echt dwars had willen zitten was de richtingaanwijzer al eerder aangegaan ter waarschuwing ....

Sarcast zei:
Bij Strafrecht gelden strengere regels ten aanzien van het bewijs, maar het heeft daardoor ook veel meer mogelijkheden. Zo zou je dus niet kunnen beboeten voor het rechts inhalen op basis van het filmpje, maar wel voor het rode kruis.

Eigenlijk weel vreemd, voor een zwaarder feit heb je dus meer mogelijkheden. Aan de andere kant ook wel weer goed.

Blackadder the 5th zei:
Idefiqs zei:

Vrachtwagenchauffeur was inderdaad vlot met richting aangeven en vervolgens naar rechts gaan.
Als hij de auto gezien had en echt dwars had willen zitten was de richtingaanwijzer al eerder aangegaan ter waarschuwing ....

Dat zijn twee kwalijke punten voor de chauffeur. Niet goed in de spiegels kijken en een rood kruis negeren. Die auto had hij met een juiste spiegelafstelling moeten zien.

Idefiqs zei:
Eigenlijk weel vreemd, voor een zwaarder feit heb je dus meer mogelijkheden. Aan de andere kant ook wel weer goed.
Ik wou zeggen, dat is prima. Maar de zorgvuldigheid moet er ook naar zijn. Zo is een "vormfout" als de verkeerde straat bij een mulder af te doen als een "kennelijke verschrijving", en ze kunenn zelfs de feitcode bij een zitting nog wijzigen.
Maar als dat onder strafrecht gebeurt dan s dat een fatale fout, en gaat de verdachte vrijuit.

Anyways, vluchtstrook rijden is ook strafrecht, dus: wat een idiote aansluiting van de lijnen hier!

Baas boven baas:

Bumperklever richt wapen op automobilist

https://www.nu.nl/binnenland/4348305/bumperklever-richt-wapen-automobilist.html

Mogen ze van mij helemaal nat maken. In de molen bij het CBR, even zitten...dat soort dingen. Hoog tijd dat justitie middels deze figuren een signaal uit gaat zenden dat dit gedrag hard bestraft wordt.

Boppie zei:
Mogen ze van mij helemaal nat maken. In de molen bij het CBR, even zitten...dat soort dingen. Hoog tijd dat justitie middels deze figuren een signaal uit gaat zenden dat dit gedrag hard bestraft wordt.

Waarschijnlijk de cursus "omgaan met teleurstellingen en tegenslagen" en "omgaan met innerlijke agressie" gemist ... :cry:
Iets met de opvoeding verkeerd gegaan?

Boppie zei:
Blackadder the 5th zei:
Idefiqs zei:

Dat zijn twee kwalijke punten voor de chauffeur. Niet goed in de spiegels kijken en een rood kruis negeren. Die auto had hij met een juiste spiegelafstelling moeten zien.

De vrachtwagenchauffeur had zo te zien al een vrijgave van de strook in het zicht.
Alleen dus wel controleren of er geen rood-kruisrijder tussendoor kruipt ...

Jazzik zei:
Baas boven baas:
Zo is dat!
https://www.rtlnieuws.nl/nederland/chauffeur-strooiwagen-mishandeld-door-agressieve-brommerrijder
en chauffeur van een strooiwagen is vanmorgen mishandeld door agressieve brommerrijder. De brommerrijder is na het incident gevlucht.

De 56-jarige chauffeur uit Hillegom was bezig de wegen en straten in Watergang van een laagje strooizout te voorzien. Achter hem reed een man op een brommer die luid toeterend en bumperklevend liet weten dat hij boos was over de rijdende blokkade op de smalle weg. De bromfietser botste vervolgens op de strooiwagen.

Geëmotioneerd
Toen de strooiwagen was gestopt, trok de bromfietser het portier van de wagen open en sloeg en schopte de chauffeur. Daarna reed de dader weg. De chauffeur moest zich in het ziekenhuis laten behandelen.

Volgens de politie was de chauffeur behoorlijk geëmotioneerd door de mishandeling. De bromfietser is spoorloos. Het enige wat van hem bekend is, is dat hij een grijze helm droeg.

