Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Sarcast zei:
Dat niet maar het is wel het woon-werkritje.

Hoezo?

Je bent dus precies bekend waar je moet invoegen/uitvoegen/rechts kunt inhalen om op de plek van bestemming te komen.
Het gedrag van de andere bestuurder komt op mij over alsof ze ter plekke niet bekend is en/of niet gewend is om een vrachtwagen
die mogelijk naar rechts zou kunnen komen rechts in te halen ....

Dan kan ik me de gedachtengang om daar al links te gaan rijden nog steeds niet voorstellen.

Over mijn rechts inhalen: Dat was dus de voorgesorteeerde 207CC die later niet voorgesorteerd bleek, en twee vrachtwagens met schijt aan het verbod op linksere stroken dan de twee meest rechter te rijden?

Sarcast zei:
Dan kan ik me de gedachtengang om daar al links te gaan rijden nog steeds niet voorstellen.

Over mijn rechts inhalen: Dat was dus de voorgesorteeerde 207CC die later niet voorgesorteerd bleek, en twee vrachtwagens met schijt aan het verbod op linksere stroken dan de twee meest rechter te rijden?

Zoals ik het zie: de 207CC dacht de vrachtwagen (die wel eens naar rechts zou kunnen komen) links in te kunnen halen. Vervolgens blijft de vrachtwagen links rijden en zit de 207CC met een dilemma en twijfelt of hij/zij rechts voorbij gaat.
Ondertussen ben jij ze als ervaringsdeskundige op dat traject al lang aan het inhalen ...

Bleven beide vrachtwagens niet links rijden, omdat ze uiteindelijk toch weer naar links moesten voor het volgen van de goede rijrichting? Komt dat niet vaker voor op dat traject?

Blackadder the 5th zei:
Tonnie. zei:
Laatst zelf nog een rare situatie meegemaakt. Auto komt netjes van de rechterstrook naar de linker (zelfs met clignoteur), dat op zich is niet raar. Maar wel raar dat er geen reden toe was, rechterstook was nog zeker 150 meter leeg en er waren absoluut een voertuigen om in te halen, en ik reed zo'n 30 km/h sneller dan hij en moest nogal resoluut van het gas af.
Video, het is bij de afslag van de A16 naar de A20 (bij Rotterdam dus), ik mag daar 130, rij dat ook, hij komt naar links met krap 100 op de teller.

Krijg zelf de indruk dat de auto alvast wil gaan voorsorteren voor de hoofdrijbaan. Wel een beetje aan de vroege kant, wellicht door een opmerking van de route-navigatie ... :S
Verbaas me er trouwens over dat men daar 130 mag, juist op dit soort weggedeelten waar kans is
op wisselen van rijstrook door auto's/vrachtwagens voor het kiezen van een andere richting zou je een verlaagde maximum snelheid verwachten.
Tsja, daar lijkt het wel op, alleen onze rijbaan en de hoofdrijbaan voegen verderop samen, en de eerste afslag en voorsorteren voor de A13 is bijna 4 kilometer verderop, dus van voorsorteren is zeker geen sprake. Daarom des te meer een zeer rare actie.

Over de snelheid, de wegbeheerder vind ongetwijfeld dat we daar nog steeds onderhevig zijn aan snelheidsbeperking van voor de bocht op de A16, maar daar ben ik het niet mee eens. Ik ben van mening dat omdat dit een nieuwe snelweg is, en we langs een bord splitsing van snelwegen zijn gereden dat de snelheidsbeperking moet worden herhaalt als die nog steeds zou moeten gelden. Een nieuw bordje 100 staat overigens iets verderop. Tevens rijden normaal gesproken de vrachtwagens en bussen op de rijbaan rechts naast ons, tenzij er eentje niet oplet en deze rijbaan pakt.

Tonnie. zei:
Laatst zelf nog een rare situatie meegemaakt. Auto komt netjes van de rechterstrook naar de linker (zelfs met clignoteur), dat op zich is niet raar. Maar wel raar dat er geen reden toe was, rechterstook was nog zeker 150 meter leeg en er waren absoluut een voertuigen om in te halen

Doet me eraan herinneren: gisteravond haalde ik een andere auto in op de A10 (drie rijstroken), ga naar rechts, en achter mij gaat die andere auto naar de middelste rijstrook om daar vervolgens te blijven, nog steeds met een lagere snelheid dan ik :S Gewoon, omdat het kan, blijkbaar. Het was natuurlijk niet zo hinderlijk als de situatie die jij meemaakte, maar gek was het wel.

