Blackadder the 5th zei:
Tonnie. zei:
Laatst zelf nog een rare situatie meegemaakt. Auto komt netjes van de rechterstrook naar de linker (zelfs met clignoteur), dat op zich is niet raar. Maar wel raar dat er geen reden toe was, rechterstook was nog zeker 150 meter leeg en er waren absoluut een voertuigen om in te halen, en ik reed zo'n 30 km/h sneller dan hij en moest nogal resoluut van het gas af.
Video, het is bij de afslag van de A16 naar de A20 (bij Rotterdam dus), ik mag daar 130, rij dat ook, hij komt naar links met krap 100 op de teller.
Krijg zelf de indruk dat de auto alvast wil gaan voorsorteren voor de hoofdrijbaan. Wel een beetje aan de vroege kant, wellicht door een opmerking van de route-navigatie ...

Verbaas me er trouwens over dat men daar 130 mag, juist op dit soort weggedeelten waar kans is
op wisselen van rijstrook door auto's/vrachtwagens voor het kiezen van een andere richting zou je een verlaagde maximum snelheid verwachten.
Tsja, daar lijkt het wel op, alleen onze rijbaan en de hoofdrijbaan voegen verderop samen, en de eerste afslag en voorsorteren voor de A13
is bijna 4 kilometer verderop, dus van voorsorteren is zeker geen sprake. Daarom des te meer een zeer rare actie.
Over de snelheid, de wegbeheerder vind ongetwijfeld dat we daar nog steeds onderhevig zijn aan snelheidsbeperking van voor de bocht op de A16, maar
daar ben ik het niet mee eens. Ik ben van mening dat omdat dit een nieuwe snelweg is, en we langs een bord splitsing van snelwegen zijn gereden dat de snelheidsbeperking moet worden herhaalt als die nog steeds zou moeten gelden. Een nieuw bordje 100 staat overigens iets verderop. Tevens rijden normaal gesproken de vrachtwagens en bussen op de rijbaan rechts naast ons, tenzij er eentje niet oplet en deze rijbaan pakt.