Ik ben zelf zéker geen heiligboontje en ik rij ook wel eens sportief, maar dit slaat alles:

Even een kort voorwoord.

- Gisteren vroeg een vriend of hij naar het optreden mocht rijden zodat ik daar gewoon goed uitgerust aan zou komen, prima.
- De acties die er vervolgens zijn uitgehaald...
- Bumperkleven.
- Met 45 over 2 drempels.
- Sprintje trekken in een auto die niet van jou is, en vervolgens bij het schakelen de bak een flinke klap geven.. (omdat 'ie te snel schakelde wat je ook hoort in het filmpje)
- Zo omgaan met de spullen van iemand anders!?
- Er is een verschil tussen asociaal rijden en sportief rijden, dit was ronduit asociaal.
Heb hem toen hij bij de zanger aan kwam (Dus nog voor dat we naar het optreden toe gingen rijden) Vriendelijk verzocht om achterin te gaan zitten...

Beelden staan hier:
https://www.youtube.com/watch?v=9e9m3hcqRJk&feature=youtu.be

Heb ze op verborgen staan.

Filmpje verwijderd omdat je maatje het niet leuk vond dat je zijn waardeloze rijstijl deelde?

Ik wou het nog een keer terug kijken

https://www.youtube.com/watch?v=9e9m3hcqRJk&feature=youtu.be
Hier staat het Lycan, had het filmpje er ff afgehaald, was helemaal niet nodig, kon hem ook op "verborgen" zetten.

Misschien is het voor sommige wel een normale rijstijl, maar ik vind het best asociaal, sowieso dat je zo rijd met de auto van iemand anders...

Hij lijkt inderdaad behoorlijk idioot te rijden op de beelden die je laat zien.
Had hij die fietser wel echt gezien? En wat dacht hij bij die voetgangers?
Bij die Mini lijkt hij het gas er ook best lang op te houden, iets inder gas los had wel gekund lijkt mij.

Is nog niet alles hoor... Er waren nog meer beelden zoals het echt letterlijk nog geen meter achter een bus hangen, m`n Twingo in de stad bochten door gooien met 40 dat soort dingen..

Hij keek naar rechts terwijl die fietser van links kwam, en hij riep in het filmpje ook "Rustig maar Roy, ik zie hem echt wel, ik kijk goed" Maar vervolgens lag 'ie bijna op m`n motorkap
Die voetgangers zag 'ie ook maar hij vond dat ze niet doorliepen.. Je kan natuurlijk ook anticiperen, maar dat zal wel aan mij liggen.
Mini exact hetzelfde trouwens, hij vond het niet nodig om veel afstand te houden want we stonden toch stil. (Totdat die mini z`n rem los laat en tegen m`n bumper aan rijd, of opeens op z`n rem gaat...)

Ben zelf ook zeker geen heiligboontje, maar ik weet wel het verschil tussen sportief/doorrijden en asociaal rijden, en asociaal rijden zal je mij nooit zien doen.

Nou Lycan, het was in mijn auto he?.... Hij reed zo achterlijk in MIJN auto.
Hij heeft een rijbewijs, al bijna 4 jaar.

Ik stap niet meer bij hem in de auto nee, als hij altijd zo rijd veroorzaakt 'ie echt binnen de kortste keren een ongeluk

Ja ik las dat het jouw auto was.
Maar die les (een ander in jouw eigendom laten rijden) had je zelf al geleerd gaf je duidelijk aan ;)

[sub]Er mag al jaren niemand in mijn wagens rijden:) de keurmeester, omdat t moet:( ik rij liever zelf de brug op en over de remtest-platen (en als het nodig is mag m'n pa rijden)[/sub]

oh op die manier, ja klopt.
M`n vader rijd soms in m`n auto en m`n moeder, en ik zelf, that's it.
Mijn opa wilde er laatst mee weg, maar daar heb ik nee tegen gezegd, die man voegt met 50 in z`n 4 in op de snelweg en heeft geen idee van haaientanden.. Daar leen ik nog geen fiets aan uit :D

Begrijp ook wel goed waarom je dat niet laat doen, jouw Capri is zeker niet mijn smaak, maar ik respecteer je harde werk, en je hebt er een hoop geld en werk in zitten, dat vertrouw je niemand toe.