Tonnie. zei:
Blackadder the 5th zei:
Tonnie. zei:
Laatst zelf nog een rare situatie meegemaakt. Auto komt netjes van de rechterstrook naar de linker (zelfs met clignoteur), dat op zich is niet raar. Maar wel raar dat er geen reden toe was, rechterstook was nog zeker 150 meter leeg en er waren absoluut een voertuigen om in te halen, en ik reed zo'n 30 km/h sneller dan hij en moest nogal resoluut van het gas af.
Video, het is bij de afslag van de A16 naar de A20 (bij Rotterdam dus), ik mag daar 130, rij dat ook, hij komt naar links met krap 100 op de teller.

Krijg zelf de indruk dat de auto alvast wil gaan voorsorteren voor de hoofdrijbaan. Wel een beetje aan de vroege kant, wellicht door een opmerking van de route-navigatie ... :S
Verbaas me er trouwens over dat men daar 130 mag, juist op dit soort weggedeelten waar kans is
op wisselen van rijstrook door auto's/vrachtwagens voor het kiezen van een andere richting zou je een verlaagde maximum snelheid verwachten.
Tsja, daar lijkt het wel op, alleen onze rijbaan en de hoofdrijbaan voegen verderop samen, en de eerste afslag en voorsorteren voor de A13 is bijna 4 kilometer verderop, dus van voorsorteren is zeker geen sprake. Daarom des te meer een zeer rare actie.

Over de snelheid, de wegbeheerder vind ongetwijfeld dat we daar nog steeds onderhevig zijn aan snelheidsbeperking van voor de bocht op de A16, maar daar ben ik het niet mee eens. Ik ben van mening dat omdat dit een nieuwe snelweg is, en we langs een bord splitsing van snelwegen zijn gereden dat de snelheidsbeperking moet worden herhaalt als die nog steeds zou moeten gelden. Een nieuw bordje 100 staat overigens iets verderop. Tevens rijden normaal gesproken de vrachtwagens en bussen op de rijbaan rechts naast ons, tenzij er eentje niet oplet en deze rijbaan pakt.

Bedankt voor de extra toelichting. Inderdaad vreemd dat de auto naar links gaat, terwijl je even verderop blijkbaar gewoon rechts door kunt rijden.
Sterker nog, er staat nog een doorgetrokken streep om te voorkomen dat er met grote snelheidsverschillen wordt ingevoegd.
Denk dat de persoon in kwestie daar onbekend was, en dacht dat er verderop toch ingevoegd zou moeten worden.
Veel mensen rijden op wat ze gewend wat betreft de wegindeling, en letten niet of minder op de borden.
Ja, ik weet het, je moet op de borden letten, maar zeker als je onbekend er de richting zelf moet bepalen bent kun je wel eens wat missen.

Wat betreft de snelheid, een en ander wordt wel versterkt door het snelheidsverschil. Jij mag vinden dat je daar 130 mag, maar kijk dan niet vreemd
op als er mensen zijn die 100 (blijven) rijden als dat verderop wordt aangegeven.

Blackadder the 5th zei:
Zoals ik het zie: de 207CC dacht de vrachtwagen (die wel eens naar rechts zou kunnen komen) links in te kunnen halen.
Zoals ik al zei: "om daar al links te gaan rijden"
10 seconden van te voren?
Bleven beide vrachtwagens niet links rijden, omdat ze uiteindelijk toch weer naar links moesten voor het volgen van de goede rijrichting? Komt dat niet vaker voor op dat traject?
Dat komt heel vaak voor. Dat heet dan "voorsorteren" en daarmee komen ze onder RVV 43 uit. Maar Zoals je ziet is het 1200 meter, als het de bedoeling geweest was dan lagen er wel blokken over dat hele stuk.

Bij een splitsing van wegen hoeft de snelheidsbeperking volgens mij niet herhaald te worden. Wel als er een weg (invoegstrook) bij komt. Dit omdat er dan nieuwe weggebruikers bij komen die anders (theoretisch) niet kunnen weten wat voor snelheid er geldt op de weg die zij zojuist op gereden zijn.

@PM zei:
gisteravond haalde ik een andere auto in op de A10 (drie rijstroken), ga naar rechts, en achter mij gaat die andere auto naar de middelste rijstrook om daar vervolgens te blijven, nog steeds met een lagere snelheid dan ik

Soms hoef je ze daarvoor niet eens in te halen:

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
Zoals ik het zie: de 207CC dacht de vrachtwagen (die wel eens naar rechts zou kunnen komen) links in te kunnen halen.
Dat komt heel vaak voor. Dat heet dan "voorsorteren" en daarmee komen ze onder RVV 43 uit. Maar Zoals je ziet is het 1200 meter, als het de bedoeling geweest was dan lagen er wel blokken over dat hele stuk.

Waarom trekken ze de blokken dan niet gewoon door. Scheelt een hoop heen en weer werk op dat korte stukje. Of denk ik nu te simpel.

Boppie zei:
Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:

Waarom trekken ze de blokken dan niet gewoon door. Scheelt een hoop heen en weer werk op dat korte stukje. Of denk ik nu te simpel.

Je denkt inderdaad veel te simpel. Vrachtwagens kunnen best binnen 1200m 2 rijstroken naar rechts en vervolgens 2 rijstroken naar links opschuiven ... *-)

Sarcast zei:
@PM zei:
gisteravond haalde ik een andere auto in op de A10 (drie rijstroken), ga naar rechts, en achter mij gaat die andere auto naar de middelste rijstrook om daar vervolgens te blijven, nog steeds met een lagere snelheid dan ik

Die Benz had tenminste nog een aanwijsbare reden (waarmee ik niet wil zeggen dat het een goede reden was). In de situatie die ik beschreef was de eerstvolgende oprit minstens een kilometer verderop.

Sarcast zei:
@PM zei:

De Mercedesrijder keek wel verder vooruit dan de dashcammer ... ;)

Sarcast zei:
@PM zei:

Dit vind ik geen bijster sociaal rijgedrag (van waarde sarcast), en dan druk ik mij zachtjes uit.

Blackadder the 5th zei:

De kortzichtige benz rijder keek niet verder dan het eerste blokje van de invoegstrook.

Idefiqs zei:
Dit vind ik geen bijster sociaal rijgedrag (van waarde sarcast), en dan druk ik mij zachtjes uit.
Jouw mening wordt gewaardeerd. [size=x-small](vast wel, ergens, door iemand)[/size]

Aan de kant van de van Brienenoord kan je van de brug vallen, daarom rijdt men in het midden. Weet je wel hoe hoog dat kreng is?

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:

De kortzichtige benz rijder keek niet verder dan het eerste blokje van de invoegstrook.

Idefiqs zei:
Jouw mening wordt gewaardeerd. [size=x-small](vast wel, ergens, door iemand)[/size]

Was er geen ruimte om de Benz rijder links in te halen? Zo te zien was het niet echt druk ...

Blackadder the 5th zei:
Idefiqs zei:
Blackadder the 5th zei:
Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
Was er geen ruimte om de Benz rijder links in te halen? Zo te zien was het niet echt druk ...
Ja die ruimte was er wel

Waarom dan toch op rechts inhalen?

Gewoon, om z'n punt te maken.*-)

Als dat zo is, ben ik wel benieuwd welk punt dat dan wel zou mogen zijn ... ;)

Waarde Sarcast heeft een bijzondere inclinatie om de collega verkeersdeelnemer te "onderwijzen", met de hem zo eigen lesmethoden.

Idefiqs zei:
Blackadder the 5th zei:
Idefiqs zei:
Blackadder the 5th zei:
Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
Ja die ruimte was er wel

Waarom dan toch op rechts inhalen?

Gewoon, om z'n punt te maken.*-)

Als dat zo is, ben ik wel benieuwd welk punt dat dan wel zou mogen zijn ... ;)

Waarde Sarcast heeft een bijzondere inclinatie om de collega verkeersdeelnemer te "onderwijzen", met de hem zo eigen lesmethoden.

Dat is jouw veronderstelling ... ;)

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
Briljant, maar waarom naar rechts uitwijken en niet naar links?
Minder strookwisselingen?

Fout, jij mag niet door voor de koelkast...