(Zag trouwens net toevallig op m`n dashcambeelden dat mijn vader de dag van de keuring m`n dashcam had losgehaald, niet uitgezet maar alleen los gehaald van m`n raam... Waarom echt? o_O )

Het geld ook voor de Sierra, Astra, Focus en CRX :). In mindere mate voor de Transit, die nemen m'n ouders regelmatig mee voor fietsweekenden als ik toch op zee zit.

Misschien vond je pa dat de cam in het zicht hing voor hem?

Boppie zei:
Idioten op de weg.

Sommige commentaren brengen bij mij wel een glimlach teweeg.
Met afstand het allerslechtste programma op de Nederlandse TV.
Kost ook geen drol om te maken.
Je laat een stagiair wat filmpjes van youtube plukken en laat iemand wat lullige tekstjes eroverheen praten, om de 10 minuten een kwartier reklameblokken. Zo weer een fijn televisieprogramma...

stoterstangen90 zei:
Kost ook geen drol om te maken.
Je laat een stagiair wat filmpjes van youtube plukken

Ja zou wel weer eens fijn zijn als ze er een paar van mij pikken. Kan wel weer een hobby en een zakcentje gebruiken.

Die foto van de caravans bracht 75 euro op

@BradgeTV. Ik bekeek dat filmjpe met stijgende verbazing. Die maat rijdt net een tandje scherper dan jou en dat kan je blijkbaar niet hanteren. Je lijkt mijn schoonmoeder wel, die kan ook zo piepen.

Ik kan het overigens wel herkennen. Toen ik bezig was met rijlessen en net mijn rijbewijs had was ik bij vlagen ook zo irritant. Ik had gewoon niet door dat bepaalde mensen (waarvan je het blijkbaar niet verwacht) gewoon sneller zijn en dan kun je beter gewoon je mond dichthouden.

hij rijdt niet "een tandje" scherper... Hij rijdt ronduit asociaal..
ik ben ook geen heilig boontje maar ik ga NIET zo rijden in de auto van een ander, dat punt 1. en bumperkleven en met 50 over drempels? om nog maar te zwijgen over het feit dat ie in mijn auto een sprintje gaat trekken?!

ik ben best een zeikerd ja. dat klopt zeer zeker maar dit is niet ongegrond vind ik

BradgeTV zei:
ik ben best een zeikerd ja. dat klopt zeer zeker maar dit is niet ongegrond vind ik
En dit?
Maar Sarcast, ik vind dat je op 1:50 niet echt lekker bezig bent hoor.. Je zit heel lang links en zit bij het uitvoeren van die manoeuvre bijna achter op die Skoda, iets meer afstand had wel gemogen toch? Om maar te zwijgen over het feit dat je hem rechts voorbij gaat.. Ik ben ook geen heilig boontje, maar rechts inhalen/kleven/onnodig links rijden doe ik niet. En ik wil ook zeker niet het overige verkeer hinderen.
sarcast zei:
Skoda had na de vrachtwagen gewoon naar rechts gemoeten. Waar zat ik heel lang links dan?
Vanaf 1:33 tot 1:52, waren best wel wat mogelijkheden om naar rechts te gaan..

sarcast zei:
Wat zeg je? Ik rij 20km/h sneller dan de grote witte bus en de panda, Jij zou nog achter de vrachtwagen zijn gedoken?
Rechts inhalen mag niet, dat is juist. Kleven was het natuurlijk ook niet echt he,...
Het leek op de video alsof je amper op 5 meter van z`n kont zat vlak voordat je naar rechts ging..

Ging over dit clipje dat op 1:33 begon in een compilatie.

Misschien toch eens realiseren dat je nog maar net komt kijken?

turbod12 zei:
Stop ermee, je maakt jezelf belachelijk.
Dat was het hele punt van de zeurchauffeur. Geweldig concept, wanneer komt er weer een?

Ik doe in de tussentijd even een quizje:
De laadlosplek rechts is slechts 1,20 breed, mag u uw bredere vrachtwagen daar lossen?

Terug
Bovenaan