Inhalen doen wij links in dit deel van de wereld, rechts inhalen is niet toegestaan én niet ongevaarlijk want wordt niet op gerekend. Daarnaast mag je van een schoolmeester een voorbeeldfunctie verwachten. Practise what you preach.

Maar dat laatste is een beetje een dingetje in het gedrag van onze gewaardeerde dashcammert. Het is ook best moeilijk allemaal, zo veel verschillende mensen.

Idefiqs zei:
Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
Briljant, maar waarom naar rechts uitwijken en niet naar links?
Minder strookwisselingen?

Fout, jij mag niet door voor de koelkast...

Inhalen doen wij links in dit deel van de wereld, rechts inhalen is niet toegestaan én niet ongevaarlijk want wordt niet op gerekend. Daarnaast mag je van een schoolmeester een voorbeeldfunctie verwachten. Practise what you preach.

Maar dat laatste is een beetje een dingetje in het gedrag van onze gewaardeerde dashcammert. Het is ook best moeilijk allemaal, zo veel verschillende mensen.

(door)vragen is blijkbaar moeilijk, (ver)oordelen is veel eenvoudiger ... :(

Blackadder the 5th zei:

Dat is jouw interpretatie.:}

Uiteindelijk heb je voldoende munitie voor een oordeel, ik loop al een tijdje mee beste man. Daarbij is niet alles wat jij denkt te lezen in mijn reacties de waarheid.

En je mag nog wel iets origineler worden in je reacties, dat doet Sarcast een stuk beter;

Sarcast zei:
Jouw mening wordt gewaardeerd. (vast wel, ergens, door iemand)

(tu) Daar hou ik van, dat vind ik humor.

Sarcast zei:
(..)
Korte compi tussendoor?

(tu)

Inderdaad een pluim dat jij zomaar, op eigen initiatief, de voetgangster met fiets aan de hand liet oversteken. ;)

Rechts voorbij de Octavia t.h.v de RET remise begrijp ik wel. Zou ik ook kunnen doen.

Even verderop, de Clio Estate.. denk eerder dat de 'de dame met de vuile blik' wilde anticiperen op de rechts rijdende, zilveren, Cuore.. welke besloot om direct daarna toch maar de uitvoegstrook te gaan berijden. *-)

~~~~~~

Ik had vandaag een beetje last van 'de kansloze senioren' acties.. 1x had men inderdaad voorrang van mij en die gaf ik ook netjes.. ik stond immers op het einde van een uitrit, zij liepen rechtdoor over dezelfde weg.. ware het niet dat op dat moment een auto links van mij verscheen.. welke voorrang had op ons beiden.. ach, daar dacht de oude baas anders over en wandelde stug door.. Want tja, je zal tijdens de wandeltocht (in vereniging) je pas eens moeten inhouden..8-)

Even later, in het volgende dorp, een traag overstekend senior man en vrouw, midden op het kruisingsdeel van de doorgaande weg.. terwijl 3 meter verderop een VOP ligt.. Moest mijn gas ervoor inhouden.. had ik graag gedaan indien zij ook de regeltjes hadden gevolgd.. :|

Idefiqs zei:
Inhalen doen wij links in dit deel van de wereld, rechts inhalen is niet toegestaan én niet ongevaarlijk want wordt niet op gerekend.
Jij denkt dat deze terug naar rechts zou komen?
Als je al zo vroeg onnodig naar links komt voor de vrachtwagen dan ga je niet meer terug.

En wat als hij weer terug komt? Dan doe je dit:
Over schoolmeesters gesproken met zijn knippertje....

Idefiqs zei:
Blackadder the 5th zei:

Dat is jouw interpretatie.:}

Uiteindelijk heb je voldoende munitie voor een oordeel, ik loop al een tijdje mee beste man. Daarbij is niet alles wat jij denkt te lezen in mijn reacties de waarheid.

En je mag nog wel iets origineler worden in je reacties, dat doet Sarcast een stuk beter;

Sarcast zei:
Jouw mening wordt gewaardeerd. (vast wel, ergens, door iemand)

(tu) Daar hou ik van, dat vind ik humor.

@Idefiqs is het alter ego van @sarcast? ... ;)

Mij ook volstrekt onduidelijk waarom ie naar links komt. Van inhalen is ook niet echt sprake gezien de snelheid. Er rijdt ook echt totaal niets voor hem, dus vanwaar deze actie??? Gelukkig zie je het tijdig aankomen, maar ik heb ook situaties zat dat ze hem er zo voor smijten. Lijkt me op een motor nog erger dan met de auto.

Doet me eraan herinneren: gisteravond haalde ik een andere auto in op de A10 (drie rijstroken), ga naar rechts, en achter mij gaat die andere auto naar de middelste rijstrook om daar vervolgens te blijven, nog steeds met een lagere snelheid dan ik confused smiley Gewoon, omdat het kan, blijkbaar. Het was natuurlijk niet zo hinderlijk als de situatie die jij meemaakte, maar gek was het wel
Gek of niet, ik kijk er nog amper van op. Het lijkt soms wel hoe leger de weg, hoe idioter mensen gaan doen. Ook in de nacht op de A16, rijstroken zat, maar rechts houden ho maar. En dat terwijl er amper verkeer is in de nacht. Onvoorstelbaar. Ondertussen natuurlijk wel lekker blijven flitsen op diezelfde momenten.

Jij mag vinden dat je daar 130 mag, maar kijk dan niet vreemd
op als er mensen zijn die 100 (blijven) rijden als dat verderop wordt aangegeven.
Dat ze 100 rijden is 1 ding. Maar lukraak je auto naar links smijten zonder enige reden en daarbij ook nog achterop komend verkeer op die rijstrook hinderen is mij een brug te ver.

rechts inhalen is niet toegestaan én niet ongevaarlijk want wordt niet op gerekend.
Ik reken er net zo min op dat een of andere malloot in de nacht op een vrijwel lege weg met krap 100 op de linkerrijstrook loopt te sukkelen.
Ik reken er wel op dat als ik eens fors doorrijd en ik verderop 2 rode lampjes zie, dat ik daar links voorbij kan. Dat is immers het idee van onze verkeerswet. Dan schrik ik mij kapot als op het laatste moment weer eens blijkt dat zo'n hersenloos ergens midden op rijdt. En ja dat zou natuurlijk minder een probleem zijn als ik slechts marginaal te hard rijd. Feit blijft wel dat het bloedirritant is zulke figuren, ook al zou ik mij aan de snelheid houden.

video: [www.youtube.com]
Maar wil die witte auto nu? Knippert ie uit frustratie, of wilde hij werkelijk naar rechts?
Hij kon immers ook al direct naar rechts nadat hij die auto had ingehaald. De auto daarvoor lijkt ook niet zoveel langzamer dan hij te rijden.

Paulus0013 zei:
Maar wil die witte auto nu? Knippert ie uit frustratie, of wilde hij werkelijk naar rechts?
Hij kon immers ook al direct naar rechts nadat hij die auto had ingehaald. De auto daarvoor lijkt ook niet zoveel langzamer dan hij te rijden.
Frustratie, schoolmeesteren omdat ik er rechts langs dreigde te gaan.
Hij geeft richting aan, prima dan geef ik de ruimte. Maar als dat alleen was om mij "tegen te houden" dan is er verder geen belemmering om alsnog even duidelijk te maken waar je nou moet rijden.

Sarcast zei:
Paulus0013 zei:
Frustratie, schoolmeesteren omdat ik er rechts langs dreigde te gaan.
Hij geeft richting aan, prima dan geef ik de ruimte. Maar als dat alleen was om mij "tegen te houden" dan is er verder geen belemmering om alsnog even duidelijk te maken waar je nou moet rijden.

Heb je een grootlicht signaal gegeven dat hij naar rechts kon komen?

Sarcast zei:
Idefiqs zei:
Inhalen doen wij links in dit deel van de wereld, rechts inhalen is niet toegestaan én niet ongevaarlijk want wordt niet op gerekend.
Jij denkt dat deze terug naar rechts zou komen?
Als je al zo vroeg onnodig naar links komt voor de vrachtwagen dan ga je niet meer terug.

Daar heb je wel een punt inderdaad, de kans dat hij terugkomt is erg klein ja. Die witte met dat knippertje is een echte aso zeg.(td) En dan nog links blijven rijden.:|

https://www.ad.nl/rotterdam/je-kunt-hier-niet-de-trap-af-met-de-auto~ad6feca0/

Baanbrekend experiment om aan te tonen dat een auto makkelijk de trap afkan...
Nobelprijs!

694

Terug
Bovenaan